Урок математики для 4-го класу Тема: "Дроби"
План-конспект уроку
I. Організаційний момент
Вітання, перевірка присутності.
Введення в тему уроку.
II. Повторення і активізація знань
Що таке дроби? (Дроби - це спосіб виразити частину цілого або одне чи більше цілих).
Розбір структури дробу: чисельник і знаменник.
III. Пояснення нового матеріалу
Поняття "рівні дроби".
Пояснення теорії: рівні дроби - це дроби, які виражають однакові частини цілого.
Приклад: 1/2 = 2/4 = 3/6, оскільки всі ці дроби виражають половину цілого.
Порівняння дробів.
Пояснення теорії: дроби можна порівнювати, перетворюючи їх до рівних дробів з однаковими знаменниками.
Приклад: 2/3 і 3/4, для порівняння перетворимо обидва дроби до дробів з однаковим знаменником: 2/3 = 8/12, 3/4 = 9/12, отже 3/4 більше, ніж 2/3.
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Пояснення теорії: додавати або віднімати дроби можна, якщо у них однакові знаменники.
Приклад: 3/4 + 2/4 = 5/4.
IV. Практична робота (завдання для учнів)
Перетворити дроби до рівних з однаковими знаменниками і визначити, який з них більший: 1/2 чи 2/3?
Додати дроби: 3/7 + 2/7.
Відняти дроби: 5/6 - 3/6.
V. Підсумок уроку
Підбиваємо підсумки уроку, з'ясовуємо, які нові поняття були вивчені (рівні дроби, порівняння дробів, додавання і віднімання дробів).
Перевіряємо розуміння матеріалу через запитання і відповіді.
Встановлюємо зв'язок з попередніми та майбутніми уроками (як дроби використовуються в різних математичних задачах, як вони стосуються децимальних чисел).
VI. Домашнє завдання
Знайти рівні дроби для наступних дробів, використовуючи знаменники 4, 8, 12: 1/2, 1/4, 3/4.
Порівняти наступні пари дробів: 3/4 і 2/3; 5/6 і 4/5.
Виконати додавання і віднімання дробів: 5/8 + 3/8; 7/9 - 4/9.