План-конспект уроку "Я досліджую світ" на тему "Як я пізнаю навколишній світ"

Про матеріал
План-конспект уроку "Я досліджую світ" на тему "Як я пізнаю навколишній світ", 1й клас, НУШ
Перегляд файлу

Дата 20.09.19

Тема 9. Як я пізнаю навколишній світ

Мета: дати поняття про органи, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ; розвивати зацікавленість процесом пізнання себе та своїх можливостей; виховувати дбайливе ставлення до органів чуття.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

  • Створення позитивного психологічного клімату класу.

- Як настрій?

- Настрій – це те, що потрібно настроювати.

- Настроюємося на сонечко в душі, на посмішку в очах, на нові знання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Фенологічні спостереження.

– Яка зараз пора року?

– Назвіть осінні місяці.

– Який зараз місяць?

– Яке сьогодні небо?

– Яка погода переважала протягом тижня?

– Коли йшов дощ?

– Які стоять дерева?

– Яку роботу виконують люди восени?

  • Бесіда.

– Що таке природа?

– Назвіть предмети, що належать до природи.

  • Гра "Жива природа – нежива природа".

(Демонструю ілюстрацію. Учні називають, до якої природи належить цей предмет і пояснюють, чому.)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Демонструю учням коробку, в якій лежить яблуко.

– Який предмет лежить в коробці?

– Цей предмет важкий чи легкий?

– Якого він кольору?

– Чи має цей предмет запах?

– Він важкий?

– Великий? Маленький?

– Теплий чи холодний?

Ви не можете дати відповідь на мої запитання, тому що не знаєте, що за предмет лежить в коробці.

Дізнатися про ознаки цього предмета і дати відповідь на запитання нам допоможуть наші органи чуття – очі, вуха, ніс, язик і шкіра. Сьогодні ми дізнаємося, як з допомогою цих органів людина може пізнавати світ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Розповідь вчителя з елементами бесіди.

– Погляньте на малюнок. Кого на ньому зображено? Якого вона кольору?

– Яка квітка зображена на малюнку? Чи має вона запах?

– Що зображено на малюнку? Який він на смак?

– Що робить пташка?

– Як називається тварина, яка зображена на малюнку? Яка вона на дотик?

Людина пізнає світ за допомогою органів зору, слуху, нюху, смаку дотику.

img1.jpg

– Погляньте на таблицю. Який орган допомагає нам побачити предмети? Назвати якого вони кольору?

– Що допоможе нам відрізнити гавкання собаки і мукання корови?

– Який орган чуття допоможе нам відрізнити запах духів від інших?

– Які органи чуття допоможуть нам відчути тепло, холод?

– Яке значення мають для нас органи чуття?

  • Проведення дослідів, щоб дізнатися, як працюють органи чуття.

Показую дітям яблуко.

– Який орган чуття допоміг вам впізнати предмет?

Очі – орган зору – допомагають нам побачити колір предмету, його розмір, далеко він знаходиться чи близько; читати книгу, дивитися телепередачі.

Учні заплющують очі. Вчитель дзвонить у дзвіночок.

– Який предмет у мене в руках?

– Як ви дізналися, якщо ваші очі були заплющені?

– Який орган нам допоміг?

Вуха – орган слуху – дають змогу почути всі звуки.

Учитель пропонує учням визначити, що знаходиться в трьох баночках, які стоять на столі (в першій – цукор, в другій – сіль, в третій – борошно).

– Який орган нам допоміг визначити, що знаходиться в баночках?

Язик – орган смаку – допомагає розрізняти смак їжі.

Двоє учнів стоять із зав’язаними очима спиною один до одного. Вчитель підносить до облич учнів предмет, щоб вони здогадалися, що це (апельсин, парфуми).

– За допомогою чого ви впізнали предмети?

Ніс – орган нюху – допомагає відчувати запахи.

Учитель пропонує учням назвати предмети, які залишилися у коробочці, із зав’язаними очима.

– Який орган нам допоміг назвати, що це за предмети?

Шкіра – орган дотику – допомагає відчути доторк, біль, тепло, холод.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Робота в підручнику.
  • Відгадування загадок.

Брат із братом

Через дорогу живуть,

А один одного не бачать. (Очі)

 

Ось гора, біля гори

Дві глибокі є нори.

В норах цих повітря бродить,

То заходить, то виходить. (Ніс)

 

Завжди в роті,

а не проковтнеш. (Язик)

 

Два скельця, три дужки

На ніс і на вушка. (Окуляри)

– Яке слово зайве? Чому?

– Чи всі органи чуття ми назвали?

  • Робота в зошиті.
  • Гра "Який предмет?".

Учні повинні з’єднати предмет з його ознакою.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Із чим ми познайомилися на уроці?

– Назвіть органи чуття.

– Як саме вони нам допомагають?

– Про що нове ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

 


img1.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Джигирей Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чайкіна Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Миколюк Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дяченко Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
16545
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку