План-конспект уроку-змагання
Модуль: Волейбол .
Тема : Вдосконалення техніки гри у волейболі.
Завдання: 1. Продовжувати навчати учнів правилам та тактиці гри на уроках волейболу.
2. Удосконалювати техніку виконання верхньої та нижньої прямої подачі.
3.Удосконалювати прийом та передачу м’яча зверху та знизу двома руками.
4.Закріплювати навички нападального удару.
5. Сприяти розвитку сили, швидкісно – силових якостей, спритності.
6. Виховувати інтерес і прагнення до фізичного вдосконалення .
Місце проведення: спортивний зал .
Інвентар: волейбольні м’ячі, скакалки, довга скакалка.
Зміст уроку |
Організаційно-методичні вказівки |
дозування
|
Підготовча частина 14-15 хв |
||
1.Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання. Повідомлення теми та завдань уроку. |
Перевірити наявність учнів, їх підготовку до уроку та самопочуття. |
1хв |
2. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 6с |
Кількість ударів помножити на 10. |
30с |
3.Стройові вправи на місці |
Стежити за чітким виконанням команд |
30с |
4.Ходьба та різновиди ходьби (звичайним кроком, на носках, на п’ятах, на зовнішній стороні стопи). Перешикування. Повільний біг. Перешикування. |
Фронтальний метод. У одну колону, дистанція – 2 кроки. З метою економії часу нагадати правила техніки безпеки під час фізкультурних занять. Утримувати правильну поставу, дихати вільно. |
1 хв |
5.Бігова розминка(у повільному темпі, із підніманням стегна, із закиданням гомілок назад, приставними кроками) |
Фронтальний метод. У одну колону, дистанція – 2 кроки. Темп бігу повільний, середній.
Рухи рук швидкі
Розминати кисті. |
2хв |
7.Ходьба з вправами на відновлення дихання. |
У зручному темпі |
30 с |
8.ЗРВ на місці у парах. |
|
7хв |
1 - нахил голови вперед, 2 - нахил голови назад, |
Підборіддям дотягуватися до грудей, потилицею до спини, лівим вухом до лівого плеча, правим до правого. |
|
В.П. стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1 - поворот голови вліво, 2 - в.п., |
Повертаючи голову, подивитись через плече на п’ятку. |
|
В.П. стійка ноги нарізно, руки на поясі, підборіддя торкається лівого плеча. 1 - перекат голови вправо, 2 - в.п. |
Виконувати повільно. |
|
В.П. ноги нарізно , долонями рук на рівні грудей упертися в долоні партнера. 1 - праву руку зігнути, ліву випрямити, 2 - ліву руку зігнути, праву випрямити. |
Виконуючи, чинити опір партнеру. |
|
В.П. основна стійка, руки у сторони, тримають руки партнера.
1 - нахил тулуба вліво, 2 - в.п. |
Стежити за одночасним виконанням.
|
|
В.П. основна стійка, руки тримають руки партнера. 1 - руки угору через лівий бік з обертом тулуба на 360, 2-в.п. 3 - теж саме через правий бік, 4-в.п. |
Стежити за правильним виконанням.
|
|
В.П. стійка ноги нарізно, нахил уперед з прямою спиною, руки на плечах партнера. 1- пружній нахил тулуба униз, 2 – в.п. |
Ноги у колінах тримати прямими. |
|
В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під лікті, ноги нарізно. 1 – нахили тулуба вперед, з підніманням партнера на спину, 2 – нахил тулуба назад. |
Нахиляючись назад, ноги не відривати від підлоги.
|
|
В.П. стоячи спинами один до одного, руки захвачені під лікті, ноги нарізно. 1 – присісти, 2 – в.п. |
Спина притиснена до спини партнера.
|
|
В.П. стійка ноги нарізно, руки в сторони, тримають руки партнера.
1 – поворот тулуба вправо, 2 – в.п., |
Спина притиснена до спини партнера.
|
|
В.П. стоячи спинами один до одного на відстані кроку, ноги разом, руки на поясі. Стрибки на місці з поворотом на 360 вправо і вліво на кожні 8 рахунків. |
Поворот виконувати після підстрибування. |
|
10.Вправи на відновлення дихання на місці. Вимірювання ЧСС за 6с |
У нормі пульс складає 100-120 уд/хв.. |
2 хв. |
Основна частина (25-27 хв ) |
||||
1.Прийом м’яча обома руками зверху у парах на швидкість виконання 15 прийомів без втрати м’яча |
Стоячи в парах одне напроти одного на відстані 3-4 м. Прийом м’яча здійснювати над головою на зігнуті в ліктях руки подушечками пальців. Якщо учневі бракує пари, формується трійка і виконується прийом м’яча зверху з перебіжками
|
2хв |
||
2. Прийом м’яча обома руками знизу у парах на швидкість виконання 15 прийомів без втрати м’яча |
Руки тримати прямими, ноги напівзігнуті. Учень перебуває у постійному русі |
2хв |
||
3. Прийом м’яча у будь-який спосіб у парах на швидкість виконання 20 прийомів без втрати м’яча |
Перша пара, яка виконала завдання, піднімає руки |
2хв |
||
4. Верхні та нижні прямі подачі |
Одна половина учнів розташовується за лінією подач на одному боці майданчика, друга – на протилежному. Учні, які виконали 10 точних подач першими, піднімають руки |
4хв |
||
5. Шикування в одну шеренгу на швидкість |
Відмітити найшвидших учнів |
20 с |
||
6. Ходьба в одну колону з вправами на відновлення дихання |
Стежити за правильною поставою |
30 с |
||
7. Перешикування у чотири колони
|
Утворення 4 команд |
20 с
|
||
8.Вправи на «станціях»
|
Кожна команда біжить до своєї «станції», шикується в одну шеренгу обли- чаям до вчителя та отримує завдання. На кожній «станції» виконується певне зав-дання, команди по черзі проходять усі «станції», вправи виконують всі гравці команди. Результати виконання вправ для кожної команди фіксуються у картці(Додаток А). Після проходження всіх «станцій» учитель збирає картки та підраховує бали команд. Результати кож-ної з команд фіксуються у картці зведеної відомості(Додаток Б). Учні, які звільнені від уроків фізичної культури, допомага-ють учителеві підраховувати кількість набраних очок кожною командою. |
|
||
1-а «станція» - стрибки через довгу скакалку (двоє учнів крутять скакалку, учень устрибує у скакалку, що обертається, кілька разів стрибає через неї та вистрибує. Спроба вважається вдалою, якщо скакалка не зачеплена. За кожний правильний вхід і вихід нараховується 4 бали); |
Розвиток координації рухів і почуття ритму.
|
3 хв
|
||
2–а «станція» - гра «Десятки-дев’ятки» біля стінки (необхідно виконати 10 прийомів м’яча зверху від стінки, потім – 9 прийомів м’яча знизу від стінки і 8 прийомів знизу та зверху. За кожне безпомилково виконане завдання нараховується 4 бали); |
Не переривати ритм(не ловити м’яч обома руками).
|
4 хв
|
||
3-а «станція» - стрибки зі скакалкою( якщо учень виконав більше ніж 40 стрибків за 20 с, йому нараховується 4 бали); |
У найшвидшому темпі. У кожного учня дві спроби, зараховується найкращий результат. |
4 хв
|
||
4-а «станція» - нападальні удари у стіну (підраховується кількість безпомилкових виконань. Якщо учень виконує 30 безпомилкових ударів, то йому нараховується 4 бали) |
Відстань від стінки 2-4 м. |
3 хв
|
||
Заключна частина 5 хв |
||||
1.Шикування в одну шеренгу |
Біля лінії за зростом, інтервал – один крок |
30 с |
||
2.Вправи на відновлення дихання |
Фронтально одночасно |
1 хв |
||
3.Вимірювання ЧСС за 6с |
Учитель звертає увагу, чиє ЧСС перевищує 120 уд/хв |
30 с |
||
4.Підбиття підсумків уроку |
Визначити команду-переможницю. Оцінити діяльність учнів на уроці. |
2 хв |
||
5.Домашнє завдання |
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від полу, присідання. |
30 с |
||
Додаток А
Додаток Б
|