План-конспект з фізичної культури для 5 класу. Варіативний модуль "Футбол"

Про матеріал
План-конспект з фізичної культури для 5 класу. Варіативний модуль "Футбол". Розроблений на основі матеріалу варіативного модуля «Баскетбол» програми з фізичної культури для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, спрямований на вдосконалення фізичних, морально-вольових, психологічних якостей, вирішення виховних, освітніх та оздоровчих завдань уроку фізичної культури. При складанні модуля були враховані вікові, анатомо-фізіологічні та статеві особливості учнів; визначені пріоритетні завдання щодо рівня загальноосвітньої підготовки, безперервності та наступності вивчення. Основна мета модуля — формування фізичного, духовного та соціального здоров’я школярів; розвиток основних фізичних якостей; навчання техніки рухових дій; підвищення рівня фізичної підготовленості учнів; опанування баскетболом як базовим модулем. Вивчення баскетболу має сприяти формуванню стійкого інтересу до предмета фізична культура в цілому та ігри у баскетбол зокрема, розвитку відповідних ігрових здібностей, умінь та навичок.
Перегляд файлу

Урок 

 Мета: Формування здорового способу життя

Варіативний модуль: Футбол

Завдання уроку: 1. Закріпити техніку удару по м’ячу ногою

                             2. Повторити зупинку м'яча підошвою

                             3. Сприяти розвитку стрибучості, швидкості, спритності

                             4. Виховувати почуття колективізму та взаємовиручки

 Дата: 

Місце проведення: спортивний зал

Інвентар: мяч футбольний, секундомір

Частини

уроку

Зміст уроку

Дозування

Загально-методичні вказівки

І

12 хв.

Підготовча частина

1. Шикування, вітання,  вимірювання частоти серцевих скорочень за 6 сек.

2. Правила техніки безпеки

3. Відмітка відсутніх

4. Завдання уроку

5. Ходьба

- на носках;

- на п’ятках;

- на внутрішній стороні стопи;

- на зовнішній стороні стопи

6. Біг

- по діагоналі;

- змійкою;

- з закиданням гомілки;

- з високим підніманням стегна

 

7. Загальнорозвиваючі вправи на місці:

 

1) В.п. руки на поясі ноги нарізно. 1- нахил голови вперед 2- нихил голови назад 3- нахил голови вправо 4- нахил голови вліво

2) В.п. руки на поясі ноги на ширині плеч. 1-4 кругові оберти головою вправо 5-8 кругові оберти головою вліво

3) В.п. руки до плеч ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові обертируками назад

4) В.п. руки до гори ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові оберти руками назад

5) В.п. ліва рука вгору ноги нарізно, на кожен рахунок зміна положення рук

6) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1-нахил тулуба вперед 2 -нахил тулуба назад 3- нахил тулуба вліво 4- нахил тулуба вправо

 

7) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1- нахил тулуба до лівої ноги 2- нахил тулуба до середини 3- нахил тулуба до правої ноги 4- В.п.

8) В.п. руки перед грудьми ноги нарізно 1- поворот тулуба праворуч 2- поворот тулуба ліворуч 3-4 те ж саме

9) В.п. о.с. 1- присід руки вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме

10) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою

11) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою в сторону 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою

12) В.п. о.с. 1-4 стрибки на правій нозі 5-8 стрибки на лівій нозі

 

1 хв.

 

 

1 хв.

1 хв.

1 хв.

2 хв.

1 коло

1 коло

1 коло

1 коло

2 хв.

1 раз

2 рази

1 раз

1 раз

 

4 хв.

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

Звернути увагу

на зовнішній вигляд учнів

Завдання звільненим від занять («суддями») – проаналізувати і оцінити в кінці уроку

Фронтальний метод

Руки на поясі, розправити плечі, дивитись вперед

Руки на плечі

Дистанція два кроки

Фронтальний метод

Руки зігнуті в ліктях

Дистанція два кроки

Руки на поясі

Руки за головою

 

Перешикування з однієї шеренги в три.

 

Нахили робити повільно, без різких рухів

 

 

 

Робити повільно, без різких рухів

 

 

Руки від плеч не відривати

 

 

Амплітуда виконання вправи максимальна, руки в ліктях не згинати

 

 

 

Нахили тулуба максимальні ноги в колінах не згинати

 

 

 

Намагатися руками доторкнутися підлоги

 

 

 

Руки тримати паралельно

 

 

 

П'ятки від підлоги не відривати

Під час випаду одна нога випрямляється повністю

 

Спину тримати рівно

 

 

Стрибки максимальні

ІІ

28 хв.

Основна частина

Вимірювання частоти серцевих скорочень  за 6 сек.

1. Удар по м’ячу ногою

Освоєння техніки ударів ногами по м’ячу краще починати з розучування удару внутрішньою стороною стопи, який часто використовується в грі. Цей прийом застосовується як для передач м’яча на короткі та середні відстані, так і для взяття воріт з близької рас ¬ стояння. Удар внутрішньою стороною стопи недостатньо сильний, але дуже точний.
Щоб правильно виконати цей удар, треба поставити злегка зігнуту в коліні опорну ногу в 10-15 см від м’яча і трохи збоку. Носок опорної ноги повинен точно співпадати з напрямом передбачуваного удару. Стопа зігнутою в коліні ноги що б’є сильно розгортає ¬ ся назовні. У момент удару середина стопи стикається з серединою м’яча, а тулуб одночасно нахиляється над м’ячем. І ще одна деталь, на яку завжди слід звертати увагу: після завершення удару що б’є нога як би продовжує рух за м’ячем. Це забезпечує більш тривалий і точний політ м’яча. Цей рух б’є ноги після удару називається проводкою і поширюється на всі види ударів.

 

2. Зупинка м'яча підошвою

Зупинка м'яча - один з головних прийомів, якими повинен володіти футболіст.

Тому не шкодуй часу на оволодіння цим прийомом. Дуже уважно стеж за м'ячем. Пересувайся по полю так, щоб опинитися з м'ячем на одній лінії.

Не чекай, щоб м'яч потрапив тобі просто в ноги. Рухайся йому назустріч. Швидко вирішуй, як ти його зупиниш.

Доторкнувшись до м'яча, намагайся прийняти його м'яко, щоб він не відскочив від ніг.

Зупинки м'яча підошвою

Дві колони гравців стають одна навпроти другої. Відстані між ними - 10 м, із зміщенням на 1 м.  Двоє ведучих з кожної колони прямують з м'ячами, щоб одночасно зупинитися в центрі. Зупиняють м'яч підошвою, міняються м'ячами і прямують назад до своїх колон. Інші гравці по черзі вико­нують цю вправу.

З відстані 5-6 м спрямовуй до стіни м'яч, а коли він відскочить, зроби 2-3 кроки йому назустріч і зупиняй підошвою чи внутрішньою стороною ступні. Виконай вправу по 20-25 разів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Навчальна гра

У матчі беруть участь лише дві команди. Кількість гравців з кожної сторони обмежується одинадцятьма з урахуванням воротаря. Єдиним снарядом вважається м'яч. Польові гравці мають право контролювати і бити по ньому тільки ногами, за винятком викидання ауту. Правила воротаря у футболі трохи відрізняються. Голкіпери можуть ловити м'яч руками, але утримувати снаряд у повітрі заборонено більше 6 секунд. 

 

 

 

 

9 хв.

20 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 хв.

 

20 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

Закріпити

Груповий метод

Техніка безпеки

Показ вчителем

За сигналом інструктора

Виявити найактивніших

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/1rik/u06.files/image003.jpg Спостерігаються наступні типові помилки. По-перше, слабко розгортається стопа б’є ноги, по-друге, при замаху недостатньо приділяється тому що б’є нога. На перших порах також не завжди здійснюється проводка, а тулуб у момент удару сильно відхиляється назад. Нерідко гравців розгортають носок опорної ноги назовні, що ускладнює рух б’є ноги до м’яча. Помітивши ці помилки, постарайтеся їх усунути. Краще вправа для цього – багаторазове виконання ударів по нерухомому м’ячу у стінки з відстані 3-5 кроків.

Повторити

Техніка безпеки

Груповий метод

Показ вчителем

Виявити найактивніших

За сигналом інструктора

Картинки по запросу зупинка м'яча підошвою

Картинки по запросу зупинка м'яча підошвою

Помилки:

1. Розвертання носка зустрічаючої ноги в сторону або розвернута ступня опорної ноги.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/Foot/Ris/073.gif

2. Носок зустрічаючої ноги не піднятий вгору, а направлений уперед.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/Foot/Ris/074.gif

3. Нога, зустрічаюча м'яч, опиняється біля опорної і рухається назустріч м'ячу.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/Foot/Ris/075.gif

 

 

 

Змагальний метод

Техніка безпеки

Показ вчителем

За сигналом судді

Картинки по запросу поле футбольне

Покриття повинно бути у вигляді газону, або штучного або натурального. Поле має форму прямокутника. Ширина (лінія воріт) може бути від 64 до 75 м, довжина – від 100 до 115 м відповідно.

 

ІІІ

5 хв.

Заключна частина

1. Ходьба

 

 

2.Шикування

 

 

3. Вимірювання частоти

    серцевих скорочень за 6 сек.

4. Домашнє завдання

 

2 хв.

 

 

1 хв.

 

 

1 хв.

 

1 хв.

 

На встановлення

Виконувати глибокі вдихи і видихи у русі

Оцінити діяльність учнів Відзначити учнів, які найкраще працювали на уроці

Частота серцевих скорочень складає 100-110 уд/хв

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи

 

docx
Додав(-ла)
Захарець Леся
Додано
31 березня 2020
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку