План-конспект уроку з фізичної культури в 9 класі. Модуль "Волейбол"

Про матеріал
Впровадження інтерактивних форм діяльності учнів на уроках фізичної культури є вимогою часу в контексті особистісно-зорієнтованого навчання та виховання учнів. Тому, я застосовую елементи інтерактивного навчання при проведенні уроків фізичної культури. Як приклад, урок з модуля "Волейбол" у 9 класі, з використанням інтерактивних технологій, а саме: 1) в підготовчій частині використав інтерактивну вправу «Мозковий штурм»; 2) особисто-орієнтоване навчання із застосуванням диференціації (в основному в ігровій формі) є основою уроку; 3) в заключній частині кожен учень має можливість висловити свою думку за допомогою вправи "Мікрофон", а одне домашнє завдання (складання проекту, можна з використанням ІКТ), стосується всього модуля «Волейбол».
Перегляд файлу

 

 Панфильська філія Яготинського ліцею №2

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з фізичної культури у 9 класі

з використанням технології інтерактивного навчання.

Модуль «Волоейбол»

 

( з  досвіду роботи )

 

 

 

 

 

                              Підготував вчитель

                            фізичної культури

                                          Гопкало  Григорій Якович

 

 

 

2023 р.

 

Модуль: волейбол

Тип уроку: комбінований, з використанням інтерактивних технологій

Завдання уроку:

 1) збагачувати руховий досвід учнів технічними елементами гри  волейбол, варіюючи різними вправами і завданнями;

 2)  сприяти розвитку загальних фізичних  та спеціальних рухових якостей;

 3) виховувати зібраність та організованість при виконанні вправ, уміння працювати в колективі та в малій групі.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: волейбольні  м’ячі, секундомір, ноутбук

 

Частина

уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча

Частина

(10 хв.)

1.  Організація учнів до уроку.  Шикування, рапорт чергового, перевірка наявності учнів, оголошення завдань уроку

до 1хв.

В одну шеренгу, звернути увагу на зовнішній вигляд

2.  Вимірювання частоти серцевих  скорочень (ЧСС) 6 с. помножити на 10

до 30с.

У нормі 80-90 ударів/хв.

Мотивація учнів до навчальної діяльності:"Мозковий штурм" - інтерактивна вправа.

  

 

 

   

 

до  1 хв.

Учням ставляться питання: "Навіщо ви прийшли сьогодні на урок? Які фізичні якості необхідні волейболісту? Для занять волейболом краще мати - коротко підстрижені нігті,  чи гарний манікюр?".

4.  Стройові вправи. Різновиди ходьби з комплексом вправ з кистьової гімнастики в русі.

до 2 хв.

Фронтально.В колону по-одному

Різновиди  бігу чергуючи з вправами "Струмочок" - різновиди бігу зі змінами напрямку."Озера" -  виконують вправи в колі  за  лідером.  

 

 до 2 хв.

Дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу під час виконання вправ; вправи повторювати за лідером. Темп та час бігу діти визначають самостійно, враховуючи свій стан здоров'я та фізичний розвиток.

6.   Комплекс загально-розвиваючих вправ на місці:

         В.П. – стійка руки на пояс

1 – нахил голови вперед;

2 – те саме назад;

3 – те саме вліво;

4 – те саме в право.

         В.П. – стійка ноги нарізно руки на пояс

1 – 4 – колові рухи головою в ліво;

1 – 4 – те саме в другу сторону.

         В.П. – стійка ноги нарізно кисті рук до плечей

1 – 4 колові рухи руками в перед;

1 – 4 те саме назад

         В.П. – стійка ноги нарізно,  руки на пояс

1 – нахил тулуба в ліво;

2 – В.П.;

3 – 4 те саме другу сторону.

         В.П. – стійка ноги нарізно,  руки на пояс

1 – поворот тулуба в ліво;

2 – В.П.;

3 – 4 – те саме в другу сторону.

         В.П. – стійка ноги нарізно,  руки на пояс

1 – нахил тулуба вперед;

2 – В.П.;

3 – нахил тулуба назад;

4 – В.П.

         В.П. – О.С.

1 – присід, руки вперед;

2 – В.П.;

3 – присід, руки в сторони;

4 – В.П.

         В.П. – упор присівши

1 – упор лежачи;

2 – упор присівши.;

3 – упор лежачи;

4 – В.П.

         В.П. – стійка руки на пояс

1 – стрибком ліва вперед, права назад;

2 – стрибком зміна положення ніг.

 

4-6 разів

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

8-10 разів

 

 

8-10 разів

 

 

4-6 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

Фронтальний метод

Слідкувати за поставою

 

 

 

Амплітуда максимальна

 

 

 

Тулуб тримати рівно

 

 

Нахили глибокі

 

 

Амплітуда максимальна

 

 

 

Нахили максимальні

 

 

 

П’яти від підлоги не відривати

 

 

 

Виконувати ритмічно

 

 

 

Спину тримати рівно

7.   Вимірювання ЧСС учнів   за 15 сек.

 

до 30 сек.

 В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.
Якщо є учні, пульс яких перевищує зазначені межі, дати відпочити.

 

ІІ. Основна

частина

(до 30 хв.)

  1. Вправи для оволодіння технічними прийомами волейболу:
  2. 1) передача м'яча двома руками зверху;

2) прийом-передача двома руками знизу;

 3) верхня подача м'яча;

 4) нападаючий удар.

 Кожна група отримує по 2 картки різнорівневих завдань.

 

 

 

Картка

№ 1-5

Диференціація по рівню сформованості технічного навику.
Перший рівень - базовий, другий - підвищений, третій - високий.
Під час виконання вправ по різнорівневим карткам використовується проблемно-пошуковий   та ініціативно-творчий методи

 

2. Вимірювання ЧСС учнів  за 15 сек та обговорення результатів.

 

 до  30 хв.

В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.
Якщо є учні, пульс яких перевищує зазначені межі, дати відпочити.

3.  Двостороння гра.

До 10 хв.

Диференціація.Суддівство навчальної гри проводить лідер з учнів.

ІІІ.

Заключна частина

(до 5 хв.)

1.  Шикування. Вправи для відновлення організму учнів

2.

 До 2 хв.

 В повільному темпі

3.  Вимірювання ЧСС учнів

до 30 сек.

Звернути увагу на учнів з ЧСС більше 30 ударів.

  1. Підведенн підсумків. Гра «Мікрофон».
  2. Оцінювання.

до 1хв.

Надається можливість   висловлювати свою думку.

Домашнє завдання: 

1. виконувати комплекс вправ для розвитку сили тулуба, рук, плечового пояса, кістей та гнучкості;

2. працювати над складання проекту-презентації з модуля «Волейбол»

 

 до 30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

З використанням ІКТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1

різнорівневих завдань з волейболу по оволодінню

технічними прийомами (прийом та передача м’яча двома руками).

Індивідуальна робота для  учні з середнім та низьким рівнем

сформованості навику, підготовчої та спеціальної групи.

 

I рівень

  1. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці.
  2. Прийом – передача м’яча знизу двома руками на місці.
  3. Передача м’яча двома руками зверху від стінки.
  4. Прийом м’яча двома руками знизу від стінки.

20 передач

 

10 передач

 

20 передач

10 передач

 

II рівень

  1. Чергування двох способів передачі та прийому м’яча.
  2. Чергування двох способів передачі та прийому від стінки.
  3. Передача та прийом м’яча двома руками від стінки зі зміною напрямку, висоти, швидкості польоту м’яча.
  4. Передача та прийом м’яча двома руками від стінки зі зміною вихідних положень при передачі (боком, у стрибку т.д.)
  5. Передача м’яча та прийом від стінки після переміщення приставним кроком.

  20 передач

 

  20 передач

 

  10 передач

 

 

  10 передач

 

 

  10 передач

 

Помилки при передачі та прийому м’яча

  1. Несвоєчасність виходу під м’яч і нестійке вихідне положення.
  2. Відсутність зустрічного руху до м’яча і потрібною амортизаційного руху пальців.
  3. Відсутність завершального руху передпліч та кистей, надає необхідну точність і швидкість польоту м’яча.

  

Методичні вказівки: під час виконання вправ використовується метод рядкової інформаціі. Вправи виконуються кожним учнем. Індивідуальна форма роботи, де учні слідкують за своїм вихідним положенням та своєчасним виходом під м'яч. Під час виконання вправ необхідно звернути увагу на зустрічний рух до м'яча та амортизацію рухів пальців. Так само на завершальний рух передпліч та кистей.

 

Карта № 2

різнорівневих завдань з волейболу

по оволодінню технічним прийомом (подача м’яча).

Індивідуальна робота для  учні з середнім та низьким рівнем

сформованості навику, підготовчої та спеціальної групи.

 

 

 

I рівень

  1. Удари в стінку.
  2. Нижня пряма або бокова подача в стінку з відстані 6-8м.
  3. Верхня пряма або бокова подача в стінку з відстані 6-8м
  4. Подача м’яча на партнера (в шерензі).

20 раз

20 подач

 

20 подач

 

10 подач

 

II рівень

  1. Подачі м’яча через сітку із зменшенням відстані.
  2. Подача із-за лицьової лінії в певному напрямку.
  3. Те ж, але з місця подачі певну зону.
  4. Послідовне виконання декількох подач в різні зони.
  5. Подачі на швидкість виконання з урахуванням точності (естафети)

20 подач

10 подач

10 подач

 

8-10 подач

 

 

Помилки при подачі м’яча.

  1. Нестійке вихідне положення і нечітке підкидання м'яча.
  2. Недостатня амплітуда замаху і виконання ударного руху зігнутою рукою.
  3. Неправильне зіткнення кисті з м'ячем і відсутність супроводжуючого руху.

 

 

 Методичні вказівки:  під час виконання вправ використовується метод рядкової інформаціі. Вправи виконуються кожним учнем. Індивідуальна форма роботи, де учні слідкують за своїм вихідним положенням та своєчасним виходом під м'яч. Під час виконання вправ необхідно звернути увагу на зустрічний рух до м'ячу та амортизацію рухів пальців. Так само на завершальний рух передпліч та кистей.

 

 

 

Карта № 3

різнорівневих завдань з волейболу

по оволодінню технічними прийомами.

Робота в парах для дівчат з середнім та достатнім рівнем

сформованості технічного навику

I рівень

  1. Верхня передача м’яча після ловлі двома руками.               
  2. Верхня передача м’яча без ловлі руками.                                   
  3. Прийом-передача двома руками знизу після підкидання м’яча партнером                                                  
  4. Прийом-передача м’яча двома руками знизу.
  5. Подача (нижня, верхня) м’яча в руки партнерові.  
  6. Нападаючий удар з власного підкидання в руки партнерові.                        

20 передач

20 передач

20 передач

 

20 передач

10 подач

 

10 ударів

II рівень

  1. Верхня передача м’яча.
  2. Прийом-передача м’яча двома руками знизу.                           
  3. Змішані прийом – передача м’яча двома руками.
  4. Передача м’яча двома руками зверху на відстані 2м. без втрат   та на швидкість.
  5. Передача м’яча двома руками знизу на відстані 3м без втрат   та на швидкість.
  6. Верхня або нижня подача м’яча із-за лицьової лінії з подальшим прийомом партнером.
  7.  Нападаючий удар з власного підкидання та прийом двома руками знизу   партнером.                                                        

30 передач

30 передач

20 передач

 

10 передач

 

10 передач

 

10 подач

 

10 ударів

III рівень

  1. Передача м’яча різним способом зі зміною вихідних положень, відстані, висоти та швидкості польоту м’яча.
  2. Передача м’яча різним способом з переміщенням приставним кроком. 
  3. Своє творче завдання з технічними прийомами з волейболу.    

 

                                                 

30 передач

 

 

30 передач

 

10 передач

Методичні вказівки:    виконання вправ у парах. Звернути увагу на траєкторію польоту м'яча, яка допомагає партнерові виконати зустрічний рух до м'ячу.
Учні переходять до волейбольної сітки. Звернути увагу на техніку виконання прийомів. Найкращий отримує бонусний

 

 

Карта № 4

різнорівневих завдань з волейболу

по оволодінню технічними прийомами.

Робота в малих групах (в трійках, в колоні, в колі) для хлопців з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику

I рівень

  1. Передача м’яча двома руками зверху.
  2. Прийом-передача м’яча двома руками знизу.
  3. Змішані прийом – передача м’яча двома руками.
  4. Подача (нижня або верхня) м’яча в руки партнерові.
  5. Нападаючий удар з власного підкидання.

20 передач

10 передач

15 передач

10 подач

10 ударів

II рівень

  1. Прийом та передача м’яча в трійках «трикутник» де м’яч учні передають по діагоналі. Партнеру, що стоїть праворуч. Партнеру, що стоїть ліворуч.
  2. Прийом та передача м’яча в колі з лідером, який рухається за годинниковою стрілкою.
  3. Прийом та передача м’яча в колоні через лідера.
  4. Прийом та передача м’яча в зустрічній колоні з переходом назад до своєї колони.

10 передач

 

 

Кожному учню

 

20 передач

20 передач

III рівень

  1. Прийом та передача м’яча в трійках з лідером в центрі, який виконує поворот на 180˚.
  2. Прийом та передача м’яча в колі з лідером в центрі, де учні пересуваються приставним кроком за годинниковою стрілкою.
  3. Прийом та передача м’яча в зустрічній колоні, де учні переходять до колони напроти. 
  4. Своє творче завдання з технічними прийомами з волейболу.

10 передач

 

10 передач

 

 

10 передач

 

 

10 раз

 

 

    Методичні вказівки:  перестроювання у трійки, в зустрічні колони, в коло. Передача м'яча виконується в швидкому темпі. М'яч прямує вперед-вгору на учня, котрий стоїть попереду. В зустрічній колоні учень, який зробив передачу, переходить назад до своєї колони (1 рівень) або переходить до колони навпроти, зробивши прорив. В колі передача виконується з лідером, який стоїть в центрі кола та рухається за годинниковою стрілкою. Звернути увагу на техніку виконання технічних прийомів. Помилки виправляють один одному учні. Під час передачі та прийому м'яча учням необхідно звернути увагу на більш широкий та плавний рух рук

 

 

Карта № 5

різнорівневих завдань з волейболу

по оволодінню технічними прийомами.

Робота в малих групах через сітку для хлопців з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику

 

I рівень

  1. Передача м’яча двома руками зверху.
  2. Прийом-передача м’яча двома руками знизу.
  3. Змішані прийом – передача м’яча двома руками.
  4. Подача (нижня або верхня) м’яча в руки партнерові.
  5. Нападаючий удар з власного підкидання.

20 передач

10 передач

15 передач

10 подач

10 ударів

 

II рівень

  1. «Трикутник» учні передають м’яч по діагоналі. Партнеру, що стоїть праворуч. Партнеру, що стоїть ліворуч на швидкість.
  2. Прийом та передача м’яча в зустрічній колоні з переходом назад до своєї колони та переходом в зустрічну колону на швидкість.
  3. Подача м’яча із-за лицьової лінії з подальшим прийомом двома руками знизу партнером.
  4. Нападаючий удар з власного підкидання та прийомом двома руками знизу партнером.
  5. Нападаючий удар після передачі з зони 3.

20 передач

 

 

20 передач

 

 

10 подач

 

10 ударів

 

5 ударів

 

III рівень

  1. Комбінаційні дії в трійках за схемою:  6-3-4, 6-3-2, 5-4,  1-3-2.
  2. Нападаючий удар після передачі із зони 3 та прийом м’яча двома руками.
  3. Комбінаційні дії (прийом – передача м’яча в зону 3 – передача в зону 2 - нападаючий удар).
  4. Комбінаційні дії (подача – прийом передача – нападаючий удар).

 

 

 

 

 

 

 

 

 Методичні вказівки:  для  хлопців з середнім та високим рівнем сформованості технічного навику. Звернути увагу під час нападаючого удару на ритм та темп розбігу. Присід перед поштовхом повинен бути не занадто глибоким з повільним відштовхуванням. Необхідно вибрати вдалу позицію для удару та звернути увагу на замах під час удару, силу та положення руки. Вона повинна бути прямою та із супроводжуючим рухом.

 

 

docx
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку