План-конспект з фізичної культури 5 клас НУШ

Про матеріал
Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5го класу Модулі: Аеробіка. Волейбол. Шахи. Завдання уроку: 1.Скласти комбінацію рухів в аеробіці з базових кроків під музичний супровід. 2.Повторити передачу м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Елементи гри у «Волейбол». 3. Гра в шахи. Мета уроку: 1) Формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я. 2) розвивати швидкісно-силові якості, спритність, координацію, гнучкість, відчуття ритму. 3) Виховувати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я, стимулювати бажання до всебічного фізичного розвитку, виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги. Наскрізні лінії: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність. Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, математична, навчання впродовж життя, громадянська та соціальна, інформаційно-комунікаційна.
Перегляд файлу

Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5го класу

Модулі: Аеробіка. Волейбол. Шахи.

Завдання уроку:

1.Скласти комбінацію рухів в аеробіці з базових кроків під музичний супровід.      

2.Повторити  передачу м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Елементи гри у «Волейбол».                                   

3.  Гра в шахи.

Мета уроку:

1) Формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я.

 2) розвивати швидкісно-силові якості, спритність, координацію, гнучкість, відчуття ритму.

3) Виховувати в учнів  свідоме ставлення до власного здоров’я, стимулювати бажання до всебічного фізичного розвитку, виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.

Наскрізні лінії: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність.

Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, математична, навчання впродовж життя, громадянська та соціальна, інформаційно-комунікаційна.

 

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення: спортивна зала.

Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні, свисток, колонка, обручі.

Дата _____

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозува

ння

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (15 хвилин)

1.

Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: «Рівняйсь!» «Струнко!» «Вільно!»

15 сек.

Фронтальний метод

2.

Привітання з класом. Повідомлення завдань уроку.

15 сек.

3.

Виконання організуючі вправи. Команди: «Рівняйсь! Струнко!» Повороти на місці: “Ліворуч!» «Праворуч!» «Кругом!» «Стройовий крок!» «З лівої ноги, на місці кроком руш!» «Стій!» виконувати в шерензі та в колоні.

30 сек.

 Слідкувати за стройовою поставою, використовувати орієнтири.

4.

Визначення ЧСС за 10 сек.

30 сек.

Запам‘ятати ЧССза10 сек. на початку уроку.Учні спеціальної медичної групи, а також ті, в кого підвищена ЧСС, стають у кінець шеренги.

5.

Перешикування із однієї шеренги в колону. Команда: «Клас!», «Кроком руш!», «Дистанція 2 кроки!»

 

Слідкувати за дистанцією

6.

Загальнорозвиваючі вправи в русі:

Вправи для профілактики плоскостопості:

а) ходьба на носках, руки вгору;

б) ходьба перекатом з п‘ятки на носок, руки на поясі;

в) ходьба на п‘ятках, руки за головою;

 г) ходьба на внутрішній та зовнішній стороні стопи, руки на поясі;

д) ходьба перекатом із зовнішньої на внутрішню сторону стопи, руки на поясі.

 

Вправи для м‘язів рук та тулуба в русі:

  1. В.п. – руки перед грудьми:

1-2 – пружинні відведення зігнутих рук назад;

3-4 – пружинні відведення прямих рук назад.

  1. В.п. – права рука догори, зміна положення на кожний крок.
  2. В.п. – руки прямі догори:

1-2-3-4 – колові рухи руками вперед;

1-2-3-4 – колові рухи руками назад.

  1. В.п. – руки перед грудьми. Ходьба з поворотом тулуба наліво, направо на кожен крок.
  2. В.п. – руки на пояс. Ходьба з нахилом тулуба на кожний крок, рухи до правої, лівої ноги.

6хв.

 

 

20 м

20 м

20 м

20 м

 

20 м

 

 

 

4 р.

 

 

8 р.

 

2 х 4р.

 

 

8 р.

 

 

8 р.

 

Фронтальний метод

Темп середній

Максимально підійматися на носок.

Слідкувати за поставою, спина рівна.

Дихання довільне, не дивитися під ноги.

 

 

 

Руки на рівні грудей

 

 

Руки прямі в ліктьових суглобах

Пальці зжати в кулаки

Темп середній, дихання довільне, не виконувати поворот  різнойменно.

 

В.п. - вдих,

 нахил тулуба-видих

Бігові вправи.

  1. Біг вперед.
  2. Біг вперед спиною.
  3. Біг “змійкою” за орієнтирами.
  4. Біг схрестним кроком правим, лівим боком, руки в сторони.
  5. Біг з високим підніманням стегна, руки на поясі. 
  6. Біг з закиданням гомілки, руки на поясі.

 

 

20 м

20 м

80 м

40 м

 

20 м

20 м

 

 

Темп середній, руки зігнути

Зміна напряму за сигналом вчителя

Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць.

Зміна напряму за сигналом вчителя

Вправи для відновлення дихання в русі:

а)  руки догори, голова вперед, вверх -  вдих;

б)  руки донизу, голова підборіддям донизу – видих.

4 р.

 

 

Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “ши”.

7.

Перешикування з колони в шеренгу, у коло. “Клас, по колу руш!», «На місці кроком! Стій! Ліворуч!”

 

Дистанція 2 кроки

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Комплекс вправ ранкової гігієнічної гімнастики

 

1).В.п. – о.с.

1-2 – стійка на лівій нозі, праву назад, на носок, руки в сторону, долонями догори;

3-4 – В.п.

5-8 – те  саме, стоячи на правій.

2). В.п. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми.

1-2-3 – праву руку в сторону, три пружні повороти тулуба направо;

4 – В.п.

5-6-7 – те ж саме, наліво;

8 – В.п.

3). В.п. – о.с.

1 – стійка на лівій нозі, праву вбік, на носок, нахил вправо, праву руку на пояс, ліву за голову;

2 – В.п.

3-4 – те  саме, вліво.

4). В.п. – о.с.

1-2 – праву ногу назад-донизу, руки за голову;

3-4 – В.п.

5-8 – те ж саме, відставляючи ліву.

5). В.п. – о.с.

1 – упор присівши, руки на підлозі;

2- упор стоячи зігнувшись;

3- упор присівши;

4 – В.п.

6). В.п. – широка стійка, ноги нарізно, руки в сторони.

1 – напівприсід на правій;

2-3 – два пружних напівприсідання;

4 – В.п.

5-8 – те ж саме, на лівій.

7). В.п. – сід.

1-2 – упор ззаду лежачи;

3-4 – В.п.

8). В.п. – упор присівши.

1-2 – по черзі, відставляючи ноги (праву, а потім ліву) назад, прийняти положення упор лежачи.

3-4 – згинаючи праву, а потім ліву, повернутись у положення упор присівши – В.п.

9). В.п. – упор стоячи на колінах.

1-2 – випрямляючи праву ногу і піднімаючи її вгору-назад, зігнути руки до дотику грудьми підлоги;

3-4 – В.п.;

5-8 – те ж саме, випрямляючи ліву ногу.

10). В.п.  – сід, ноги нарізно, руки охоплюють лікті (перед собою).

1-3 – виконати три пружні нахили,  намагаючись торкнутися передпліччями підлоги;

4 – В.п.

11). В.п. – руки вгору.

1 – стрибок, руки в сторони;

2 – стрибок в о.с., ноги нарізно, руки вгору, сплеск над головою.

12). Ходьба.

1 – руки вперед, в сторону – вдих.

2 – В.п. – видих.

 

5хв.

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

8 р.

 

 

 

 

32 р.

 

 

 

8 р.

Фронтальний метод під музичний супровід

Прогнутись у грудній частині. У момент прогинання вагу тіла зберігати на опорній нозі.

Повороти виконувати енергійно, збільшуючи амплітуду

 

 

 

Виконувати в лицевій площині. При нахилі, вагу тіла зберігати на опорній нозі.

 

Прогнутись в грудній частині.

 

 

Випрямляючи ноги з упору, присівши, намагатися не відривати руки від підлоги.

 

Спину тримати рівно

 

 

 

 

Прогинаючись, відтягнути носки, доторкнутися ними до підлоги, сідниці напружити.

 

Руки тримати напруженими, не “провалюватися” в плечах.

Ногу тримати рівно. Дихання довільне.

Якнайширше.

Ноги прямі, носки відтягнені.

 

 

 

Стрибати легко, на носках.

 

 

Виконуючи ходьбу на місці, носок тягнути донизу.

Комбінації рухів з базових кроків в аеробіці

3хв.

Під музичний супровід

10.

Визначення ЧСС учнів за 10 сек.

 30 сек.

Фронтальний метод

150—180 уд./хв

ІІ. Основна частина (27 хв.)

1.

Відпрацювання рухових якостей і технічних елементів: Швидкість

1. На лицьовій лінії три-чотири гравці стоять спиною до сітки. По сигналу учителя повертаються через ліве плече і біжать до сітки, торкаються середньої лінії. Повертаються кроком.

2. На лицьовій лінії три-чотири гравці сидять спиною до сітки. По сигналу вчителя підводяться і біжать до сітки, торкаються середньої лінії. Повертаються кроком.

3. На лицьовій лінії три-чотири гравці стрибають на скакалках. По сигналу тренера кидають скакалки і біжать до сітки, торкаються середньої лінії.

7хв

 

2-3 рази

 

 

2-3 рази

 

2-3 рази

 

 

Учні працюють за свистком.

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Передача

Повторення  техніки передачі м'яча зверху. Кожен - з м'ячем.

- до передачі (стійка: прямі ноги паралельно, на ширині плечей; руки майже прямі, кисті широко розкриті, великі пальці розгорнуті, утворюючи воронку, м'яч в кистях);

- у момент передачі (рух починає права нога: торкання поли спочатку п'ятою, потім - усією ступнею; у тому ж порядку до неї приставляється ліва. Одночасно з обох ніг, не згинаючи колін, при невисокому поштовху п'ятами від поли виконуються передачі вгору.

- кидки м'яча в стіну (гравці стоять в 1-2 м від стіни): зробити легкий кидок в стіну і упіймати в широкі кисті, дотримуючись положення рук і ніг. При виконанні кидків штовхатися одними п'ятами.

 

12хв

Учитель показує положення гравця :

При передачах в парах на  заняттях - більше роз'яснень і контролю за правильністю положень і рухів рук і ніг.

 

Естафети

 на розвиваток  швидкісно-силових якостей, спритністі, координації та прийомами розміщення шахових фігур на дошці на початок гри.

4хв.

Змагальний метод.

4.

Гра

Ігри з одним м'ячем через сітку:

1) 6х6 - просте перекидання м'яча, з вибуванням шістки після 3-4-5 очок;

2) усі гравці шістки з м'ячами. Кожен гравець кидає м'яч тільки "своєму" суперникові (гравцеві, що стоїть навпроти). Перемагає команда, яка більше набере загальних очок.

4хв

Обов'язково дати можливість пограти усім, причому по кілька разів (скоротити час мікроматчів за часом або набору очок). Учитель визначає розміри майданчика, напрям переміщень.

ІІІ. Заключна частина (3 хв.)

1.

Шикування

10 сек.

В одну шеренгу.

2.

Вправи на розслаблення

1хв

Виконувати під спокійну музику

3.

Визначення ЧСС учнів за 10 сек.

 30 сек.

Фронтальний метод

4.

Підведення  підсумків уроку.

30 сек.

Подякувати учням за старанність

5.

Домашнє завдання.

Вивчити 1-6 вправи ранкової гімнастики.

30 сек.

Правила техніки безпеки при заняттях фізичними вправами.

6.

Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання.

20 сек.

Фронтальний метод

7.

Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали.

30 сек.

Потоковий спосіб організації діяльності учнів

 

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку