Методична розробка.
План конспект уроку з фізичної культури
баскетбол 9 клас.
Конспекти уроків
План конспект уроку з фізичної культури баскетбол. 9 клас.
Задачі уроку:
Забезпечити розширення уявлення учнів про вплив фізичних вправ на особистість та їх потенційні здібності.
Продовжувати розширення рухового досвіду учнів, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності.
Інвентар і обладнання: м’ячі баскетбольні – класокомплект; фітболи – класокомплект;
спортивні накидки двох кольорів – по два кольори на кожну половину з кількості учнів; магнітофон;
картки із завданнями інтерактивного змісту;
Місце проведення уроку: спортивна зала.
Хід уроку
№№ |
Зміст діяльності учнів |
Тривалість, хв. |
Організаційно-методичні вказівки |
I. |
ВСТУПНА ЧАСТИНА – 4 хв. |
||
1. |
Оргмомент. |
1-2 хв. |
По залу розташовані фітболи. Учні сідають на фітболи. Привітання. Правила поведінки учнів під час уроку. Розподіл учнів за лігами згідно зі станом здоров’я: - Зелені смужки, 1 ліга − учні основної медичної групи; - Червоні смужки, 2 ліга – учні основної медичної групи; - Жовті смужки, 3 ліга − учні підготовчої та спеціальної медичної групи. Вимірювання ЧСС. Норма – 25 уд. / 15 сек. Обрати одного учня для створення індивідуального портрету фізіологічної кривої реакції серцево- судинної системи на фізичне навантаження (Error! Reference |
|
|
|
source not found.). |
2. |
Дихальні вправи |
1хв. |
Учні сидять на фітболах (баскетбольні м’ячі − між колін). «Це − швидкий стимулятор енергії, який ви можете використовувати перед початком тренування. Сядьте і покладіть руки на живіт, як ніби тримаєте в руках повітряну кулю. Натискайте сильно на живіт в області пупка, роблячи енергійний видих через ніс. Потім глибоко вдихніть через ніс і надавіть живіт. Повторіть вправу 10-20 разів, прискорюючи темп у міру того, як будете відчувати себе все бадьоріше і краще». |
3. |
Гра на увагу «Роби так – роби отак » |
30 сек. |
Учні сидять на фітболах (баскетбольні м’ячі − між колін). По команді вчителя або Лідера лунає команда, наприклад: «Роби так». Учні повторюють дії Лідера. По команді «Роби отак» − повторювати не слід. Учні мають бути уважними і не помилитися. Хто помилився, пересувається вперед, сидячи на фітболах. |
4. |
«Чотири стихії» |
30 сек. |
Учні сидять на фітболах (баскетбольні м’ячі − між колін) і виконують рухи відповідно до слів: «земля» − руки вниз, «вода» − витягнути руки вперед, «повітря» − підняти руки вгору, «вогонь» − обертання руками в суглобах. Переможці отримують бонуси. |
II. |
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА − 12 хв. |
||
1. |
Комплекс вправ «Фітнес – бол». |
8хв. |
Виконується під музичний супровід «Ricky King-Alexis Sorbas, Mykonos goodbye, Henry Arland-Tzaziki». Всі вправи комплексу учні виконують за Лідером. Лідер змінюється вчителем після 3-4 вправ. Кожний учень обирає власний темп виконання вправи. Головне – дотримуватися музичного темпу.(Додаток 2. Картка 1). |
2. |
«Сам собі тренер» |
4 - 5 хв. |
Фітболи залишаються на волейбольному майданчику як фішки. Створюються чотири зони. Грає музика «Unknown Artist», коли музика замовкає, учні змінюють способи виконання завдання, послідовно переміщуються на наступну зону. Зона А – Кидки м’яча в кошик; Зона Б – Ведення правою, лівою рукою; Зона В – Жонглювання м’яча; Зона Г – Ловіння і передачі м’яча. Перехід із зони в зону з веденням м’яча. |
2.1. |
Зона А. Ведення м’яча правою - лівою рукою. |
1 хв. |
Учні ведуть м’яч, оббігаючи фітболи, переводячи м’яч з правої на ліву руку. Без зорового контролю. 1-2 ліга пересувається бігом, 3 ліга, сидячи на фітболах, ритмічно та пружно підстрибуючи, відпрацьовує ведення м’яча без пересування по майданчику. |
2.2. |
Зона Б. Кидки м’яча. |
1 хв. |
Учні виконують різні кидки з різної відстані. |
2.3. |
Зона В. Жонглювання м’яча. |
1 хв. |
Учні виконують різні різновиди жонглювання м’яча: праворуч, ліворуч, правою, лівою рукою, двома руками, стоячи на місці, під час руху, обертання тощо. |
2.4. |
Зона Г. Ловіння – передачі м’яча. |
1 хв. |
Учні виконують різні способи передач м’яча. У парах, трійках, в стіну тощо. Зміна способів передач м’яча: на швидкість, точність. 1 – 2 ліга працює на швидкості, 3 ліга − сидячи на фітболах, виконує передачі в стіну, у парах, трійках. |
III. |
ОСНОВНА ЧАСТИНА – 22 хв. |
1. |
Кидки м’яча з середньої відстані. Гра «Замовник». |
7 хв. |
Учні поєднуються в групи по 5 (не залежно від статі). У кожного гравця – м’яч. У активі кожного - 3 очка. Гравці команди переміщуються по майданчику з веденням м’яча. Після сигналу перший гравець кожної команди виконує кидок м’яча в кошик із середньої дистанції. Якщо кидок влучний, тоді з цього місця мають попасти в кошик наступні гравці по черзі. Той гравець, який не виконав «замовлення», вираховує зі свого активу 1 очко. Той, хто влучив, підтверджує 1 очко. У кого підтвердженою вийшла найбільша кількість очок, отримує бонус. Заміряти ЧСС. Норма 120-140уд/хв.. |
2. |
Ігрове завдання «Вербальні передачі» |
3 хв. |
Учні поєднуються в групи по 5. На певній відстані від кожної колони – Лідер. У нього – м’яч. Після команди «Руш!» Лідер має назвати термін, який відповідає баскетбольній тематиці та передати м’яч першому гравцю в колоні. По лігам. 1-2 ліги − відстань 4 метра, 3 ліга – відстань 2 метра. |
3. |
«Ведення м’яча «змійкою» правою та лівою рукою; подвійний крок; кидок м’яча в кошик). |
4 хв. |
1–2 ліга − вести м’яч із максимальною швидкістю в стійці баскетболіста; вчасно переводити м’яч із правої руки в ліву. Бонус не видається, якщо не правильно виконане ведення м’яча або м’яч забитий без подвійного кроку. 3 ліга − вести м’яч кроком, вчасно переводити м’яч із правої руки в ліву. |
4. |
Рухлива гра «Відрубай хвіст» |
5 хв. |
Грають одночасно 3 команди. Гравці команди одягнуті в футболки певних кольорів. Гравці першої команди шикуються в колону по одному і беруть один одного руками за пояс. Гравці другої та третьої команди рівномірно розподіляються по майданчику. За сигналом вчителя гравці другої та третьої команди, |
|
|
|
передаючи один одному м’яч, намагаючись влучити ним в останнього гравця першої команди. Завдання першої команди- переміщатися так, щоб весь час захищати останнього гравця своєї команди. Грає команда 1-2 ліги. (Додаток 2). 3 ліга виконує комплекс вправ «Гімнастика для очей при роботі на комп’ютері» (Додаток 4. Картка 2). Заміряти ЧСС . Норма 160175 уд/хв. |
5. |
«Грай і пізнавай» «Маленький танець» |
1хв. |
Стоячи прямо із закритими очима, ви відчуєте, як ваше тіло мимоволі починає злегка хитатися. Спостерігайте деякий час за цими рухами, утримуючи баланс. А потім почніть навмисно розгойдуватися сильніше, щоб вийти з рівноваги. Не доводячи до падіння, зробіть ковзний крок і поверніться в стійке положення. Для безпеки виконуйте вправу з партнером або біля стіни. Така гра на тонкій межі допомагає знайти центр рівноваги, у тому числі і душевного. |
6. |
Ігрове завдання Картка «Фахівець з баскетболу» |
2 хв. |
Поки лунає «Музика природи», учні розподіляються на групи по 5. На карточках слід знайти та відмітити правильні відповіді. Виграє та команда, в якій більше правильних відповідей. Додаток 7. |
IV. |
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 7– хв. |
||
1. |
Комплекс вправ «Фітбол-RELAX» |
5 хв. |
Учні сідають на фітболи. Лунає музичний супровід «Музика природи». Намагатися всі вправи виконувати з максимальним розтягуванням зв’язок і м’язів на видиху. (Додаток 5. Картка 3). |
2. |
Аналіз досягнень учнів на уроці |
2 хв. |
Підвести підсумки уроку. Визначити команду учнів, які за загальною сумою набрали найбільшу кількість балів. Визначити гравців, які набрали найбільшу кількість балів. Заключне |
|
|
|
вимірювання ЧСС. Норма – 27уд/хв. |