План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі Урок 2 « Таємниці пісенної музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Про матеріал

План-конспект уроку. Урок 2 «Таємниці пісенної музики». Презентація є наочним матеріалом для викладання музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи (за підручником Аристової, Сергієнко)

Перегляд файлу

Урок 2 «Таємниці пісенної музики»

Тема. Пісенність як особливість музики.

Творці та виконавці пісень. Народні та композиторські пісні. Назви спі­вочих голосів. Ансамбль. Микола Дремлюга «Лірична пісня» — слухан­ня. Слова та музика Дмитра Кабалевського «Ми — третьокласники» — розучування (с. 13—16).

Мета. Закріпити поняття «пісня», «танець», «марш», знання про народні та композиторські пісні; збагачувати знання учнів з музичного мистецтва; вчити розрізняти українські народні танці й танці інших народів; роз­вивати вміння поєднувати спільне та відмінне в танцях, піснях, маршах, виховувати інтерес до народного та всесвітнього фольклору.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач СО, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання пісні («Гімн школи»).

2. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти! Доброго дня, вчитель!

ІІ. Розспівування

ІІІ. Ритмічні вправи

Сорока-ворона  на припічку сиділа,

діткам кашку варила, ополоником мішала,

діток годувала.

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

 

 

 

 

ІV.  Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні я запрошую вас в гості до Королівства Пісенних Мелодій до чарівної Пісні. Ми з вами дізнаємось її таємницю.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  • Пригадайте пісні, які ми співали у 2 класі.
  • Які в них слова?
  • А чи бувають пісні без слів?

Можна заграти пісню так, щоб замість голоса мелодію виконував музичний інструмент, наприклад ф-но, або сопілка чи скрипка. Тоді ми все одно легко зможемо впізнати мелодію цієї пісні.

Але існують такі музичні твори, які композитори називають піснею, а слів в ній ніколи не було. Отже, звучатиме лише мелодія – душа пісні.

І навіть без слів слухач може зрозуміти, про що йдеться в такій пісні.

І це відбувається завдяки використанню засобів музичної виразності, які допомагають  нам краще відчути настрій і характер музичного твору, краще зрозуміти думку автора, зрозуміти музичну мову.

  • Які засоби музичної виразності ви пам’ятаєте?
  • Темп –це..?
  • Тембр –це..?
  • Динаміка – це..?

 

VІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Послухайте п’єсу Миколи Дремлюги, яка називається «Лірична пісня»

 

М.Дремлюга «Лірична пісня»

  • Який характер п’єси? 
  • Чому цей інструментальний твір назвали піснею?
  • На якому музичному інструменті виконують п’єсу?
  • Про що нам може розповісти ця музика, якщо мелодію заспівати словами?
  • Чим саме схожа ця музика на пісню? (співучість, мелодійність, ліричність)

Так, ця музика схожа на пісню  своєю співучістю, мелодійністю, ліричністю. Схожість музики з піснею називається пісенністю.  

  • Як змінюється динаміка?
  • Як називається в музиці гучне звучання, тихе?

Давайте пригадаємо це разом із нашими знайомими нотками.

 

перегляд відео «Гучно і тихо»

 

ЗАВДАННЯ

Замініть слова на знаки, які  їх позначають і поставте між ними правильно знак збільшення чи зменшення гучності.

Тихо

<

Дуже тихо

p

pp

Гучно

 

Дуже гучно

 

 

Гучно

 

Тихо

 

 

Дуже тихо

 

Тихо

 

Гучно

 

 

 

Дуже гучно

 

Гучно

 

Тихо

 

 

 

 

  • Пригадайте, назва якого музичного інструменту перекладається як гучно і тихо?

ЗАВДАННЯ

До вашої уваги 3 картини.

Порівняйте настрої музичної п’єси і картин.

Оберіть ту, яка на вашу думку схожа із почутою музикою.

 

  • Що спільного між цією картиною і п’єсою?
  • Чи можна цю картину назвати «Лірична пісня»?

 

VІI. Вивчення пісні.

Музика І. Кириліної, слова П. Воронька «Засмутилось кошеня» — розу­чування.

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

 

VIІI.   Фізкультхвилинка.

Я, мама і тато

Мама є, (плеснути і підстрибнути)

Ось тато йде, (крокувати)

Я за ними бігаю, (біг на місці)

Мама — сонце, (руки вгору)

Тато — небо, (руки в сторони)

А я — квітонька в гаю. (присісти, руки до личка)

 

IX. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ми з’ясували, що  існують такі музичні твори, які композитори називають піснею, а слів в них немає.

  • Чому інструментальні твори можуть називати піснею?
  • Як називається схожість музики з піснею (пісенністю).  

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(М.Дремлюга «Лірична пісня»)

1

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
4746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку