29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

План-конспект уроку з англійської мови за темою "Особистість та характер" (Personality and character) для 10 класу

Про матеріал

План-конспект уроку з англійської мови за темою "Особистість та характер" (Personality and character) для 10 класу. Мета уроку: активізувати вживання лексичних одиниць та ознайомити з фразеологічними виразами за темою.

Перегляд файлу

Урок англійської мови

10 клас (9 рік навчання)

Учитель Гончар Олена Юріївна

Тема: Особистість та характер

Мета: активізувати вживання лексичних одиниць та ознайомити з фразеологічними виразами за темою

Практичні задачі: продовжити формувати навички говоріння та аудіювання; робота у команді; презентації

Освітні задачі: навчати спілкування за темою, удосконалювати техніку читання; формувати навички сприйняття тексту на слух

Розвиваючі задачі: розвивати довготривалу пам'ять, фонетичний слух, мовну здогадку, навички роботи у команді, монологічне та діалогічне мовлення

Виховні задачі: виховувати культуру взаємовідносин

Обладнання: мультимедійний комплекс, картки

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Хід уроку/ етапи

Слова вчителя

Слова учнів

Пояснення / примітки

І. Організаційна частина уроку

  1. Привітання

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку

 

 

 

 

  1. Уведення в іншомовну атмосферу

 

 

 

 

ІІ. Основна частина

  1. Робота у парах

 

 

 

  1. Гра «What is your real name» (розвиток умінь мовлення)

 

 

 

 

 

  1. Тренування навичок аудіювання

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота у команді

 

 

 

 

 

 

 

  1. Опис малюнків (презентація)

 

 

  1. Гра «Vocabulary Basket»

 

 

 

ІІІ. Заключна частина уроку

 

  1. Підведення підсумків уроку

 

  1. Домашнє завдання

 

 

 

 

Hello, children! I am very glad to see you.

 

Today, my dear students, we are going to have a very interesting lesson and we will talk about personality, personal traits and character.

 

Let’s remember the song «WE used to Wait»

 

 

 

 

And now I give you these cards and you should in pairs divide them into 2 groups – positive traits and negative traits. Let’s begin!

Well done!

 

And also we have one more game. It is called «What is your real name». You should write your name and each letter of your name is the first letter of adjective which describes your personality. For example,

BILL – B –brave, I – idealistic, L – lovely, L- loyal

 

And now I would like to present you an audio with poem. And your task is to complete the missing words at first on your pieces of papers and then on the white board.

Poem is called HOW TO SAVE A LIFE

…..

 

 

 

Thank you for such a good job.

 

Let’s divide into two groups. I give you the cards with the word combinations and your task is to guess what do they mean in Ukrainian/ the group who will be the first with all the tasks is a winner.

 

 

And now you will watch a presentation with pictures. Your task is to guess what trait of character is shown.

 

Ant the last game today is VOCABULARY BASKET. On the white board you can see the letters and your task is to complete the words and put them into basket.

 

Today you work very well. And what do you like the most today? What task was the most interesting?

The marks today are …

The home task for the next lesson is ….

 

Thank you for your work! Good bye!

 

 

Hello! We are glad to see you too!

 

 

 

 

 

 

 

 

We used to wait

I used to write,

I used to write letters

I used to sign my name …

 

 

 

In my opinion SERIOUS is positive

In my opinion AGGRESSIVE is negative …

 

 

 

 

KATE – K – kind, A – ambitious, T – talkative, E – enthusiastic

 

 

 

 

 

Step one you say we need to talk

He walks you say sit down it is just a talk

He smiles politely back at you

You stare politely right on through

Some sort of window to your right…...

 

 App. 2

Eagle eyes

 

An armchair critic

 

As proud as a peacock

 

 

 

 

 

Presentation (Slides 2-8)

 

 

 

 

The first word id STUBBORN

The second word is FRIVOLOUS

 

 

 

The most I liked today …

The most interesting was ….

I got to know that ….

 

 

 

Good bye!

 

 

 

Учитель та учні вітаються англійською мовою

 

Учитель пояснює тему та мету уроку

 

 

 

 

Учні слухають аудіо запис пісні та співають разом

 

 

 

 

 

Учні отримують картки і в парах виконують завдання: один з них визначає позитивні риси характеру, а другий - негативні.

 

 

Учитель пояснює правила гри « Яке твоє справжнє ім’я». Учні називають кожен своє ім’я та кожну літеру імені використовують як першу у прикметниках, корті описують їхні риси характеру

 

 

Учні слухають аудіо-запис вірша та спочатку заповнюють пропуски на листочках з завданнями,  а потім виконують вправу біля дошки.

 

 

 

 

 

 

Учні поділяються на 2 команди. Учитель роздає картки з фразеологізмами та завдання учнів полягає у тому, щоб здогадатися що вони означають та як перекласти української. Група, котра закінчить вправу правильно першою є переможцем.

 

 

Учитель вмикає презентацію з  зображеннями. Учні повинні сказати, яка риса характеру зображена.

 

Учитель вмикає вправу на дошці

«СЛОВНИКОВА КОРЗИНКА». Завдання учнів скласти з літер слова та «відправити» їх до корзинки.

 

 

Учитель проводить заключну бесіду з учнями. Учні відповідають на запитання та отримують оцінки. Також записують домашнє завдання на наступний урок.

 

 

 

 

Eagle eyes

 

An armchair critic

 

As proud as a peacock

 

Behind the times

 

A face like thunder

 

Down to Earth

 

The apple of your eye

 

All brown and no brain

 

Dressed to kill

 

A whiz kid

 


Step one you say we need to talk

He walks you say sit down it is just a talk

He smiles politely back at you

You stare politely right on through

Some sort of window to your right…...

As he goes left and you stay right

Between the lines of fear and blame

You begin to wonder why you came

Where did I go wrong I lost a friend?

Somewhere alone in the bitterness

And I would have stayed up with you all night

Had I known to save a life

Let him know that you know best

Cause after all you do know best

Try to slip past his defense

Without granting innocence

 

Step one you say we ___________

He walks you say _______ it is just a talk

He smiles _____________ at you

You __________ right on through

Some sort of window _________ right…...

As he goes left and you ______ right

Between the lines of ____ and blame

You begin to wonder why you came

Where did I __________ I lost a friend?

Somewhere alone in the ________

And I would have stayed up with you all night

Had I known to _________

Let him know that you know best

Cause after all you do know best

Try to slip past his _______

Without ______innocence

 

Step one you say we ___________

He walks you say _______ it is just a talk

He smiles _____________ at you

You __________ right on through

Some sort of window _________ right…...

As he goes left and you ______ right

Between the lines of ____ and blame

You begin to wonder why you came

Where did I __________ I lost a friend?

Somewhere alone in the ________

And I would have stayed up with you all night

Had I known to _________

Let him know that you know best

Cause after all you do know best

Try to slip past his _______

Without ______innocence

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
16 червня 2018
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку