План-конспект уроку "Технологія виконання шва "шпатівка"

Про матеріал
Урок з трудового навчання для учнів 6-х класів. Тема: «Технологія виконання шва «штапівка». Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова. Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з видами лічильного шва «штапівка», вимогами до виконання, технологією вишивання. Розвиває вміння аналізувати інформацію, працювати в групі, узагальнювати, робити висновки, оцінювати якість своєї роботи.
Перегляд файлу

Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист  Херсонської багатопрофільної гімназії  №20                                  імені Бориса Лавреньова.

 Тема:    «Технологія виконання шва «штапівка».

            Цільова група:

  • учні 6 класу

Тривалість:

  • 90 хвилин.

 Мета:

  • ознайомити з технологією  виконання шва штапівка, його різновидами,  графічним зображенням;
  • розвивати вміння та навички виконувати зразки цієї техніки та використовувати їх у створені композицій для вишивання,   вміння аналізувати та співставляти;
  • формувати поняття   «Культура праці» , інтерес до традицій української  народної вишивки, підприємницькі компетентності.

Операційні цілі(завдання):

Після закінчення уроку учень знає:

  • види швів;
  • технологію виконання шва «штапівка»;
  • графічне зображення шва;
  • правила безпечної праці під час виконання практичної роботи;

Розуміє:

  • правила добору тканини, інструментів, пристосувань;

Вміє:

  • самостійно чи в групі виконувати зразки вишивок;
  • розпізнавати шов «штапівка» серед інших.

Може:

  • оцінювати якість своєї роботи;
  • прогнозувати кінцевий результат;

Методи і техніки:

  • навчання в малих групах;
  • гра «Асоціації»;
  • дискусія;
  • «Коло ідей»;
  • гра «Вірю - не вірю»; прийом «Світлофор»
  • «Незакінчене речення».

               Обладнання:

  • зразки готових вишивок;
  • інструкційні картки; підручник 6 клас;
  • канва, нитки для вишивання,ножиці, голки;

Допоміжні матеріали:

Додаток 1. Матеріали для жеребкування;

Додаток 2. Матеріал для гри «Асоціації»;

Додаток 3. Матеріали до гри « Коло ідей».

Додаток 4. «Це цікаво знати!»

Додаток 5. Запитання до гри «Вірю – не вірю»;

Додаток 6. Інструкційні картки «Послідовність виконання шва «штапівка»»;

Додаток 7. Картки самооцінювання;

Додаток 8. Запитання для проведення рефлексії.

Хід уроку

1. Вступна частина.

1.1.  Привітайтеся з учнями та проінформуйте їх про цілі заняття .

1.2. Організуйте гру «Асоціації».  Поясніть, що ця гра допоможе згадати ручні шви вивчені у 5 класі. (Додаток 2).  Для проведення гри об’єднайте учнів класу в три групи методом жеребкування  (Додаток 1). Нагадайте учням про культуру роботи в групі, гра триватиме 10 хвилин, дайте сигнал починати.

1.3. Після закінчення гри представник кожної з груп по черзі презентує свої відповіді.

1.4. Організуйте гру «Коло ідей». Запропонуйте учням розглянути зразки шва «штапівка» і висловити свою думку щодо характеристики цього шва та його призначення ( Додаток 3). Поставте проблемне запитання.                                                   1.5.  Повідомте учням тему і мету уроку -  навчатися виконувати шов «штапівка».

2. Основна частина

2.1. Подайте учням цікаву інформацію про шов «штапівка»; технологію його виконання, вимоги до виконання шва  (Додаток 4).

2.2. Зверніть увагу учнів на правила безпечної праці під час виконання ручних робіт. Гра  Вірю-не вірю (Додаток 5).

2.3. Повідомте учням про початок практичної роботи. Зверніть увагу учнів на закріплення нитки на тканині. Роздайте інструкційні картки:  Послідовність виконання шва ”штапівка” (Додаток 6)

3. Підсумкова частина.

3.1. Підведіть підсумки уроку. Запропонуйте учням провести самооцінювання набутих знань та вмінь (Додаток 7).

3.2.Методичний прийом «Незакінчене речення». Рефлексія (Додаток 8).

3.3. Оголосіть домашнє завдання.

 

Додаток 1

     Об’єднати учнів у групи за формою фігур, способом жеребкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 Додаток 2

                                                          Гра «Асоціації»

На малюнках зашифровані види ручних швів. Учні повинні відгадати назву шва, намалювати його графічне зображення. Кожна група заповнює картки – завдання.

P1040698.JPGP1040702.JPG

 

 

 

 

          Стебловий                                                                   Шов «козлик»

 

P1040700.JPGP1040701.JPG

 

 

 

   Тамбурний                                                                                  Петельний

 

                                                               Картка - завдання

Класифікація швів  за способом вишивання

                  Спосіб вишивання

Назва швів

Вільна гладь

                                 ?

