План конспект уроку " Причини та наслідки СНІДу. Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей"

Про матеріал
Матеріал уроку містить важливу інформацію стосовно невиліковної, на сьогоднішній день,пандемічної хвороби СНІДу. Виховання у молоді толерантного, тобто терпимого відношення до ВІЛ- інфікованих людей, які мають право на повноцінне життя. Профілактичні методи застереження від ВІЛ-інфікування, як основна зброя та метод боротьми з пандемією.
Перегляд файлу

 

Урок

 

 Тема: Причини та наслідки СНІДу. Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

 Мета :   навчити учнів використовувати знання отримані на попередніх уроках по темі; розвивати логічне мислення, увагу;виховати в учнів відповідальне ставлення до власного здоров’я, а також толерантне відношення до ВІЛ – інфікованих людей.

 Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

 Методи: словесні  ( бесіда, розповідь)

 Обладнання і матеріали : підручник, плакати, малюнки, роздавальні картки.

 Література : Воронцова Т.В.,Пономаренко В.С. Профілактика ризикованої поведінки.

                                Омельченко Л.П.Основи безпеки життєдіяльності

                                Кириленко С.В. Уроки здоров’я

                                Бойченко Т.Є. Основи здоров’я

ХІД   УРОКУ

Організаційний момент.

Оголошення теми,мети.

Учитель. Міні – лекція. Коротко історичні та статистичні дані.

Вперше ми дізналися про ВІЛ, СНІД у 1980 році. За короткий час ВІЛ поширився на весь світ, уразивши понад 60 млн. осіб. Це більше, ніж все населення України. Третина  з них,  на жаль, вже померли, залишивши сиротами близько 13 млн. дітей. Перші випадки ВІЛ – інфекції серед громадян України зареєстровано у 1987 році. Нині понад 400 тис. ВІЛ – інфікованих проживає в Україні. У  світі живуть понад 40 млн. ВІЛ – інфікованих, приблизно половина з них молодь віком від 12  до 25 років. Серед них постійно зростає частка неповнолітніх.

Учитель. Записи  у зошиті.

 Сьогодні Україна займає перше місце в Європі, та 6 в світі за швидкістю розповсюдження ВІЛ і хворих на СНІД. За майже 25 років своєї історії ВІЛ – інфекція набула характеру пандемії. Сьогодні СНІД є новою формою надзвичайної ситуації у планетарному масштабі. За визначенням Генеральної Асамблеї ООН, ВІЛ- інфекція стала глобальною кризою людства, безпрецедентною загрозою людському розвитку. 

Лозунг на дошці: Єдина зброя проти СНІДу – це знання і власна обережність

Учитель. Молодь – найуразливіша до ВІЛ- інфікування категорія населення. Те , що робить молодих особливо вразливими, зумовлюється  недостатнім усвідомленням небезпеки. Дослідження показують, що в Україні лише  одна людина з десяти знає, як уникнути ВІЛ – інфікування. Тому, готуючись до сьогоднішнього уроку, деякі учні вашого класу підготували цікаву та важливу інформацію. 

 

II. Актуалізація опорних знань

 

  •             Виступ  учнів. Інформаційне повідомлення.
  1.         ВІЛ/СНІД з біологічної точки зору.
  2.         Якими шляхами може передаватися від хворої людини до здорової?
  3.         Яким чином можна уникнути або суттєво знизити ризик інфікування ?
  4.         Тестування.
  5.         Офіційна статистика щодо розповсюдження ВІЛ в Україні? 
  6.         Що таке толерантне відношення до ВІЛ-інфікованих людей.
  7.         Що символізує червона стрічка ?
  8.         Вірші про СНІД.

 Вчитель разом з учнями вислуховує відповіді і, якщо необхідно, доповнює або вносить корективи. Важливо зробити висновок, що ВІЛ – підступна і небезпечна інфекція. Але водночас це дуже нестійкий вірус. Він може існувати тільки в рідинах організму і швидко гине поза ним. Рідини, в яких може спостерігатися небезпечна концентрація вірусу, це  кров, материнське молоко. Найпоширенішим шляхом розповсюдження ВІЛ – інфекції в Україні є ін’єкційне вживання наркотиків.

 

Робота з підручником. Учням пропонується прочитати текст і дати відповідь на питання.

  1.                     Що таке толерантність?
  2. Які шляхи зниження рівня стигматизації та дискримінації ВІЛ – інфікованих?

Учитель. Ставлення до ВІЛ – позитивних  - це випробування нашої порядності, освіченості, загальної культури.

 

IV .Закріплення.

Вправа «Оцінювання ризику ВІЛ – інфікування»

Учитель. Кожному з вас роздано карточки на яких записані ситуації. На першій парті стоять  три будиночки «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризик відсутній».

  Для виконання цієї вправи пригадайте , що ви чули про хворобу. Кожен із вас читає ситуацію вголос  і кладе карточку до відповідного будиночка.

Ситуації:

  1. проколювати вуха однією голкою;
  2. уживати ін’єкційні наркотики;
  3. лікувати зуби не стерильними інструментами;
  4. робити перев’язку  без рукавиць;
  5. користуватися чужою зубною щіткою;
  6. плавати в одному басейні;
  7. їсти те , що приготувала ВІЛ – інфікована людина;
  8. дружити з ВІЛ – інфікованою людиною;
  9. користуватися спільним посудом;
  10. обмінюватися одягом;
  11. сидіти за одною партою;
  12. жити  в одній кімнаті з ВІЛ – інфікованою людиною;
  13. користуватися спільним шкільним приладдям;
  14. їхати в одному транспортному засобі;
  15. робити уколи нестерильним інструментом;
  16. потискати руки;
  17. грати в одній команді з футболу;
  18. братися за дверні ручки та спортивне знаряддя;
  19. спільне користування фонтанчиком питної для води;
  20. торкатися кров’яних плям на предметах;

Учитель. Ви бачите, що не так уже й багато ситуацій, коли можна інфікуватися , але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.

 

Бліц – турнір  «Так»  чи «Ні»

 

У кожного  учня є дві картки – червона і зелена. На відповідь «Так»  учень піднімає зелену  картку, на відповідь «Ні» - червону.

  1. За зовнішнім виглядом можна визначити ,що людина ВІЛ – інфікована?  - (НІ)
  2. Причиною СНІДу є ВІЛ ? (Так)
  3. Тільки  чоловіки можуть інфікуватися  ВІЛ? (Ні)
  4. На сьогодні ліків від СНІДу  немає? (Так)
  5. ВІЛ може передаватися під час статевих контактів? (Так)
  6. ВІЛ може передаватися під час  переливання  крові або при внутрішньовенних ін’єкціях?(Так)
  7. Наркомани можуть  передавати ВІЛ один одному, якщо вони користуються  однією голкою для ін’єкцій? (Так)
  8. Є люди, що мають  імунітет від ВІЛ? (Ні)
  9. ВІЛ – позитивна мати може народити ВІЛ – позитивну дитину? (Так)
  10. Можна ходити до школи, де  навчаються  ВІЛ – інфіковані діти? (Так )
  11. По аналізу крові можна визначити присутність  ВІЛ в організмі людини?-(Так)
  12. У підлітковому віці  неможливо захворіти на СНІД? (Ні)
  13. Чи уражає ВІЛ імунну систему організму? (Так)
  14. Чи можна  вберегтися від СНІДу ? (Так)

V.  Підведення підсумків уроку.

 

Учитель. Учням пропонують  закінчити речення.

-Я розумію, що ВІЛ передається через ……………, і не передається …………

 

ВИСНОВОК.  Головним інструментом профілактики ВІЛ – інфекції є всебічні знання про хворобу, шляхи інфікування  та чинники, що сприяють цьому. Обізнаність  у  питаннях профілактики ВІЛ – інфекції дає змогу захистити себе, зменшити шкоду від ВІЛ  для особистості та суспільства.

Лозунг на завершення

  Обирай здорове життя!

    Покладайся на власну

    неризиковану   (безпечну) поведінку!

 

 

  1. Виставлення оцінок. Домашнє завдання. Параграф підручника. Вивчити записи в зошиті. Написати міні­ – твір на тему « Моє відношення до ВІЛ – позитивних людей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Висоцька Анна
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку