План-конспект уроку "Прямокутні трикутники. Властивості й ознаки рівності прямокутних трикутників"

Про матеріал

Розгорнутий план – конспект уроку геометрії з теми "Прямокутні трикутники. Властивості й ознаки рівності прямокутних трикутників". На уроці клас поділяється на 2 групи та розвязує задачі з підручника

(Єршова А.П. Геометрія: підручник для 7 кл. загальноосвітніх навч. закл./ А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О .Ф. Крижановський, - Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 224с.)

Перегляд файлу

Розгорнутий план – конспект уроку геометрії

Урок № 45

Клас: 7

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Тема: . Прямокутні трикутники. Властивості й ознаки рівності прямокутних трикутників.

Мета: закріпити знання властивостей прямокутного трикутника, ознак рівності прямокутних трикутників; сформувати вміння застосовувати їх під час розв'язування задач; розвивати логічне мислення, уміння виділяти головне, аналізувати; виховувати інтерес до предмета, культуру мовлення, наполегливість, активність.

Обладнання: набір креслярських інструментів, підручник геометрія 7 клас

(А.П.Єршова), кольорова крейда.

 

План уроку

1.Організаційний етап (2 хв.)

2.Перевірка д\з (2 хв.)

3.Актуалізація опорних знань(5 хв.)

4. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

5. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

6.Розв’язування задач та вправ (14 хв.)

7. Підсумки уроку (3 хв.)

8. Домашнє завдання (2 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційний етап

Учитель запрошує учнів до самоперевірки готовності до уроку і повідомляє тему і план роботи на уроці.

II. Перевiрка домашнього завдання

Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування

  1. Який трикутник називається прямокутним?
  2. Що називають гіпотенузою і що катетом прямокутного трикутника?
  3. Сформулюйте властивості прямокутних трикутників.
  4.  Сформулюйте ознаки рівності прямокутних трикутників.

III. Актуалізація опорних знань

Учитель об'єднує клас у дві групи, до кожної входять учні різного рівня підготовки.

Кожній групі дається по 5 питань. Учні обмірковують відповіді протягом 3 хвилин, потім читають питання вголос і відповідають на них. Члени інших груп доповнюють і уточнюють відповіді.

Група 1

1. У трикутниках ABC і AlB1Cl   C = C1=90°; A = A1. Доповніть умову задачі ще однією рівністю так, щоб рівність даних трикутників можна було довести за катетом й прилеглим гострим кутом. (АС = А1С1)

2. Чи існує рівнобедрений трикутник з бічною стороною 15 см і висотою, проведеною до основи 16см? (Ні.)

3. У прямокутному трикутнику ABC (C = 90°) A=60°, AB = 10 см . Чому дорівнює катет AC? (5 см )

4. Чому дорівнюють гострі кути в прямокутному рівнобедреному  трикутнику?(По 45°)

5. Визначте вид трикутника, якщо відомо, що один із його зо­внішніх кутів дорівнює 90°. (Прямокутний)

Група 2

  1. У трикутниках ABC і A1B1C1, C = C1 =90° , A = A1. Допо­вніть умову задачі ще однією рівністю так, щоб рівність даних трикутників можна було довести за гіпотенузою і гострим ку­том. (АВ = А1В1)
  2. Чи існує рівнобедрений трикутник з бічною стороною 9 см і основою 18 см? (Ні)
  3. У прямокутному трикутнику АСВ (C = 90°),  АВ = 20 см, ВС = 10 см. Знайдіть гострі кути трикутника. (30° і 60°)
  4. Один із гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 50°. Знайдіть градусну міру іншого гострого кута. (40°)

5.  Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10 см. Чому дорівнює медіана, проведена до неї? (5 см)

 

IV. Формування мети і завдання уроку

Вчитель повідомляє тему уроку й пропонує учням сформулювати мету.

 

V. Вивчення нового матеріалу

Учитель просить учнів пригадати означення прямокутного трикутника. Потім учні знайомляться за підручником з назвами сторін прямокутного трикутника.

Властивості прямокутних трикутників

Запитання до класу

- Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?

- Чи може в прямокутному трикутнику бути два прямі кути?

- Яка сторона в прямокутному трикутнику найбільша? Чому?

Учитель формулює властивості прямокутних трикутників.

Властивість 1. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90°.

Властивість 2. Гіпотенуза прямокутного трикутника більша від кожного з його катетів.

Властивість 3. Катет прямокутного трикутника, який лежить проти кута 30°, дорівнює половині гіпотенузи.

  1.         Розв’язування задач та вправ

Письмові вправи

№ 420

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\420.jpg

№ 424

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\424.jpg

 

 

№ 427

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\427.jpg

№ 430

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\430.jpg

VIІ. Підбиття підсумків уроку

Запитання до класу

  • Про що нове ви дізналися на уроці?
  • Що сподобалося?

VIIІ. Домашнє завдання

Повторити § 17.

Розв’язати   № 421; 428(додатково) .

№ 421

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\421.jpg

 

 

 

 

№ 428

C:\Users\ОКсанка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\428.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Єршова А.П. Геометрія: підручник для 7 кл. загальноосвітніх навч. закл./ А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О .Ф. Крижановський, - Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 224с.

docx
Додано
7 травня 2018
Переглядів
8601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку