План-конспект уроку з фізичної культури 9 клас

Про матеріал
Тема: баскетбол Мета: сприяти засвоєнню учнями базових елементів техніки гри в баскетбол; сприяти розвитку спритності та витривалості учнів та функціональних можливостей їхнього організму; виховати в учнів навички до самостійних занять фізичною культурою
Перегляд файлу

 

 Методична розробка.

План конспект уроку з фізичної культури

баскетбол 9 клас.

 

 

 

                 

 

Конспекти уроків

План конспект уроку з фізичної культури баскетбол. 9 клас.

Задачі уроку:

Забезпечити розширення уявлення учнів про вплив фізичних вправ на особистість та їх потенційні здібності.

Продовжувати розширення рухового досвіду учнів, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності.

Інвентар і обладнання: м’ячі баскетбольні – класокомплект; фітболи – класокомплект;

спортивні накидки двох кольорів – по два кольори на кожну половину з  кількості учнів; магнітофон;

картки із завданнями інтерактивного змісту;

 

Місце проведення уроку: спортивна зала.

Хід уроку

№№

Зміст діяльності учнів

Тривалість, хв. 

Організаційно-методичні вказівки

I.

ВСТУПНА ЧАСТИНА – 4 хв.

1.  

Оргмомент.

1-2 хв.

По залу розташовані фітболи. Учні сідають на фітболи. Привітання. Правила поведінки учнів під час уроку. Розподіл учнів за лігами згідно зі станом здоров’я:

-         Зелені смужки, 1 ліга − учні основної медичної групи;

-         Червоні смужки, 2 ліга – учні основної медичної групи;

-         Жовті смужки, 3 ліга − учні підготовчої та спеціальної медичної групи.

Вимірювання ЧСС. Норма – 25 уд. / 15 сек. Обрати одного учня для створення індивідуального портрету фізіологічної кривої реакції серцево-

судинної системи на фізичне навантаження (Error! Reference

 

 

 

 

source not found.).

2.  

Дихальні вправи

1хв.

Учні сидять на фітболах

(баскетбольні м’ячі − між колін). «Це − швидкий стимулятор енергії, який ви можете використовувати перед  початком тренування. Сядьте і покладіть руки на живіт, як ніби тримаєте в руках повітряну кулю. Натискайте сильно на живіт в області пупка, роблячи енергійний видих через ніс. Потім глибоко вдихніть через ніс і надавіть живіт. Повторіть вправу 10-20 разів, прискорюючи темп у міру того, як будете відчувати себе все бадьоріше і краще».

3.  

Гра на увагу «Роби так – роби отак »

30 сек.

Учні        сидять        на        фітболах

(баскетбольні м’ячі − між колін). По команді вчителя або Лідера лунає команда, наприклад: «Роби так». Учні повторюють дії Лідера. По команді «Роби отак» − повторювати не слід. Учні мають бути уважними і не помилитися. Хто помилився, пересувається вперед, сидячи на фітболах.

4.  

«Чотири стихії»

30 сек.

Учні сидять на фітболах (баскетбольні м’ячі − між колін) і виконують рухи відповідно до слів: «земля» − руки вниз, «вода» − витягнути руки вперед, «повітря» − підняти руки вгору, «вогонь» − обертання руками в суглобах.

Переможці отримують бонуси.

II.

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА − 12 хв. 

1.

Комплекс        вправ

«Фітнес – бол».

8хв.

Виконується під музичний супровід «Ricky King-Alexis Sorbas, Mykonos goodbye, Henry Arland-Tzaziki». Всі  вправи комплексу учні виконують за Лідером. Лідер змінюється вчителем після 3-4 вправ. Кожний учень обирає власний темп виконання вправи. Головне – дотримуватися музичного темпу.(Додаток 2. Картка

1).

 

2.

«Сам собі тренер»

4 - 5 хв.

Фітболи      залишаються        на волейбольному              майданчику           як фішки. Створюються чотири зони. Грає музика «Unknown Artist», коли музика         замовкає,    учні           змінюють способи           виконання завдання, послідовно переміщуються    на наступну зону. 

Зона А – Кидки м’яча в кошик; Зона Б – Ведення правою, лівою рукою;

Зона В – Жонглювання м’яча; Зона Г – Ловіння і передачі м’яча. Перехід із зони в зону з веденням м’яча.

2.1.

Зона А.      Ведення м’яча          правою           - лівою рукою.

1 хв.

Учні ведуть м’яч, оббігаючи фітболи, переводячи м’яч з правої на ліву руку. Без зорового контролю. 1-2 ліга пересувається бігом, 3 ліга, сидячи на фітболах, ритмічно та пружно підстрибуючи, відпрацьовує ведення м’яча без пересування по майданчику.

2.2.

Зона Б.       Кидки м’яча.

1 хв.

Учні виконують різні кидки з різної відстані.

2.3.

Зона                      В.

Жонглювання м’яча.

1 хв.

Учні виконують різні різновиди жонглювання м’яча: праворуч, ліворуч, правою, лівою рукою, двома руками, стоячи на місці, під час руху, обертання тощо.

2.4.

Зона Г. Ловіння – передачі м’яча.

1 хв.

Учні виконують різні способи передач м’яча. У парах, трійках, в стіну тощо. Зміна способів передач м’яча: на швидкість, точність. 1 – 2 ліга працює на швидкості, 3 ліга − сидячи на фітболах, виконує передачі в стіну, у парах, трійках.

III.

ОСНОВНА ЧАСТИНА – 22 хв. 

 

1.

Кидки м’яча з середньої відстані.

Гра «Замовник».

7 хв.

Учні поєднуються в групи по 5 (не залежно від статі). У кожного гравця – м’яч. У активі кожного - 3 очка. Гравці команди переміщуються по майданчику з веденням м’яча. Після сигналу перший гравець кожної команди виконує кидок м’яча в кошик із середньої дистанції. Якщо кидок влучний, тоді з цього місця мають попасти в кошик наступні гравці по черзі. Той гравець, який не виконав «замовлення», вираховує зі свого активу 1 очко. Той, хто влучив, підтверджує 1 очко. У кого підтвердженою вийшла найбільша кількість очок, отримує бонус.

Заміряти ЧСС. Норма 120-140уд/хв..

2.

Ігрове         завдання

«Вербальні передачі»

3 хв.

Учні поєднуються в групи по 5. На певній відстані від кожної колони – Лідер. У нього – м’яч. Після команди «Руш!» Лідер має назвати термін, який відповідає баскетбольній тематиці та передати м’яч першому гравцю в колоні. По лігам. 1-2 ліги − відстань 4 метра, 3 ліга – відстань 2 метра.

3.

«Ведення м’яча «змійкою» правою та лівою рукою; подвійний крок; кидок м’яча в кошик).

4 хв.

1–2 ліга − вести м’яч із максимальною швидкістю в стійці баскетболіста; вчасно переводити м’яч із правої руки в ліву. Бонус не видається, якщо не правильно виконане ведення м’яча або м’яч забитий без подвійного кроку. 3 ліга − вести м’яч кроком, вчасно переводити м’яч із правої руки в ліву.

4.

Рухлива               гра

«Відрубай хвіст»

5 хв.

Грають одночасно 3 команди. Гравці команди одягнуті в футболки певних кольорів. Гравці першої команди шикуються в колону по одному і беруть один одного руками за пояс. Гравці другої та третьої команди рівномірно розподіляються по майданчику. За сигналом вчителя гравці другої та третьої команди,

 

 

 

 

передаючи один одному м’яч, намагаючись влучити ним в останнього гравця першої команди.

Завдання          першої          команди-

переміщатися так, щоб весь час захищати останнього гравця своєї команди. Грає команда 1-2 ліги. (Додаток 2). 3 ліга виконує комплекс вправ «Гімнастика для очей при роботі на комп’ютері» (Додаток 4. Картка 2). Заміряти ЧСС . Норма 160175 уд/хв.

5.

«Грай і пізнавай» «Маленький танець» 

1хв.

 Стоячи прямо із закритими очима, ви відчуєте, як ваше тіло мимоволі починає злегка хитатися.

Спостерігайте деякий час за цими рухами, утримуючи баланс. А потім почніть навмисно розгойдуватися сильніше, щоб вийти з рівноваги. Не доводячи до падіння, зробіть ковзний крок і поверніться в стійке положення. Для безпеки виконуйте вправу з партнером або біля стіни. Така гра на тонкій межі допомагає знайти центр рівноваги, у тому числі і душевного.

6.

Ігрове         завдання Картка «Фахівець з баскетболу»

2 хв.

Поки лунає «Музика природи», учні розподіляються на групи по 5. На карточках слід знайти та відмітити правильні відповіді. Виграє та команда, в якій більше  правильних відповідей. Додаток 7.

IV.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 7– хв. 

1.

Комплекс    вправ «Фітбол-RELAX»

5 хв.

Учні сідають на фітболи. Лунає музичний супровід «Музика природи». Намагатися всі вправи виконувати з максимальним розтягуванням зв’язок і м’язів на видиху. (Додаток 5. Картка 3).

2.

Аналіз      досягнень

учнів на уроці

2 хв.

Підвести підсумки уроку. Визначити команду учнів, які за загальною сумою набрали найбільшу кількість балів. Визначити гравців, які набрали найбільшу кількість балів. Заключне

 

 

 

вимірювання ЧСС. Норма – 27уд/хв.

 

pdf
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку