План-конспект уроку за темою "Making up a Weather Forecast"

Про матеріал

Тема уроку: Країнознавство: Велика Британія.

Підтема: Making up a Weather Forecast.

Практичні задачі: організувати монологічне висловлювання учнів за темою «Weather forecast».

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

 АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

                                                                                                                      До проведення допущено:

 Євтушевська В.М. ____________________               

(підпис вчителя-методиста)

Дубинка Л.Ф. ____________________________

( підпис директора КНВК)

 

Урок № 48                  Дата: 06.03.2013р.        Клас: 8-Б клас          

Тема уроку:  Країнознавство: Велика Британія.

Підтема: Making up a Weather Forecast.

Практичні задачі: організувати монологічне висловлювання учнів за темою «Weather forecast».

 

Освітні задачі: формувати освітню автономію учнів, розширяти знання учнів; сприяти усвідомленню учнями особливостей
                          свого мислення.

.

Розвиваючі задачі: розвивати здібності учнів логічно, послідовно викладати думку англійською мовою; розвивати

                                  інтелектуальні здібності (логічне мислення, уяву, увагу,  слухову та довгострокову пам'ять).

 

Виховні задачі: виховувати культуру спілкування; формувати культуру мовленнєвої поведінки; виховувати активне

                             ставлення до навчання та позитивне емоційне ставлення до роботи.

 

Засоби навчання: підручник: Несвіт А.М. Англійська мова: Ми вивчаємо англійську мову: підруч. для 8 кл.

                                загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2008 – 256 с. : іл.; картки з лексикою; відеоролик на тему  

                              «Weather Forecast»; малюнки (пори року); весела мелодія для організації динамічної паузи; загадки.

 

Хід уроку

Етапи

Час

Мовлення вчителя

Мовлення учнів

Примітки

I. Початок уроку

 1. Організаційний момент

Прийом: Активне слухання, відповіді на запитання.

Режим: Teacher – class.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Мовленнєва зарядка.

Мета: введення в мовленнєве середовище.

Прийом:бесіда вчителя з учнями.

Режим: Teacher – class.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Основна частина

Організація монологічного висловлювання за темою «Weather forecast».

 1. Постановка завдання, стимулювання інтересу.

 

 

 

 

2. Підготовка учнів до монологічного висловлювання.

Мета: підготувати учнів до монологічного висловлювання.

  а) відповіді на запитання-загадки.

Прийом: відповіді на запитання-загадки.

Режим: Teacher – class.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Динамічна пауза.

 

 

 

 

 

 

 

б)пред’явлення монологу-зразка для організації монологічного

мовлення.

Прийом: активне слухання.

Режим: Teacher – class.

в) складання плану- відповіді учнів на запитання «What is the weather in my favourite country of Great Britain?»

 

 

3. Власне монологічне висловлювання.

Мета: організувати монологічне висловлювання.

Прийом: активне слухання.

Режим: Teacherclass.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Заключна частина уроку.

1.Підбиття підсумків уроку

2.Оцінювання діяльності учнів

 

 

 

3.Пояснення домашнього завдання

 

 

- Good morning!

  Nice to meet you!

  How are you today?

  Sit down, please.

- Who is on duty today?

- Who is absent?

 

Thank you very much.

 

 

 

 

 

 

- So, I think it’s high time to start out lesson.

And now I want to know, who has his birthday in this month, in spring? 

 

 

Ok, children, how you may describe this season of the year? Mary, how can you describe it?

 

 

 

Good! Who wants to add? Olga, maybe you want to add something, as I remember you said that you was born in spring too...

 

 

 

Correct. Well done!

- Good. Pupils, look at the another pictures. Who wants to describe another season of the year, if to be more exactly the season of the year when you was born.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Good answer, dear.

And at least, who was born in winter? When the weather is cold…

 

 

 

 

Great! Who likes winter?

 

 

Good-good children.
Now, please give me your copy-books for checking your homework. Thank you.

 

 

 

 

 

 

 

 - As the previous lesson we spoke about weather and climate, than today we’ll try to make up the weather forecast. And in general, who makes up the weather forecast?

 

Very good.

Now we’ll try to remember some necessary words for making up the weather forecast. They will be in the riddles, so first you have to solve the riddles. Be attentive!

- So, the first riddle:

  1. I am very dangerous, I am a storm which extends from the cloud. I have very strong winds. People go into ditches or in halls when I came around. What am I?

No, I am not.

Right you! Good!

Next one:

  2. Wanda found out that warm air rises and cool air moves down. They mix and push together. If they move fast, I form. What am I?

Great! Great answer.

One more riddle: 

  3. I play a part in the water cycle. When water evaporates, water vapor forms. I then form. Rain drops or snow falls from me. What am I?

Ok! Good! Next riddle:

  4. I am a weather instrument. People use me to measure temperature. I am bright red on hot days. What am I?

Good thinking, my clever.

- I think you are tired a little. So, now we’ll have a little break. We’ll be singing and doing exercises at the same time. Good?

 

 

Put your hands up in the air and shake your booties round

Hand up on your toes and turn around around

Hands way up high, hands way down low

Stamp with your feet and jump, jump, jump.

 

 

- I think, that now you are not so tired and ready to work again. Now we’ll watch the weather forecast of one girl from Vietnam. She will tell you the weather forecast, you have to be attentive, as after her speech you have to do the same.

 

 - Pupils, please  open your copy-books and write your plan for the next question: What is the weather in my favourite country of Great Britain? You have to do it like the girl did. You have 5 minutes for this. Wish you good luck. 

 

- So, now you time is up. Who wants to be the first? I’ll put a good mark! 

You may, Danil.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Good answer. But I think, you have to supplement your forecast with some new words.

Ok, who will be the next?

 

Good. We are waiting for you, Dima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I like it. Good. But it was too short. Try to  do it better next time.

Today we tried to make the weather forecast of your favourite countries in Great Britain. You did it good, but you have to waork more. I think you liked to do this.

Today Mary, Danil, Olga, Dima get ten points. They answered my questions and tried to do their forecasts, and  did it well! I think that the next time other pupils will be active too! 

Your homework is to be ready with your weather forecast and to be ready to work with the map. Also you have to do the Ex.2, page 128-129. There you have to read a dialogue and after reading it match the geographical names to the pictures.

Say the home task to the pupils who are absent.

Thank you for work. Now you are free.

Good-bye, everyone! See you soon!

 

 - Good morning!

    Nice to meet you too!

    Good, thank you.

 

  • I am on duty today.
  • Mira, Nick and Ilya are absent today.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Me!

  Me too!

  I have my birthday too!

 

 

Mary: -Let me think… as usual we have many flowers in the garden, all nature wake up from long sleeping.

 

 

Olga: - Good, I’ll try. As said Mary, have many flowers, we have no snow, we have a sunny weather most of the time.

 

 

 

 

P1: - I was in summer. I like this season of the year, because I may go to the sea. I can go to the camp and simple have a good rest.

P2: - I was born in autumn. I like this season of the year too. We may go for a walk in the park. We may make photos, because as usual in autumn there are a lot of different leaves of different colours.

 

 

P3: - Me! I was born in winter. When we have holidays, my friends and I usually do a snowman and play snowballs. I like it!

- I like!

Me too!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P1: - As I remember the meteorologist.

 

 

 

 

- Ok!

 

 

 

 

- Maybe…you are rain?

- Maybe tornado?

 

 

 

 

 

- You are … wind!

 

 

 

 

 

- You are clouds!

 

 

 

- You! You are a thermometer!

 

 

 

- Good!!!

 

 

Put your hands up in the air and shake your booties round

Hand up on your toes and turn around around

Hands way up high, hands way down low

Stamp with your feet and jump, jump, jump.

 

 

 

 

 

- Ah…

 

 

 

 

 

- Thank you!

 

 

 

- I can…

Danil: - I’d like to present you the weather forecast of England, as it is my favourite country of Great Britain. And I’ll tell the weather forecast of the capital of England – London. In general, in winter in England they can hardly forecast their weather. Sometimes it rains and sometimes it snows. For today in London they have 8 degrees of frost and snow. It is going to be unexpectable cold and snowy weather. The strong wind is moving in the town. So, if you want to go to London, don’t forget your caps and mittens.

 

 

 

 

- I’ll try.

My favourite country of Great Britain is Scotland, and now I’ll tell you the weather forecast for today. Today in Scotland we are expecting  very cold weather, around 9-12 degrees of frost.  Also it is going to be a very strong rain in the country. So, don’t forget your raincoats and umbrellas!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Thank you! Bye-bye!

На дошці черговими записано число, дата, місяць. В кожного на парті лежить «міні-словник» з необхідною лексикою для опису погоди та складання подальшого прогнозу погоди (див. Додаток №1,

с.    ).

 

 

 

Вчитель показує на малюнок, на якому зображено весну (див. Додаток №2,

с.      ).

 

 

 

 

 

Вчитель вивішує інші малюнки пори року (осінь, зима та літо).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти передають зошити на стіл вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (див. Додаток №3, c.   ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відеоролик до динамічної паузи (див. Додаток №4,

с.    ).

 

Вчитель та дітки співають пісеньку та повторюють вправи.

 

Діти дивляться та слухають відеозапис (див. Додаток №5,

с.    )..

 

Діти відкривають зошити та пишуть свої міні-монологи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В класі тиша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель записує домашнє завдання на дошці.

 

doc
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Несвіт А.М.)
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку