План-конспект відкритого заняття "Мій друг і помічник комп'ютер"

Про матеріал
Закріпити знання, початкові вміння та навички, необхідні для роботи з персональним компьютером
Перегляд файлу

План-конспект відкритого заняття гуртка “Цікава інформатика”

 

Тема заняття: "Мій друг і помічник комп'ютер"

Мета: Закріпити знання, початкові вміння та навички, необхідні для роботи з ПК.

Навчальна мета:

− Забезпечити засвоєння знань та навички вміння роботи з ПК .

− Узагальнити знання гуртківців про роботу комп’ютера.

Розвивальна мета:

− Розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси гуртківців.

− Продовжити формувати вміння порівнювати, узагальнювати,

робити висновки

Виховна мета:

o світоглядна сприяти формуванню в гуртківців уявлення про операційну систему, роботи програм;

o профорієнтаційна ознайомити учнів із професіями, пов’язаними з

використанням знань здобутих в гуртку;

o етична сприяти формуванню етичних взаємин у колективі доброзичливості, взаємодопомоги, справедливості;

o естетична розвивати в гуртківців почуття прекрасного, почуття

художнього смаку, уміння пізнавати і створювати прекрасне.

 

Методи:

− словесні (розповідь, бесіда, пояснення, лекція, інструктаж тощо);

− наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників тощо);

− практичні (практична робота, навчальні вправи, ігрові вправи,

лабораторні досліди, тощо).

Тип заняття: (засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування

практичних умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований).

Форма заняття: індивідуальне, групове, фронтальне.

Учасники заняття: вихованці 2 – 5 класів.

Обладнання: мобільний телефон, комп'ютери, мультимедійна доска, вказівка, наочний посібник.

Попередня робота: підготовка практичного матеріалу.

      План заняття:

                   I. Організаційний момент.

                   ІІ. Розминка.

                   ІІІ. Основна частина.

                   IV. Підсумок заняття.

 

Хід заняття

 

      I. Орг. момент. Вступне слово педагога

      - Доброго дня, дорогі діти та шановні колеги, сьогодні ми з вами зустрілися на відкритому занятті гуртка «Цікава інформатика». І почнемо ми його з маленького вірша – загадки.

 

                                      Він малює, він вважає,

                                      Проектує заводи,

                                      Навіть у космосі літає,

                                      І прогноз погоди.

                                      Мільйони обчислень

                                      Може зробити за хвилину.

                                      Здогадайся, що це за геній?

                                      Ну, звичайно ж – … КОМП'ЮТЕР!

 

Сьогодні актуальна фраза: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

Комп'ютер протягом останніх двадцяти років дуже міцно увійшов у життя людини. Досить важко знайти хоча б якусь спеціальність, яка тим чи іншим шляхом не була б автоматизована за допомогою сучасних технологій.

Людська цивілізація рухається шляхом розвитку науково-технічного прогресу. І вам дорогі діти надалі знадобляться знання комп'ютера, може хтось із вас стане хорошим програмістом, або просто досвідченим користувачем.

  ІІ. Розминка. Наше заняття розпочнемо з розминки. Прошу вас вихованці, відповісти на такі запитання.

• Багато дій на увімкненому комп'ютері починаються з натискання якої кнопки? (Пуск)

• Як називається маніпулятор, який часто використовується в комп'ютерних іграх.(Джойстик)

• “Мозком” комп'ютера ми називаємо (Процесор)

• Клавіша, яка дозволяє відокремити в текстових редакторах одне слово від іншого, називається (Пробіл)

• Периферійний пристрій для введення тексту. (Клавіатура)

• Який пристрій "переводить" картинку з паперу в електронний вигляд. (Сканер)

• Тимчасове сховище непотрібних файлів. (Кошик)

• Який пристрій виводить інформацію на папір (принтер)

• Миготлива смужка на екрані монітора (курсор)

• Кнопка, яка перезавантажує комп'ютер (reset)

Педагог. – Дякую ви молодці

       ІІІ. Основна частина.

 Педагог. - Усі ми знаємо, що персональний комп'ютер – це електронний прилад. Від інших електронних приладів він відрізняється тим, що для нього передбачена можливість тривалої експлуатації без відключення електричної мережі.

А тепер виконаємо вправу про безпеку в комп’ютерному класі через платформу learningapps за посиланням

https://learningapps.org/view3134293

 

- Свої знання про технічний пристрій комп'ютера нам продемонструє Вова (виступ Володимира)

- Дякую Вова

Та виконаємо вправу за посиланням

https://learningapps.org/view6080943

 

 

 

Педагог.- Розвиток сучасних технологій призводить до того, що комп'ютер стає все більш безпечним для людини. Проте вже сьогодні, як свідчать, наприклад, дані міністерства праці США, різні порушення здоров'я службовців, які працюють за комп'ютером, коштують Америці 100 мільярдів доларів щороку. Компенсації досягають астрономічних розмірів, а деяким постраждалим від роботи за комп'ютером доводиться розплачуватись жорстокими болями протягом усього життя. Нещодавні дослідження показали, що приблизно 20% порушень здоров'я, пов'язаних із роботою за комп'ютером, викликані не "шкідливістю" комп'ютера як такого, а не знанням основних правил роботи з ним, а також неправильною організацією робочого місця. Сидяча тривала робота шкідлива людині взагалі. Тривале перебування в одній і тій самій позі змушує м'язи працювати безперервно без відпочинку. При цьому в них накопичуються продукти розпаду, що викликають болючі відчуття. Гіпокінезія, або малорухливість, - головний бич користувачів ПК та програмістів. При зниженні рівня фізичної активності, викликаному сидячим способом життя, різко зростає ризик багатьох захворювань на кшталт остеохондрозу, ожиріння, геморою. А нещодавні дослідження вчених Гарвардського університету (США) переконливо показали, що гіпокінезія є також фактором ризику розвитку цукрового діабету.

