План-конспект уроку з трудового навчання в 6 класі Тема: "Технологічний процес виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок"

Про матеріал

План-конспект уроку з трудового навчання для 6 класу.

Основна технологія: технологія ручної обробки деревини

Об'єкт проектної діяльності: підставка для декоративних тарілок.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

 

 

План-конспект

уроку з трудового навчання в 6 класі

Тема: "Технологічний процес  виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок"

C:\Users\Максим Чернишук\Pictures\Пленка\podtarelku.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: "Технологічний процес виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок"

Мета уроку:

освітня: закріплення учнями знань про технологію виготовлення  виробів з деревини за допомогою процесу випилювання.

 виховна: виховання працьовитості, охайності, наполегливості, пошани до людей робітничих спеціальностей.

 розвиваюча: оволодіння прийомами практичних умінь і навичок  під час виготовлення виробів з деревини та роботі з лобзиком.

Обладнання інструменти та наочність: зошити з трудового навчання, олівці, лінійки, лобзики, заготовки з фанери, пилочки для лобзиків, ключі лобзикові, пристрої для натягування пилочок, технологічна картка,   мультимедійний проектор, екран або телевізор

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, креслення, геометрія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Перевірка присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Призначення чергових.

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (відповідно до теми уроку та освітньої, мети).

3. Мотивація навчальної діяльності.

     Діалог учителя з класом:

Учитель: на минулому уроці ми з вами виконали розмічання заготовок на фанері за допомогою авторських шаблонів. Сьогодні ми продовжуємо нашу роботу над  об’єктом праці – «Підставка для декоративних тарілок», та виконаємо випилювання основних деталей виробу. Згідно з конструкцією, вам потрібно виготовити дві однакові деталі, які є основою підставки.

4. Актуалізація опорних знань і досвіду учнів.

     Учитель:  питання до класу:

На уроках трудового навчання в 5 класі ви познайомились з інструментом для випилювання. Яка його назва?

Учні: лобзик.

Учитель: вірно молодці! А яка частина лобзика безпосередньо виконує різання матеріалу?

Учні: пилочка.

Учитель: так, правильно, а хто назве правила встановлення пилочки.

Учні: її закріплюють спочатку біля ручки за допомогою затискача (пластинка) та баранцевої гайки. Гвинт має не прокручуватися в рамці лобзика, а затискач має щільно прилягати до рамки. Пилочку встановлюють так, щоб зубчики були спрямовані до ручки. Для натягування пилочки використовують спеціальне пристосування.

  1. Практична робота.

    Діалог учителя з класом: Кожен з вас отримав заготовку з нанесеним зображенням. Приступаємо до роботи.

 Інструктаж до виконання  роботи.

Послідовність виконання операцій:

  • Робочий рух лобзиком униз. Правила виконання гострих кутів.
  •  Лобзик тримають у правій руці так, щоб положення пилочки було перпендикулярне до поверхні фанери. Рамка лобзика має дотикатися до руки із зовнішнього боку. Лівою рукою притискають заготовку до столика. Під час повороту повертають саме фанеру. Важливо звикнути правильно утримувати лобзик, не нахиляючи його вперед або в бік.
  • У процесі роботи необхідно сидіти прямо, пиляти рівномірно, виконуючи рухи вгору-вниз з невеликим натиском на пилочку. Через кожні 15-20 хв. робити перерву або виконувати іншу роботу, яка вимагає напруження іншої групи м’язів.
  • Випилювання виконуємо з припуском на обробку в межах 1 мм.

  Інструктаж з правил безпечної праці.

Під час виконання роботи необхідно дотримуватися загальних правил безпеки праці, бути уважними, працювати тільки справним інструментом. Забороняється використовувати лобзик не за призначенням, передавати його кидаючи один одному.

Виконання практичної роботи.

Учні виконують випилювання виробу. Вчитель проводить обхід з метою виявлення типових помилок і контролю за організацію робочого місця та дотримання правил безпеки при роботі. У разі потреби проводить груповий або індивідуальний інструктаж.

 

D:\школа\розробки\Посібники\Основа 5-6 випалювання_випилювання\ажурне\рисунки\2011-09-19_132751.jpg

Випилювання з припуском на обробку в межах1мм.,

для внутрішнього та зовнішнього контурів.

 

 

 

D:\школа\розробки\Посібники\Основа 5-6 випалювання_випилювання\ажурне\рисунки\2011-11-21_164104.jpg

 

   Послідовність випилювання зовнішнього гострого кута. 

 

 

 

D:\школа\розробки\Посібники\Основа 5-6 випалювання_випилювання\ажурне\рисунки\2011-11-21_165029.jpg

 

  Послідовність випилювання внутрішнього гострого кута

  1. Підсумки уроку

Рефлексія.

Учитель: давайте порівняємо реальні результати з тією метою і завданнями, які ми визначили на початку уроку. Чому ми отримали саме такий результат а не інший? Що потрібно змінити для успішної реалізації проекту? Який подальший план дій для реалізації проекту.

Оцінювання робіт учнів.

Оголошення домашнього завдання.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Технологічний процес виготовлення проектованого виробу. Процес випилювання заготовок.

Номер слайду 2

Інструктаж до виконання роботи. Робочий рух лобзиком униз. Правила виконання гострих кутів. Лобзик тримають у правій руці так, щоб положення пилочки було перпендикулярне до поверхні фанери. Рамка лобзика має дотикатися до руки із зовнішнього боку. Лівою рукою притискають заготовку до столика. Під час повороту повертають саме фанеру. Важливо звикнути правильно утримувати лобзик, не нахиляючи його вперед або в бік. У процесі роботи необхідно сидіти прямо, пиляти рівномірно, виконуючи рухи вгору-вниз з невеликим натиском на пилочку. Через кожні 15-20 хв. робити перерву або виконувати іншу роботу, яка вимагає напруження іншої групи м’язів. Випилювання виконуємо з припуском на обробку в межах 1 мм.

Номер слайду 3

Правила випилювання контурів деталей. Випилювання виконуємо з припуском на обробку в межах 1 мм. У процесі роботи необхідно сидіти прямо, пиляти рівномірно, виконуючи рухи вгору-вниз з невеликим натиском на пилочку. Через кожні 15-20 хв. робити перерву або виконувати іншу роботу, яка вимагає напруження іншої групи м’язів.

Номер слайду 4

Правила виконання гострих кутів.

Номер слайду 5

Наші роботи 7-Б.

Номер слайду 6

Наші роботи 7-В.

Номер слайду 7

Наші роботи 7-А.

zip
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку