"Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги"

Про матеріал
Презентація для 6 класу з предмета" Пізнаємо природу". До підручників інтегрованого курсу для 6 класу: Пізнаємо природу Т.В. Коршевнюк, Презентація допоможе провести урок пізнаємо природа у 6 класі за темою "Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги.

Номер слайду 2

У природі все мудро продумано і влаштовано, кожен має своє місце і займається своєю справою. В цій мудрості – найвища справедливість життя… Леонардо да Вінчі

Номер слайду 3

Розглянь зображення і дай відповіді на запитання:1. Перелічи складники неживої природи, зображені на схематичному зображенні. Як вони взаємодіють із зображеними організмами: деревами, травою, дощовим черв’яком, яструбом, мишею?2. Що, на твою думку, показують сині стрілочки?3. Які зв’язки можуть існувати між зображеними організмами?

Номер слайду 4

Екосистемою називають сукупність організмів, які мешкають на певній території, взаємодіють між собою та зі складниками неживої природи

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Прикладом екосистеми є луки, ліс, болото, степ, пустеля, річка, море, океан. Перелічені екосистеми створені та існують без участі людини, тому їх називають природними екосистемами. Усі організми екосистеми утворюють її живий компонент; чинники неживої природи — неживий компонентекосистеми. Чинники неживої природи важливі для організмів. Наприклад, від тепла й вологості залежить,які організми житимуть в екосистемі.

Номер слайду 7

Структура екосистеми

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ХАРЧОВІ ЛАНЦЮГИ Між організмами екосистеми виникають різні взаємозв’язки. Найчастіше вони зумовлені живленням, коли організми одного виду слугують кормом для інших видів. Наприклад, конюшина — корм для зайця, миша — корм для лисиці. Для опису послідовності організмів — споживачів корму використовують термін харчовий ланцюг (ланцюг живлення).

Номер слайду 10

Харчовий ланцюг – взаємини між організмами під час перенесення енергії їжі від її джерела (зеленої рослини) через низку організмів, що відбувається шляхом поїдання одних організмів іншими з більш високих трофічних рівнів.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Ланцюги живлення

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Заповни крайній стовпчик

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Розглянь види організмів, зображені на колажі. Чи доводилось тобі бачити ці рослини й таких тварин у природі? Якщо так, то де і коли? Склади можливі ланцюги живлення. Які тварини рослиноїдні, а які належать до хижаків?

Номер слайду 17

Завдання:1. Наведи приклади природних екосистем своєї місцевості. Розкажи про склад однієї з них.

Номер слайду 18

Завдання: Відшукай та виправ помилки в харчових ланцюгах: А) сова → синиця → гусениця → капуста;Б) водорості → чапля → дрібні рачки → карась.

Номер слайду 19

Прокоментуй висловлювання кожної дитини про роль різних груп організмів в екосистемі.

Номер слайду 20

Поясни на конкретних прикладах, чим відрізняються екосистеми. Познайомся докладніше з екосистемою лісу, здійснивши віртуальний тур за посиланням:https://cutt.ly/A36 Y8 VP

Номер слайду 21

Домашнє завдання1. Ознайомтеся з темою « Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки. Моделювання екосистем»2 Опрацюйте матеріал підручника «Пізнаємо природу » 6 клас § 25 с.179-1853. Перегляньте додатковий відеоматеріал, презентацію за бажанням.https://youtu.be/l5ib. I8 Et9 WI4. Використовуючи матеріал підручника, додатковий матеріал дайте відповіді на запитання усно- Що таке природна екосистема?-Що таке неживі компоненти екосистеми?-Що таке живі компоненти екосистеми?-Наведи приклади живих компонентів екосистеми: розкладача, споживача, утворювача;-Наведи приклади природних екосистем своєї місцевості. Розкажи про склад однієї з них.-Класифікуй організми за виконуваними функціями в екосистемі: маслюк, дощовий черв’як, барвінок, заєць, щука, слон, гусениця, ведмідь-Відшукай та усно виправ помилки в харчових ланцюгах: А сова  синиця  гусениця  капуста;Б водорості  чапля  дрібні рачки  карась. 5. Використовуючи матеріал підручника, додатковий матеріал виконайте завдання дослідження на с. 181 « Моделювання екосистем»Познайомся докладніше з екосистемою лісу, здійснивши віртуальний тур за посиланням:https://cutt.ly/A36 Y8 VP

pptx
Додано
30 жовтня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку