ПЛАН-КОНСПЕКТ
ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
6 клас
Модуль: бадмінтон
Підготувала:
Перепечина Руслана Володимирівна
вчитель фізичної культури,
старший вчитель, спеціаліст вищої категорії
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №1
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
2024
Тема : Оволодіння технічними прийомами з бадмінтону.
Мета:
- оволодіння технічними прийомами бадмінтону;
- розвиток спритності, координації рухів і витривалості;
- виховання колективізму, почуття взаємоповаги і взаємодопомоги, уваги, витримки.
Завдання:
- Навчити техніки жонглювання воланом.
- Ознайомити з низькою подачею волана зовнішньою та внутрішньою стороною ракетки у бадмінтоні.
- Сприяти розвитку спритності, координації і витривалості за допомогою естафет з елементами бадмінтону та рухливої гри в «Снайпер» з елементами бадмінтону.
- Розвивати інтерес до гри в бадмінтон.
Обладнання: ракетки для бадмінтону, волани, повітряні кульки, маленькі пластикові м’ячі, секундомір, аудіосистема.
Місце проведення: спортивна зала.
Наскрізні лінії :
Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ-1) націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.
Питання, що належать до змістової лінії «Здоров'я і безпека» (НЛ-3) прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» (НЛ-4) націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування…)
|
Хід уроку |
||
з/п |
Зміст уроку |
Наванта- ження |
Організаційно-методичні вказівки |
I |
Підготовча частина (15 хв) |
||
1. |
Шикування, привітання. |
30 сек. |
Перевірити наявність учнів і готовність до уроку (наявність спорт.форми та самопочуття.) |
2. |
Теоретична частина: основні правила гри; інструктаж з Т.Б. |
1хв. 30сек.
|
Ознайомить учнів з основними правилами гри у бадмінтон. Повторити з учнями правила техніки безпеки на уроці. Не повинно бути: гачків, пряжок, ґудзиків, каблучок, медальйонів, сережок, окулярів. Не порушувати дисципліну під час гри, не штовхати в спину, не ставити підніжки, виконувати правила рухливих ігор. Оволодіння правильною технікою гри – є запорукою профілактики травм кістково-зв’язувального апарату та м’язів. (Н.Л.-2,3.) |
3. |
Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Звернути увагу на учнів з ЧСС більше, ніж 100 уд./хв. Задати режим роботи для учнів медичних груп(120-130 та 140-150 уд./хв.) (Н.Л.-4) |
4.
|
Різновиди ходьби: на носках; на п’ятах; з п’ятки на носок; |
2хв. |
Організувати і розімкнути учнів у строю на безпечну відстань. В обхід залу. Темп середній Руки на пояс. Спину тримати рівно. (Н.Л.-3)
|
5. |
Різноманітний біг: легкий біг; приставними кроками лівим та правим боком; |
2 хв. |
Поступово прискорювати темп руху. Дистанція – 2-3 кроки. Темп виконання повільний. (Н.Л.-3) |
6. |
Ходьба з одночасним виконанням відновлюючих дихальних вправ. |
30 сек. |
Темп виконання повільний. (Н.Л.-3) |
7. |
Загально-розвиваючі вправи з ракеткою: |
7хв.
|
|
|
Вправа №1 В.п. - ноги нарізно, ракетка знизу в прямих руках, нахили голови вперед на 1-4 , назад на 5-8.
|
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Стежити за диханням та рахунком.Темп повільний. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №2 В.п.-ноги нарізно, ракетка знизу в прямих руках, піднімання та опускання по черзі правого та лівого плеча. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Стежити за диханням та рахунком. Темп повільний. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №3 В.п. - ноги нарізно, ракетка в обох руках, піднімання рук до грудей, вгору, до грудей, до низу. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Стежити за диханням та рахунком. Темп повільний. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №4 В.п. - ноги нарізно, ракетка у правій руці, нахили тулуба ліворуч з передачею ракетки у вліву руку на 1-4 та навпаки. |
6-8 раз. |
Максимальна амплітуда виконання вправи. Стежити за диханням та рахунком. Стежити за диханням та рахунком. Темп повільний. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №5 В.п. - ноги нарізно, ракетка у витягнутих перед грудьми руках, повороти тулуба ліворуч, праворуч на 1-2. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №6 В.п. - ноги нарізно, ракетка у витягнутих руках, кругові оберти прямими руками ліворуч на 1-2, праворуч на 3-4. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №7 В.п. - ноги нарізно, ракетка у витягнутих руках перед грудьми, піднімання зігнутих у колінах ніг до ракетки: на 1-2 лівою ногою, на 3-4 правою ногою. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №8 В.п. - ноги нарізно, ракетка у лівій руці, кругові оберти ракеткою з одночасним підніманням зігнутої у коліні лівої ноги на 1-2 та ракетка у правій руці, кругові оберти ракеткою з одночасним підніманням зігнутої у коліні правої ноги на 3-4. |
6-8 раз.
|
Спину тримати рівно. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3)
|
|
Вправа №9 В.п. - ноги нарізно, ракетка у витягнутих перед грудьми руках, згинання ніг у колінах в повний присід та назад на 1-2. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3)
|
|
Вправа №10 В.п. - ноги нарізно, ракетка у витягнутих перед грудьми руках, стрибкові вправи з поворотом тулуба ліворуч та праворуч на 1-2. |
6-8 раз. |
Спину тримати рівно, максимальна амплітуда виконання вправи. Руки прямі в ліктях не згибати. Темп повільний. Стежити за диханням та рахунком. (Н.Л.-3)
|
8. |
Вправа на відновлення дихання: 1-2 руки вгору вдих, ракетка в гору, 3-4 руки до низу, ракетка вниз. |
30 сек. |
Стежити за диханням та рахунком. Темп повільний. (Н.Л.-3) |
9. |
Вимірювання ЧСС за 15 сек. |
30 сек. |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. (Н.Л.-4) |
II |
Основна частина (25 хв) |
||
1. |
Навчити техніки жонглювання воланом. |
|
Ознайомити учнів з технікою жонглювання воланом. Опрацювати підвідні вправи. Вчитель роздає кожному учню повітряні кульки та маленькі пластикові м’ячі. |
|
Вправа№1: -жонглювання повітряною кулькою внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки у русі;
|
2хв. |
Жонглювання здійснюється набиванням ракеткою кульки над собою внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки в русі. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №2: -жонглювання малим пластиковим м’ячем внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки на місці; |
2хв. |
Жонглювання здійснюється набиванням ракеткою малого пластикового м’яча перед собою внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки на місці. (Н.Л.-3) |
|
Вправа №3: - Низька подача зовнішньою та внутрішньої стороною ракетки малого пластикового м’яча. |
3хв. |
Подача здійснюється малим пластиковим м’ячем зовнішньою та внутрішньої стороною ракетки у парах на відстані до 3м. (Н.Л.-3) |
2. |
Жонглювання воланом внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки на місці. |
3 хв. |
Жонглювання здійснюється набиванням ракеткою волана перед собою внутрішньою та зовнішньою сторонами ракетки на місці. (Н.Л.-3) |
3. |
Низька подача волана зовнішньою та внутрішньої стороною ракетки. |
3 хв. |
Подача здійснюється воланом зовнішньою та внутрішньої стороною ракетки у парах на відстані до 3м. Волан тримаємо вказівним та великим пальцями за головку волана(головкою вниз), або тими ж пальцями за крильця волана зверху. (Н.Л.-3) |
4. |
Естафета №1 з елементами бадмінтону: за командою вчителя перші учасники команд кладуть волан на ракетку і біжать «змійкою» через фішки до позначеного місця, беруть волан і виконують удар ракеткою по цілі( висячий на стіні обруч), підбирають волан, кладуть його на ракетку та біжать у зворотному напрямку для передачі волана зі своєї ракетки на ракетку учасника №2 і так далі. |
3 хв. |
Естафета виконується двома командами. Звертати увагу на швидкість та точність виконання вправ на дистанції. (Н.Л.-2,3) |
5. |
Естафета №2 з елементами бадмінтону: за командою вчителя учасники двох команд під №1 кладуть волан на ракетку і долають два бар'єри, далі біжать «змійкою» через фішки у зворотному напрямку для передачі волана на ракетку учаснику під №2 і так далі. |
3 хв. |
Естафета виконується двома командами. Звертати увагу на швидкість та правильне подолання перешкод на дистанції. (Н.Л.-2,3) |
6. |
Естафета №3 з елементами бадмінтону: за командою вчителя перші учасники команд рухаються до позначеного місця, виконують верхню та нижню подачі ракеткою по повітряної кульки і повертаються до лінії старту де передають естафету наступному учаснику. |
3хв. |
Естафета виконується двома командами. Звертати увагу на швидкість та точність виконання вправ на дистанції. (Н.Л.-2,3)
|
7. |
Рухлива гра «Снайпер» з елементами бадмінтону: кожній команді вчитель дає по 2 волана, учасники команди яким дали волани намагаються кинути волан в учасників гри, що тікають. Гравець у якого потрапив волан стає «снайпером». |
3 хв. |
Вчитель об’єднує у команди та обирає 2 «снайперів» яким видає волани, пояснює правила гри і починає гру за командою. Після певного часу, вчитель об'єднує дві в одну команду і гра проходить з 4 «снайперами». (Н.Л.-2,3) |
III |
Заключна частина ( 5хв ) |
||
1. |
Шикування в одну шеренгу, візуальний контроль учнів, Вимірювання ЧСС за 10сек. |
30сек. |
Звернути увагу на учнів з підвищеної ЧСС. (Н.Л.-3,4) |
2. |
Відновлення дихання в русі. |
2 хв. |
1-3 зробити повільний глибокий вдих, затримати – руки підняти вгору; 2-3 зробити короткий і сильний видих, опустити руки через сторони. (Н.Л.-3) |
3. |
Домашнє завдання. |
30сек. |
Знати основні правила бадмінтону. (Н.Л.-2,3) |
4. |
Підведення підсумків уроку. |
1 хв.
|
Визначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. |
5. |
Організований вихід зі спортивної зали. |
1 хв. |
Вихід звичайним кроком, дотримуючись дистанції. |