Урок "Такі різні вірші"

Про матеріал
Конспект уроку з позакласного читання для 2 класу.Мета уроку: ввести учнів у світ поезії, вчити дітей правильно, виразно чита-ти поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки; збагачувати словнико-вий запас учнів, розвивати творчу уяву, любов до природи,розвивати пам'ять, виховувати спостережливість, любов до рідної мови, до книжки
Перегляд файлу

Позакласне читання у 2 класі

Тема уроку .           Такі різні вірші

Мета уроку. Ввести учнів у світ поезії, вчити дітей правильно, виразно чита-ти поетичні твори, зв’язно  висловлювати свої думки; збагачувати словнико-вий запас учнів, розвивати творчу уяву, любов до природи,розвивати пам'ять, виховувати спостережливість, любов до рідної мови, до книжки.

Хід уроку

І Організаційна частина

1. - Сьогодні в нас чудовий день і мені дуже хочеться, щоб ми з вами привіта-лися словами із пісні «Добрий день!».

Треба дружно привітатись:

«Добрий день!».

Дружно й голосно сказати:

«Добрий день!».

Вліво , вправо поверніться,

Туди-сюди посміхніться.

«Добрий день!». (тричі)

 

2.Вчитель:

В нас зараз почнеться читання урок -

Про це повідомив веселий дзвінок.

Сказав з переривом на ноті високій:

«Вітаю вас,діти, з початком уроку!»

 

3. - Яким повинен бути сьогоднішній урок.?

    - Тож підберемо ознаку на  кожну літеру до слова УРОК

У – урожайним

Р – розвивальним

О – організованим

К – корисним

-  А якими повинні бути мої УЧНІ ?

У- уважні

Ч- чемні

Н – наполегливі

І – ініціативні

Девіз нашого уроку:

Слухати – уважно,

читати – виразно ,

працювати -  старанно .

 -  Подаруйте свою усмішку мені , я всміхаюся вам , побажаємо один одному успіху і берімося до роботи.

ІІ Основна частина.

1. Оголошення теми уроку

- Тему сьогоднішнього уроку ви зможете прочитати , коли розшифруєте за-пис

4 1  3  2            7  9  5  8  6         12  10  14  11  13

І Т К А            З  І  Р Н  І          Р  В    І     І    Ш  (такі різні вірші)

- Про що йтиме мова на нашому уроці ви зможете сказати, коли прочитаєте вірш Т. Коломієць, подумки вставляючи букви, кінцівки слів .

Як на б.лих ст.рінк.х

в лад пос..вити в р.дках

звич.йн.сінькі сл.ва –

почин .ються дива.

- Які ж дива трапляються із словами ?

- Ці дива, коли по-особливому ставляться слова ,- вірші.

- Як називаються люди, які створюють вірші , володіють поетичним словом ?

- Як ви гадаєте, що легше писати: прозові твори чи поетичні ?

- Звичайно, поетичні твори писати важче , бо потрібно добирати слова так, щоб кінці рядків звучали однаково чи подібно. Як називаються такі співзвуч-чя? (рима)

- Дійсно рима створює особливу красу, мелодійність звучання поезії.

2. Мовна розминка

а) – Тож  і ми зараз потренуємось підбирати риму.

Гра «Схожі хвости »:

Калина - …(долина, малина, Галина)

Пташка - … ( комашка , черепашка, ромашка)

Мишка - … ( кішка, доріжка, шашка)

Їжачок - … (лісовичок, павучок, черв’ячок )

Сонечко - …(віконечко, донечко)

 

б) – Давайте відтворимо порядок у вірші Наталки Поклад « Сміливці »

Кішка: - Няв! Горобчик – пурх ! (3)

Чим горобчики гордяться? (1)

От і весь козацький дух.(4)

Тим, що кішки не бояться.(2)

 Повторне читання вірша с.176

- Чи сміливі були горобчики?

- Що сказала кішка?

 

в) Фонетична зарядка «Хто як розмовляє ?»

Гуси стали гелготать

І по-гусячи кричать:…(«Га-га-га»).

Кошеня замуркали :… ( «Мур-мур-мур»).

Горобці зацвірінькали :…(«Цвінь-цвірінь»)

Коні заржали:.. («І-гі-гі»)

Мухи задзижчали:…(«Ж-ж-ж»)

Жабенята квакають : («Ква-ква-ква»)

Каченята крякають: («Кря-кря-кря»)

 

3.Робота з виставкою книг.

- Розгляньте, будь ласка, книжки на нашій виставці і скажіть, яка книжка по-трапила сюди випадково? ( Збірки творів українських поетів : Т.Г. Шевченка,

Лесі Українки , Г.Бойка ,М.Сингаївського та збірка «Українські народні каз-ки» )

- Чому ?

- Яку б книжку ви хотіли прочитати ? Чому? Дайте характеристику цій книж-ці.( Автор, назва, твори ,розміщені в ній за змістом, оформлення)

 -   Впізнайте із якої книжки цей твір і хто його автор?:

«Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема..

Мамо, чи кожна пташина

В вирій на зиму літає ?» ( Леся Українка «Мамо, іде вже зима…»

 

«Між горами старий Дніпро,

Неначе в молоці дитина,

Красується, любується

на всю Україну.»  ( Тарас Шевченко «Між горами старий Дніпро»)

 

«-От на лижах я спускався!

Мчав , як тільки міг!

Та упав і провалився

По коліна в сніг…» ( Грицько Бойко «Провалився по коліна»)

 

- Який серед цих авторів  славиться смішними віршами?(Грицько Бойко)

- Які вірші цього автора ви знаєте?

- Чи подобаються вони вам? Чому?

- Так , я гадаю , що вірші , які несуть гарний настрій . подобаються не лише вам . Тож  зараз ми прочитаємо декілька таких віршів. У нашому підручнику їх об’єднали під спільним заголовком « Вірші – Веселі сміховинки »

4.Читання творів с.173 – 176

а) О.Пархоменко « Торбинка сміху»

   Самостійно

- На вашу думку,чому сміх – це здоров’я ?

- Що повинен пам’ятати той ,хто сміється ?

   Читання « ланцюжком » по строфі

- Чи існують правила для сміху ?

- Давайте колективно складемо такі правила.

б)Олекса Кобець « Мудрий дід і дурні зайці»

    Читає підготовлений учень

- Розкажіть , як зайчики берегли капусту ?

   Самостійне читання

- Чому дід розсердився на зайців ?

- Поясніть назву твору.

  Інсценізація вірша підготовленими учнями

  Гра «Пильне око»

- Щоб дізнатися  , хто будуть дійові особи в наступному вірші проведемо гру. Потрібно знайти зайве слово:

ШАПКА             ТІНЬ
ШАПКА             ТІНЬ

ШАПКА ТІНЬ
ШАПКА              КІНЬ

ЖАБКА ТІНЬ
ШАПКА             ТІНЬ

в) Наталка Поклад « Родичі »

 - Прочитайте вірш і  подайте , чому вірш має таку назву .

  Самостійне читання

- Чому ж жабка вирішила, що вона з конем рідня ?

-  Доберіть свою назву до вірша.

г) Наталка Поклад « На веселій вулиці »

- Прочитайте назву вірша і скажіть ,хто може жити на веселій вулиці?( веселі люди)

- А ось хто живе на веселій вулиці в цьому вірші дізнаєтесь , коли прочитаєте

його.

  Самостійне читання

- Чи дружили миші з котом ?( Так)

- Чи можуть веселі герої образити або скривдити когось?

- Чи є у вас веселі друзі ?

- Які вірші ми прочитали? Чому їх назвали « Веселі сміховинки»?

5. Читання віршів – небилиць

- Діти, Ось послухайте цікавий вірш Миколи Сингаївського «Якби».

  Включаю запис вірша на магнітофоні

- Що викликало ваше здивування?

- Чи буває таке насправді?

- То як би ви назвали  такі вірші ?

- Прочитайте вірш «Якби» і спробуйте виправити в ньому помилки.

 Самостійне читання с.180

Фікультхвилинка

6.Робота над віршами – безконечниками с. 181 – 186

- А якби ви назвали вірш Т.Коломієць

 Читання вчителем вірша «Потішка» ( безконечник)

- Чому ?

- Чи сподобався він вам?

- Тож пропоную вам прочитати ще вірш – безконечник, який написав Д.Че-редниченко «Гарна моя казочка »

- Доведіть, що цей вірш – безконечник.

- Прочитайте ще один вірш Д.Чередниченка «Пісня про бджілку»

Самостійне читання

- Чи можемо його назвати віршем – безконечником ? Чому?

7. Робота над віршами - діалогами

- Як називається розмова між двома або більше особами? ( Діалог) Тож  і вірші , які записані у формі діалогу так і називаються – вірші – діалоги .

Інсценізація вірша

- Чому бджілка золота?

- Чому в неї руки золоті, адже вона не людина , а комаха ?

- Про яку людину говорять, що в неї золоті  руки ?

- У кого із ваших рідних і знайомих , на вашу думку,золоті руки?

8. Робота над віршами – загадками.

а) читання загадки з дошки:

Хв. ст   тр.б.ю,  спр.тн.  н.жк. 

Пл.г      г.лк.      н.   с.ч.к  !

Н.с.ть    вс.   в. н.    г.р.шк.

В   з.л.т.й     св.й   с.нд.ч.к.

- Чи здогадалися ,про кого йде мова у цьому вірші?

- Як би ви назвали такий вид віршів? ( Загадки)

Читання загадок на с.189

- Які слова допомогли вам підібрати відгадку?

 

ІІІ Підсумок уроку

1. Бесіда та перевірка якості читання

- Згадайте, які твори  і яких авторів ми читали на уроці?

 

Гра-вікторина « Чи уважний ти читач»

- Хто з героїв Д.Чередниченка мав «золоті руки» ?

- Герої  Яких творів носили сміх у торбині?

- Кого найняв сторожами для свого городу дідусь,герой вірша Олекси Кобця?

 

- Що об’єднує ці твори ?

- Які бувають вірші ?

- Зараз ми проведемо незвичайну перевірку . Наші діти підготували вірші , а ви прослухавши їх піднімете табличку з записом який це вірш:

вірш-сміховинка

вірш-діалог

вірш-загадка

вірш-небелиця

вірш-безконечник

Діти розповідають вірші: М.Сингаївський «Сміх для всіх», «Гостювання»,

Т.Коломієць «Небелиця», Д.Чередниченко  « Гарна моя казочка», «Хитрий няв» ,Грицько Бойко «Хвіст трубою»

2. Домашнє завдання

- Прочитати твори с.173-192,а також підібрати  незвичайні вірші з ін.книжок

- Спробувати скласти свій незвичайний вірш.

doc
Додано
13 січня 2021
Переглядів
1519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку