ПЛАН-КОНСПЕКТ
ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
5 клас
Модуль:футбол
Підготувала:
Перепечина Руслана Володимирівна,
вчитель фізичної культури,
старший вчитель, спеціаліст вищої категорії
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №1
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
2024
Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ-1) націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.
Питання, що належать до змістової лінії «Здоров'я і безпека»(НЛ-3) прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» (НЛ-4) націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).
Тема: «Футбол»
Мета: Формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом, сприяти зміцненню здоров’я засобами футболу та розвивати почуття патріотизму.
Завдання: 1. Ознайомити з історією виникнення футболу, повторити правила гри. 2. Удосконалювати техніку виконання різновидів зупинки м’яча з подальшою передачею різними частинами стопи.
3. Закріпити техніку ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
4. Сприяти розвитку фізичних якостей засобами ігор та естафет з елементами футболу.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: м’ячі футбольні, фішки, секундомір, свисток, маніжки, стійкі з прапорцями, тренажер «Драбинка», повітряні кульки.
Технічні засоби навчання: аудіо система.
Тип уроку: навчально-тренувальний.
з/п |
Зміст уроку |
Наванта ження |
Організаційно –методичні вказівки |
I |
Підготовча частина (15 хв.)
|
||
1. |
Шикування, привітання.
|
30сек. |
Перевірити наявність учнів і готовність до уроку (наявність спортивної форми)
|
2. |
Ознайомити з темою уроку та завданнями уроку. Інструктаж з БЖД.
|
1хв. |
Повторити з учнями правила техніки безпеки на уроці. Не повинно бути гачків, пряжок, ґудзиків, каблучок, медальйонів, сережок, окулярів, не порушувати дисципліну під час гри, не штовхати в спину, не ставити підніжки, виконувати правила рухливих ігор. Оволодіння правильною технікою гри - є запорукою профілактики травм кістково - зв’язувального апарату та м’язів. (Н.Л-2,3) |
3. |
Вимірювання ЧСС за 15сек.
|
30сек. |
Звернути увагу на самопочуття учнів. (Н.Л-4) |
4. |
Різновиди ходьби : Звичайним кроком ; на шпиньках ; на п’ятах ; з п’ятки на носок.
|
2хв. |
Організувати і розімкнути учнів у строю на безпечну відстань. В обхід залу. Темп середній. Руки на пояс. Спину тримати рівно. Стежити за диханням. (Н.Л-3)
|
5. |
Різноманітний біг:
|
3 хв. |
Поступово прискорювати темп руху. Дистанція – 2-3 кроки. Стежити за диханням. (Н.Л-3)
|
6. |
Ходьба з одночасним виконанням відновлюючих, дихальних вправ. |
30сек. |
Стежити за диханням. Темп виконання повільний (Н.Л-3) |
7. |
Відновлення дихання. Вимірювання ЧСС за 15 сек. |
30 сек. |
Звернути увагу на самопочуття учнів. (Н.Л-3,4)
|
|
Комплекс ЗРВ на місці з м’ячем :
|
6хв.30сек. |
Організувати і розімкнути учнів у шерензі на безпечну відстань. |
|
Вправа №1 |
|
|
|
В.П.- м’яч у руках, на кожний крок лівою та правою ногою піднімання рук до грудей – наклон голови назад, опускання рук вниз – наклон голови вперед. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №2 |
|
|
|
В.П.- м’яч у руках знизу, піднімання почергово лівого та правого плеча. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №3 |
|
|
|
В.П.- м’яч у руках знизу, кругові обороти руками у праву сторону на 1-4 та у ліву сторону. |
6-8 раз |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №4 |
|
|
|
В.П.- м’яч у витягнутих руках над головою, наклони тулуба ліворуч та праворуч. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №5 |
|
|
|
В.П.- м’яч у витягнутих руках з нахилом тулуба вперед, кругові обороти тулубом на 1-4 у праву сторону та у ліву сторону. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №6 |
|
|
|
В.П.- руки в сторони, м’яч у правой руці , передача мяча з правої руки в ліву з наклоном тулуба на 1- 2. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №7 |
|
|
|
В.п.- м’яч у зігнутих руках перед собою, випади ногою у ліву сторону з одночасним випрямленням рук вперед та у праву сторону на 1-4. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №8 |
|
|
|
В.п.- м’яч у витягнутих руках перед собою, випади вперед –назад лівою та правою ногами. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №9 |
|
|
|
В.п.- м’яч у витягнутих руках перед собою, присідання на 1-4. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
|
Вправа №10 |
|
|
|
В.п.- м’яч у зігнутих руках перед собою, стрибки вперед-назад на 1-2, ліворуч-праворуч на 3-4. |
6-8 раз. |
Вимагати чіткості виконання, з високою амплітудою. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
7. |
Відновлення дихання. Вимірювання ЧСС за 15 сек. |
30 сек. |
Звернути увагу на самопочуття учнів. (Н.Л-3)
|
II |
Основна частина уроку (25хв)
|
||
1. |
Техніка зупинки м’яча підошвою.
|
2 хв. |
Дві шеренги на відстані до 5 м.
|
|
Передача м’яча в парах із зупинкою м’яча підошвою. |
|
П'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. (Н.Л-3)
|
2. |
Техніка ведення м’яча внутрішньою стороною стопи. |
2 хв. |
Дві шеренги на відстані до 5 м.
|
|
Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи з обведенням партнера. |
|
Стежити за дистанцією. Носок стопи повернутий назовні, а м’яч торкається внутрішньої сторони стопи, стопа розвернута вбік. Тулуб нахилений вперед, кроки короткі і часті, руки працюють розслаблено. Учень візуально безперервно повинен контролювати ситуацію і здійснювати контроль за м’ячем. Звернути увагу на те, щоб голова не була опущена донизу. Темп повільний. (Н.Л-3)
|
3. |
Передача та зупинка мяча. |
2 хв. |
Дві шеренги на відстані до 5 м. (Н.Л-3)
|
|
Передача м’яча партнеру-зупинка м’яча – зворотна передача. |
|
При ударі стопа розвертається назовні, п'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. (Н.Л-3) |
5. |
Естафета №1 |
3 хв. |
Дві шеренги на відстані до 5 м. (Н.Л-3) |
|
Естафета з веденням, зупинкою м’яча та складанням слова «Футбол» |
3 хв. |
Правильність подолання дистанції та передачі естафети. (Н.Л-3) |
6. |
Естафета №2 |
3 хв. |
Дві шеренги на відстані до 5 м. (Н.Л-3) |
|
Естафета з подоланням тренажера «драбина» та обведенням фішок. |
4 хв. |
Правильність подолання дистанції та передачі естафети. (Н.Л-3) |
7. |
Навчальна гра |
6 хв. |
Виконання правил гри. (Н.Л-2,3) |
ІII |
Заключна частина(5хв.) |
||
1. |
Шикування. Ходьба в повільному темпі. Вправи на відновлення дихання |
1 хв. |
Слідкувати за диханням. (Н.Л-3) |
2. |
Вимірювання ЧСС. |
30 сек |
Визначить ступень відновлення. (Н.Л-3,4) |
3. |
Футбольна вікторина.(домашнє завдання) |
3 хв. |
Відзначити правильність відповіді. (Н.Л-2,3)
|
4. |
Вихід зі спортивної зали. |
30 сек. |
Організовано. |