План-конспект уроку з літературного читання 4 клас

Про матеріал

План-конспект уроку

з літературного читання

Тема: Роман Завадович «Маруся Богуславка»

Мета:

Навчальна:

формувати предметні компетентності:

удосконалювати навички правильного, свідомого читання;

збагачувати активний і пасивний словниковий запас учнів;

удосконалювати мовленнєві навички, сприяти розвитку вмінь визначати і аргументувати оцінне ставлення до прочитаного, аналізувати та робити висновки;

формувати уміння працювати з різноманітною інформацією, застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях.

Розвивальна:

розвивати ключові компетентності:

соціальну – сприяти розвитку соціально-комунікативних навичок учнів, інтелектуальних і творчих здібностей, сприяти вмінню спілкуватися в колективі, удосконалювати мовлення учнів, розвивати навички висловлювати власні думки чітко та послідовно;

логічну – розвивати пізнавальну активність, творчу уяву дітей. Розвивати образне мислення, увагу;

самоосвіти та саморозвитку – сприяти розвитку навичок самостійно працювати з різними джерелами інформації; розвивати пошукову діяльність школярів;

здоров'язберігаючу – формування правильної постави під час роботи з підручником, збереження зору учнів.

Виховна:

виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю, до свого народу; почуття національної гордості за наших славних волелюбних предків;

виховувати шанобливе ставлення і прищеплювати повагу до історичного минулого;

бажання якомога більше дізнатися про історичне минуле України.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: підручник (О.Н. Хорошковська Українська мова художнє слово читання).

Методи, прийоми і форми роботи:

методи: словесний, наглядний, практичний, робота з книгою;

прийоми: «мікрофон», незакінчене речення;

форми: індивідуальні, фронтальна, робота в парах, робота в групах.

ХІД УРОКУ

І. Етап організації. Мотивація навчальної діяльності.

1. Привітання.

Всі сідаймо тихо діти,

Домовляймось: не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

  • -Чи любите ви творчість? Тож, сьогодні ви трішки творці. Ми будемо створювати найголовніше слово нашого уроку. А що ж саме, ви дізнаєтеся в кінці уроку. За правильно виконані завдання, ви матимете щаблики.
  • 2.Гра «Анаграми»
  • -Щоб дізнатися, про що піде мова на уроці, я пропоную розшифрувати анаграми.

Україна – рідний край

  • -То про що піде мова?
  • 3. Вступне слово вчителя.

Рідний край, Україна, Батьківщина. Які це прості і разом з тим прекрасні слова. Велика, священна і прекрасна любов до Батьківщина жила, живе і буде жити в усіх чесних і щирих серцях українців.

4. Метод «Гронування».

- Як ви розумієте вираз «Любити свою Батьківщину»?


Любити свою Батьківщину

захищати

  • -А кого ви знаєте захисників-земляків нашої країни сьогодення? слайд
  • -Так, як до вас я приїхала з Великих Копанів, то хотіла б сказати про нашого воїна-героя – Олексія Болдарева, який воював та загинув, захищаючи рідний край, рідну землю.

ІІ. Повідомлення теми уроку: «Роман Завадович. Маруся Богуславка»

- За всю історію нашої України, було дуже багато чоловіків, хлопців та дівчат- патріотів, які, люблячи свою країну, боронили її та віддавали життя за неї.

- Ось і сьогодні ми з вами трішки доторкнемося до минулого України і попрацюємо над легендою Р. Завадовича «Маруся Богуславка»

- А, можливо, ви знаєте, хто вона є така?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

2. Метод «Передбачення», гра «Клубочок».

- Як гадаєте, яка ж історія нам сьогодні відкриється?

Це період боротьби українського народу з турками ХV ст.

2. Словникова робота. (фронтально) на слайдах

Турки-яничари – військо у султанській Туреччині, яке відзначалося особливою жорстокістю.

Паша – високий титул в Османській імперії.

Бусурмани – іновірці, не християни, турецькі завойовники.

Попівна – донька церковнослужителя

Бранка – дівчина в полоні

Мечеть – церква мусульман

Богуслав – місто.

3. Презентація слайдів про Богуслав

2. Робота в парах – словникова робота

Завдання – з'єднати стрілочками українські слова з аналогічними російськими.

Пильнувати – следить

Вежа – башня

Понурий – хмурый

Плекати - лелеять

IV. Первинне ознайомлення з текстом.

1.Комбіноване читання легенди вчителем та дітьми.

- А тепер будемо читати і подивимось, на скільки вам вдалося спрогнозувати зміст цієї легенди.

  • 2.Мовчазне читання. Гра «День - ніч» (читають із зупинками)
  • -Який подвиг здійснила Маруся?

V. Фізкультхвилинка. (мультимедія)

VІ. Повторне читання тексту.

1.Вибіркове читання. Гра «Дослідники».

- Знайдіть і прочитайте місце у тексті, де сказано, що носила Маруся у серці?

- Знайдіть рядки, які відповідають ілюстрації.

2. Проектна діяльність. Групова робота. (Створення мистецького фону до тексту)

І група. Завдання – скласти пазлами малюнок з легенди.

ІІ група. Завдання – підібрати та сплести віночок рис характеру, притаманних Марусі.

ІІІ група. Завдання - скласти пазлами карту України.

  • 3.Прес - конференція з Марусею. (журналісти задають питання за текстом «Марусі»)
  • - Чи хотіли б ви зустрітися в житті з Марусею? Поговорити? Сьогодні є така можливість.

4. Метод «Займи позицію».

- Чи правильно вчинила Маруся Богуславка?

Встаньте у правий кут ті, хто вважає, що за будь-яких умов вона повинна була звільнити своїх співвітчизників – козаків-невільників.

Встаньте у лівий кут ті, хто вважає, що Маруся Богуславка поступила не чесно відносно паші, якого називала батьком, а він її любив як рідну доньку.

-Поясніть та аргументуйте свої думки.

VІІ. Закріплення матеріалу.

1. «П'ятий елемент». Прослуховування аудіозапису «Дума».

- Що спільного та відмінного між текстом підручника та «Думою»?

VІІІ. Д/з: диференційоване:читати легенду та придумати їй продовження.

Релаксація. – Давайте складемо найголовнішу думку нашого уроку. (робота в групах)

Викласти буквами вислів «Українці люблять рідний край»

  • -Україна багата природою, містами, талановитими людьми, а також традиціями. Здавна існує традиція – зустрічати та проводжати дорогих гостей короваєм. Тож, і я дякую вам за чудову працю та хочу пригостити цим короваєм, подорожуючи відеоекскурсією просторами рідної землі.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

з українського читання

Тема: Роман Завадович «Маруся Богуславка»

Мета:

Навчальна:

формувати предметні компетентності:

  • удосконалювати навички правильного, свідомого читання;
  • збагачувати активний і пасивний словниковий запас учнів;
  • удосконалювати мовленнєві навички, сприяти розвитку вмінь визначати і аргументувати оцінне ставлення до прочитаного, аналізувати та робити висновки;
  • формувати уміння працювати з різноманітною інформацією, застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях.

Розвивальна:

розвивати ключові компетентності:

  • соціальну – сприяти розвитку соціально-комунікативних навичок учнів, інтелектуальних і творчих здібностей, сприяти вмінню спілкуватися в колективі, удосконалювати мовлення учнів, розвивати навички висловлювати власні думки чітко та послідовно;
  • логічну – розвивати пізнавальну активність, творчу уяву дітей. Розвивати образне мислення, увагу;
  • самоосвіти та саморозвитку – сприяти розвитку навичок самостійно працювати з різними джерелами інформації; розвивати пошукову діяльність школярів;
  • здоров’язберігаючу – формування правильної постави під час роботи з підручником, збереження зору учнів.

Виховна:

  • виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю, до свого народу; почуття національної гордості за наших славних волелюбних предків;
  • виховувати шанобливе ставлення і прищеплювати повагу до історичного минулого;
  • бажання якомога більше дізнатися про історичне минуле України.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: підручник (О.Н. Хорошковська Українська мова художнє слово читання).

Методи, прийоми і форми роботи:

методи: словесний, наглядний, практичний, робота з книгою;

прийоми: «мікрофон», незакінчене речення;

форми: індивідуальні, фронтальна, робота в парах, робота в групах.

ХІД УРОКУ

І. Етап організації. Мотивація навчальної діяльності.

1. Привітання.

Всі сідаймо тихо діти,

Домовляймось: не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

  • Чи любите ви творчість? Тож, сьогодні ви трішки творці. Ми будемо створювати найголовніше слово нашого уроку. А що ж  саме, ви дізнаєтеся в кінці уроку. За правильно виконані завдання, ви матимете щаблики.
  1. Гра  «Анаграми»
  • Щоб дізнатися, про  що  піде  мова  на  уроці, я  пропоную розшифрувати анаграми.

Україна – рідний край

  • То  про  що   піде  мова?
  1.  Вступне слово вчителя.

          Рідний край, Україна, Батьківщина. Які це прості і разом з тим прекрасні слова. Велика, священна і прекрасна любов до Батьківщина жила, живе і буде жити в усіх чесних і щирих серцях українців.

4.  Метод «Гронування».

- Як ви розумієте вираз «Любити свою Батьківщину»?

 

 

 

 

 

 

     Любити свою Батьківщину                      

 

 

 

                               

 

  • А кого  ви  знаєте  захисників-земляків  нашої   країни сьогодення?   слайд
  • Так, як  до  вас  я  приїхала  з  Великих  Копанів, то хотіла б  сказати про  нашого  воїна-героя – Олексія Болдарева, який  воював  та  загинув, захищаючи рідний край, рідну землю.

ІІ. Повідомлення теми уроку: «Роман  Завадович. Маруся Богуславка»

- За всю історію нашої України, було дуже багато чоловіків, хлопців та дівчат- патріотів, які, люблячи свою країну, боронили  її та віддавали  життя за неї.

- Ось і сьогодні  ми  з вами трішки доторкнемося до минулого України і попрацюємо  над  легендою Р. Завадовича «Маруся Богуславка»

- А, можливо, ви знаєте, хто вона є така?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

2. Метод «Передбачення», гра «Клубочок».

- Як  гадаєте, яка ж історія нам сьогодні відкриється?

Це період боротьби українського народу з турками ХV ст.

2.  Словникова робота. (фронтально) на слайдах

Турки-яничари – військо у султанській Туреччині, яке відзначалося особливою жорстокістю.

Паша – високий титул в Османській імперії.

Бусурмани – іновірці, не християни, турецькі завойовники.

Попівна – донька церковнослужителя

Бранка – дівчина в полоні

Мечеть – церква мусульман

Богуслав – місто.

3. Презентація слайдів про Богуслав

 

2. Робота в парах – словникова робота

Завдання – з’єднати стрілочками  українські слова з аналогічними російськими.

Пильнувати – следить

Вежа – башня

Понурий – хмурый

Плекати - лелеять

IV. Первинне  ознайомлення з текстом.

  1. Комбіноване читання легенди вчителем та дітьми.

- А тепер будемо читати і подивимось, на скільки вам вдалося спрогнозувати зміст цієї легенди.

  1. Мовчазне читання. Гра «День - ніч» (читають із зупинками)
  • Який подвиг здійснила Маруся?

V. Фізкультхвилинка.                  (мультимедія)

VІ. Повторне читання тексту.

1.Вибіркове читання. Гра «Дослідники».

- Знайдіть і прочитайте місце у тексті, де сказано, що носила Маруся у серці?

- Знайдіть рядки, які відповідають ілюстрації.

2. Проектна діяльність. Групова робота. (Створення мистецького фону до тексту)

І група. Завдання – скласти пазлами малюнок з легенди.

ІІ група. Завдання – підібрати та сплести віночок рис характеру, притаманних Марусі.

ІІІ група. Завдання - скласти пазлами карту України.

  1. Прес - конференція з Марусею. (журналісти задають питання  за  текстом «Марусі»)

- Чи хотіли б ви зустрітися в житті з Марусею? Поговорити? Сьогодні є така можливість.

4.  Метод «Займи позицію».

- Чи правильно вчинила Маруся Богуславка?

Встаньте у правий кут ті, хто вважає, що за будь-яких умов вона повинна була звільнити своїх співвітчизників – козаків-невільників.

Встаньте у лівий кут ті, хто вважає, що Маруся Богуславка поступила не чесно відносно паші, якого називала батьком, а він її любив як рідну доньку.

  • Поясніть та аргументуйте свої думки.

VІІ. Закріплення матеріалу.

1. «П’ятий елемент». Прослуховування  аудіозапису «Дума».

- Що спільного та відмінного між текстом  підручника та «Думою»?

VІІІ. Д/з: диференційоване:читати легенду та придумати їй продовження.

 Релаксація. – Давайте складемо найголовнішу думку нашого уроку. (робота в групах)

Викласти буквами вислів «Українці люблять рідний край»

  • Україна багата природою, містами, талановитими людьми, а також традиціями. Здавна існує традиція – зустрічати та проводжати дорогих гостей короваєм. Тож, і я дякую вам за чудову працю та хочу пригостити цим короваєм, подорожуючи відеоекскурсією просторами рідної землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИЛЬНУВАТИ –             ХМУРЫЙ

ВЕЖА –                             СЛЕДИТЬ

ПОНУРИЙ –                     ЛЕЛЕЯТЬ

ПЛЕКАТИ –                      БАШНЯ

------------------------------------------------------------

 

 

ПИЛЬНУВАТИ –             ХМУРЫЙ

ВЕЖА –                             СЛЕДИТЬ

ПОНУРИЙ –                     ЛЕЛЕЯТЬ

ПЛЕКАТИ –                      БАШНЯ

------------------------------------------------------------

 

ПИЛЬНУВАТИ –             ХМУРЫЙ

ВЕЖА –                             СЛЕДИТЬ

ПОНУРИЙ –                     ЛЕЛЕЯТЬ

ПЛЕКАТИ –                      БАШНЯ

------------------------------------------------------------

 

ПИЛЬНУВАТИ –             ХМУРЫЙ

ВЕЖА –                             СЛЕДИТЬ

ПОНУРИЙ –                     ЛЕЛЕЯТЬ

ПЛЕКАТИ –                      БАШНЯ

------------------------------------------------------------

 

 

 

 

http://turbopic.org/img/2011_08/i4e4ccf80d293e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Д/з:

  1. Прочитати легенду в підручнику та відповісти на запитання після тексту.
  2. Знайти  та  принести  на урок народну  пісню «Дума» до легенди «Маруся Богуславка», порівняти  її з текстом підручника.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
5003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку