Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5го класу
Модулі: Аеробіка. Волейбол. Шахи.
Завдання уроку:
1.Скласти комбінацію рухів в аеробіці з базових кроків під музичний супровід.
2.Повторити передачу м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Елементи гри у «Волейбол».
3. Гра в шахи.
Мета уроку:
1) Формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я.
2) розвивати швидкісно-силові якості, спритність, координацію, гнучкість, відчуття ритму.
3) Виховувати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я, стимулювати бажання до всебічного фізичного розвитку, виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.
Наскрізні лінії: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність.
Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, математична, навчання впродовж життя, громадянська та соціальна, інформаційно-комунікаційна.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні, свисток, колонка, обручі.
Дата _____
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (15 хвилин) |
|||
1. |
Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: «Рівняйсь!» «Струнко!» «Вільно!» |
15 сек. |
Фронтальний метод |
2. |
Привітання з класом. Повідомлення завдань уроку. |
15 сек. |
|
3. |
Виконання організуючі вправи. Команди: «Рівняйсь! Струнко!» Повороти на місці: “Ліворуч!» «Праворуч!» «Кругом!» «Стройовий крок!» «З лівої ноги, на місці кроком руш!» «Стій!» виконувати в шерензі та в колоні. |
30 сек. |
Слідкувати за стройовою поставою, використовувати орієнтири. |
4. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Запам‘ятати ЧССза10 сек. на початку уроку.Учні спеціальної медичної групи, а також ті, в кого підвищена ЧСС, стають у кінець шеренги. |
5. |
Перешикування із однієї шеренги в колону. Команда: «Клас!», «Кроком руш!», «Дистанція 2 кроки!» |
|
Слідкувати за дистанцією |
6. |
Загальнорозвиваючі вправи в русі: Вправи для профілактики плоскостопості: а) ходьба на носках, руки вгору; б) ходьба перекатом з п‘ятки на носок, руки на поясі; в) ходьба на п‘ятках, руки за головою; г) ходьба на внутрішній та зовнішній стороні стопи, руки на поясі; д) ходьба перекатом із зовнішньої на внутрішню сторону стопи, руки на поясі.
Вправи для м‘язів рук та тулуба в русі:
1-2 – пружинні відведення зігнутих рук назад; 3-4 – пружинні відведення прямих рук назад.
1-2-3-4 – колові рухи руками вперед; 1-2-3-4 – колові рухи руками назад.
|
6хв.
20 м 20 м 20 м 20 м
20 м
4 р.
8 р.
2 х 4р.
8 р.
8 р.
|
Фронтальний метод Темп середній Максимально підійматися на носок. Слідкувати за поставою, спина рівна. Дихання довільне, не дивитися під ноги.
Руки на рівні грудей
Руки прямі в ліктьових суглобах Пальці зжати в кулаки Темп середній, дихання довільне, не виконувати поворот різнойменно.
В.п. - вдих, нахил тулуба-видих |
Бігові вправи.
|
20 м 20 м 80 м 40 м
20 м 20 м
|
Темп середній, руки зігнути Зміна напряму за сигналом вчителя Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць. Зміна напряму за сигналом вчителя |
|
Вправи для відновлення дихання в русі: а) руки догори, голова вперед, вверх - вдих; б) руки донизу, голова підборіддям донизу – видих. |
4 р.
|
Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “ши”. |
|
7. |
Перешикування з колони в шеренгу, у коло. “Клас, по колу руш!», «На місці кроком! Стій! Ліворуч!” |
|
Дистанція 2 кроки |
8.
9. |
Комплекс вправ ранкової гігієнічної гімнастики
1).В.п. – о.с. 1-2 – стійка на лівій нозі, праву назад, на носок, руки в сторону, долонями догори; 3-4 – В.п. 5-8 – те саме, стоячи на правій. 2). В.п. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми. 1-2-3 – праву руку в сторону, три пружні повороти тулуба направо; 4 – В.п. 5-6-7 – те ж саме, наліво; 8 – В.п. 3). В.п. – о.с. 1 – стійка на лівій нозі, праву вбік, на носок, нахил вправо, праву руку на пояс, ліву за голову; 2 – В.п. 3-4 – те саме, вліво. 4). В.п. – о.с. 1-2 – праву ногу назад-донизу, руки за голову; 3-4 – В.п. 5-8 – те ж саме, відставляючи ліву. 5). В.п. – о.с. 1 – упор присівши, руки на підлозі; 2- упор стоячи зігнувшись; 3- упор присівши; 4 – В.п. 6). В.п. – широка стійка, ноги нарізно, руки в сторони. 1 – напівприсід на правій; 2-3 – два пружних напівприсідання; 4 – В.п. 5-8 – те ж саме, на лівій. 7). В.п. – сід. 1-2 – упор ззаду лежачи; 3-4 – В.п. 8). В.п. – упор присівши. 1-2 – по черзі, відставляючи ноги (праву, а потім ліву) назад, прийняти положення упор лежачи. 3-4 – згинаючи праву, а потім ліву, повернутись у положення упор присівши – В.п. 9). В.п. – упор стоячи на колінах. 1-2 – випрямляючи праву ногу і піднімаючи її вгору-назад, зігнути руки до дотику грудьми підлоги; 3-4 – В.п.; 5-8 – те ж саме, випрямляючи ліву ногу. 10). В.п. – сід, ноги нарізно, руки охоплюють лікті (перед собою). 1-3 – виконати три пружні нахили, намагаючись торкнутися передпліччями підлоги; 4 – В.п. 11). В.п. – руки вгору. 1 – стрибок, руки в сторони; 2 – стрибок в о.с., ноги нарізно, руки вгору, сплеск над головою. 12). Ходьба. 1 – руки вперед, в сторону – вдих. 2 – В.п. – видих.
|
5хв.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
32 р.
8 р. |
Фронтальний метод під музичний супровід Прогнутись у грудній частині. У момент прогинання вагу тіла зберігати на опорній нозі. Повороти виконувати енергійно, збільшуючи амплітуду
Виконувати в лицевій площині. При нахилі, вагу тіла зберігати на опорній нозі.
Прогнутись в грудній частині.
Випрямляючи ноги з упору, присівши, намагатися не відривати руки від підлоги.
Спину тримати рівно
Прогинаючись, відтягнути носки, доторкнутися ними до підлоги, сідниці напружити.
Руки тримати напруженими, не “провалюватися” в плечах. Ногу тримати рівно. Дихання довільне. Якнайширше. Ноги прямі, носки відтягнені.
Стрибати легко, на носках.
Виконуючи ходьбу на місці, носок тягнути донизу. |
Комбінації рухів з базових кроків в аеробіці |
3хв. |
Під музичний супровід |
|
10. |
Визначення ЧСС учнів за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод 150—180 уд./хв |
ІІ. Основна частина (27 хв.) |
|||
1. |
Відпрацювання рухових якостей і технічних елементів: Швидкість 1. На лицьовій лінії три-чотири гравці стоять спиною до сітки. По сигналу учителя повертаються через ліве плече і біжать до сітки, торкаються середньої лінії. Повертаються кроком. 2. На лицьовій лінії три-чотири гравці сидять спиною до сітки. По сигналу вчителя підводяться і біжать до сітки, торкаються середньої лінії. Повертаються кроком. 3. На лицьовій лінії три-чотири гравці стрибають на скакалках. По сигналу тренера кидають скакалки і біжать до сітки, торкаються середньої лінії. |
7хв
2-3 рази
2-3 рази
2-3 рази |
Учні працюють за свистком.
|
2.
3. |
Передача Повторення техніки передачі м'яча зверху. Кожен - з м'ячем. - до передачі (стійка: прямі ноги паралельно, на ширині плечей; руки майже прямі, кисті широко розкриті, великі пальці розгорнуті, утворюючи воронку, м'яч в кистях); - у момент передачі (рух починає права нога: торкання поли спочатку п'ятою, потім - усією ступнею; у тому ж порядку до неї приставляється ліва. Одночасно з обох ніг, не згинаючи колін, при невисокому поштовху п'ятами від поли виконуються передачі вгору. - кидки м'яча в стіну (гравці стоять в 1-2 м від стіни): зробити легкий кидок в стіну і упіймати в широкі кисті, дотримуючись положення рук і ніг. При виконанні кидків штовхатися одними п'ятами.
|
12хв |
Учитель показує положення гравця :
При передачах в парах на заняттях - більше роз'яснень і контролю за правильністю положень і рухів рук і ніг.
|
Естафети на розвиваток швидкісно-силових якостей, спритністі, координації та прийомами розміщення шахових фігур на дошці на початок гри. |
4хв. |
Змагальний метод. |
|
4. |
Гра Ігри з одним м'ячем через сітку: 1) 6х6 - просте перекидання м'яча, з вибуванням шістки після 3-4-5 очок; 2) усі гравці шістки з м'ячами. Кожен гравець кидає м'яч тільки "своєму" суперникові (гравцеві, що стоїть навпроти). Перемагає команда, яка більше набере загальних очок. |
4хв |
Обов'язково дати можливість пограти усім, причому по кілька разів (скоротити час мікроматчів за часом або набору очок). Учитель визначає розміри майданчика, напрям переміщень. |
ІІІ. Заключна частина (3 хв.) |
|||
1. |
Шикування |
10 сек. |
В одну шеренгу. |
2. |
Вправи на розслаблення |
1хв |
Виконувати під спокійну музику |
3. |
Визначення ЧСС учнів за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
4. |
Підведення підсумків уроку. |
30 сек. |
Подякувати учням за старанність |
5. |
Домашнє завдання. Вивчити 1-6 вправи ранкової гімнастики. |
30 сек. |
Правила техніки безпеки при заняттях фізичними вправами. |
6. |
Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання. |
20 сек. |
Фронтальний метод |
7. |
Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали. |
30 сек. |
Потоковий спосіб організації діяльності учнів |