План-конспект уроку "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». Морфологічний розбір дієслів".

Про матеріал
План-конспект уроку з української мови для учнів 7 класу за темою: "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». Морфологічний розбір дієслів". Мета: повторити вивчений матеріал і поглибити знання з теми «Дієслово»; навчити робити розбір дієслова як частини мови; удосконалювати вміння й навички щодо морфологічного розбору дієслова; прищеплювати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Урок української мови 7 клас

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)

Підручник: Заболотний О.В. Українська мова : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. —К. :2-ге вид. Генеза, 2016. — 256 с

Тема: "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». Морфологічний розбір дієслів".

Мета: повторити вивчений матеріал і поглибити знання з теми «Дієслово»; навчити робити розбір дієслова як частини мови; удосконалювати вміння й навички щодо морфологічного розбору дієслова; прищеплювати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

 

ХІД УРОКУ

 

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

 

1.         Повторення теоретичного матеріалу.

Purple Cube Violet PNG, Clipart, Activity, Angle, Art, Color, Creative Free  PNG DownloadПрийом « Кубування»

 

 

Доведіть, що дієслово є самостійна частина мови

 

Які є способи дієслів

Наведіть приклади дієслів ІІІ особи множини майбутнього часу

Коли дієслова з НЕ пишуться разом?

 

 

Поділ дієслова на дієвідміни

 

Які є форми дієслів?

 

 

 

 

 

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.         Ознайомлення учнів із послідовністю розбору дієслова як частини мови стор. 54-55

ПОСЛІДОВНІСТЬ РОЗБОРУ ДІЄСЛОВА ЯК ЧАСТИНИ МОВИ

1. ДІЄСЛОВО, ЙОГО ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ.

2. НА ЯКЕ ПИТАННЯ ВІДПОВІДАЄ.

3. ПОЧАТКОВА (НЕОЗНАЧЕНА) ФОРМА (ІНФІНІТИВ).

4. ПОСТІЙНІ МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ: ВИД (ДОКОНАНИЙ, НЕДОКОНАНИЙ), ПЕРЕХІДНІСТЬ, ДІЄВІДМІНА (І ТА ІІ).

5. НЕПОСТІЙНІ МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ: СПОСІБ (ДІЙСНИЙ, УМОВНИЙ, НАКАЗОВИЙ), ЧАС ДЛЯ ДІЄСЛІВ ДІЙСНОГО СПОСОБУ (ТЕПЕРІШНІЙ, МИНУЛИЙ, МАЙБУТНІЙ), ОСОБА ДЛЯ ТЕПЕРІШНЬОГО І МАЙБУТНЬОГО ЧАСУ (І, ІІ, ІІІ), ЧИСЛО (ОДНИНА, МНОЖИНА), РІД ДЛЯ МИНУЛОГО ЧАСУ В ОДНИНІ (ЧОЛОВІЧИЙ, ЖІНОЧИЙ, СЕРЕДНІЙ).

6. СИНТАКСИЧНА РОЛЬ (ЯКИМ Є ЧЛЕНОМ РЕЧЕННЯ)

 

2.  Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, підкреслити  форми дієслова, визначити їх синтаксичну роль, зробити морфологічний розбір двох дієслів (на вибір).

Глибока тиша стояла над горами; нічні сумерки дрімали під темно-зеленими коронами смерек; на густім, чепіргатім листю папороті висіли краплі роси; повзучі зелені поясники вилися попід ноги, плуталися поміж корінням величезних вивертів, спліталися в непрохідні клебуки з корчами гнучкої, колючої ожини та з сплетами дикого, пнучого хмелю. З пропадистих, чорних, мов горла безодні, дебрів піднімалася сивими туманами пара — знак, що на дні тих дебрів плили невеличкі лісові потоки. Повітря в лісі напоєне було тою парою й запахом живиці; воно захоплювало дух, немовбито ширших грудей треба було, щоб дихати ним свобідно. (Іван Франко)

3.         Робота з підручником.

            Вправа 160 (усно).

            Вправа 515 (письмово).

4. Хвилинка «Культура мовлення»

Перекладіть словосполучення на українську мову. Визначте дієвідміну в дієсловах.

Послужил поводом, собирается дождь, удилила особое внимание, тянут с ответом, страдает от боли, стучат зубами, справляться с работой, работать над собой.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Виконати тестові завдання онлайн

За допомогою пристрою зчитування відскануйте QR-КОД та перейдіть за посиланням та виконайте онлайн-тести.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fnaurok.com.ua%2Ftest%2Fstart%2F586785&4&0

2. Робота в групах «Лист по колу»

Учні об’єднуються в групи. У кожного має бути листочок і ручка. Слід написати одне речення щодо теоретичних знань з теми «Дієслово як самостійна частина мови», потім передати свій листок сусіду. Аркуші рухаються до тих пір, поки до кожного не повернеться листочок, в якому було написано  його   речення.

VІ.      Диференційоване домашнє завдання

1. Підготуватися до контрольної роботи за темою «Дієслово як самостійна частина мови».

2. Виконання вправ за підручником: вправа 168 (письмово), 171 (усно).

3. Творче завдання: скласти лінгвістичну казку про дієслово.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
2924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку