План-конспект уроку з інформатики, 8 клас Тема уроку: Створення багаторівневих списків, розділів

Про матеріал
Даний урок повністю відповідає навчальній програмі «Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів», яка була затверджена Наказом Міністерства освіти та науки України у 2017 році. Тема уроку: «Створення багаторівневих списків та розділів» розділу 3 «Опрацювання текстових даних». Тип даного уроку: комбінований урок, на якому учні як актуалізують отримані раніше знання, так і закріплюють на практиці знання, отримані на даному уроці. Основна дидактична мета уроку: ознайомлення із особливостями та алгоритмом створення багаторівневих списків, розділів та розривів; оволодівання навичками створення багаторівневі списки, розділи та розриви у текстовому редакторі; На уроці надається теоретична інформація щодо особливостей багаторівневих списків та форматування розділів із використанням функції розривів, а також – алгоритм дій створення багаторівневих списків та розділів у документі текстового редактору MS Word. Окрім цього, закріплюються на практиці шляхом роботи із комп'ютером навички створення багаторівневих списків та розділів у попередньо підготовленому вчителем документі. Формуються інформаційно-комунікаційні компетентності. Урок супроводжується попередньо підготовленою вчителем мультимедійною комп'ютерною презентацією PowerPoint 2021. Також учням надається виконання завдання на навчальних комп'ютерах. Наприкінці уроку учні мають змогу виконати тестування, яка дасть можливість вчителю провести поточний контроль отриманих учнями знань. Розробка тестів додається до уроку.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з інформатики, 8 клас

Тема уроку: Створення багаторівневих списків, розділів

Мета уроку:

Навчальна: ознайомити учнів із особливостями та алгоритмом створення багаторівневих списків, розділів та розривів; навчити учнів створювати багаторівневі списки, розділи та розриви у текстовому редакторі;

Розвивальна: розвивати навички роботи в текстовому редакторі комп’ютера;

Виховна: уважність, відповідальність та самостійність.

Обладнання: підручник, зошит, мультимедійна дошка, проектор, презентаційні матеріали, комп’ютери

Хід уроку

І Організаційний момент

Вчитель перевіряє присутність учнів, а також наявність у них усіх необхідних матеріалів для уроку. Вчитель проводить інструктаж з БЖД, адже урок проводиться у комп’ютерному класі.

ІІ Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань та навичок

  • Що таке список? Яким чином можна створити однорівневий список?
  • Які існують режими відображення текстових документів? Для чого вони застосовуються?

ІІІ Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель повідомляє тему та мету уроку учням в адаптованому для них вигляді.

ІV Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм:

Ви вже знаєте, що існують різноманітні списки для того, аби об’єднати в єдине ціле окремі абзаци тексту та показати їх логічний зв’язок. Проте, дані елементи можуть містити в собі під-елементи, які їх деталізують. А під-елементи, або ж елементи другого рівня, можуть  містити в собі елементи третього рівня і так далі.

Як ви гадаєте, що необхідно робити у цьому випадку?

V Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу

Вам вже відомо, що для того, аби відформатувати абзаци текстового документу дуже часто їх оформлюють у вигляді списків. Зазвичай їх використовують для подання переліків об’єктів, опису порядку дій тощо. 

Ви вже знаєте із попереднього уроку що таке список та для чого його застосовують. Тож скажіть будь ласка, які існують різновиди списків?

У текстовому редакторі можна створювати наступні види списків:

  • Маркований,
  • Нумерований,
  • Багаторівневий.

Марковані та нумеровані списки – це найпростіші різновиди списків, їх ви вивчали ще у 5му класі. Тож сьогодні ми з вами вдосконалимо отримані раніше знання та перейдемо до створення більш складних списків – багаторівневих.

Як ви гадаєте, для чого використовують багаторівневі списки та у чому вони відрізняються від маркованих та нумерованих списків?

Багаторівневий список являє собою список, кожні елементи якого підпорядковані іншим елементам списку. Це може бути як марковані елементи, так і нумеровані. Вони створюються для того, аби деталізувати початкові рівні списку.

Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку – 9 рівнів. Для кожного з цих рівнів ви можете встановити свій вид маркування чи нумерації.

Тепер нам слід розглянути, яким чином створюються такі списки. Існує такий алгоритм дій:

1. Для початку вам необхідно встановити курсор у тому місці, де ви плануєте створити багаторівневий список.

2. Далі ви маєте відкрити на стрічці вкладку «основне», у групі «абзац» вам слід вибрати кнопку «Багаторівневий список».

 

3. Далі ви відкриваєте бібліотеку багаторівневих списків та обираєте поточний вигляд списку, який вам необхідно створити. Після вибору виду списку в тексті з’явиться перший номер (маркер) нового списку.

4. Далі ви вводите окремі елементи списку, змінюючи при цьому рівень вкладеності деяких елементів списку за допомогою кнопок «Зменшити відступ» (перехід на рівень вище) або «Збільшити відступ» (перехід на рівень нижче), які розташовані на Стрічці в групі Абзац. Це саме можна зробити, натискаючи клавіші Tab і Shift+Tab.

Наступне, що ми з вами розглянемо, це створення розділів. Зазвичай створюють текстові документи з однаковим форматуванням створінок. Вони мають однаковий розмір аркуша, однакові розміри полів, орієнтацію сторінок тощо. Проте іноді під час роботи з документами, що складаються із великої кількості сторінок, постає необхідність в тому, щоб сторінки документи мали різні параметри форматування. Наприклад, у тексті з книжковою орієнтацією сторінок потрібно вставити таблицю чи малюнок на сторінці з альбомною орієнтацією або деякий фрагмент документа потрібно розмістити в стовпці. Таким чином, для цього створюють розділи, які допомагають поділити текст на різні за форматуванням сторінки.

Яким чином створюють розділи? По-перше, для того, щоб поділити текстовий документ на розділи, необхідно в тому місці, де він буде починатись, вставити розрив розділу. Якщо розділів у тексті має бути декілька, то для кожного необхідно вставити свій розрив. Якщо розривів немає, то текст буде виглядати як один розділ.

Можемо виділити декілька видів розривів розділу:

  • з наступної сторінки – розділ починається з початку наступної сторінки;
  • неперервна – розділ починається в поточному місці документа;
  • з парної сторінки – розділ починається з наступної парної сторінки;
  • з непарної сторінки – розділ починається з наступної непарної сторінки.

Для того, щоб створити розрив розділу, вам необхідно перейти до меню стрічки та обрати «Макет». Там вам необхідно відкрити меню «Розриви», з-поміж них обрати «Розриви розділів».

У місці розриву розділів з’являється прихований (недрукований) символ Розрив розділу. Для того, щоб видалити цей розрив, вам необхідно видалити цей прихований символ. Якщо так вчинити, то текст розділу стане частиною попереднього розділу та буде мати відповідне форматування.

Фізкультхвилинка та зарядка для очей

VI Узагальнення та систематизація вивченого, первинне застосування знань

Робота з комп’ютером, виконання тренувальних вправ на створення багаторівневих списків та розділів у текстовому редакторі MS Word.

Для цього учням необхідно відкрити документ, який вони знайдуть на робочому столі, під назвою «Списки та розділи». У даному документі їм слід зробити наступне:

На перших двох сторінках із поданого тексту створити багаторівневий список, який буде містити 4 рівні. Створення списків має бути відповідно до алгоритму, з яким вони ознайомились попередньо. Два рівні мають бути нумерованими (два перші), усі наступні – маркірованими.

Далі учні мають створити розділи із наступних сторінок документу за попередньо отриманим алгоритмом. Перший розділ «частина перша» повинен починатись із наступної сторінки, другий - «частина друга» – без переходу на іншу сторінку, третій – «частина третя» – з непарної сторінки.

VII Перевірка засвоєного матеріалу

Невеличке тестування з 8 запитань

VIII Завершальний етап:

Рефлексія: чи сподобався вам сьогоднішній урок? Що нового ви для себе відкрили?

Повідомлення домашнього завдання: (параграф підручника), якщо Ривкінд, то сторінки 69-71

Тест

1. Що таке список?

А) спеціальне форматування тексту, що являє собою частину документа, з певними значеннями параметрів форматування сторінок.

Б) послідовність абзаців, що мають спільну позначку (маркер або стиль нумерації);

2. Оберіть правильне твердження:

Списки створюють для того, щоб абзаци тексту, об’єднані спільною логікою, мали однакове форматування з використанням окремої позначки – маркеру або цифри;

Для того, аби створити розділи, достатньо вручну перенести текст на наступну сторінку, натискаючи клавішу “Enter”;

Для того, щоб створити багаторівневий список, не потрібно натискати на спеціальне меню, достатньо створити його вручну.

3. Оберіть декілька правильних варіантів. Які існують списки?

А) Багаторівневі

Б) Маркіровані

В) Нумеровані

Г) Основні

Д) Другорядні

4. Що таке багаторівневий список?

А) Це список, в якому містяться елементи з відступами різних рівнів;

Б) Послідовність абзаців, що мають спільну позначку (маркер або стиль нумерації);

5. Для чого створюється багаторівневий список?

А) Для того, щоб відформатувати абзаци текстового документу та об’єднати їх спільними знаками;

Б) Для того, щоб деталізувати рівні списку, які можуть містити під-елементи;

В) Для того, щоб створити розділи у тексті.

6. Оберіть правильне твердження:

А) Багаторівневий список може бути тільки маркірованим;

Б) Багаторівневий список може містити в собі як рівні з нумерацією, так і рівні з маркування;

В) Багаторівневий список може бути тільки нумерованим.

7. Вставте пропущені слова:

Для того, щоб створити багаторівневий … необхідно натиснути на місце, на якому він буде створений, далі – відкрити меню стрічки та обрати …, там обрати меню … та натиснути на …, і з бібліотеки вибрати необхідне маркування.

Список, основне, абзац, багаторівневі списки.

8. Вставте пропущені слова:

Для того, щоб створити … між …, необхідно відкрити меню стрічки та обрати …, там слід натиснути …, та обрати необхідний вид … .

Розриви, розділами, макет, розриви, розриву.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Овчар Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
4055
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку