План-конспект уроку " Я це можу зробити"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми. Учні тренуються вживати конструкцію I can…/I can’t…Can you…?Yes,I can./No,I can’t.
Перегляд файлу

3 клас

Тема(Subject).Я це можу робити.

                          Формування граматичних навичок.

Мета(Objectives)Формувати граматичні навички (конструкція I can…/I can’t…Can you…?Yes,I can./No,I can’t).Виховувати бажання бути успішним в певному виді діяльності,навчитися робити те,чого ще не вмієш.

По закінченню уроку учні будуть вміти використовувати конструкцію I can…/I can’t…Can you…?Yes,I can./No,I can’t.

 

Outcomes

We will learn:

1.How to say what I can and what I can’t do.

2.How to ask and answer the question “Can you…?”

3.How to write what I can…/I can’t do…

 

 

Procedure

I.Greeting.

-Hello!I’m glad to see you!

-Hello!

-Say “Hello” to our guests.

-Hello!

-Sit down,please.

 

 

II.Phonetic drill.

1.And now open your books at page 12 ex.3.

  Listen to the CD and follow.

(Учні слухають аудіо запис і слідкують-Доріжка 8)

 

2.Look at the screen and read the words.Remember

  about the pronunciation,please.

(Учні читають стовпчики слів по-одному з монітора).

 

3. -Thank you!

    -Let’s say a rhyme.Say it after me.

Sit down!

Open!

Draw!

Look!

-Say it all together.One,two…

 

III.Warming up.

 

-Look at the board ,please.We have the pictures of the words of movements.Your task is to stick the words to the

right picture.

(Учні по-черзі виходять дo дошки і приклеюють слова до відповідних малюнків).

Read,jump,run,sing,swim.watch TV,…

 

Підсумок впр.So,read and translate these words.

 

(Read them all together).

 

IV.Presenting grammar.

   1.Look at the screen ,please.Read after me: I can…

    Translate it,please.(Я вмію,можу).

2.(Слайд 2)Read these sentences all together.

 

I can swim.
I can run.
I can jump.
I can write.

 

3.-Translate it,please.

                Я вмію плавати.

                Я вмію бігати.

-Thank you!

4.-Look at the screen again.

      I can’t…

-Say it all together. Translate it,please.(Я не вмію,не можу).

 

5.Look at the screen and read the sentences.One ,two…

I can’t sing.
I can’t climb.
I can’t swim.
I can’t fly.

 

V.Practising grammar.

1.-And now complete the sentences.Choose any card from the board and stick it here to make up a sentence.

(Учні по-черзі виходять до дошки,обирають слово,приклеюють до початку речення і читають)

 

I can…read.

I can’t …swim.

-Thank you!

 

 

 

2.-Your next task is to make up your own sentence from the words.Work in pairs.Write them into your copybooks and then read.

 

(Вчитель роздає набори розрізаних речень-учні скл.речення)

-Write down the date.

 

Wednesday,the fourteenth of September

Class-work

I can climb.

I can’t fly.

 

-Read your sentences,please.

 

 

3.-Let’s have a short rest.Stand up,please.Do it all together.

Hello Song

I can run.

I can hop…

-Sit,down,please.

4.-Make up a sentence.Come here,please.(Роздаю 3 учням картки I   can  jump).

 

5.(Наступний слад)

-To make a question you just say:

    Can you…?

-And the answers may be

 Yes,I can./No, I can’t.

-To make a question you have to put can on the first place.

(Вчитель переставляє учнів з картками біля дошки,щоб утворити запитання)

 

6.-Let’s say a rhime.

Can you jump?

Yes,I can.

Can you jump?

Yes,I can.

Yes,I can.

Yes,I can.

Yes, I can.

No,I can’t.

7.-Your next task is to read and write the answers.

If Smiley is happy-you write Yes,I can.If he is  sad-No,I can’t.

 

(Учні виконують завдання на картках,а потім читають в парах запитання-відповідь).

 

8.-And now put the sentences into the right order to make up a dialogue.Then present it to the class.

 

(Вчитель роздає розрізані діалоги.Учні складають

їх і читають парами).

-Let’s have a short rest!Do it all together.

Song

I can run.

I can hop…

 

 

 

 

 

 

VI.Summarizing.

 

Outcomes

 

  • Have you known how to say what I can and what I can’t do?-Yes,I have.
  • Have you known how to ask and answer the question “Can you…?”-Yes,I have.
  • Have you known how to write what I can and what I can’t do?-Yes,I have.

 

 

-Circle the right Smiley on your card.

Not well.    OK.         Great!

 

 

VII.Hometask.

-Your hometask is to  tick can or can’t and make up sentences.E.g.Can you climb a tree?Yes,I can.

At home you can also try doing some new actions using the structures I can and I can’t.

VIII.Marks.

-Your mark is…

 

 

-Stand up,please.Goodbye!

-Bye!

-Say goodbye to our guests.

-Goodbye!Have a nice day!

Have a nice day!Thank you for your excellent job!Give me ,please your diaries.

doc
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2022
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку