Панфильська філія Яготинського ліцею №2
План – конспект
уроку з фізичної культури у 9 класі
з використанням технології інтерактивного навчання.
Модуль «Волоейбол»
( з досвіду роботи )
Підготував вчитель
фізичної культури
Гопкало Григорій Якович
2023 р.
Модуль: волейбол
Тип уроку: комбінований, з використанням інтерактивних технологій
Завдання уроку:
1) збагачувати руховий досвід учнів технічними елементами гри волейбол, варіюючи різними вправами і завданнями;
2) сприяти розвитку загальних фізичних та спеціальних рухових якостей;
3) виховувати зібраність та організованість при виконанні вправ, уміння працювати в колективі та в малій групі.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: волейбольні м’ячі, секундомір, ноутбук
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча Частина (10 хв.) |
1. Організація учнів до уроку. Шикування, рапорт чергового, перевірка наявності учнів, оголошення завдань уроку |
до 1хв. |
В одну шеренгу, звернути увагу на зовнішній вигляд |
2. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) 6 с. помножити на 10 |
до 30с. |
У нормі 80-90 ударів/хв. |
|
Мотивація учнів до навчальної діяльності:"Мозковий штурм" - інтерактивна вправа.
|
до 1 хв. |
Учням ставляться питання: "Навіщо ви прийшли сьогодні на урок? Які фізичні якості необхідні волейболісту? Для занять волейболом краще мати - коротко підстрижені нігті, чи гарний манікюр?". |
|
4. Стройові вправи. Різновиди ходьби з комплексом вправ з кистьової гімнастики в русі. |
до 2 хв. |
Фронтально.В колону по-одному |
|
Різновиди бігу чергуючи з вправами "Струмочок" - різновиди бігу зі змінами напрямку."Озера" - виконують вправи в колі за лідером.
|
до 2 хв. |
Дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу під час виконання вправ; вправи повторювати за лідером. Темп та час бігу діти визначають самостійно, враховуючи свій стан здоров'я та фізичний розвиток. |
|
6. Комплекс загально-розвиваючих вправ на місці: В.П. – стійка руки на пояс 1 – нахил голови вперед; 2 – те саме назад; 3 – те саме вліво; 4 – те саме в право. В.П. – стійка ноги нарізно руки на пояс 1 – 4 – колові рухи головою в ліво; 1 – 4 – те саме в другу сторону. В.П. – стійка ноги нарізно кисті рук до плечей 1 – 4 колові рухи руками в перед; 1 – 4 те саме назад В.П. – стійка ноги нарізно, руки на пояс 1 – нахил тулуба в ліво; 2 – В.П.; 3 – 4 те саме другу сторону. В.П. – стійка ноги нарізно, руки на пояс 1 – поворот тулуба в ліво; 2 – В.П.; 3 – 4 – те саме в другу сторону. В.П. – стійка ноги нарізно, руки на пояс 1 – нахил тулуба вперед; 2 – В.П.; 3 – нахил тулуба назад; 4 – В.П. В.П. – О.С. 1 – присід, руки вперед; 2 – В.П.; 3 – присід, руки в сторони; 4 – В.П. В.П. – упор присівши 1 – упор лежачи; 2 – упор присівши.; 3 – упор лежачи; 4 – В.П. В.П. – стійка руки на пояс 1 – стрибком ліва вперед, права назад; 2 – стрибком зміна положення ніг. |
4-6 разів
4-6 разів
8-10 разів
8-10 разів
4-6 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів |
Фронтальний метод Слідкувати за поставою
Амплітуда максимальна
Тулуб тримати рівно
Нахили глибокі
Амплітуда максимальна
Нахили максимальні
П’яти від підлоги не відривати
Виконувати ритмічно
Спину тримати рівно |
|
7. Вимірювання ЧСС учнів за 15 сек.
|
до 30 сек. |
В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.
|
|
ІІ. Основна частина (до 30 хв.) |
2) прийом-передача двома руками знизу; 3) верхня подача м'яча; 4) нападаючий удар. Кожна група отримує по 2 картки різнорівневих завдань. |
Картка № 1-5 |
Диференціація по рівню сформованості технічного навику.
|
2. Вимірювання ЧСС учнів за 15 сек та обговорення результатів.
|
до 30 хв. |
В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35. |
|
3. Двостороння гра. |
До 10 хв. |
Диференціація.Суддівство навчальної гри проводить лідер з учнів. |
|
ІІІ. Заключна частина (до 5 хв.) |
1. Шикування. Вправи для відновлення організму учнів 2. |
До 2 хв. |
В повільному темпі |
3. Вимірювання ЧСС учнів |
до 30 сек. |
Звернути увагу на учнів з ЧСС більше 30 ударів. |
|
|
до 1хв. |
Надається можливість висловлювати свою думку. |
|
Домашнє завдання: 1. виконувати комплекс вправ для розвитку сили тулуба, рук, плечового пояса, кістей та гнучкості; 2. працювати над складання проекту-презентації з модуля «Волейбол»
|
до 30 сек. |
З використанням ІКТ |
Картка 1
різнорівневих завдань з волейболу по оволодінню
технічними прийомами (прийом та передача м’яча двома руками).
Індивідуальна робота для учні з середнім та низьким рівнем
сформованості навику, підготовчої та спеціальної групи.
I рівень
|
20 передач
10 передач
20 передач 10 передач
|
II рівень
|
20 передач
20 передач
10 передач
10 передач
10 передач |
Помилки при передачі та прийому м’яча
Методичні вказівки: під час виконання вправ використовується метод рядкової інформаціі. Вправи виконуються кожним учнем. Індивідуальна форма роботи, де учні слідкують за своїм вихідним положенням та своєчасним виходом під м'яч. Під час виконання вправ необхідно звернути увагу на зустрічний рух до м'яча та амортизацію рухів пальців. Так само на завершальний рух передпліч та кистей.
Карта № 2
різнорівневих завдань з волейболу
по оволодінню технічним прийомом (подача м’яча).
Індивідуальна робота для учні з середнім та низьким рівнем
сформованості навику, підготовчої та спеціальної групи.
I рівень
|
20 раз 20 подач
20 подач
10 подач |
II рівень
|
20 подач 10 подач 10 подач
8-10 подач |
Помилки при подачі м’яча.
Методичні вказівки: під час виконання вправ використовується метод рядкової інформаціі. Вправи виконуються кожним учнем. Індивідуальна форма роботи, де учні слідкують за своїм вихідним положенням та своєчасним виходом під м'яч. Під час виконання вправ необхідно звернути увагу на зустрічний рух до м'ячу та амортизацію рухів пальців. Так само на завершальний рух передпліч та кистей.
Карта № 3
різнорівневих завдань з волейболу
по оволодінню технічними прийомами.
Робота в парах для дівчат з середнім та достатнім рівнем
сформованості технічного навику
I рівень
|
20 передач 20 передач 20 передач
20 передач 10 подач
10 ударів |
II рівень
|
30 передач 30 передач 20 передач
10 передач
10 передач
10 подач
10 ударів |
III рівень
|
30 передач
30 передач
10 передач |
Методичні вказівки: виконання вправ у парах. Звернути увагу на траєкторію польоту м'яча, яка допомагає партнерові виконати зустрічний рух до м'ячу.
Учні переходять до волейбольної сітки. Звернути увагу на техніку виконання прийомів. Найкращий отримує бонусний
Карта № 4
різнорівневих завдань з волейболу
по оволодінню технічними прийомами.
Робота в малих групах (в трійках, в колоні, в колі) для хлопців з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику
I рівень
|
20 передач 10 передач 15 передач 10 подач 10 ударів |
II рівень
|
10 передач
Кожному учню
20 передач 20 передач |
III рівень
|
10 передач
10 передач
10 передач
10 раз |
Методичні вказівки: перестроювання у трійки, в зустрічні колони, в коло. Передача м'яча виконується в швидкому темпі. М'яч прямує вперед-вгору на учня, котрий стоїть попереду. В зустрічній колоні учень, який зробив передачу, переходить назад до своєї колони (1 рівень) або переходить до колони навпроти, зробивши прорив. В колі передача виконується з лідером, який стоїть в центрі кола та рухається за годинниковою стрілкою. Звернути увагу на техніку виконання технічних прийомів. Помилки виправляють один одному учні. Під час передачі та прийому м'яча учням необхідно звернути увагу на більш широкий та плавний рух рук
Карта № 5
різнорівневих завдань з волейболу
по оволодінню технічними прийомами.
Робота в малих групах через сітку для хлопців з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику
I рівень
|
20 передач 10 передач 15 передач 10 подач 10 ударів |
II рівень
|
20 передач
20 передач
10 подач
10 ударів
5 ударів |
III рівень
|
|
Методичні вказівки: для хлопців з середнім та високим рівнем сформованості технічного навику. Звернути увагу під час нападаючого удару на ритм та темп розбігу. Присід перед поштовхом повинен бути не занадто глибоким з повільним відштовхуванням. Необхідно вибрати вдалу позицію для удару та звернути увагу на замах під час удару, силу та положення руки. Вона повинна бути прямою та із супроводжуючим рухом.