Тема. Милуємося красою Землі (продовження).
Мета:
Формування ключових компетентностей: вільного володіння державною мовою/ здатності спілкуватися рідною, інформаційно-комунікаційної, здатності навчатися впродовж життя, громадянської та соціальної компетентності, пов’язаних з ідеями добробуту, культурної компетентності, інноваційності, екологічної.
Формування предметних компетентностей: інтерпретаційних, вокально-хорових виконавських, імпровізаційних.
Актуалізувати наявні предметні мистецькі компетентності учнів (куплетна форма); продовжити озайомлення з творами мистецтва (музичного, образотворчого), які оспівують красу рідної землі; розвивати пізнавальні інтереси, вміння учнів уважно слухати музику, аналізувати музичні твори та висловлювати власні враження та емоції від прослуханого, навички виконання ритмічних ланцюжків Body Percussion; виховувати інтерес до української музичної спадщини, плекати любов до України, краси природи та розуміння важливості її збереження, шану до культурних надбань українського народу.
Навчально-дидактичний матеріал:
СОМ: Українська листівки Н. Старовойтової.
СММ: Денис Січинський. «Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк); Ігор Шамо. «Три поради» (гурт «Струни серця»); «У ритмі серця» (Руслана та діти); «Діти землі» (хор «Жайвір») - емоційне налаштування.
ХТД: А.Фурдичко «Синє небо – жовте поле» (замінена пісня), Bim Bum ~ A Clapping Game Song - Body Percussion.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, музичний інструмент.
Тип уроку: комбінований урок, урок заглиблення у тему.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування - «Діти землі» (хор «Жайвір»)
ІІ. Мотивація до навчання. Оголошення теми і мети уроку.
Рада знову вітати вас на уроці музичного мистецтв. Думаю, що пісня, яка зустрічала вас, нагадала вам тему минулого уроку. Давайте пригадаємо, про що ми говорили. Чи вдалося вам скласти ребуси?
Сьогодні продовжимо милуватися красою Землі та поговоримо про твори мистецтва, які її оспівують. Ми торкнемося дуже важливої проблеми – збереження цієї краси для наступних поколінь. А ще нас чекає багато цікавинок, тож з гарним настроєм починаймо!
ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Ми родились у долині,
У білесенькій хатині,
Коло вишень і калини.
За хатиною садок
І зелений моріжок,
Там багато є квіток.
Під горбом ставочок сяє,
Різна рибонька гуляє,
Качка з дітьми пропливає.
Як же зветься гарний край,
Де за ставом степ і гай
Пишно квітнуть, наче рай? (Україна)
СОМ
Любуючись різноманіттям природи України, митці відтворюють її красу як у реалістичних, так і в узагальнених декоративних образах. Перед вами роботи художниці Надії Старовойтової. Роздивіться їх уважно і скажіть:
СММ
Красу української землі оспівано у різних творах мистецтва, зокрема, у народних піснях та творах композиторів. Пригадате, як називається народна творчість, яка зберігається у казках, легендах, прислів’ях, приказках, піснях? (фольклор)
Послухайте пісні. Поміркуйте над їх змістом. Як оспівано красу рідної землі у вокальних творах українських композиторів. Зверніть увагу на склад виконавців.
Перегляд відеоматеріалу
Денис Січинський. «Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк); Ігор Шамо. «Три поради» (гурт «Струни серця»); «У ритмі серця» (Руслана та діти)
Всі ми є дітьми природи, і вона нас любить: обігріває сонечком, пестить вітерцем, купає у дощиках садки, щоб родили ягоди та фрукти, милує око, надихає нас на творчість. А чи всі ми однаково добрі до природи? Чи віддячуємо їй добром? Як ми можемо допомогти природі відновити свої сили? (обговорення)
ХТД
Ти наша домівка, планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»
Разом із друзями виконайте ритм вірша Body Percussion. Домовтеся, який рядок виконуватиме соло, а який – в ансамблі.
Ритмічна фізкультхвилинка
Вокально-хорова робота.
Розспівування.
Робота над піснею А.Фурдичко «Сине небо – жовте поле».
Музична грамота
Розв’яжіть ребус (пісня).
Вам вже відомо, що пісні мають куплетну форму. Уважно роздивіться схему і поясніть, що в куплеті повторюється. Наведіть приклади відомих вам пісень. Визначте, чи є в них приспів.
ІV. Рефлексія. Підсумки уроку.
Ось так швидко і добіг до кінця наш урок. Давайте ділитися враженнями від нього.
Ланцюжок вражень:
Природа нашої планети – то неймовірне багатство і краса, які знайшли своє відображення у народній творчості, творах композиторів, художників, поетів та письменників. Наш обов'язок – зберегти повітря і водойми чистими, ґрунти – родючими, тварин і птахів – живими, рослини – зеленими. Здорова природа – це наше щасливе майбутнє.
V. Домашнє завдання. Оцінювання активності дітей на уроці.
Поділіться враженнями від уроку вдома. Запропонуйте родиною провести акцію «Допоможемо природі бути красивою!».
Вихід з класу під пісню А.Фурдичко «Синє небо – жовте поле»