Урок
Тема: Причини та наслідки СНІДу. Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.
Мета : навчити учнів використовувати знання отримані на попередніх уроках по темі; розвивати логічне мислення, увагу;виховати в учнів відповідальне ставлення до власного здоров’я, а також толерантне відношення до ВІЛ – інфікованих людей.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Методи: словесні ( бесіда, розповідь)
Обладнання і матеріали : підручник, плакати, малюнки, роздавальні картки.
Література : Воронцова Т.В.,Пономаренко В.С. Профілактика ризикованої поведінки.
Омельченко Л.П.Основи безпеки життєдіяльності
Кириленко С.В. Уроки здоров’я
Бойченко Т.Є. Основи здоров’я
ХІД УРОКУ
Організаційний момент.
Оголошення теми,мети.
Учитель. Міні – лекція. Коротко історичні та статистичні дані.
Вперше ми дізналися про ВІЛ, СНІД у 1980 році. За короткий час ВІЛ поширився на весь світ, уразивши понад 60 млн. осіб. Це більше, ніж все населення України. Третина з них, на жаль, вже померли, залишивши сиротами близько 13 млн. дітей. Перші випадки ВІЛ – інфекції серед громадян України зареєстровано у 1987 році. Нині понад 400 тис. ВІЛ – інфікованих проживає в Україні. У світі живуть понад 40 млн. ВІЛ – інфікованих, приблизно половина з них молодь віком від 12 до 25 років. Серед них постійно зростає частка неповнолітніх.
Учитель. Записи у зошиті.
Сьогодні Україна займає перше місце в Європі, та 6 в світі за швидкістю розповсюдження ВІЛ і хворих на СНІД. За майже 25 років своєї історії ВІЛ – інфекція набула характеру пандемії. Сьогодні СНІД є новою формою надзвичайної ситуації у планетарному масштабі. За визначенням Генеральної Асамблеї ООН, ВІЛ- інфекція стала глобальною кризою людства, безпрецедентною загрозою людському розвитку.
Лозунг на дошці: Єдина зброя проти СНІДу – це знання і власна обережність
Учитель. Молодь – найуразливіша до ВІЛ- інфікування категорія населення. Те , що робить молодих особливо вразливими, зумовлюється недостатнім усвідомленням небезпеки. Дослідження показують, що в Україні лише одна людина з десяти знає, як уникнути ВІЛ – інфікування. Тому, готуючись до сьогоднішнього уроку, деякі учні вашого класу підготували цікаву та важливу інформацію.
II. Актуалізація опорних знань
Вчитель разом з учнями вислуховує відповіді і, якщо необхідно, доповнює або вносить корективи. Важливо зробити висновок, що ВІЛ – підступна і небезпечна інфекція. Але водночас це дуже нестійкий вірус. Він може існувати тільки в рідинах організму і швидко гине поза ним. Рідини, в яких може спостерігатися небезпечна концентрація вірусу, це кров, материнське молоко. Найпоширенішим шляхом розповсюдження ВІЛ – інфекції в Україні є ін’єкційне вживання наркотиків.
Робота з підручником. Учням пропонується прочитати текст і дати відповідь на питання.
Учитель. Ставлення до ВІЛ – позитивних - це випробування нашої порядності, освіченості, загальної культури.
IV .Закріплення.
Вправа «Оцінювання ризику ВІЛ – інфікування»
Учитель. Кожному з вас роздано карточки на яких записані ситуації. На першій парті стоять три будиночки «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризик відсутній».
Для виконання цієї вправи пригадайте , що ви чули про хворобу. Кожен із вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до відповідного будиночка.
Ситуації:
Учитель. Ви бачите, що не так уже й багато ситуацій, коли можна інфікуватися , але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.
Бліц – турнір «Так» чи «Ні»
У кожного учня є дві картки – червона і зелена. На відповідь «Так» учень піднімає зелену картку, на відповідь «Ні» - червону.
V. Підведення підсумків уроку.
Учитель. Учням пропонують закінчити речення.
-Я розумію, що ВІЛ передається через ……………, і не передається …………
ВИСНОВОК. Головним інструментом профілактики ВІЛ – інфекції є всебічні знання про хворобу, шляхи інфікування та чинники, що сприяють цьому. Обізнаність у питаннях профілактики ВІЛ – інфекції дає змогу захистити себе, зменшити шкоду від ВІЛ для особистості та суспільства.
Лозунг на завершення
Обирай здорове життя!
Покладайся на власну
неризиковану (безпечну) поведінку!