Урок з літературного читання для 4 класу на тему "Біблія – це Святе Письмо для християн і пам’ятка культури для всіх людей світу. "Вавилонська вежа"

Про матеріал

Тема: Біблія – це Святе Письмо для християн і пам'ятка культури для всіх людей світу. Вступ до розділу «Біблійні легенди». «Вавилонська вежа».

Мета: формувати у дітей уявлення про Біблію як найдавнішу пам'ятку культури; поглиблювати знання дітей про роль мови в житті народу; розвивати навички свідомого, правильного читання, виділяти головне в прочитаному; збагачувати словниковий запас; виховувати прагнення до пізнання нового.

Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.

Перегляд файлу

Тема: Біблія – це Святе Письмо для християн і пам’ятка культури для всіх людей світу. Вступ до розділу «Біблійні легенди». «Вавилонська вежа».

Мета: формувати у дітей уявлення про Біблію як найдавнішу пам’ятку культури; поглиблювати знання дітей про роль мови в житті народу; розвивати навички свідомого, правильного читання, виділяти головне в прочитаному; збагачувати словниковий запас; виховувати прагнення до пізнання нового.             

Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.

Форма проведення: бесіда.

Обладнання: кросворд, сигнальні картки, мікрофон, ілюстрації, дитяча Біблія.

Клас:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              План уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1.        Привітання з учнями.
    2.        Створення сприятливого психологічного комфорту і емоційного настрою.
  2.    Мотивація навчальної діяльності учнів й актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

2.1. Закріплення вивченого за розділом «Рости книголюбом».            

     2.2. Закріплення вивченого за розділом «Усна народна творчість».

  1. Опрацювання нового матеріалу.

3.1.  Вправа „Дешифрувальник”

3.2. Евристична бесіда.

3.3. Читатння листів.

3.4. Літературний словник.

  1. Доберіть синоніми до поданих слів.
  2. З’єднайте слова так, щоб утворилась пара
  1.        Попереднє ознайомлення із легендою „Вавилонська вежа”. Перегляд ілюстрацій.

       3.6. Робота над власними назвами.

      3.7. Читання учнями тексту.

      3.8.Перевірка сприймання тексту (фронтальне опитування)

      3.9 Пояснення значення слів та виразів.

      3.10. Вибіркове читання.

     3.11.Складання цитатного плану. Будування пірамідки.

*Фізкультхвилинка.

  1. Узагальнення, закріплення й систематизація знань з вивченої теми.
    1.        Гра «Так чи ні».
    2.        Складання кросворда зі слів тексту.
    3.        Гра «Мікрофон»

 

  1. Підсумок уроку.
    1.        Підсумкова бесіда.
    2.        Оцінювання роботи учнів.
    3.        Оголошення домашнього завдання.
    4.        Прощання з класом.


                                     Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
    1.        Привітання з учнями.

Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи швидше, клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов Урок немарно.

Доброго дня, дітки! Як ви вже зрозуміли сьогоднішній урок з вами проведу я! Мене звуть Наталія Ігорівна. Скажу по секрету, я дуже хвилююся, адже це мій перший урок, я так надіюсь на вашу допомогу і співпрацю.

  1.        Створення сприятливого психологічного комфорту і емоційного настрою.

А зараз всі погляньте один на одного і  посміхніться. Зніміть свої посмішки і подаруйте товаришу по парті. А ви, в свою чергу одягніть їх на свої уста. Я  хочу, щоб наш з вами урок пройшов весело і цікаво.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів й актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

2.1. Закріплення вивченого за розділом «Рости книголюбом».            

 - А давайте пригадаємо, які два розділи ми з вами вже вивчили?   

  - Перед вами завдання , ви повинні закінчити прислів’я про книгу.

(Книга вчить…

Розум без книг, ...)

А тепер доповніть   дане прислів’я, і поясніть його значення.

З ручаїв - …, а  з книжок - …)     

 

2.2. Закріплення вивченого за розділом «Усна народна творчість».

 - Який ще ви розділ вивчили? (Усна народна творчість)

 - З якими жанрами ви познайомилися?

 - Які твори вам найбільше запам’яталися?

 - А зараз ми проведемо вікторину «Впізнай рядки».                                

-У вас на партах є сигнальні картки. Я буду зачитувати текст, а ви будете 
вибирати потрібну картку і піднімати її. 
     1. Було собі …про кого іде мова?... - один  не має ні ложки молока дітям,  другий дав йому дійну корову (казка Мудра дівчина»)
      2. Якось один чоловік ….а інший похвалив  
- Ну й смачний! . А далі питає: 
-А де ти його взяв? 
- Та де взяв! Землю зорав... 
-І все? (притча) 
      3. Батьків дійової особи цього твору  не знає і не бачив ніхто. А на горі, де зараз церква жили собі дід з бабою… Біля них ріс густий-густий хміль. У діда і баби не було дітей, і вони по цьому журилися (легенда) 
     4. Стоїть явір над водою, 
В воду похилився, 
На козака пригодонька: 
Козак зажурився (пісня) 
    5. - Сину, піди стовчи жита на кашу! 
- Ох, мамо, дуже спина заболіла! 
- Сину, іди снідати кашу! 
-А де ж це, мамо, ложка велика? (усмішка) 
    6. Землю красить сонце, а людину - праця (прислів'я) 
    7. Чорна корова весь світ поборола (загадка) 

  1. Опрацювання нового матеріалу.

3.1.  Вправа „Дешифрувальник”

-         Прочитайте назву книги, якій буде присвячено наш сьогоднішній урок.

                                         1 4 1 5 4 0

                                                        (Біблія)

  1.        Евристична бесіда.

 (Вчитель показує Біблію)

 - Скажіть, що я за Книгу тримаю в руках?

 - А де ви раніше про неї чули?

 - А що для вас означає Біблія?

 - Де ви зустрічалися з цією книгою?

Отже, ми з вами поговоримо про Святу Книгу Біблія, а також прочитаємо легенду «Вавилонська вежа».

 

3.3. Читання листів.

 - Діти, вам цікаво дізнатися про Біблію щось нове?

Ще з минулих часів у до нас на урок прийшли три листи. Давайте з вами їх прочитаємо. Хто хоче прочитати перший лист, який називається «Лист книги історії»?

( «Лист книги історії»

Біблія – це книга книг. Святиня людського духу. Писалася Біблія впродовж 16-ти  століть, починаючи з 13  століття до нашої ери  і закінчуючи 2 століттям нової ери.)

-Дякую гарно. Наступний лист у нас називається «Енциклопедія», і прочитає нам його…

(Лист «Енциклопедія»

 Книги Старого Заповіту написані давньоєврейською мовою, книги Нового Заповіту – грецькою мовою. До нас Біблія прийшла церковнослов’янською мовою. З давньогрецької її переклали Кирило і Мефодій – болгарські брати-проповідники.)

  • Дуже тобі дякую, і прийшов час до останнього листа «Словник», і нам його прочитає…

(Лист «Словник»

Назвою "Біблія” об’єднано окремі книги- священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри та життя. У них містяться церковні проповіді, молитви, легенди про життя святих.)

 

3.4.   Літературний словник.

Перед тим як читати твір, ми з’ясуємо, з якими ж новими  словами ми познайомимося.

3.4.1. Доберіть синоніми до поданих слів:

Буцімто - …(начебто, ніби);

Закортіло - …(захотілося);

Замір-…(намір);

3.4.2.  З’єднайте слова так, щоб утворилась пара:

Розвалюватися –  розсипатися;

Виблискувала – сяяла;

Підводилася – вставала;

Примудрилася – здогадалася;

Вщухла – затихла;

Подейкують – розповідають;

Занурюють – опускають.

 - Скажіть, що ж об’єднує ці слова?

 

3.5. Попереднє ознайомлення із легендою „Вавилонська вежа”. Перегляд ілюстрацій.

За стародавньою біблійною легендою, понад чотири тисячі років тому всі люди жили в Месопотамії. Тобто поблизу  річок Тигра і Євфрата, і розмовляли однією мовою.Оскільки земля цих місць була дуже плідна, то люди жили багато. Від цього вони сильно загордилися і вирішили побудувати вежу до самого неба. 

Вежа все росла і росла у висоту. Нарешті Бог розгнівався на безрозсудних і пихатих людей і покарав їх: він змусив будівельників розмовляти різними мовами.

Від цього гордівники перестали розуміти один одного і, покидавши свої знаряддя, припинили будівництво вежі, а потім розійшлися в різні боки Землі. Так вежа залишилася недобудованою, а місто, де відбувалося будівництво і змішалися всі мови, назвали Вавилоном.

 

3.6. Робота над власними назвами.

 - А зараз відкриємо підручник і знайдемо власні назви.

 - Отже, ми знайшли такі власні назви як «Вавилон», «Бог Ягве».

 - Давайте поміркуємо, що вони означають?

 

  1.        Читання учнями тексту.

А зараз ми будемо читати біблійну легенду «Вавилонська вежа».  У мене в руках кораблик, за допомогою нього ми і читатимемо. До кого припливе кораблик той і продовжує читати. Я починаю , а хтось продовжить, будьте уважними.

 

3.8.Перевірка сприймання тексту (фронтальне опитування)

- Отже , ми з вами прочитали твір «Вавилонська вежа», скажіть мені, яку мету ставили перед собою люди, будуючи вежу?    

* Про що розповідається у легенді?
* Як будувалася вежа? Знайдіть її опис.
* Чим вона вражала і звеселяла будівничих?
* З яких матеріалів вона будувалася?
* Чому Ягве не сподобався намір людей дістатися неба?

 

3.9.Пояснення значення слів та виразів.

Покрівля -  …(верхній покрив даху будівлі);

Наче у воду опущені - …(байдужі до всього, похмурі, сумні);

Невдовзі - …(незабаром);

Виросло місто - …

3.10. Вибіркове читання.

А зараз перевіримо наскільки ви були уважними, я почну читати речення, а ви повинні віднайти його у тексті.

1) Це було так давно...

2) І закортіло людям...

3) Самих цеглин...

4) Та ранком, звідки не візьмись...

5) Поки буря вирувала...

6) І почали люди...

7) Але подейкують...

8) І до сьогодні...

 

3.11.Складання цитатного плану. Будування пірамідки.

(кожний пункт плану чергова цеглинка в пірамідку)

  • Що прагнули люди будуючи піраміду? Що їм закортіло? А віднайдіть цей рядок у реченні? ("І закортіло людям лишити пам'ять про себе довічну".)
  • Які зміни відбувалися на горі? Що з’являлося? ("А на горі з кожним днем усе вище й вище, уступами підводилася вежа-красуня".)
  • Кому не сподобався їхній замір? ("Не сподобався Богу Ягве їхній замір ...")
  • Що люди ще не знали?("Люди ще не знали, яка біда їх спіткала").
  • Що ж сталося з людьми в кінці?("І розійшлися люди в різні кінці землі ...")

 

*Фізкультхвилинка

 

 

4.Узагальнення, закріплення й систематизація знань з вивченої теми.

- Щоб узагальнити наші знання про прочитане, ми з вами пограємо в гру «так чи ні», якщо те, що я скажу вірно ви плескаєте в долоні, якщо не вірно, то нічого не робите.

4.1. Гра «Так чи ні».

1. Це було нещодавно? (Ні. Це було давно) 
2. Вежу будували на високій горі? (Так. На високій горі) 
3. Місто називали Вавилон? (Так. Вавилон). 
4. Вежу фарбували в один колір? (Ні. Фарбували в різні кольори). 
5. Богу Ягве сподобався намір людей дістатись неба? (Ні. Не сподобався.) 
6. Люди перестали розуміти один одного? (Так. Перестали розуміти) 
7. З одного народу вийшла сила-силенна різних народів? (Так. Вийшло багато народів) 
8. І розійшлися люди в різні кінці землі будувати свої міста? (Так. Розійшлися будувати міста) 
9. Кожен народ тепер має свою мову? (Так. Народи мають свою мову) 
10. Ми з вами проживаємо на Україні і маємо теж свою мову? (Так. Маємо 
українську мову). 

4.2. Складання кросворда зі слів тексту.

А зараз ми з вами розв’яжимо кросворд.  Але , щоб записати слова у клітинки, потрібно їх віднайти, точніше скласти із розкиданих букв.

 

08826964.jpg

4.3. Гра «Мікрофон».

А чи уважно ви читали твір? Зараз я зачитаю речення, а ви скажете , яке з них помилкове.

 1.  Це було так давно, що вже ніхто й не пам‘ятає.(+)

2.  Обрали невисоке місце – та й почалась робота. (-)

3.  Будувалась вежа цілий рік.(-)

4.  Ціле місто виросло навколо гори, на якій  будувалася вежа.(+)

5.  І наслав Ягве на землю страшенний землетрус.(-)

6.  А вежа почала потроху розвалюватися.(-)

 

5.  Підсумок уроку.

5.1. Підсумкова бесіда.

-   Чим ми завдячуємо Вавилонській вежі?

-   Який вислів найбільш точно розкриває головну думку легенди?

"Мова – духовне багатство народу”

"Мова – найголовніший засіб спілкування”

"Слово до слова – зложиться мова”

Яка головна думка легенди? Чи могло це відбутися насправді?

Що нового ви відкрили для себе на уроці?

5.2. Оцінювання роботи учнів.

Ви всі сьогодні були старанними і дуже активними. Дякую вам за співпрацю!

5.3. Прощання з класом.

 - Любі дітки, мені було дуже приємно з вами працювати . Ви всі були старанні і розумні! Дякую вам за співпрацю! Допобачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
2480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку