План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі Урок 6 «Таємниці маршової музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Про матеріал

План-конспект до уроку музичного мистецтва в загальноосвітній школі. Урок 6 «Таємниці маршової музики» для учнів 3 класу (за підручником Аристової, Сергієнко)

Перегляд файлу

Урок 6 «Таємниці маршової музики»

Тема. Маршова музика. Франц Шуберт «Вій­ськовий марш», Людвіг ван Бетховен «Симфонія №5» (III частина) — слухання. Музика і слова Анатолія Загрудного «Будем козаками» — слухання (с. 25—28)., у.н.п. «Ой, на горі жита много» - повторення.

Мета. Удосконалювати знання про пісенно-маршову і пісенно-танцювальну музику, вчити розрізняти їх у музичних творах; розвивати логічне мис­лення, уяву, фантазію, уміння малювати музичні картини при звучанні пісенно-маршової та пісенно-танцювальної музики; виховувати любов до музичної мови, творів музичного мистецтва.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання  «Арагонська хота», М Глінка.

. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти!

- Доброго дня, вчитель!

ІІ. Розспівування

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image28.jpeg

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Наші друзі музичні кити Пісня і Танець відкрили свої секрети, ми побували разом із ними в цікавих подорожах по країнах світу. І сьогодні і настала черга нас дивувати останньому третьому музичному киту – Маршу.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  • Пригадайте, які марші ви знаєте, ми вивчали у 2 класі? (спортивні, військові) - Козацький марш, Футбольний марш, Марш дерев’яних солдатиків, Марш з балету «Лускунчик».
  • Як вважаєте, чи обов’язково крокувати під музику маршу? (так)
  • Де можна почути марші? (на параді, на стадіоні, в цирку).
  • Щоб марш набув чіткості і виразності, в нього мають бути добрі помічники: ДИНАМІКА, ТЕМП, РИТМ, МЕЛОДІЯ.
  • Визначте характеристики кожного із них.

Перенесемося з вами на 200 років назад у минуле до країни Австрії, столиця якої - Відень. В цій країні в той час жив і творив дуже відомий композитор Франц Петер Шуберт, автор понад тисячі музичних творів.

Коли маленькому Францу виповнилось 8 років, його батько скипаль за фахом почав його навчати грі на скрипці. Музичний дар юного Франца всіх вражав. Так, в 11-річному віці він виконував соло на скрипці в церковному оркестрі, писав пісні,грав на фортепіано, писав фортепіанні п’єси, співав у церковному хорі.

Прожив Франц Шуберт 31 рік. За цей час він створив багато творів для камерної музики, 9 симфоній, оперу, вокальні твори.

 Твори маестро досі не втратили популярності й належать до найвідоміших зразків класичної музики.

Сьогодні ми з вами познайомимось з одним із них. Він називається «Військовий марш». Послухайте його уважно.

Слухання музики. Франц Шуберт «Військовий марш».

 

  • Який характер твору?
  • Що можна уявити, слухаючи цю музику?
  • Який темп?
  • На якому інструменті виконують цей твір?
  • Чи обов’язково під цей марш крокувати?
  • Який музичний інструмент надає маршовості твору, видає чіткий ритм?

В цей же час, коли жив Франц Шуберт, в Відень із сусідньої країни Німеччині переїхав жити ще один дуже відомий композитор з творчістю якого ми з вами зустрічалися у 2 класі. Саме він написав пісню «Бабак».

  • Пригадайте, як цього звуть композитора?

 

Людвіг ван Бетховен народився у Німеччині в 1770 році. Дитинство в нього було дуже тяжким – батько Людвига був пиятикою, знущався над ним. Але завдяки родині, в якій батько і дід були музикантами, він отримав гарну музичну освіту, самотійно вивчив французьку і італійську мови, латинь .

З 16 років він самостійно заробляв собі на життя тим, що викладав і виступав з концертами у будинках аристократів.

Йшов час, Бетховен переїхав до Відня. І в цей час його давні друзі почали помічати, що композитор дуже змінився за характером, він став дратівливим, запальним і підозрілим. А причиною тому була прогресуюча глухота. Думка про те, що він стане глухим, наштовхувала його на думки про самогубство. Але з часом він змирився із своєю недугою. Хоча врешті решт він став зовсім глухим, він все одно створював музичні твори. Люди, що оточували його, не могли в це повірити, але Бетховен їм відповідав, що він чує музику всередині себе.

Сьогодні ми дізнаємось про великий твір цього композитора – П’яту симфонію, яка складається з 4 частин.

До вашої уваги ІІІ частина твору.

 

Слухання музики. Л. Бетховен «Симфонія №5» (III частина)

  • Пригадайте, де ми з вами вже зустрічалися із цим твором? (мультфільм про Пінк Пантеру у 2  класі)
  • Який настрій цього твору?

Здавна і донині у світі відбувається постійне протистояння добра і зла. У своїй музиці Бетховен також закликає до боротьби зі злом, використовуючи для цього певні музичні засоби.

  • Оберіть правильні відповіді, якими засобами музичної виразності композитор досягає своєї мети?

ГУЧНЕ ЗВУЧАННЯ – ТИХЕ ЗВУЧАННЯ

ШВИДКИЙ ТЕМП – ПОВІЛЬНИЙ ТЕМП

РІШУЧИЙ ХАРАКТЕР – ЛАГІДНИЙ ХАРАКТЕР

ЕНЕРГІЙНА МЕЛОДІЯ – ВИШУКАНА МЕЛОДІЯ

ЧІТКИЙ РИТМ – НЕЧІТКИЙ РИТМ

Порівняйте музичні твори Шуберта  і Бетховена:

  • Що між ними спільного?
  • Чим вони відрізняються? 
  • Послухайте ще один музичний твір і подумайте, що його поєднує із попередніми творами?

Слухання музики. Анатолій Загрудний «Будем козаками»

Ми, веселі і завзяті діти України,
Дуже любимо співати пісню солов`їну.

Приспів (2 р.):
Гей! Хто любить Наш козацький край,
З нами пісню Дзвінко заспівай!

Ми кохаємося гідно в українській мові.
Розцвітай, наш краю рідний, квітами любові.

Приспів (2 р.):
Не сумуйте, гори й ріки, не журіться, мами:
Коли виростем великі - будем козаками!

Приспів (2 р.):
 

  • Чи можна крокувати під цю пісню?
  • Пригадайте, які ви знаєте ударні музичні інструменти?

Отже, в цій пісні є елементи маршу – чіткий ритм, енергійність мелодії, рішучий характер.

МУЗИЧНА АБЕТКА

Ми знаємо, що мелодію записують за допомогою спеціальних знаків – нот. Для цього потрібен спеціальний зошит. Який?

Перегляд м/ф про ноти

VІ. Робота над піснею.

 «Ой, на горі жита много», українська народна пісня — повторення.

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

 

VIІ.   Фізкультхвилинка. Ми січем, січем капусту

 

Ми січем, січем капусту

(долоньками рухати в гору-вниз, імітуючи рух ножа)

І гарненько моркву трем,

(кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)

Ще і солі додаєм

(потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)

І у бочки все кладем.

(імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)

Потім котим бочку в льох.

(імітувати рух котіння бочки по землі)

Як стомилися ми! Ох!

(витираємо піт з лоба)

IX. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці музичний кит Марш показав нам як розрізняти маршову музику у музичних творах. Для цього ми з вами опинились у минулих часах в місті…

  • Назвіть місто, де ми побували на уроці? (Відень, Австрія)
  • З творчістю яких композиторів познайомились на уроці? (Шуберт, Бетховен).
  • Якого характеру ці твори?
  • Які почуття у вас викликали ці твори?

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(Анатолій Загрудний «Будем козаками»)

1

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
6725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку