План-конспект уроку "Що називають матеріалами та як їх використовують" для 6 класу

Про матеріал
План-конспект уроку "Що називають матеріалами та як їх використовують" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                  Урок №14

Тема: «Що називають матеріалами та як їх використовують»

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям матеріалів, їх властивостями та використанням. Визначити основні види матеріалів, які використовуються в побуті та техніці. Розвивати вміння аналізувати властивості матеріалів і їх застосування у різних сферах життя.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання: Підручник «Пізнаємо природу» (Коршевнюк Т., 2023). Зразки різних матеріалів: дерево, метал, пластик, скло, тканина. Мультимедійна презентація з прикладами використання матеріалів. Лупи для детального розгляду матеріалів.

                                                   Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хвилини)

Привітання учнів, перевірка присутніх.

Налаштування на активну роботу.

ІІ. Актуалізація знань (5 хвилин)

Що ви знаєте про матеріали? Які матеріали вас оточують?

Наведіть приклади предметів у класі або вдома, виготовлених з різних матеріалів.

«Щодня ми використовуємо різні предмети, зроблені з матеріалів, властивості яких дозволяють їм виконувати певні функції. Сьогодні ми дізнаємось, які бувають матеріали і чому вони такі важливі для нашого життя».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)

1. Що таке матеріали?

Матеріал — це речовина або суміш речовин, що використовується для виготовлення предметів. Матеріали мають різні властивості, які дозволяють їх використовувати для певних цілей.

Основні типи матеріалів:

Природні матеріали — отримані з природних джерел (дерево, камінь, вовна, бавовна).

Штучні матеріали — створені людиною на основі природних ресурсів або хімічних реакцій (пластик, скло, бетон).

 Дерево використовується для виготовлення меблів, тому що воно міцне і легко обробляється.

2. Види матеріалів та їх властивості.

Метали міцні, добре проводять тепло і електрику, мають блиск.

Застосування металів виготовлення автомобілів, будівельних конструкцій, електропроводки. Наприклад залізо використовується для виготовлення машин і мостів.

Пластик легкий, міцний, довговічний, не проводить електрику.

Застосування упаковка, побутові предмети, іграшки. Наприклад пластикові пляшки використовуються для напоїв.

Скло прозоре, крихке, добре пропускає світло.

Застосування скла це  виготовлення вікон, пляшок, дзеркал. Наприклад скляні  вікна забезпечують хорошу видимість і теплоізоляцію.

Тканини гнучкі, можуть бути м'якими або щільними.

Застосування тканини одяг, домашній текстиль, меблеві оббивки. Наприклад: Бавовна використовується для виготовлення літнього одягу.

3. Як використовують матеріали в житті?

Будівництво: Метал, бетон і цегла використовуються для зведення будівель і мостів.

Побут: Пластик і скло використовують для створення побутової техніки, посуду.

Транспорт: Метали, пластик і гума застосовуються для створення автомобілів, літаків, поїздів.

Електроніка: Метали, пластик і скло — основні матеріали для створення смартфонів, комп'ютерів.

Одяг і текстиль: Натуральні й синтетичні тканини використовують для пошиття одягу, килимів, штор.

Мультимедійна презентація: Учитель показує слайди з прикладами будівель, техніки та предметів повсякденного життя, виготовлених з різних матеріалів.

4. Екологічний аспект використання матеріалів.

Проблема забруднення довкілля через пластикові відходи.

Переваги використання натуральних та перероблених матеріалів.

Приклад: Переробка пластику дозволяє зменшити кількість сміття і зберегти ресурси планети.

IV. Практична частина: Дослідження матеріалів (15 хвилин)

1. Інструкція до роботи з матеріалами:

Учні діляться на групи й отримують різні матеріали: дерево, метал, пластик, скло, тканину.

За допомогою луп досліджують властивості матеріалів: їх міцність, гнучкість, теплопровідність.

Кожна група повинна описати матеріал і визначити, для яких цілей його можна використовувати.

Завдання: Запишіть властивості матеріалу і наведіть приклади його використання у повсякденному житті.

2. Обговорення результатів:

Учні представляють результати своїх досліджень і пояснюють, чому обраний матеріал підходить для певного застосування.

Чому метал підходить для виготовлення автомобілів?

Які властивості тканини роблять її ідеальною для одягу?

V. Закріплення знань (5 хвилин)

Що таке матеріал?

Назвіть основні види матеріалів і їх властивості.

Які матеріали найчастіше використовуються в побуті?

Практичне завдання: Учні у зошитах записують короткий перелік матеріалів і їх використання (наприклад, «Метал — автомобілі, будівництво»).

VI. Підсумок уроку (3 хвилини)

Матеріали — це різноманітні речовини, з яких виготовляють предмети.

Кожен матеріал має свої унікальні властивості, які роблять його придатним для певного використання.

Важливо розуміти екологічний вплив матеріалів і використовувати їх раціонально.

Домашнє завдання:

1. Прочитати параграф у підручнику «Пізнаємо природу» (Коршевнюк Т., 2023) про матеріали. Визначити, з яких матеріалів виготовлені три предмети у вашому домі (наприклад, стіл, крісло, пляшка), та записати їх властивості і використання.

3. Підготувати презентацію про екологічні проблеми, пов’язані з використанням матеріалів.

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку