План-конспект уроку на тему: "Закріплення звукового значення букви «ем». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками. Прислів`я"

Про матеріал

М. Єфименко: «Граючи – навчати, граючи – виховувати».Урок-гра із застосуванням ТЗН. Метою якого є

- формувати поняття про звукове значення букви «ем»;

- продовжувати вправляння у звуковому аналізі слів;

- розвивати фонематичний слух;

- формувати (виробляти) аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком;

- розвивати зв`язне мовлення учнів;

- збагачувати словниковий запас учнів;

- пробуджувати почуття любові до рідного слова, української культури.

Перегляд файлу

Тема. Зення звукового значення букви «ем». Звуковий аналіз слів. Складання речень за макріплалюнками. Прислів`я.

Мета:

- формувати поняття про звукове значення букви «ем»;

- продовжувати вправляння у звуковому аналізі слів;

- розвивати фонематичний слух;

- формувати (виробляти) аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком;

- розвивати зв`язне мовлення учнів;

- збагачувати словниковий запас учнів;

- пробуджувати почуття любові до рідного слова, української культури.

Обладнання: бейджі, букварі(Захарійчук, Науменко), телевізор, презентація.

     Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1 Привітання

1.2 Перевірка готовності до уроку

- Щоб розпочати урок, ми повинні приготувати для роботи певні речі. А які саме, ви зрозумієте. Я буду показувати вам зображення шкільного приладдя, ви будете називати його й показувати у себе на парті.

(підручник, зошит, пенал)

1.3 Перевірка постави

- Сядьте всі рівно, свої спини притуліть до спинок стільців, ноги поставте на підлогу, підборіддя припідніміть, а руки складіть.

2. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів й опорних знань

2.1 Мотивація навчальної праці дітей

- Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой, а який саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

- Живу лише влітку,

Шовкові крильця маю.

Із квіточку на квітку

В садочку я літаю

Метелик

- Правильно, це – метелик. Він буде гостем на нашому уроці. Будьте уважні, метелик дуже тендітний, і його крильця тріпочуть від найменшої помилки. Я метеликові пояснила, що першокласники розумні, старанні й уже багато чого навчилися.

2.2 Виокремлення звука [м] зі скоромовки

- Ми з метеликом приготували для вас завдання

- Послухайте віршик і скажете, який звук у ньому трапляється найчастіше

Міла митися не вміла.

Міла мило з рук не змила.

- Як називається такий віршик?

- Правильно – скоромовка.

- Який звук у скоромовці трапляється найчастіше?

- Правильно. У скоромовці частіше трапляється [м], [м`]

- Правильно, буквою «ем»

- Який це звук?

- Дзвінкий чи глухий?

- А ще метелик додає, що він не просто дзвінкий, а цей звук твориться без шуму, тільки голосом.

2.3 Гра «Придумай слова»

- Пограймо в гру «Придумай слова». Ваше завдання придумати слова, у яких були б звуки [м], [м`]

- Молодці, діти! Ви старалися назвати слова, що починається зі звука [м], [м`]

3.3 Звуковий аналіз слів: миша, мавпа, сумка. Побудова звукових моделей

- Метелик невгамовний, він приніс такі ілюстрації. Увага на екран!

- Хто це?

- Вимовте це слово ще раз. Скільки складів у слові «МИША»?

- Перевірте.

- Назвіть перший звук [м]. Який він?

- Хто це?

- Вимовте це слово ще раз. Скільки складів у слові «мавпа»?

- Перевірте.

- Назвіть перший звук.

- На якому місці стоїть цей звук?

- Який він?

- Хто це?

- Вимовте це слово ще раз. Скільки складів у слові «сумка»?

- Перевірте.

- На якому місці стоїть - [м]?

- Отже, не думайте, що слова тільки починаються [м].

3. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

3.1 Робота за букварем

- Розгорніть буквар на сторінці 5,7 – 57

Проходжу по ряду, дивлюсь

- Що зображено на екрані?

- Віднайдіть схему цього слова

- Скільки голосних у цьому слові?

- Скільки приголосних у цьому слові?

- Кого ви бачите на малюнку справа?

- Що віднайшли друзі?

- До якого слова ця схема?

- Розглянемо  малюнок посередині зліва

- Кого ви бачите?

- Що в лапах у зайченяти?

- Скільки складів у слові «морква»?

- Із чого лисичка п`є молоко?

- І знову тремтять крильця метелика.

3.2 Фізкультхвилинка

3.3 Читання слів у стовпчиках за букварем

3.5 Читання учителем

3.6 Читання учнями

3.7 Читання вроздріб

- Будьте уважні!

3.8 Опрацювання казки Галини Малик «Казка про кошеня»

3.9 Первинне читання казки вчителем

- Я прочитаю казку, ви стежте пальчиком. Уважно слухайте та дайте відповідь на запитання:  Чому кошеня зголодніло?

3.10 Перевірка первинного сприймання

- Чому кошеня зголодніло?

- Хто хотів нагодувати зголодніле кошеня?

- Чому кошеня залишилося голодним?

- Хто врятував зголодніле кошеня?

3.11 Читання підкреслених слів

- Віднайдіть у казці підкреслені слова

3.12 Творче завдання

- Складіть речення з цими словами

- Складіть схеми до них

3.13 Робота з прислів`ям

- Метелик побачив, що сорока Білобока скрекоче та скрекоче. Хоче, щоб ви вивчили прислів`я.

3.14 Читання учителем

- Як ви розумієте це прислів`я?

3.15 Вивчення прислів`я

3.16 Перевірка вивченого (запитую 6 осіб)

4. Підсумок уроку

- Діти, метелик такий запобігливий, і я відчуваю, що йому сподобалося з вами працювати, то він пропонує вам пограти в гру «Піймай слова» зі звуком

[м], [м`]

(Мавпа, мама, тато, сумка, мило, крамниця, миша, море, день, машина, молоко, печиво, масло, морква, апельсин, яма, тиждень, мандарин, гаманець)

- Молодці, діти! Ми з метеликом вдоволені вашою роботою. Підведіться. Урок закінчено, готуйтесь до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

1k-bukvzaxarnaum12-56-1024.jpg

2k-bukvzaxarnaum12-57-1024.jpg

 

docx
Додав(-ла)
1 1
Додано
29 січня 2018
Переглядів
3630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку