Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова.
Тема: «Технологія виконання шва «штапівка».
Цільова група:
Тривалість:
Мета:
Операційні цілі(завдання):
Після закінчення уроку учень знає:
Розуміє:
Вміє:
Може:
Методи і техніки:
Обладнання:
Допоміжні матеріали:
Додаток 1. Матеріали для жеребкування;
Додаток 2. Матеріал для гри «Асоціації»;
Додаток 3. Матеріали до гри « Коло ідей».
Додаток 4. «Це цікаво знати!»
Додаток 5. Запитання до гри «Вірю – не вірю»;
Додаток 6. Інструкційні картки «Послідовність виконання шва «штапівка»»;
Додаток 7. Картки самооцінювання;
Додаток 8. Запитання для проведення рефлексії.
Хід уроку
1. Вступна частина.
1.1. Привітайтеся з учнями та проінформуйте їх про цілі заняття .
1.2. Організуйте гру «Асоціації». Поясніть, що ця гра допоможе згадати ручні шви вивчені у 5 класі. (Додаток 2). Для проведення гри об’єднайте учнів класу в три групи методом жеребкування (Додаток 1). Нагадайте учням про культуру роботи в групі, гра триватиме 10 хвилин, дайте сигнал починати.
1.3. Після закінчення гри представник кожної з груп по черзі презентує свої відповіді.
1.4. Організуйте гру «Коло ідей». Запропонуйте учням розглянути зразки шва «штапівка» і висловити свою думку щодо характеристики цього шва та його призначення ( Додаток 3). Поставте проблемне запитання. 1.5. Повідомте учням тему і мету уроку - навчатися виконувати шов «штапівка».
2. Основна частина
2.1. Подайте учням цікаву інформацію про шов «штапівка»; технологію його виконання, вимоги до виконання шва (Додаток 4).
2.2. Зверніть увагу учнів на правила безпечної праці під час виконання ручних робіт. Гра ”Вірю-не вірю” (Додаток 5).
2.3. Повідомте учням про початок практичної роботи. Зверніть увагу учнів на закріплення нитки на тканині. Роздайте інструкційні картки: Послідовність виконання шва ”штапівка” (Додаток 6)
3. Підсумкова частина.
3.1. Підведіть підсумки уроку. Запропонуйте учням провести самооцінювання набутих знань та вмінь (Додаток 7).
3.2.Методичний прийом «Незакінчене речення». Рефлексія (Додаток 8).
3.3. Оголосіть домашнє завдання.
Додаток 1
Об’єднати учнів у групи за формою фігур, способом жеребкування.
Додаток 2
Гра «Асоціації»
На малюнках зашифровані види ручних швів. Учні повинні відгадати назву шва, намалювати його графічне зображення. Кожна група заповнює картки – завдання.
Стебловий Шов «козлик»
Тамбурний Петельний
Картка - завдання
Класифікація швів за способом вишивання
Спосіб вишивання |
Назва швів |
Вільна гладь |
? |
Лічильна гладь |
? |
Види швів
Однобічні |
Двобічні |
? |
? |
Учитель оцінює правильність заповнення таблиць, аналізуючи допущені помилки.
Додаток 3
Гра « Коло ідей» Різновиди шва «штапівка»
1 На який шов схожий цей шов? Що спільного та відмінного між цими швами?
2 Де можна застосовувати цей шов ?
3 Шов двобічний або однобічний?
Рефлексія. Очі: побачити різновиди шва, дізнатися де застосовується.
Вуха: почути його характеристику. Руки: навчитися виконувати шов. Він обіймає тканину з двох боків, йде, але завжди повертається додому. У нього є сестра «уперед голкою».
Додаток 4
Текст до методичного прийому «Це цікаво знати!»
Шов «штапівка – один із 100 українських швів. Він відноситься до поверхнево – нашивної лічильної техніки вишивання. Штапівка відома в багатьох регіонах України, але особливого розвитку набула на Вінничині. На Черніговщині «штапівка» сполучається з важкими елементами узорів. На Львівщині ця техніка отримала назву « стебнівка». Техніка «штапівка» має багато різновидів: «східці», « обсотка», « пилочка». Цю вишивку найчастіше поєднують з іншими лічильними швами, або використовують як допоміжну для обведення орнаменту.
Вимоги до виконання шва.
Додаток 5
Гра «Вірю – не вірю» за допомогою прийому «Світлофор»
Твердження : так – червона картка; ні – зелена картка.
Додаток 6
Послідовність виконання шва «штапівка»
Послідовність виконання |
Графічне зображення |
1. Закріпити нитку в тканині, відступивши від лівого зрізу. Виконати вертикальні стібки зліва направо,рахуючи нитки тканини. |
|
2.Виконати горизонтальні стібки у зворотному напрямку (справа наліво) |
|
3. Виконати за малюнком шов «клітинка» (різновид шва «штапівка») |
|
Додаток 7
«Оціни свої знання та вміння»
Критерії оцінювання : 0 – задовільно; 1 – добре; 2 – відмінно;
Критерії |
Бали |
|
|
Додаток 8
Гра: «Незакінчене речення»
Анотація до уроку.
Урок з трудового навчання для учнів 6-х класів. Тема: «Технологія виконання шва «штапівка». Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова. Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з видами лічильного шва «штапівка», вимогами до виконання, технологією вишивання. Розвиває вміння аналізувати інформацію, працювати в групі, узагальнювати, робити висновки, оцінювати якість своєї роботи.
Актуальність. Стрімкий розвиток технологій змінює світ у бік інформатизації, що обумовлює заміну традиційних способів діяльності на способи мислення, уміння виявляти творчість та ініціативу. Формує в учнів здатність до самостійного конструювання знань і способів діяльності.
Новизна полягає у використанні інноваційних технологій (інтерактивного навчання, проблемного навчання, раціонального поєднання елементів інноваційних технологій)
Ключові слова.