ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Української мови 2 клас
Тема: Уявлення про типи текстів: розповідь, опис і міркування.
Мета: Повторити
Вивчити поняття «Типи текстів за метою», «Текст-розповідь», «Текст-опис», «Текст-міркування». Формувати уміння розпізнавати типи текстів за метою. Розвивати уміння спостерігати, виділяти головне, робити висновки. Виховувати сумлінність і організованість.
Обладнання уроку:
Класна робота
Які бувають типи текстів?
міркувати - думати»
|
ЯКІ БУВАЮТЬ ТИПИ ТЕКСТІВ? |
|||||
|
|
|
|
головне питання: |
у тексті… |
у тексті є: |
|
|
3 |
міркування
|
ЧОМУ? |
розмірковується про причини |
роздуми і докази |
|
2 |
опис |
ЯКИЙ? (персонаж) |
описуються ознаки |
багато слів-ознак предмета |
|
1 |
розповідь |
ЩО РОБИТЬ? (персонаж) |
розповідається про події |
багато слів – назв дій |
Хід уроку:
Запис дати і виду роботи.
Хвилина каліграфії:
На дошці слова: Речення, заголовок, текст, питання, зміст, зачин, кінцівка, основна частина.
Завдання до слів:
(Речення, звʹязані за змістом, утворюють текст.
До тексту можна задати головне питання.
До тексту можна дібрати заголовок.
В тексті є 3 частини: зачин, головна частина і кінцівка.)
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Текст». І вкінці уроку дамо відповідь на головне питання уроку:
«Які бувають типи текстів?»
|
ЯКІ БУВАЮТЬ ТИПИ ТЕКСТІВ? |
|||||
|
|
|
|
головне питання: |
у тексті … |
у тексті є: |
|
|
3 |
міркування
|
ЧОМУ? |
розмірковується про причини |
роздуми і докази |
|
2 |
опис |
ЯКИЙ? (персонаж) |
описуються ознаки |
багато слів-ознак предмета |
|
1 |
розповідь |
ЩО РОБИТЬ? (персонаж) |
розповідається про події |
багато слів – назв дій |
Які бувають типи текстів?
Я читаю текст, а ви визначаєте його тип і сигналізуєте відповідною карткою номер назви типу тексту.
Восени наш клас відвідав краєзнавчий музей. Ми побували на трьох експозиціях. Дізналися про неживу природу нашого краю. Побачили різних тварин, що мешкають на нашій землі. Це було дуже цікаво.
В нашому класі 10 дівчат. Вони завжди веселі і привітні. Щодня ми бачимо їх охайно вдягненими і гарно заплетеними.
Який тип тексту я не зачитала? Спробуємо його разом скласти і записати.
Картка для початкового рівня:
Мій друг
За що я поважаю свого друга?
Він ніколи мене не ______________________. Ми добре __________ _______________ і весело ______________________. А коли мені важко, мій друг мені ________________________.
Слова для довідок: ображає, допомагає, граємо, спілкуємось.
Прочитайте весь текст-міркування. Спишіть (якщо є час).
Картка для середнього рівня:
Мій друг
За що я поважаю свого друга?
Він ніколи мене не ______________________. Ми добре __________ _______________ і весело ______________________. А коли мені важко, мій друг мені ________________________.
Слова для довідок: ображає, розважає, заважає, допомагає, граємо,розважаємось, спілкуємось.
Прочитайте весь текст-міркування. Спишіть (якщо є час).
Картка для достатнього рівня:
Мій друг
За що я поважаю свого друга?
Він ніколи мене не ______________________. Ми добре __________ _______________ і весело ______________________. А коли мені важко, мій друг мені ________________________.
Прочитайте весь текст-міркування. Спишіть (якщо є час).
Картка для високого рівня: придумай і запиши продовження
Мій друг
За що я поважаю свого друга?
Він ніколи мене не ображає. Ми добре граємо і весело розважаємось. А коли мені важко, мій друг _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прочитайте весь текст-міркування. Спишіть (якщо є час).