План-конспект уроку мови і читання для класу- комплекту 2-4
2 клас Літературне читання Тема. В. Сухомлинський. « Чорні руки». Мета. Удосконалювати навички правильного виразного читання та навички літературного аналізу твору, вміння самостійно працювати. |
4 клас Українська мова Тема. Зв’язок дієслова з іменником у реченні. Мета. Провести спостереження за координацією форм підмета і присудка. Формувати вміння, визначати число дієслів. Вчити добирати дієслова- антоніми відповідно до ситуації мовлення. |
Розвивати зв’язне мовлення учнів, образну уяву, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до бабусь, вдячність за їх працю.
Обладнання. Ілюстраційний матеріал до теми, підручник.
Хід уроку
2.Робота з учителем. Перевірка домашнього завдання. Конкурс на краще читання вірша Т. Шевченка « Зоре моя вечірняя». -Що вам відомо про автора вірша? -Чому Т. Шевченко великий народний поет? -Що вам відомо про історію написання вірша« Зоре моя вечірняя»? -Який композитор написав музику до цього вірша?
|
2.Самостійна робота. а)Каліграфічна хвилинка. Мм, Аа, ся, буба, на, рід. Рідна бабуся - - - . Бабусині руки- щедрі, робочі, - втоми не знають з ранку до ночі. -Закінчіть речення за схемою. -Підкресліть дієслова, поставте до них запитання. Б)Перевірка завдання. Почитайте речення. Які слова ви підкреслили?
|
3.Оголошеня теми уроку.
Варт пошани сивий волос і старенький тихий голос.
Як ви розумієте ці рядки?
- Отже, на уроці мова піде про бабусь.
- Скільки років вашим бабусям? Вони ветерани праці і заслужили відпочинок.
- Що ж уміють робити дома руки ваших бабусь?
А вміють вони дуже багато. То як їх можна назвати?
Продовжіть мою думку.
У наших бабусь руки умілі…( меткі, вправні, швидкі, сильні, ніжні, золоті…)
А ось один хлопчик якось уважно придивився до умілих бабусиних рук і ніби вперше їх побачив . Про це написав вам В. Сухомлинський.
4.Самостійна робота. Читання учнями оповідання В. Сухомлинського « Чорні руки». - Що вас вразило? - Що здалося несподіваним? |
4. Робота з учителем. -Бабуся- це мама татова або мамина. Тому ви ї діти, онучата, ластів’ята. Вибірковий диктант. Виписати дієслова , зв’язані з іменниками черешня, мати. ( З пісні « Росте черешня в мами на городі»). Доберіть синоніми до слова « годить». -З якою частиною мови зв’язане дієслово у реченні? -Як змінюються іменники? - Отже, дієслово теж вживається завжди в тому числі, що й іменник, з яким воно зв’язане. Поставте слово черешня у множині. Як зміниться тоді дієслово? |
5. Фізкультхвилинка.
6. Робота з учителем Бесіда за сприйманням. -Чим вразило вас оповідання? -З яким почуттям бабуся ліпила голуба? 7. Самостійна робота. Перечитування тексту з метою підготовки до вибіркового читання. 8. Вибіркове читання. - Як описані бабусині руки? Знайдіть ці рядки в тексті. - Чи справді вони чорні-чорні? - А чому Юрко їх такими побачив? - Знайдіть протилежні за значенням слова. З якою метою автор вживає їх? - На фоні білого пшеничного хліба автор виразно змальовує темні, напружені руки. - Знайдіть відповідь бабусі. Як її треба читати? Як ви розумієте ці слова? Вправи для розвитку темпу і техніки читання(« Буксир», Півники п’ють воду», « Ну постривай!»). 9. Самостійна робота. Підготовка до читання в особах. 10. Робота з учителем. Читання оповідання в особах. |
6.Самостійна робота. Опрацювання правил з підручника. -Доберіть приклади до правила. Вправа. 7. Робота з учителем. Перевірка виконання вправи та засвоєння правила. 8. Самостійна робота. ( На дошці текст). Усе можуть усе вміють роботящі людські руки, вони освоїли нові цілинні землі, осушили болота. Праця всіх нас годує і одягає. -Поділіть текст на речення. Знайдіть і підкресліть граматичну основу речень. Подумайте, у якому числі вжиті дієслова і чому? 9. Робота з учителем. А) Перевірка завдання. - У якому числі вживаються дієслова у реченнях? б)Зоровий контакт. Швидке зачитування початку прислів’їв з таблиці . -Додайте потрібне слово і запишіть. Умій сказати, умій… Згода будує, а незгода… Вчення- світ, а невчення-… 10. Самостійна робота. Скласти за картиною розповідне, питальне і спонукальне речення, використавши дієслова. Картина « Вітаю бабусю зі святом»). |
11. Підсумок уроку.
Зачитування речень. Поетична Хвилинка. Читають вірші про бабусь.
Отже, і чорні руки, і білі руки можуть бути прекрасними , якщо вони працьовиті і творять добро.
12. Домашнє завдання.
Скласти усну(2кл) і письмову ( 4кл) розповідь «Що вміють бабусині руки»?