Розгорнутий план – конспект уроку геометрії з теми "Прямокутні трикутники. Властивості й ознаки рівності прямокутних трикутників". На уроці клас поділяється на 2 групи та розвязує задачі з підручника
(Єршова А.П. Геометрія: підручник для 7 кл. загальноосвітніх навч. закл./ А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О .Ф. Крижановський, - Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 224с.)
Розгорнутий план – конспект уроку геометрії
Урок № 45
Клас: 7
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Тема: . Прямокутні трикутники. Властивості й ознаки рівності прямокутних трикутників.
Мета: закріпити знання властивостей прямокутного трикутника, ознак рівності прямокутних трикутників; сформувати вміння застосовувати їх під час розв'язування задач; розвивати логічне мислення, уміння виділяти головне, аналізувати; виховувати інтерес до предмета, культуру мовлення, наполегливість, активність.
Обладнання: набір креслярських інструментів, підручник геометрія 7 клас
(А.П.Єршова), кольорова крейда.
План уроку
1.Організаційний етап (2 хв.)
2.Перевірка д\з (2 хв.)
3.Актуалізація опорних знань(5 хв.)
4. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)
5. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
6.Розв’язування задач та вправ (14 хв.)
7. Підсумки уроку (3 хв.)
8. Домашнє завдання (2 хв.)
Хід уроку
I. Організаційний етап
Учитель запрошує учнів до самоперевірки готовності до уроку і повідомляє тему і план роботи на уроці.
II. Перевiрка домашнього завдання
Перевірка домашнього завдання.
Фронтальне опитування
III. Актуалізація опорних знань
Учитель об'єднує клас у дві групи, до кожної входять учні різного рівня підготовки.
Кожній групі дається по 5 питань. Учні обмірковують відповіді протягом 3 хвилин, потім читають питання вголос і відповідають на них. Члени інших груп доповнюють і уточнюють відповіді.
Група 1
1. У трикутниках ABC і AlB1Cl ∠C = C1=90°; ∠A = ∠A1. Доповніть умову задачі ще однією рівністю так, щоб рівність даних трикутників можна було довести за катетом й прилеглим гострим кутом. (АС = А1С1)
2. Чи існує рівнобедрений трикутник з бічною стороною 15 см і висотою, проведеною до основи 16см? (Ні.)
3. У прямокутному трикутнику ABC (∠C = 90°) ∠A=60°, AB = 10 см . Чому дорівнює катет AC? (5 см )
4. Чому дорівнюють гострі кути в прямокутному рівнобедреному трикутнику?(По 45°)
5. Визначте вид трикутника, якщо відомо, що один із його зовнішніх кутів дорівнює 90°. (Прямокутний)
Група 2
5. Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10 см. Чому дорівнює медіана, проведена до неї? (5 см)
IV. Формування мети і завдання уроку
Вчитель повідомляє тему уроку й пропонує учням сформулювати мету.
V. Вивчення нового матеріалу
Учитель просить учнів пригадати означення прямокутного трикутника. Потім учні знайомляться за підручником з назвами сторін прямокутного трикутника.
Властивості прямокутних трикутників
Запитання до класу
- Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?
- Чи може в прямокутному трикутнику бути два прямі кути?
- Яка сторона в прямокутному трикутнику найбільша? Чому?
Учитель формулює властивості прямокутних трикутників.
Властивість 1. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90°.
Властивість 2. Гіпотенуза прямокутного трикутника більша від кожного з його катетів.
Властивість 3. Катет прямокутного трикутника, який лежить проти кута 30°, дорівнює половині гіпотенузи.
Письмові вправи
№ 420
№ 424
№ 427
№ 430
VIІ. Підбиття підсумків уроку
Запитання до класу
VIIІ. Домашнє завдання
Повторити § 17.
Розв’язати № 421; 428(додатково) .
№ 421
№ 428
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Єршова А.П. Геометрія: підручник для 7 кл. загальноосвітніх навч. закл./ А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О .Ф. Крижановський, - Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 224с.