План-конспект уроку з хімії для 7 класу: "Практична робота 4 "Добування кисню з гідроген пероксиду"

Про матеріал
План-конспект уроку до теми "Практична робота №4 "Добування кисню з гідроген пероксиду". Матеріал містить короткі інструкції щодо виконання дослідів, питання для актуалізації знань, незакінчені речення для формування висновків щодо практичної роботи, основні питання для рефлексії.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з хімії, 7 клас

Дата:___________

 

Тема: Практична  робота №4 “Добування кисню з гідроген пероксиду”

Очікувані результати: учень вивчає та практикує один із методів добування кисню в лабораторних умовах (добування з гідроген пероксиду); описує фізичні властивості та способи збирання і перевірки наявності кисню; дотримується правил поведінки в кабінеті хімії та правил поводження з лабораторним обладнанням та реактивами; робить висновки про властивості кисню на основі спостереження та способів збирання кисню та перевірки його наявності ( за допомогою вчителя).

Основні поняття і терміни: кисень, гідроген пероксид, манган(IV) оксид, каталізатор, реакція розкладу, вихідна речовина, продукти реакції, фізичні властивості кисню, хімічні властивості кисню.

Методи й методичні прийоми: словесні (бесіда, розповідь), наочні (демонстрація дослідів), практичні (проведення дослідів).

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання та реактиви: пробірки, пробка з газовідвідною трубкою, штатив для пробірок, дерев'яна скіпка, сірники, гідроген пероксид, манган(IV) оксид.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення правил поведінки в кабінеті хімії та правил поводження з лабораторним обладнанням та реактивами.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

Бесіда:

  1. Яка формула кисню? 
  2. Кисень - це складна чи проста речовина?
  3. Які фізичні властивості кисню?
  4. Які хімічні властивості кисню ви знаєте?
  5. Яким способом можна добути кисень в лабораторних умовах?
  6. Що таке каталізатор?
  7. До якого типу відносяться реакції, за допомогою яких добувають кисень в лабораторії?
  8. Якими способами збирають добутий кисень?
  9. Як перевірити наявність добутого кисню?

IV. Виконання практичної роботи: “Добування кисню з гідроген пероксиду”

Мета: закріпити знання про способи добування кисню в лабораторних умовах, способи збирання кисню та доведення його наявності, формувати вміння проводити досліди, спостереження, описувати та робити висновки про фізичні та хімічні явища, властивості речовин та способи їх добування, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним обладнанням та реактивами.

Обладнання та реактиви: пробірки, пробка з газовідвідною трубкою, штатив для пробірок, дерев'яна скіпка, сірники, гідроген пероксид, манган(IV) оксид.

Хід роботи

З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).

На початку роботи ознайомтесь з інструкцією для виконання дослідів. Виконуючи досліди, дотримуйтесь правил техніки безпеки. Запишіть спостереження, рівняння реакції та висновки до практичної роботи.

    Дослід 1

Розмістити пробірки у штатив. Налити в одну пробірку 5 мл гідроген пероксиду, додати трохи манган(IV) оксиду. Закрити пробірку пробкою з газовідвідною трубкою, опустивши кінець трубки у другу пробірку.

 

Що спостерігаєте? Напишіть рівняння реакції.

 

Дослід 2

Підпалити скіпку та загасити її так, щоб вона жевріла. Внести скіпку у другу пробірку (куди опустили кінець газовідвідної трубки).

 

Що спостерігаєте?

 

Отже, робимо висновки:

  1. Кисень можна добувати в лабораторних умовах з … (гідроген пероксиду)
  2. Для прискорення реакції додали … (манган(IV) оксид)
  3. Речовина, що прискорює реакцію називається … (каталізатор)
  4. Рівняння реакції добування кисню з гідроген пероксиду записується так … 

https://lh4.googleusercontent.com/4shGVPsicJF4BVNKa9OcOXzR6IsTyF1UybMJrhTJFb2bB1TmwzeddWLREHfFGvWFPv_-zOPCNaHrCS9yiSCP11ZOxu-NG0GCmsQfv7RnoNaM2lZBXa8wafBUS69aWfSe8xkUMFt_hyZlpn2tN3GwLak

  1.               Реакція добування кисню з гідроген пероксиду відноситься до типу реакцій … (розкладу)
  1.               Збираючи добутий кисень у пробірці, помітили, що ця речовина має такі властивості …. (газоподібна за звичайних умов, безбарвна, без запаху, важча за повітря) 
  1.               Перевіряючи наявність кисню за допомогою тліючої скалки, довели, що кисень … (підтримує горіння)

 

V. Оформлення звіту виконаної роботи у зошиті, висновків до практичної роботи.

VI. Підсумок уроку. Учні можуть зачитати висновок до практичної роботи (за бажанням).

Рефлексія:

 - що нового дізналися на уроці;

 - що навчилися робити на уроці;

- чи було вам цікаво на уроці;

- з яким настроєм працювали на уроці.

VII. Домашнє завдання: повторити основні поняття з теми “Добування кисню”

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
2955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку