План-конспект уроку з англійської мови за темою "Особистість та характер" (Personality and character) для 10 класу. Мета уроку: активізувати вживання лексичних одиниць та ознайомити з фразеологічними виразами за темою.
Урок англійської мови
10 клас (9 рік навчання)
Учитель Гончар Олена Юріївна
Тема: Особистість та характер
Мета: активізувати вживання лексичних одиниць та ознайомити з фразеологічними виразами за темою
Практичні задачі: продовжити формувати навички говоріння та аудіювання; робота у команді; презентації
Освітні задачі: навчати спілкування за темою, удосконалювати техніку читання; формувати навички сприйняття тексту на слух
Розвиваючі задачі: розвивати довготривалу пам'ять, фонетичний слух, мовну здогадку, навички роботи у команді, монологічне та діалогічне мовлення
Виховні задачі: виховувати культуру взаємовідносин
Обладнання: мультимедійний комплекс, картки
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Хід уроку/ етапи |
Слова вчителя |
Слова учнів |
Пояснення / примітки |
||||||
І. Організаційна частина уроку
ІІ. Основна частина
ІІІ. Заключна частина уроку
|
Hello, children! I am very glad to see you.
Today, my dear students, we are going to have a very interesting lesson and we will talk about personality, personal traits and character.
Let’s remember the song «WE used to Wait»
And now I give you these cards and you should in pairs divide them into 2 groups – positive traits and negative traits. Let’s begin! Well done!
And also we have one more game. It is called «What is your real name». You should write your name and each letter of your name is the first letter of adjective which describes your personality. For example, BILL – B –brave, I – idealistic, L – lovely, L- loyal
And now I would like to present you an audio with poem. And your task is to complete the missing words at first on your pieces of papers and then on the white board. Poem is called HOW TO SAVE A LIFE …..
Thank you for such a good job.
Let’s divide into two groups. I give you the cards with the word combinations and your task is to guess what do they mean in Ukrainian/ the group who will be the first with all the tasks is a winner.
And now you will watch a presentation with pictures. Your task is to guess what trait of character is shown.
Ant the last game today is VOCABULARY BASKET. On the white board you can see the letters and your task is to complete the words and put them into basket.
Today you work very well. And what do you like the most today? What task was the most interesting? The marks today are … The home task for the next lesson is ….
Thank you for your work! Good bye! |
Hello! We are glad to see you too!
We used to wait I used to write, I used to write letters I used to sign my name …
In my opinion SERIOUS is positive In my opinion AGGRESSIVE is negative …
KATE – K – kind, A – ambitious, T – talkative, E – enthusiastic …
Step one you say we need to talk He walks you say sit down it is just a talk He smiles politely back at you You stare politely right on through Some sort of window to your right…...
App. 2
Presentation (Slides 2-8)
The first word id STUBBORN The second word is FRIVOLOUS …
The most I liked today … The most interesting was …. I got to know that ….
Good bye!
|
Учитель та учні вітаються англійською мовою
Учитель пояснює тему та мету уроку
Учні слухають аудіо запис пісні та співають разом
Учні отримують картки і в парах виконують завдання: один з них визначає позитивні риси характеру, а другий - негативні.
Учитель пояснює правила гри « Яке твоє справжнє ім’я». Учні називають кожен своє ім’я та кожну літеру імені використовують як першу у прикметниках, корті описують їхні риси характеру
Учні слухають аудіо-запис вірша та спочатку заповнюють пропуски на листочках з завданнями, а потім виконують вправу біля дошки.
Учні поділяються на 2 команди. Учитель роздає картки з фразеологізмами та завдання учнів полягає у тому, щоб здогадатися що вони означають та як перекласти української. Група, котра закінчить вправу правильно першою є переможцем.
Учитель вмикає презентацію з зображеннями. Учні повинні сказати, яка риса характеру зображена.
Учитель вмикає вправу на дошці «СЛОВНИКОВА КОРЗИНКА». Завдання учнів скласти з літер слова та «відправити» їх до корзинки.
Учитель проводить заключну бесіду з учнями. Учні відповідають на запитання та отримують оцінки. Також записують домашнє завдання на наступний урок.
|
Eagle eyes |
|
An armchair critic |
|
As proud as a peacock |
|
Behind the times |
|
A face like thunder |
|
Down to Earth |
|
The apple of your eye |
|
All brown and no brain |
|
Dressed to kill |
|
A whiz kid |
|
Step one you say we need to talk
He walks you say sit down it is just a talk
He smiles politely back at you
You stare politely right on through
Some sort of window to your right…...
As he goes left and you stay right
Between the lines of fear and blame
You begin to wonder why you came
Where did I go wrong I lost a friend?
Somewhere alone in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known to save a life
Let him know that you know best
Cause after all you do know best
Try to slip past his defense
Without granting innocence
Step one you say we ___________ He walks you say _______ it is just a talk He smiles _____________ at you You __________ right on through Some sort of window _________ right…... As he goes left and you ______ right Between the lines of ____ and blame You begin to wonder why you came Where did I __________ I lost a friend? Somewhere alone in the ________ And I would have stayed up with you all night Had I known to _________ Let him know that you know best Cause after all you do know best Try to slip past his _______ Without ______innocence
|
Step one you say we ___________ He walks you say _______ it is just a talk He smiles _____________ at you You __________ right on through Some sort of window _________ right…... As he goes left and you ______ right Between the lines of ____ and blame You begin to wonder why you came Where did I __________ I lost a friend? Somewhere alone in the ________ And I would have stayed up with you all night Had I known to _________ Let him know that you know best Cause after all you do know best Try to slip past his _______ Without ______innocence
|