Про основні вимоги до організації роботи за комп'ютером та рекомендації щодо їх виконання перерахує та покаже нам наочно Максим (виступ Максима)

Спасибі Максим.

Педагог. - Андрій розповість нам про особливості операційної системи Windows ХР та її обслуговування. (Виступ Андрій).

Педагог. – Багато інформації ми дізналися, для когось нової, для когось не зовсім. Зараз я прошу розділитись на дві команди: команда дорослих та команда дітей для розгадування кросворду (роздаю надрукований кросворд). Час виконання завдання 5 хвилин.

 Педагог. – Дякую за роботу (підбивається підсумок). А зараз Ярослав розповість нам про «Текстовий редактор Word» (виступ Ярослава).

  - Так, дійсно, за допомогою Microsoft Word можна красиво набирати тексти, редагувати, змінювати шрифт тексту, колір і фон, одним словом можна створювати текстові документи будь-якої складності, автоматизувати свою роботу.

   – Зараз вихованці, я попрошу вас створити текстовий файл та набрати слово інформатика. Завдання наступне: хто більше складе слів зі слова інформатика, кожна літера використовується стільки ж, скільки і в даному слові (час виконання 5 хв)

Потім підводиться підрахунок слів, відзначається найінтелектуальніший вихованець.

Педагог. - А чи знаєте ви хлопці та дівчата, що ті, хто цілий день проводить за комп'ютером, знають, що іноді очі просто не витримують навантаження та починають хворіти, сльозитися та червоніти. А ноги, шия та кисті рук затікають і відмовляються, нам підкоряться. Запам'ятайте нескладний комплекс для зміцнення м'язів очей і зняття напруги з рук і ніг, повторюйте його кілька разів на день і проблем зі здоров'ям буде набагато менше, а ваша робота набагато ефективніша.

- І зараз я попрошу хлопців продемонструвати ці не складні вправи провести так, сказати майстер – клас для моїх колег, і сподіваюся, що це їм теж стане в нагоді (Ярослав читає, а кожна дитина демонструє вправу).

Варвара вправа для очей, вправа для рук, вправа для шиї. Ваня вправи для ніг.

 


КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ЗНЯТТЯ ВТОМИ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В КАБІНЕТАХ ІНФОРМАТИКИ

ОРІЄНТОВНИЙ КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ЗНЯТТЯ ЗОРОВОЇ ВТОМИ

Вправи виконують, сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд — прямо, відвернувшись від комп’ютера.

Варіант 1

  1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні.Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямку.
  2. Заплющити очі на рахунок «раз-два», розплющити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
  3. Кругові рухи очей: до 5 кругів уліво і вправо.

Варіант 2

  1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.
  2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.
  3. Спокійно посидіти із заплющеними очима, розслабившись, протягом 5 с.

ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСУ ВПРАВ

ДЛЯ ЗНЯТТЯ М’ЯЗОВОГО НАПРУЖЕННЯ

Варіант 1

Вихідне положення — сидячи на стільці.

  1. Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 с. Розслабити, а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.
  2. Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися в такому положенні 2–3 с і розслабитися.
  3. Сидячи на стільці, піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.
  4. Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишатися в такому положенні 5 с, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.

Варіант 2

Вихідне положення — сидячи на стільці.

  1. Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі. Повторити 5 разів.
  2. Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.
  3. Зробити легкий самомасаж обличчя і кисті руки протягом 3–5 с.

Варіант 3

Вихідне положення — стоячи, ноги разом, руки вниз.

  1. Прямі руки розвести в боки долонями догори, зробити вдих.
  2. Схрестити руки перед грудьми, міцно обхопити себе за плечі, повторити 5 разів.
  3. Кругові рухи ліктями вперед протягом 5 с.

Те саме назад. Дихати рівномірно.

 

Педагог. У наш сучасний вік люди багато слухають музику і дивляться відеофільми, кліпи концерти і все це на мобільних переносних пристроях, таких як мобільний телефон, різні види гаджетів, ігрових приставок та багато інших пристроїв, і майже всі вони з різними аудіо та відео розширеннями. Тому є відео та аудіо редактори, які підганяють, оцифровують відео та аудіо файли під будь-який пристрій. 

Педагог. – А зараз я хотів би перевірити, наскільки добре знають комп'ютер наші освітяни. Я прошу вас зробити вправу за посиланням.

https://learningapps.org/view2701564 

(Робота з освітянами) Оцінка знань освітян.

Спасибі колеги

  IV. Підсумок заняття.

      Педагог. Ось і добігло кінця наше заняття. Важко собі уявити сучасну людину, яка не володіє навичками роботи з комп'ютером. Інтерес до інформатики та вміння користуватися персональним комп'ютером допоможе нашим дітям вибрати потрібну та перспективну професію. Цілком можливо і високооплачувану.

Дякуємо всім за участь!

 

docx
Додав(-ла)
Малахова Олена
Додано
1 березня 2023
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку