План-конспект уроку "Я досліджую світ" на тему "Як я пізнаю навколишній світ"

Про матеріал
План-конспект уроку "Я досліджую світ" на тему "Як я пізнаю навколишній світ", 1й клас, НУШ
Перегляд файлу

Дата 20.09.19

Тема 9. Як я пізнаю навколишній світ

Мета: дати поняття про органи, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ; розвивати зацікавленість процесом пізнання себе та своїх можливостей; виховувати дбайливе ставлення до органів чуття.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

  • Створення позитивного психологічного клімату класу.

- Як настрій?

- Настрій – це те, що потрібно настроювати.

- Настроюємося на сонечко в душі, на посмішку в очах, на нові знання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Фенологічні спостереження.

– Яка зараз пора року?

– Назвіть осінні місяці.

– Який зараз місяць?

– Яке сьогодні небо?

– Яка погода переважала протягом тижня?

– Коли йшов дощ?

– Які стоять дерева?

– Яку роботу виконують люди восени?

  • Бесіда.

– Що таке природа?

– Назвіть предмети, що належать до природи.

  • Гра "Жива природа – нежива природа".

(Демонструю ілюстрацію. Учні називають, до якої природи належить цей предмет і пояснюють, чому.)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Демонструю учням коробку, в якій лежить яблуко.

– Який предмет лежить в коробці?

– Цей предмет важкий чи легкий?

– Якого він кольору?

– Чи має цей предмет запах?

– Він важкий?

– Великий? Маленький?

– Теплий чи холодний?

Ви не можете дати відповідь на мої запитання, тому що не знаєте, що за предмет лежить в коробці.

Дізнатися про ознаки цього предмета і дати відповідь на запитання нам допоможуть наші органи чуття – очі, вуха, ніс, язик і шкіра. Сьогодні ми дізнаємося, як з допомогою цих органів людина може пізнавати світ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Розповідь вчителя з елементами бесіди.

– Погляньте на малюнок. Кого на ньому зображено? Якого вона кольору?

– Яка квітка зображена на малюнку? Чи має вона запах?

– Що зображено на малюнку? Який він на смак?

– Що робить пташка?

– Як називається тварина, яка зображена на малюнку? Яка вона на дотик?

Людина пізнає світ за допомогою органів зору, слуху, нюху, смаку дотику.

img1.jpg

– Погляньте на таблицю. Який орган допомагає нам побачити предмети? Назвати якого вони кольору?

– Що допоможе нам відрізнити гавкання собаки і мукання корови?

– Який орган чуття допоможе нам відрізнити запах духів від інших?

– Які органи чуття допоможуть нам відчути тепло, холод?

– Яке значення мають для нас органи чуття?

  • Проведення дослідів, щоб дізнатися, як працюють органи чуття.

Показую дітям яблуко.

– Який орган чуття допоміг вам впізнати предмет?

Очі – орган зору – допомагають нам побачити колір предмету, його розмір, далеко він знаходиться чи близько; читати книгу, дивитися телепередачі.

Учні заплющують очі. Вчитель дзвонить у дзвіночок.

– Який предмет у мене в руках?

– Як ви дізналися, якщо ваші очі були заплющені?

– Який орган нам допоміг?

Вуха – орган слуху – дають змогу почути всі звуки.

Учитель пропонує учням визначити, що знаходиться в трьох баночках, які стоять на столі (в першій – цукор, в другій – сіль, в третій – борошно).

– Який орган нам допоміг визначити, що знаходиться в баночках?

Язик – орган смаку – допомагає розрізняти смак їжі.

Двоє учнів стоять із зав’язаними очима спиною один до одного. Вчитель підносить до облич учнів предмет, щоб вони здогадалися, що це (апельсин, парфуми).

– За допомогою чого ви впізнали предмети?

Ніс – орган нюху – допомагає відчувати запахи.

Учитель пропонує учням назвати предмети, які залишилися у коробочці, із зав’язаними очима.

– Який орган нам допоміг назвати, що це за предмети?

Шкіра – орган дотику – допомагає відчути доторк, біль, тепло, холод.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Робота в підручнику.
  • Відгадування загадок.

Брат із братом

Через дорогу живуть,

А один одного не бачать. (Очі)

 

Ось гора, біля гори

Дві глибокі є нори.

В норах цих повітря бродить,

То заходить, то виходить. (Ніс)

 

Завжди в роті,

а не проковтнеш. (Язик)

 

Два скельця, три дужки

На ніс і на вушка. (Окуляри)

– Яке слово зайве? Чому?

– Чи всі органи чуття ми назвали?

  • Робота в зошиті.
  • Гра "Який предмет?".

Учні повинні з’єднати предмет з його ознакою.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Із чим ми познайомилися на уроці?

– Назвіть органи чуття.

– Як саме вони нам допомагають?

– Про що нове ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

 


img1.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дяченко татьяна Сергеевна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 вересня
Переглядів
1031
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку