Мета уроку: повторити, узагальнити й систематизувати знання про взаємне розмiщення двох прямих на площинi, а також доповнити цi знання вiдомостями про можливi випадки взаємного розмiщення двох прямих у просторi; домогтися свiдомого засвоєння поняття про мимобiжнi прямі та змiсту теорем, що виражають ознаки паралельностi прямих у просторi та мимобiжності прямих; сприяти розвитку просторової уяви, логічного мислення, спостережливості, уміння чітко й правильно висловлювати думку та робити висновки; виховувати культуру математичних записів та мови.
Тема: Взаємне розміщення двох прямих у просторі: прямі, що перетинаються, паралельні та мимобіжні прямі
Мета: повторити, узагальнити й систематизувати знання про взаємне розмiщення двох прямих на площинi, а також доповнити цi знання вiдомостями про можливi випадки взаємного розмiщення двох прямих у просторi; домогтися свiдомого засвоєння поняття про мимобiжнi прямі та змiсту теорем, що виражають ознаки паралельностi прямих у просторi та мимобiжності прямих; сприяти розвитку просторової уяви, логічного мислення, спостережливості, уміння чітко й правильно висловлювати думку та робити висновки; виховувати культуру математичних записів та мови.
Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.
Наочнiсть та обладнання: Презентація «Взаємне розміщення прямих у просторі», тест на два варіанти, каркасні моделі кубів і паралелепіпедів, стереометричний набір, лінійки, прості та кольорові олівці.
Хiд уроку
Геометрія — це інтуїція.
Г. Гельмгольц
І. Органiзацiйний етап
Перевiрка готовностi учнiв до уроку, налаштування на роботу.
Той, хто думає, що матеріальні блага чи тільки добрі оцінки, ризикує попасти в рабство або грошей, або оцінок. Насправді Успіх – певне досягнення, пов’язане з докладанням зусиль, тож давайте збільшувати свої досягнення та знання і завжди досягати успіху!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нової теми та первісне закріплення (комбіновано)
Прямі, які не перетинаються і лежать в одній площині, називають паралельними, а дві прямі, які не перетинаються і не лежать в одній площині, називають мимобіжними.
Випадки взаємного розташування двох прямих у просторі демонструються за допомогою стереометричного набору або на каркасній моделі куба.
Отже, дві прямі а і b у просторі можуть: перетинатися, бути паралельними, бути мимобіжними. (Слайд 2)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Домашнє завдання (Слайд 16)
Варіант 1
А) a і b перетинаються; Г) a і b не паралельні;
Б) a і b не перетинаються; Д) a і b мимобіжні.
В) a і b паралельні;
В) перетинаються.