3 клас
Тема(Subject).Я це можу робити.
Формування граматичних навичок.
Мета(Objectives)Формувати граматичні навички (конструкція I can…/I can’t…Can you…?Yes,I can./No,I can’t).Виховувати бажання бути успішним в певному виді діяльності,навчитися робити те,чого ще не вмієш.
По закінченню уроку учні будуть вміти використовувати конструкцію I can…/I can’t…Can you…?Yes,I can./No,I can’t.
Outcomes
We will learn:
1.How to say what I can and what I can’t do.
2.How to ask and answer the question “Can you…?”
3.How to write what I can…/I can’t do…
Procedure
I.Greeting.
-Hello!I’m glad to see you!
-Hello!
-Say “Hello” to our guests.
-Hello!
-Sit down,please.
II.Phonetic drill.
1.And now open your books at page 12 ex.3.
Listen to the CD and follow.
(Учні слухають аудіо запис і слідкують-Доріжка 8)
2.Look at the screen and read the words.Remember
about the pronunciation,please.
(Учні читають стовпчики слів по-одному з монітора).
3. -Thank you!
-Let’s say a rhyme.Say it after me.
Sit down!
Open!
Draw!
Look!
-Say it all together.One,two…
III.Warming up.
-Look at the board ,please.We have the pictures of the words of movements.Your task is to stick the words to the
right picture.
(Учні по-черзі виходять дo дошки і приклеюють слова до відповідних малюнків).
Read,jump,run,sing,swim.watch TV,…
Підсумок впр.So,read and translate these words.
(Read them all together).
IV.Presenting grammar.
1.Look at the screen ,please.Read after me: I can…
Translate it,please.(Я вмію,можу).
2.(Слайд 2)Read these sentences all together.
I can swim.
I can run.
I can jump.
I can write.
3.-Translate it,please.
Я вмію плавати.
Я вмію бігати.
-Thank you!
4.-Look at the screen again.
I can’t…
-Say it all together. Translate it,please.(Я не вмію,не можу).
5.Look at the screen and read the sentences.One ,two…
I can’t sing.
I can’t climb.
I can’t swim.
I can’t fly.
V.Practising grammar.
1.-And now complete the sentences.Choose any card from the board and stick it here to make up a sentence.
(Учні по-черзі виходять до дошки,обирають слово,приклеюють до початку речення і читають)
I can…read.
I can’t …swim.
-Thank you!
2.-Your next task is to make up your own sentence from the words.Work in pairs.Write them into your copybooks and then read.
(Вчитель роздає набори розрізаних речень-учні скл.речення)
-Write down the date.
Wednesday,the fourteenth of September
Class-work
I can climb.
I can’t fly.
-Read your sentences,please.
3.-Let’s have a short rest.Stand up,please.Do it all together.
Hello Song
I can run.
I can hop…
-Sit,down,please.
4.-Make up a sentence.Come here,please.(Роздаю 3 учням картки I can jump).
5.(Наступний слад)
-To make a question you just say:
Can you…?
-And the answers may be
Yes,I can./No, I can’t.
-To make a question you have to put can on the first place.
(Вчитель переставляє учнів з картками біля дошки,щоб утворити запитання)
6.-Let’s say a rhime.
Can you jump?
Yes,I can.
Can you jump?
Yes,I can.
Yes,I can.
Yes,I can.
Yes, I can.
No,I can’t.
7.-Your next task is to read and write the answers.
If Smiley is happy-you write Yes,I can.If he is sad-No,I can’t.
(Учні виконують завдання на картках,а потім читають в парах запитання-відповідь).
8.-And now put the sentences into the right order to make up a dialogue.Then present it to the class.
(Вчитель роздає розрізані діалоги.Учні складають
їх і читають парами).
-Let’s have a short rest!Do it all together.
Song
I can run.
I can hop…
VI.Summarizing.
Outcomes
-Circle the right Smiley on your card.
Not well. OK. Great!
VII.Hometask.
-Your hometask is to tick can or can’t and make up sentences.E.g.Can you climb a tree?Yes,I can.
At home you can also try doing some new actions using the structures I can and I can’t.
VIII.Marks.
-Your mark is…
-Stand up,please.Goodbye!
-Bye!
-Say goodbye to our guests.
-Goodbye!Have a nice day!
Have a nice day!Thank you for your excellent job!Give me ,please your diaries.