КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ступенів – гімназія №6 ВМР»
План – конспект
відкритого уроку з алгебри
Тема:
«Прикладні задачі»
8 клас
Вчитель: Мастицька Н.В.
Вінниця 2017-2018
Урок з теми: «Розв’язува ння прикладних задач за допомогою квадратних рівнянь»
Мета уроку:
Сформувати знанняу чнів про математичне моделювання та побудову математичних моделей до прикладних задач.
Закріплювати вміння розв’язувати прикладні задачі.
Розвивати мислення, увагу, пам’ять, інформаційні компетенції, виховувати наполегливість, активність, позитивнее ставлення до навчання.
Обладнання до уроку
Тип уроку: урок систематизації знань.
Форми роботи: колективна,фронтальна, індивідуальна.
Хід уроку
«Через рівняння, теореми
Я всяківирішувавпроблеми»
Джеффі Чосер
Учитель проводить бесіду, в ході якої нагадує учням, що вміння розв’язувати квадратні рівняння цінне тим, що його можна застосовувати до розв’язування прикладних задач. Оскільки такі задачі відображають реальні життєві ситуації, то вміння їх розв’язувати має практичну цінність.
Головна сила математики полягає в тому, що разом з розв’язком однієї конкретної задачі створюються загальні прийоми і способи, які застосовуються в багатьох ситуаціях, які не завжди можна передбачити, проте їх можна описати мовою рівнянь та інших математичних засобів. Створюється так звана математична модель.
Математична модель – це опис якогось реального об’єкту або процессу мовою математичних понять, відношень, формул, рівнянь.
Отже, завдання уроку – навчитись складати рівняння за умовою задач.
З метою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу уроку слід активізувати такі знання і вміння учнів: виконання арифметичних дій з дійсними числами та раціональними виразами; складання виразів зі змінними, що відповідають певній умові; записувати у вигляді рівності результат порівняння двох виразів.
Виконайте усно:
1. Знайдіть корені за теоремою Вієта:
а) ;
б) ;
в) .
2. Складіть рівняння до задач:
а) одне число х, друге х+5, а їх добуток дорівнює 24;
б) довжина прямокутника у, а ширина у – 7, а площа 36 ;
в) катети прямокутного трикутника дорівнюють відповідно (а – 1) і
(а – 2), а гіпотенуза а. Як буде записана теорема Піфагора для цього трикутника?
Опорний конспект Алгоритм створення математичної моделі за допомогою рівняння:
|
Прикладна задача
Дитячий майданчик прямокутної форми, який прилягає до стіни будинку, треба обнести огорожею завдовжки 42 м. Які розміри при цьому повинен мати майданчик, щоб його площа дорівнювала 216 м²?
Прикладна задача
У кінотеатрі кількість місць у ряду на 6 більша за кількість рядів. Скільки рядів у кінотеатрі, якщо місць у ньому 432?
Робота в парах. Перевірка домашніх рівнянь (№994(1,2,3),№1001(1,2,3)).
0; 1,4 |
-1; 1,5 |
-4; 4 |
0,25 |
0 |
-8; 1 |
рн |
а |
бе |
ик |
кі |
ет |
За допомогою правильних відповідей розшифровуємо слово
«Кібернетика»
Ознайомлення учнів з додатковим матеріалом про моделювання. Інформація про кібернетику, як складову наукового моделювання та українських вчених М.П Кравчука і М.В. Остроградського. (підручник).
Розв·язування «особистого рівняння»:
3x2 – (1+3N)x + N =0, де N – дата народження учня.
Відповідь:
1/3;N
За бажанням деякі учні розв'язують біля дошки.
Повторити: §26.
Розв´язати: №967, №969.
Додатково: читати про М.В.Остроградського на стор.229.