Лічильна гладь

                                 ?

Види швів

                            Однобічні

                        Двобічні

                               ?

                            ?

Учитель оцінює правильність заповнення таблиць, аналізуючи допущені помилки.

 

                                                                 

 

                                                                         Додаток 3

                                                                        Гра « Коло ідей»    Різновиди шва «штапівка»                                                                             

P1040703.JPG

1 На який шов схожий  цей шов? Що спільного та відмінного між цими швами?

2 Де можна застосовувати цей шов ?

3 Шов двобічний або однобічний?

Рефлексія.  Очі: побачити різновиди шва, дізнатися де застосовується.

Вуха: почути його характеристику.                                      Руки: навчитися виконувати шов.                                         Він обіймає тканину з двох боків, йде, але завжди повертається додому. У нього є сестра «уперед голкою».

Додаток 4

             Текст до методичного прийому «Це цікаво знати!»

    Шов «штапівка – один із 100 українських швів.  Він відноситься до поверхнево – нашивної лічильної техніки вишивання. Штапівка відома в багатьох  регіонах України, але особливого розвитку набула на Вінничині. На Черніговщині «штапівка» сполучається з важкими елементами узорів. На Львівщині ця техніка отримала назву « стебнівка». Техніка «штапівка» має багато різновидів: «східці», « обсотка», « пилочка». Цю вишивку найчастіше поєднують з іншими лічильними швами, або використовують як допоміжну для обведення орнаменту.

Вимоги до виконання шва.

  • Стібки мають однакову довжину;
  • Шов виконувати у два прийоми;
  • Починають вишивати справа наліво;

 

Додаток 5

              Гра «Вірю – не вірю» за допомогою  прийому «Світлофор»

Твердження :  так – червона картка;  ні – зелена картка.

  • Передавати ножиці потрібно так…
  • Голки та шпильки необхідно зберігати у гольницях…
  • Голки можна зберігати у котушці  з нитками…
  • Голку не можна вколювати в одяг….
  • У вишивці не має значення як виглядає зворотній бік…
  • Виворіт вибору – це обличчя майстрині.

Додаток 6

Послідовність виконання шва «штапівка»

Послідовність виконання

Графічне зображення

1. Закріпити нитку в тканині, відступивши від лівого зрізу. Виконати вертикальні    стібки зліва направо,рахуючи нитки тканини.

C:\Documents and Settings\Лена\Рабочий стол\Копия (2) P1040706.JPG

2.Виконати горизонтальні стібки у зворотному напрямку (справа наліво)

C:\Documents and Settings\Лена\Рабочий стол\Копия P1040706.JPG

3. Виконати за малюнком шов «клітинка» (різновид шва «штапівка»)

C:\Documents and Settings\Лена\Рабочий стол\P1040706.JPG

 

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

«Оціни свої знання та вміння»

                   Критерії оцінювання :   0 – задовільно;   1 – добре;  2 – відмінно;

Критерії

Бали

  • Я вмію визначати види швів
  • Я знаю вимоги до виконання шва «штапівка»
  • Я вмію висловлювати свою думку …
  • Я навчилась  вишивати шов «штапівку»
  • Я дотримуюсь правил безпеки
  • Я можу визначити рапорт узору

 

                                                               

                                                                Додаток 8

                                           Гра:   «Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці ми …
  • Для мене новим було дізнатися …
  • Найбільше сподобалося …
  • Це мені згодиться …

Анотація до уроку.  

Урок з трудового навчання для учнів 6-х класів.                                                                        Тема: «Технологія виконання шва «штапівка».                                                                       Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист  Херсонської багатопрофільної гімназії  №20                                       імені Бориса Лавреньова.                                                                                                              Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з видами лічильного шва «штапівка», вимогами до виконання, технологією вишивання. Розвиває вміння аналізувати інформацію, працювати в групі, узагальнювати, робити висновки, оцінювати якість своєї роботи.

Актуальність. Стрімкий розвиток технологій змінює світ у бік інформатизації, що обумовлює заміну традиційних способів діяльності на способи мислення, уміння виявляти творчість та ініціативу. Формує в учнів здатність до самостійного конструювання знань і способів діяльності.

Новизна полягає у використанні інноваційних технологій (інтерактивного навчання,  проблемного навчання, раціонального поєднання елементів інноваційних технологій)

Ключові слова.

  • Моделі – аналоги
  • Вимоги до виробу
  •  «Штапівка»
  • «Асоціація»
  • Шов «козлик»
  • Стебловий
  • Тамбурний
  • Петельний

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку