План-конспект уроку "Практичне дослідження. Використання експерименту для отримання нових знань. Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами" для 6 класу

Про матеріал
План-конспект уроку "Практичне дослідження. Використання експерименту для отримання нових знань. Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                   Урок  №5

Тема уроку: Практичне дослідження. Використання експерименту для отримання нових знань. Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям експерименту як методу отримання нових знань. Навчити учнів проводити вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами. Розвивати навички аналізу та інтерпретації отриманих результатів.

Обладнання: різні види лінійок, терези, вимірювальні стрічки, мензурки, підручники, зошити, таблиці для запису результатів.

Тип уроку: урок практичного дослідження з елементами експерименту та аналізу даних.

                                                          Хід уроку

I. Організаційний момент (2 хв)

Добрий день, діти! Готові до нових дослідів? Сьогодні ми будемо вимірювати різні фізичні характеристики тіл і навчимося використовувати експеримент для отримання нових знань.

Перевірка присутності: Всі на місці? Всі готові? Починаємо!

II. Актуалізація знань (5 хв)

Бесіда: Пригадаємо, що ми знаємо про експеримент як метод дослідження. Як експерименти допомагають нам у житті? (Учні відповідають).

Пояснення: Сьогодні ми будемо проводити експерименти самостійно і дізнаємося, як вимірювати різні фізичні характеристики тіл.

III. Вступ до теми уроку (10 хв)

Експеримент – це метод дослідження, який передбачає активне втручання в природні процеси з метою отримання нових знань. Наприклад, ми можемо вимірювати довжину, масу, об'єм тіл, щоб дізнатися про їх властивості.

Приклад 1: Галилео Галілей використовував експерименти для того, щоб вивчати закони руху тіл. Він вимірював швидкість падіння предметів і відкрив важливі закони фізики.

Приклад 2: Архімед проводив експерименти з вимірювання об'єму тіл і відкрив принципи плавучості.

Цікавий факт: Перші експерименти з вимірювання маси були проведені в стародавньому Єгипті, де використовували примітивні ваги для зважування золота.

IV. Основна частина уроку (25 хв)

Практичне завдання: Вимірювання довжини та об'єму (10 хв):

Завдання 1:

Виміряйте довжину та ширину різних предметів у класі (наприклад, парти, книги, олівця) за допомогою лінійки та вимірювальної стрічки.

Запишіть результати у зошит і порівняйте їх між собою. Який предмет найдовший? Який найширший?

 Чому важливо правильно вимірювати довжину та об'єм предметів?

 Як ці знання використовуються в повсякденному житті?

Практичне завдання: Вимірювання маси (10 хв):

 Завдання 2:

Виміряйте масу кількох предметів (наприклад, яблука, книги, стакана з водою) за допомогою терезів.

 Запишіть масу кожного предмета і порівняйте результати. Який предмет найважчий? Який найлегший?

 Як знання про масу предметів допомагають нам у повсякденному житті? Наприклад, як ви дізнаєтеся, скільки важить пакет з продуктами в магазині?

Практичне завдання: Вимірювання об'єму (5 хв):

Завдання 3:

Виміряйте об'єм води, яку можна налити в стакан або мензурку. Скільки мілілітрів води вміщується в стакан? А в мензурку?

 Запишіть об'єми в зошит і порівняйте. Чому важливо знати об'єм рідини, яку ви використовуєте, наприклад, при приготуванні їжі?

Цікавий факт: У стародавніх культурах вимірювання об'єму рідин і зерна було критично важливим для торгівлі та зберігання продуктів.

V. Закріплення знань. Узагальнення матеріалу (5 хв)

Що ми сьогодні дізналися про експерименти та вимірювання? Які фізичні характеристики тіл ми вимірювали? Чому це важливо?

Цікаві факти: У 17 столітті дослідники використовували експерименти для вимірювання швидкості світла і відкрили, що світло має кінцеву швидкість, яка стала основою для багатьох фізичних теорій.

VI. Домашнє завдання (3 хв)

Експеримент вдома: Проведіть експеримент з вимірювання об'єму рідини, яку ви використовуєте вдома. Наприклад, дізнайтеся, скільки води вміщується в вашій улюбленій чашці. Запишіть результати в зошит.

Читання: Прочитайте відповідний розділ у підручнику про вимірювання фізичних характеристик тіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку