Практична робота № 3
Дослідження фізичних і хімічних явищ
Мета: за допомогою експерименту навчитися розпізнавати фізичні та хімічні явища, визначати ознаки протікання хімічних реакцій, продовжити формувати навички роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами.
Обладнання та реактиви:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Хід роботи
І. Повторення правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.
ІІ. Проведення експерименту.
Дослід 1. Згинання скляної трубки.
Прогрійте скляну трубку над полум’ям сухого спирту, зігніть її. Розгляньте скляну трубку.
Яке це явище: фізичне чи хімічне? Чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Нагрівання стеарину.
Прогрійте шматок стеарину над полум’ям сухого спирту. Розгляньте що відбувається. Що спостерігаєте?
Яке це явище: фізичне чи хімічне? Чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Дослід 3. Взаємодія соди з кислотою.
До соди додайте декілька краплин оцтової кислоти. Що спостерігаєте?
Яке це явище: фізичне чи хімічне? Чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Дослід 4. Дія лакмусу на кислоту.
У пробірку з оцтовою кислотою додайте 1-2 краплі лакмусу. Що спостерігаєте?
Яке це явище: фізичне чи хімічне? Чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Дослід 5. Взаємодія розчину мідного купоросу з калій гідроксидом.
У пробірку налийте 2мл купрум (ІІ) сульфату, додайте таку ж кількість калій гідроксиду. Що спостерігаєте?
Яке це явище: фізичне чи хімічне? Чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Висновок.
У висновку вкажіть: чи навчилися ви розпізнавати фізичні та хімічні явища, дайте їм визначення, які ознаки протікання хімічних реакцій вам відомі.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________