1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

План-конспект уроку на тему: "Розв'язування прикладних задач"

Про матеріал
Розв'язування прикладних задач за допомогою квадратних рівнянь. Рівняння розглядається як математична модель прикладної задачі. Учням повідомляється про метод моделювання без якого неможливе пізнання світу.
Перегляд файлу

                          КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ступенів – гімназія №6 ВМР»

 

 

 

 

 

План – конспект

відкритого уроку з алгебри

Тема:

«Прикладні задачі»

8 клас

 

 

Вчитель: Мастицька Н.В.

 

 

 

 

 

 

               Вінниця 2017-2018

Урок з теми: «Розв’язува ння прикладних  задач за допомогою квадратних рівнянь»

Мета уроку:

Сформувати знанняу чнів про математичне моделювання та побудову математичних моделей до прикладних задач.

Закріплювати вміння розв’язувати прикладні задачі.

Розвивати мислення, увагу, пам’ять, інформаційні компетенції, виховувати наполегливість, активність, позитивнее ставлення до навчання.

Обладнання до уроку

  • Комп’ютер, проектор
  • Підручник «Алгебра 8»
  • Презентація.
  • Роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок систематизації знань.

Форми роботи: колективна,фронтальна, індивідуальна.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.Вітання з учнями, перевірка готовності до уроку, готовності обладнання.
  2. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

«Через рівняння, теореми 
Я всяківирішувавпроблеми» 

Джеффі Чосер

Учитель проводить бесіду, в ході якої нагадує учням, що вміння розв’язувати квадратні рівняння цінне тим, що його можна застосовувати до розв’язування прикладних задач. Оскільки такі задачі відображають реальні життєві ситуації, то вміння їх розв’язувати має практичну цінність.

Головна сила математики полягає в тому, що разом з розв’язком однієї конкретної задачі створюються загальні прийоми і способи, які застосовуються в багатьох ситуаціях, які не завжди можна передбачити, проте їх можна описати мовою рівнянь та інших математичних засобів. Створюється так звана математична модель.     

Математична модель – це опис якогось реального об’єкту або процессу мовою математичних понять, відношень, формул, рівнянь.

Отже, завдання уроку – навчитись складати рівняння за умовою задач.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

З метою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу уроку слід активізувати такі знання і вміння учнів: виконання арифметичних дій з дійсними числами та раціональними виразами; складання виразів зі змінними, що відповідають певній умові; записувати у вигляді рівності результат порівняння двох виразів.

Виконайте усно:

1. Знайдіть корені за теоремою Вієта:

а) ;

б) ;

в) .

2. Складіть рівняння до задач:

а) одне число х, друге х+5, а їх добуток дорівнює 24;

б) довжина прямокутника у, а ширина у – 7, а площа 36 ;

в) катети прямокутного трикутника дорівнюють відповідно (а – 1) і

(а – 2), а гіпотенуза а. Як буде записана теорема Піфагора для цього трикутника?

Опорний конспект

Алгоритм створення математичної моделі за допомогою рівняння:

  1. Позначте невідому величину буквою.
  2.              Виразіть решту величин, про які йдеться в задачі, через цю букву.
  3.              Використовуючи умову задачі, створіть математичну модель задачі(складіть рівняння).
  4.              Розв’яжіть одержане рівняння.
  5.              Проаналізуйте знайдені корені рівняння відповідно до умови задачі, дайте відповідь на запитання задачі.
  6.              Запишіть відповідь.

 

 

  1. Розв'язування вправ

Прикладна задача

Дитячий майданчик прямокутної форми, який прилягає до стіни будинку, треба обнести огорожею завдовжки 42 м. Які розміри при цьому повинен мати майданчик, щоб його площа дорівнювала 216 м²?

Прикладна задача

У кінотеатрі кількість місць у ряду на 6 більша за кількість рядів. Скільки рядів у кінотеатрі, якщо місць у ньому 432?

  1. Перевірка домашніх квадратних рівнянь

Робота в парах. Перевірка домашніх рівнянь (№994(1,2,3),№1001(1,2,3)).

0; 1,4

-1; 1,5

-4; 4

0,25

0

-8; 1

рн

а

бе

ик

кі

ет

 

За допомогою правильних відповідей розшифровуємо слово

«Кібернетика»

Ознайомлення учнів з додатковим матеріалом про моделювання. Інформація про кібернетику, як складову наукового моделювання та українських вчених М.П Кравчука і М.В. Остроградського. (підручник).

  1. Самостійна робота

Розв·язування  «особистого рівняння»:

3x2 – (1+3N)x + N =0, де N – дата народження учня.

Відповідь:

1/3;N

За бажанням деякі учні розв'язують біля дошки.

  1. Підсумки уроку
  2. Домашнє завдання

Повторити: §26.

 Розв´язати:  №967, №969.

Додатково: читати про М.В.Остроградського на стор.229.

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
19 березня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку