План-конспект уроку. Урок 2 «Таємниці пісенної музики». Презентація є наочним матеріалом для викладання музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи (за підручником Аристової, Сергієнко)
Урок 2 «Таємниці пісенної музики»
Тема. Пісенність як особливість музики.
Творці та виконавці пісень. Народні та композиторські пісні. Назви співочих голосів. Ансамбль. Микола Дремлюга «Лірична пісня» — слухання. Слова та музика Дмитра Кабалевського «Ми — третьокласники» — розучування (с. 13—16).
Мета. Закріпити поняття «пісня», «танець», «марш», знання про народні та композиторські пісні; збагачувати знання учнів з музичного мистецтва; вчити розрізняти українські народні танці й танці інших народів; розвивати вміння поєднувати спільне та відмінне в танцях, піснях, маршах, виховувати інтерес до народного та всесвітнього фольклору.
Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач СО, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Вхід до класу під звучання пісні («Гімн школи»).
2. Музичне привітання.
- Доброго дня, діти! Доброго дня, вчитель!
ІІ. Розспівування
ІІІ. Ритмічні вправи
Сорока-ворона на припічку сиділа,
діткам кашку варила, ополоником мішала,
діток годувала.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні я запрошую вас в гості до Королівства Пісенних Мелодій до чарівної Пісні. Ми з вами дізнаємось її таємницю.
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
Можна заграти пісню так, щоб замість голоса мелодію виконував музичний інструмент, наприклад ф-но, або сопілка чи скрипка. Тоді ми все одно легко зможемо впізнати мелодію цієї пісні.
Але існують такі музичні твори, які композитори називають піснею, а слів в ній ніколи не було. Отже, звучатиме лише мелодія – душа пісні.
І навіть без слів слухач може зрозуміти, про що йдеться в такій пісні.
І це відбувається завдяки використанню засобів музичної виразності, які допомагають нам краще відчути настрій і характер музичного твору, краще зрозуміти думку автора, зрозуміти музичну мову.
VІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слухання музики
Послухайте п’єсу Миколи Дремлюги, яка називається «Лірична пісня»
М.Дремлюга «Лірична пісня»
Так, ця музика схожа на пісню своєю співучістю, мелодійністю, ліричністю. Схожість музики з піснею називається пісенністю.
Давайте пригадаємо це разом із нашими знайомими нотками.
перегляд відео «Гучно і тихо»
ЗАВДАННЯ
Замініть слова на знаки, які їх позначають і поставте між ними правильно знак збільшення чи зменшення гучності.
Тихо |
< |
Дуже тихо |
||
p |
pp |
|||
Гучно |
|
Дуже гучно |
||
|
|
|||
Гучно |
|
Тихо |
||
|
|
|||
Дуже тихо |
|
Тихо |
|
Гучно |
|
|
|
||
Дуже гучно |
|
Гучно |
|
Тихо |
|
|
|
||
ЗАВДАННЯ
До вашої уваги 3 картини.
Порівняйте настрої музичної п’єси і картин.
Оберіть ту, яка на вашу думку схожа із почутою музикою.
VІI. Вивчення пісні.
Музика І. Кириліної, слова П. Воронька «Засмутилось кошеня» — розучування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.
VIІI. Фізкультхвилинка.
Я, мама і тато
Мама є, (плеснути і підстрибнути)
Ось тато йде, (крокувати)
Я за ними бігаю, (біг на місці)
Мама — сонце, (руки вгору)
Тато — небо, (руки в сторони)
А я — квітонька в гаю. (присісти, руки до личка)
IX. Підсумок уроку
Сьогодні на уроці ми з’ясували, що існують такі музичні твори, які композитори називають піснею, а слів в них немає.
Учні виходять із класу під музичний супровід
(М.Дремлюга «Лірична пісня»)
1