План-конспект уроку з біології 8 клас
Тема: ДИХАЛЬНА СИСТЕМА
Цілі уроку:
- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й основними органами дихальної системи людини, розглянути механізми формування звуків і мови;
- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів дихальної системи;
- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров'я людини.
Обладнання й матеріали: таблиці із зображеннями органів дихання різних хребетних, таблиця «Органи дихання», моделі гортані й легень, діафільм «Будова й робота органів дихання».
Базові поняття й терміни: дихання, зовнішнє й внутрішнє дихання, носова порожнина, носоглотка, глотка, гортань, трахея, бронхи, бронхіальне дерево, бронхіоли, альвеоли, легені, плевра, плевральна порожнина, плевральна рідина.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Робота на уроці передбачає як групову форму так і роботу в парах.
На початку роботи на ватмані виписуємо правила роботи групи, пари.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
-Робота в парах «Еволюція дихальної системи»
(Кожна пара отримує на аркуші у довільному порядку опис дихальних систем безхребетних , риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців. Учні за описом мають визначити яким тваринам належить дихальна система та виписати особливості маркером на окремому аркуші і прикріпити до відповідного фото тварини на дошці. )
-Губчасті легені, легеневі мішки;
-У воді шкірне дихання, на суходолі – легеневе;
-Через усю поверхню тіла;
-Формуються розгалужені бронхи, легені комірчасті;
-Зябра;
-Сформовані повітряні шляхи, легені.
-
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
Дихання — сукупність процесів, унаслідок яких відбувається поглинання організмом кисню й виділення з нього вуглекислого газу.
Внутрішнє дихання — окисні процеси в клітинах, унаслідок яких виділяється енергія.
Зовнішнє дихання — обмін газів між кров'ю й атмосферним повітрям, що відбувається в органах дихання.
-Робота в групах «Мозаїка» -Будова та функції органів дихання людини.
Для виконання такої вправи учні поділяються на експертні групи, які отримують завдання для експертизи:
- 1група «Яка будова і які функції верхніх дитхальних шляхів?»;
-2 група «Яка будова і які функції нижніх дитхальних шляхів?»;
-3 група «Яка будова і які функції легенів?»;
Працюючи з додатковою літературою чи iншими джерелами інформацї, члени групи складають блок-схем з експертної оцінки. Пiсля завершення роботи утворюються консультацiйнi групи, до яких входять по кілька учнiв з кожної експертної групи. Дiти обмiнюються результатами експертиз, аналiзують матеріал у цiлому, занотовують необхідну iнформацiю, а пiсля завершения роботи повертаються до своїх експертних груп, де остаточно узагальнюють весь матеріал.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
-Метод «Шести капелюшків» - Значення дихальної системи.
Учні обирають капелюшок певного кольору – білий, жовтий, чорний, червоний, зелений, синій.
Поки учні обдумують відповідь йде демонстрація відео «Значення дихальної системи», яке дає змогу кожному узагальнити саме йому необхідну інформацію.
Відповідаючи учень одягає капелюшок (можна тримати в руках).
Білий – детальна і необхідна інформація. Тільки факти.
Жовтий – логічний позитив, переваги.
Чорний – критика. Що може статися поганого або піде не так?
Червоний – емоції. Які почуття в мене викликає?
Зелений – креативність, нові ідеї, можливості, альтернатива.
Синій – управління процесом, його використовують на початку роботи для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте.
V. ПІДСУМОК
- Закінчити речення:
1. Мені було цікаво ……
2. Ми сьогодні розібралися в …..
3. Я сьогодні зрозумів (-ла)…..
4. Завтра на уроці я хочу……
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
План-конспект уроку з біології 8 клас
Тема: ДИХАЛЬНА СИСТЕМА
Цілі уроку:
- освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й основними органами дихальної системи людини, розглянути механізми формування звуків і мови;
- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв'язки між особливостями будови й функціями біологічних структур на прикладі органів дихальної системи;
- виховна: виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров'я людини.
Обладнання й матеріали: таблиці із зображеннями органів дихання різних хребетних, таблиця «Органи дихання», моделі гортані й легень, діафільм «Будова й робота органів дихання».
Базові поняття й терміни: дихання, зовнішнє й внутрішнє дихання, носова порожнина, носоглотка, глотка, гортань, трахея, бронхи, бронхіальне дерево, бронхіоли, альвеоли, легені, плевра, плевральна порожнина, плевральна рідина.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Робота на уроці передбачає як групову форму так і роботу в парах.
На початку роботи на ватмані виписуємо правила роботи групи, пари.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
(Кожна пара отримує на аркуші у довільному порядку опис дихальних систем безхребетних , риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців. Учні за описом мають визначити яким тваринам належить дихальна система та виписати особливості маркером на окремому аркуші і прикріпити до відповідного фото тварини на дошці. )
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
Дихання — сукупність процесів, унаслідок яких відбувається поглинання організмом кисню й виділення з нього вуглекислого газу.
Внутрішнє дихання — окисні процеси в клітинах, унаслідок яких виділяється енергія.
Зовнішнє дихання — обмін газів між кров’ю й атмосферним повітрям, що відбувається в органах дихання.
Для виконання такої вправи учні поділяються на експертні групи, які отримують завдання для експертизи:
Працюючи з додатковою літературою чи iншими джерелами інформацї, члени групи складають блок-схем з експертної оцінки. Пiсля завершення роботи утворюються консультацiйнi групи, до яких входять по кілька учнiв з кожної експертної групи. Дiти обмiнюються результатами експертиз, аналiзують матеріал у цiлому, занотовують необхідну iнформацiю, а пiсля завершения роботи повертаються до своїх експертних груп, де остаточно узагальнюють весь матеріал.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ,СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Учні обирають капелюшок певного кольору – білий, жовтий, чорний, червоний, зелений, синій.
Поки учні обдумують відповідь йде демонстрація відео «Значення дихальної системи», яке дає змогу кожному узагальнити саме йому необхідну інформацію.
Відповідаючи учень одягає капелюшок (можна тримати в руках).
Білий – детальна і необхідна інформація. Тільки факти.
Жовтий – логічний позитив, переваги.
Чорний – критика. Що може статися поганого або піде не так?
Червоний – емоції. Які почуття в мене викликає?
Зелений – креативність, нові ідеї, можливості, альтернатива.
Синій – управління процесом, його використовують на початку роботи для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте.
V. ПІДСУМОК
- Закінчити речення:
1. Мені було цікаво ……
2. Ми сьогодні розібралися в …..
3. Я сьогодні зрозумів (-ла)…..
4. Завтра на уроці я хочу……
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