План-конспект уроку з біології для 8 класу на тему "Дихальна система"

Про матеріал

План-конспект уроку з біології 8 клас

Тема: ДИХАЛЬНА СИСТЕМА

Цілі уроку:

- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й основними органами дихальної системи людини, розглянути механізми формування звуків і мови;

- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів дихальної системи;

- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров'я людини.

Обладнання й матеріали: таблиці із зображеннями органів дихання різних хребетних, таблиця «Органи дихання», моделі гортані й легень, діафільм «Будова й робота органів дихання».

Базові поняття й терміни: дихання, зовнішнє й внутрішнє дихання, носова порожнина, носоглотка, глотка, гортань, трахея, бронхи, бронхіальне дерево, бронхіоли, альвеоли, легені, плевра, плевральна порожнина, плевральна рідина.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Робота на уроці передбачає як групову форму так і роботу в парах.

На початку роботи на ватмані виписуємо правила роботи групи, пари.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

-Робота в парах «Еволюція дихальної системи»

(Кожна пара отримує на аркуші у довільному порядку опис дихальних систем безхребетних , риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців. Учні за описом мають визначити яким тваринам належить дихальна система та виписати особливості маркером на окремому аркуші і прикріпити до відповідного фото тварини на дошці. )

-Губчасті легені, легеневі мішки;

-У воді шкірне дихання, на суходолі – легеневе;

-Через усю поверхню тіла;

-Формуються розгалужені бронхи, легені комірчасті;

-Зябра;

-Сформовані повітряні шляхи, легені.

-

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

Дихання — сукупність процесів, унаслідок яких відбувається поглинання організмом кисню й виділення з нього вуглекислого газу.

Внутрішнє дихання — окисні процеси в клітинах, унаслідок яких виділяється енергія.

Зовнішнє дихання — обмін газів між кров'ю й атмосферним повітрям, що відбувається в органах дихання.

-Робота в групах «Мозаїка» -Будова та функції органів дихання людини.

Для виконання такої вправи учні поділяються на експертні групи, які отримують завдання для експертизи:

- 1група «Яка будова і які функції верхніх дитхальних шляхів?»;

-2 група «Яка будова і які функції нижніх дитхальних шляхів?»;

-3 група «Яка будова і які функції легенів?»;

Працюючи з додатковою літературою чи iншими джерелами інформацї, члени групи складають блок-схем з експертної оцінки. Пiсля завершення роботи утворюються консультацiйнi групи, до яких входять по кілька учнiв з кожної експертної групи. Дiти обмiнюються результатами експертиз, аналiзують матеріал у цiлому, занотовують необхідну iнформацiю, а пiсля завершения роботи повертаються до своїх експертних груп, де остаточно узагальнюють весь матеріал.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

-Метод «Шести капелюшків» - Значення дихальної системи.

Учні обирають капелюшок певного кольору – білий, жовтий, чорний, червоний, зелений, синій.

Поки учні обдумують відповідь йде демонстрація відео «Значення дихальної системи», яке дає змогу кожному узагальнити саме йому необхідну інформацію.

Відповідаючи учень одягає капелюшок (можна тримати в руках).

Білий – детальна і необхідна інформація. Тільки факти.

Жовтий – логічний позитив, переваги.

Чорний – критика. Що може статися поганого або піде не так?

Червоний – емоції. Які почуття в мене викликає?

Зелений – креативність, нові ідеї, можливості, альтернатива.

Синій – управління процесом, його використовують на початку роботи для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте.

V. ПІДСУМОК

- Закінчити речення:

1. Мені було цікаво ……

2. Ми сьогодні розібралися в …..

3. Я сьогодні зрозумів (-ла)…..

4. Завтра на уроці я хочу……

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Перегляд файлу

План-конспект уроку з біології 8 клас

Тема: ДИХАЛЬНА СИСТЕМА

Цілі уроку:

- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й основними органами дихальної системи людини, розглянути механізми формування звуків і мови;

- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів дихальної системи;

- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров'я людини.

Обладнання й матеріали: таблиці із зображеннями органів дихання різних хребетних, таблиця «Органи дихання», моделі гортані й легень, діафільм «Будова й робота органів дихання».

Базові поняття й терміни: дихання, зовнішнє й внутрішнє дихання, носова порожнина, носоглотка, глотка, гортань, трахея, бронхи, бронхіальне дерево, бронхіоли, альвеоли, легені, плевра, плевральна порожнина, плевральна рідина.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Робота на уроці передбачає як групову форму так і роботу в парах.

На  початку роботи на ватмані виписуємо правила роботи групи, пари.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

  • Робота в парах «Еволюція дихальної системи»

(Кожна пара отримує на аркуші у довільному порядку опис дихальних систем безхребетних , риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців. Учні за описом мають визначити яким тваринам належить дихальна система та виписати особливості маркером на окремому аркуші і прикріпити до відповідного фото тварини на дошці. )

  • Губчасті легені, легеневі мішки;
  • У воді шкірне дихання, на суходолі – легеневе;
  • Через усю поверхню тіла;
  • Формуються розгалужені бронхи, легені комірчасті;
  • Зябра;
  • Сформовані повітряні шляхи, легені.
  •  

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

Дихання — сукупність процесів, унаслідок яких відбувається поглинання організмом кисню й виділення з нього вуглекислого газу.

Внутрішнє дихання — окисні процеси в клітинах, унаслідок яких виділяється енергія.

Зовнішнє дихання — обмін газів між кров’ю й атмосферним повітрям, що відбувається в органах дихання.

  • Робота в групах «Мозаїка» -Будова та функції органів дихання людини.

 

Для виконання такої вправи учні поділяються на експертні групи, які отримують завдання для експертизи:

  •  1група «Яка будова і які функції верхніх дитхальних шляхів?»;
  • 2 група «Яка будова і які функції нижніх дитхальних шляхів?»;
  • 3 група «Яка будова і які функції легенів?»;

Працюючи з додатковою літературою чи iншими джерелами інформацї, члени групи складають блок-схем з експертної оцінки. Пiсля завершення роботи утворюються консультацiйнi групи, до яких входять по кілька учнiв з кожної експертної групи. Дiти обмiнюються результатами експертиз, аналiзують матеріал у цiлому, занотовують необхідну iнформацiю, а пiсля завершения роботи повертаються до своїх експертних груп, де остаточно узагальнюють весь матеріал.

 

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

  • Метод «Шести капелюшків» - Значення дихальної системи.

Учні обирають капелюшок певного кольору – білий, жовтий, чорний, червоний, зелений, синій.

Поки учні обдумують відповідь йде демонстрація відео «Значення дихальної системи», яке дає змогу кожному узагальнити саме йому необхідну інформацію.

Відповідаючи учень одягає капелюшок (можна тримати в руках).

 Білий – детальна і необхідна інформація. Тільки факти.

Жовтий – логічний позитив, переваги.

Чорний – критика. Що може статися поганого або піде не так?

Червоний – емоції. Які почуття в мене викликає?

Зелений – креативність, нові ідеї, можливості, альтернатива.

Синій – управління процесом, його використовують на початку роботи для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте.

 

V. ПІДСУМОК

- Закінчити речення:

1. Мені було цікаво ……

2. Ми сьогодні розібралися в  …..

3. Я сьогодні зрозумів (-ла)…..

4. Завтра на уроці я хочу……

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Туінов Іван Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павлюк Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лусік Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Мороз Наталія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
25 січня 2018
Переглядів
3164
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку