План-конспект уроку з трудового навчання для 6 класу.
Основна технологія: технологія ручної обробки деревини
Об'єкт проектної діяльності: підставка для декоративних тарілок.
План-конспект
уроку з трудового навчання в 6 класі
Тема: "Технологічний процес виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок"
Тема уроку: "Технологічний процес виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок"
Мета уроку:
освітня: закріплення учнями знань про технологію виготовлення виробів з деревини за допомогою процесу випилювання.
виховна: виховання працьовитості, охайності, наполегливості, пошани до людей робітничих спеціальностей.
розвиваюча: оволодіння прийомами практичних умінь і навичок під час виготовлення виробів з деревини та роботі з лобзиком.
Обладнання інструменти та наочність: зошити з трудового навчання, олівці, лінійки, лобзики, заготовки з фанери, пилочки для лобзиків, ключі лобзикові, пристрої для натягування пилочок, технологічна картка, мультимедійний проектор, екран або телевізор
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, креслення, геометрія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Перевірка присутніх.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Призначення чергових.
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (відповідно до теми уроку та освітньої, мети).
3. Мотивація навчальної діяльності.
Діалог учителя з класом:
Учитель: на минулому уроці ми з вами виконали розмічання заготовок на фанері за допомогою авторських шаблонів. Сьогодні ми продовжуємо нашу роботу над об’єктом праці – «Підставка для декоративних тарілок», та виконаємо випилювання основних деталей виробу. Згідно з конструкцією, вам потрібно виготовити дві однакові деталі, які є основою підставки.
4. Актуалізація опорних знань і досвіду учнів.
Учитель: питання до класу:
На уроках трудового навчання в 5 класі ви познайомились з інструментом для випилювання. Яка його назва?
Учні: лобзик.
Учитель: вірно молодці! А яка частина лобзика безпосередньо виконує різання матеріалу?
Учні: пилочка.
Учитель: так, правильно, а хто назве правила встановлення пилочки.
Учні: її закріплюють спочатку біля ручки за допомогою затискача (пластинка) та баранцевої гайки. Гвинт має не прокручуватися в рамці лобзика, а затискач має щільно прилягати до рамки. Пилочку встановлюють так, щоб зубчики були спрямовані до ручки. Для натягування пилочки використовують спеціальне пристосування.
Діалог учителя з класом: Кожен з вас отримав заготовку з нанесеним зображенням. Приступаємо до роботи.
Інструктаж до виконання роботи.
Послідовність виконання операцій:
Інструктаж з правил безпечної праці.
Під час виконання роботи необхідно дотримуватися загальних правил безпеки праці, бути уважними, працювати тільки справним інструментом. Забороняється використовувати лобзик не за призначенням, передавати його кидаючи один одному.
Виконання практичної роботи.
Учні виконують випилювання виробу. Вчитель проводить обхід з метою виявлення типових помилок і контролю за організацію робочого місця та дотримання правил безпеки при роботі. У разі потреби проводить груповий або індивідуальний інструктаж.
Випилювання з припуском на обробку в межах1мм.,
для внутрішнього та зовнішнього контурів.
Послідовність випилювання зовнішнього гострого кута.
Послідовність випилювання внутрішнього гострого кута
Рефлексія.
Учитель: давайте порівняємо реальні результати з тією метою і завданнями, які ми визначили на початку уроку. Чому ми отримали саме такий результат а не інший? Що потрібно змінити для успішної реалізації проекту? Який подальший план дій для реалізації проекту.
Оцінювання робіт учнів.
Оголошення домашнього завдання.