План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі Урок 1 «Нова зустріч в країні музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Про матеріал

План-конспект уроку розроблений для 3 класу загальноосвітньої школи на основі програми з музичного мистецтва та підручника авторів Аристової, Сергієнко.

Перегляд файлу

3 клас І семестр

ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ МУЗИКИ: ПІСЕННІСТЬ, ТАНЦЮВАЛЬНІСТЬ, МАРШОВІСТЬ

Урок 1 «Нова зустріч в країні музики»

Тема. Пісенність, танцювальність і маршовість як особливість музики.

Родіон Щедрін «Ніч»,«Золоті рибки», «Цар Горох» з балету «Горбоконик» — слухання.

Сл. Платона Воронька, муз.Ірини Кириліної «Засмути­лось кошеня» — розучування (с. 6—12).

Мета. Удосконалювати знання учнів про пісню та мелодію; розвивати умін­ня відтворювати ритмічний рисунок твору; вчити відчувати настрій та ритмічний зміст запропонованих творів; засобами музичного мистецтва виховувати любов до народних традицій.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент – фортепіано, музично-темброві інструменти, програвач, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання пісні («Гімн школи»).

2. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти! Доброго дня, вчитель!

Я рада вітати вас в дивовижній країні Музики. Сподіваюсь, що цього року ви пізнаватимете загадковий і чарівний музичний світ іще натхненніше. Адже це так важливо – навчитися відчувати  і розуміти красу музичного мистецтва!

ІІ. Розспівування

ІІІ. Ритмічні вправи

Сорока-ворона  на припічку сиділа,

діткам кашку варила, ополоником мішала,

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpegдіток годувала.

 

 

 

 

 

ІV.  Мотивація навчальної діяльності

  • Яку музику ви слухали улітку?
  • Пригадайте «музичних китів» - найповажніших жителів країни Музики.(пісня, танець, марш)
  • Чому їх так називають?

  тримається майже весь музичний світ.

Але сталася велика прикрість, наші Кити загубилися і в країні Музики виникло непорозуміння.

Тож давайте ми разом з вами відшукаємо цих китів і допоможуть нам у пошуках музичних китів герої казки «Горбоконик», яку написав російський письменник Петро Єршов.

 

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

Ця казка дуже сподобалася композитору Родіону Щедріну, і він створив на її сюжет балет.

  • Що таке балет? (музична вистава, де почуття передаються в танці)
  • Які складові балету? (музика, декорації, танець)

 

VІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

За горами, за лесами, За широкими морями,

Против неба – на земле Жил старик в одном селе.

У старинушки три сына: Старший умный был детина,

Средний сын и так и сяк, Младший вовсе был дурак.

 

Братья сеяли пшеницу Да возили в град-столицу:

Знать, столица та была Недалече от села.

Там пшеницу продавали, Деньги счётом принимали

И с набитою сумой Возвращалися домой.

    за селом, у полі разом із головним персонажем цієї казки вправним

і веселим Іваном.

Слухання музики

Родіон  Щедрін, «Ніч» з балету «Горбоконик»

  • Яка музика звучить?
  • Ніч спокійна чи тривожна?
  • Як ви вважаєте, ніч настала одразу чи поступово?
  • Зірки загорілися всі одразу чи по одній?

 Оберіть з поданих інструментів той, що «зображує» появу зірочок на небосхилі.

  • Яку пісню нагадує ця музика? (колискову)
  • Чим саме схожа ця музика на пісню? (співучість, мелодійність, ліричність)

Так, ця музика схожа на пісню  своєю співучістю, мелодійністю, ліричністю. Схожість музики з піснею називається пісенністю.  

Отже, першого «кита» на ім’я Пісня ми відшукали в полі, тож вирушаймо на пошуки інших китів.

Спробуємо пошукати їх під водою, у Підводному царстві.

  • Як ви гадаєте, хто мешкає в Підводному царстві? (золоті рибки)

В балеті «Горбоконик» є сцена, де композитор показав нам Підводне царство і вона так і називається «Золоті рибки».

Давайте її уважно послухаємо.

Родіон  Щедрін, «Золоті Рибки» з балету «Горбоконик».

  • Чи легко вам було уявити підводне царство?
  • Яке враження склалося від музики?
  • Можете ви уявити, як рибки на морському дні кружляють у танці?
  • Який танець можна виконувати саме під цю музику?

  • Як можна охарактеризувати цю музику? (танцювальна, ритмічна, бадьора)

Ця музика схожа на танець  своєю танцювальністю, ритмічністю, бадьорим ритмом. Схожість музики з танцем називається танцювальністю.

Отже, ми з вами відшукали і другого «кита» - Танець.

Нам лишилося відшукати третього «кита» - Марша. Для цього ми звернемось за допомогою ще до одного персонажа балету «Горбоконик» - до привітного Царя Гороха, який мешкає у величезному палаці на березі моря.

Послухайте, як його зобразив композитор.

Слухання музики: Р.Щедрін, «Цар Горох» з балету «Горбоконик».

  • Який характер музики?
  • Яким ви уявили царя? Він молодий чи старий, з бородою чи ні, якого кольору його одяг?
  • Який музичний кит тут сховався? (марш)
  • Як ви це зрозуміли?

Так, ця музика має схожість із маршем. Ця схожість називається маршовістю.

Ось і останній «музичний кит» знайшовся, тепер в країні Музики буде порядок і лад.

 

VІI. Вивчення пісні.

Музика І. Кириліної, слова П. Воронька «Засмутилось кошеня» — розу­чування.

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

  • Проплескайте ритм пісні.
  • Про що пісня?
  • Який настрій у пісні?

 

VIІI.   Фізкультхвилинка.

Я, мама і тато

Мама є, (плеснути і підстрибнути)

Ось тато йде, (крокувати)

Я за ними бігаю, (біг на місці)

Мама — сонце, (руки вгору)

Тато — небо, (руки в сторони)

А я — квітонька в гаю. (присісти, руки до личка)

 

IX. Підсумок уроку

  • Яких «музичних китів» ми з вами сьогодні відшукали в музиці балету Родіона Щедріна?
  • Як називається цей балет? («Горбоконик»)
  • Які персонажі цієї казки допомагали нам відшукати «музичних китів»? (Іван, золоті рибки, цар Горох)
  • Хто з них вам сподобався найбільше? Чим?
  • Про які особливості пісню, танцю і маршу ми дізнались на уроці?

(пісенність, танцювальність, маршовість)

Учні виходять із класу під музичний супровід

(Р.Щедрін, «Цар Горох» з балету «Горбоконик»)

1

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
12164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку