Урок №
Мета: Формування здорового способу життя
Варіативний модуль: Гандбол
Завдання уроку: 1. Закріпити техніку передач м’яча двома руками
2. Повторити техніку кидків в ціль правою та лівою рукою
3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, стрибучості
4. Виховувати почуття колективізму та взаємовиручки
Дата:
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар: м’яч гандбольний, фішки , секундомір
Частини уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Загально-методичні вказівки |
І 12 хв.
|
Підготовча частина 1. Шикування, вітання, вимірювання частоти серцевих скорочень за 6 сек. 2. Правила техніки безпеки 3. Відмітка відсутніх 4. Завдання уроку 5. Ходьба - на носках; - на п’ятках; - на внутрішній стороні стопи; - на зовнішній стороні стопи 6. Біг - по діагоналі; - змійкою; - з закиданням гомілки; - з високим підніманням стегна 7. Загальнорозвиваючі вправи на місці:
1) В.п. руки на поясі ноги нарізно. 1- нахил голови вперед 2- нихил голови назад 3- нахил голови вправо 4- нахил голови вліво 2) В.п. руки на поясі ноги на ширині плеч. 1-4 кругові оберти головою вправо 5-8 кругові оберти головою вліво 3) В.п. руки до плеч ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові обертируками назад
4) В.п. руки до гори ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові оберти руками назад 5) В.п. ліва рука вгору ноги нарізно, на кожен рахунок зміна положення рук 6) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1-нахил тулуба вперед 2 -нахил тулуба назад 3- нахил тулуба вліво 4- нахил тулуба вправо 7) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1- нахил тулуба до лівої ноги 2- нахил тулуба до середини 3- нахил тулуба до правої ноги 4- В.п. 8) В.п. руки перед грудьми ноги нарізно 1- поворот тулуба праворуч 2- поворот тулуба ліворуч 3-4 те ж саме 9) В.п. о.с. 1- присід руки вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме 10) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою 11) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою в сторону 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою 12) В.п. о.с. 1-4 стрибки на правій нозі 5-8 стрибки на лівій нозі |
1 хв.
1 хв. 1 хв. 1 хв. 2 хв. 1 коло 1 коло 1 коло 1 коло 2 хв. 1 раз 2 рази 1 раз 1 раз
4 хв.
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів Завдання звільненим від занять («суддями») – проаналізувати і оцінити в кінці уроку Фронтальний метод Руки на поясі, розправити плечі, дивитись вперед Руки на плечі Дистанція два кроки Фронтальний метод Руки зігнуті в ліктях Дистанція два кроки Руки на поясі Руки за головою
Перешикування з однієї шеренги в три.
Нахили робити повільно, без різких рухів
Робити повільно, без різких рухів
Руки від плеч не відривати
Амплітуда виконання вправи максимальна, руки в ліктях не згинати
Нахили тулуба максимальні ноги в колінах не згинати
Намагатися руками доторкнутися підлоги
Руки тримати паралельно
П'ятки від підлоги не відривати Під час випаду одна нога випрямляється повністю
Спину тримати рівно
Стрибки максимальні |
ІІ 28 хв.
|
Основна частина Вимірювання частоти серцевих скорочень за 6 сек. 1. Передач м’яча двома руками Передача м’яча – це основний прийом, який забезпечує взаємодію гравців під час гри. Від швидкості та точності передачі багато у чому залежить успіх гри. У гандболі застосовують передачі однією рукою і двома як у русі, так і на місці або в стрибку. Передачі можуть бути короткими, довгими, навісними, з відскоком від підлоги, високими або низькими. Виконуючи передачу, гравець обирає найбільш доцільний спосіб для певної ігрової ситуації, щоб передача для партнера була зручною та своєчасною, а для суперника – раптовою. Під час передачі м’яча у русі дозволяється зробити не більше трьох кроків, один з них може бути перехрещеним. Залежно від розбігу, передача виконується у двоопорному або одноопорному положенні. Якщо передача виконується у стрибку, замах робиться під час відштовхування, а передача виконується, коли гравець знаходиться у повітрі.
розміщуються таким чином, щоб великі пальці були спрямовані один на одного, вказівні – під кутом один до одного, а всі останні охоплюють м’яч збоку – знизу. М’яч піднімається з підлоги в вихідне положення і тримається біля лоба.
Передача м’яча біля стіни. Відстань від стіни 2м, висота передач 2,5-3м. 2. Кидків в ціль правою та лівою рукою
Починати навчати кидку доцільно з освоєння хльостовидного руху кисті. Для нього використовуються вправи як з ручним, так і з тенісними м'ячами. Помилки, що виникають, тут же усуваються. Спочатку вся увага звертається на послідовність виконання руху і особливо прийняття вихідного положення перед початком кидка. З цією метою вчитель, стоячи ззаду, фіксує положення руки з м'ячем (положення натягнутого лука). Спочатку кидки проводяться без завдання, а потім з попаданням в ціль або в кутки воріт за сигналами. Вправи для навчання: 1. Гравці шикуються в одну шеренгу в залі й кидають м'яч із місця способом від плеча зверху. Після відскоку м'яча від стінки ловлять його й знову повторюють кидок. 2. Гравці шикуються уздовж дев'ятиметрової лінії. Піймавши м'яч, гравці під крок з лівої виконують кидки по воротах. 3. Те саме, що вправа 2, тільки гравці виконують кидок після трьох кроків. 4. Гравці шикуються на середній лінії, виконують ведення м'яча у бік воріт, потім ловлять м'яч, роблять три кроки й кидок по воротах. 3. Навчальна гра Команда складається з 14 осіб, з яких одночасно на майданчику можуть перебувати не більше 7, інші є запасними. Один з гравців, що
знаходяться на майданчику є воротарем. Гравець, який є воротарем, може в будь-який час стати польовим гравцем. Аналогічно й польовий гравець може в будь-який час стати воротарем. На початку гри у кожній з команд повинно бути не менше 5 гравців. Кількість гравців може бути збільшена у будь-який час упродовж гри й додаткового часу до 14-ти. Гра може бути продовжена, якщо навіть число гравців команди на майданчику стає менше 5. Тільки судді можуть ухвалити рішення, чи буде гра остаточно зупинена. Запасний гравець може в будь-який момент вийти на майданчик після того, як його покине змінюваний гравець тієї ж команди, який, у свою чергу, стає запасним. При цьому виходити на майданчик і залишати її гравці можуть тільки через лінію заміни своєї команди. Ці вимоги також відносяться й до заміни воротарів. Число замін не обмежується. |
9 хв.
20 раз
20 раз
20 раз
20 раз
9 хв.
20 раз
20 раз
20 раз
20 раз
20 раз
10 хв. |
Закріпити Груповий метод Техніка безпеки Показ вчителем За сигналом інструктора Помилки виправляє інструктор Виявити найактивніших Звернути увагу на: - наближається м’яч – випрямитись, підняти руки вгору; зменшити швидкість польоту м’яча – зігнути руки і ноги;
- передача м’яча – потягнутись вперед-вгору, випрямити руки і ноги; прийняти вихідне положення.
Виконуючи вправи звернути увагу на плавне випрямлення рук і ніг, своєчасне переміщення до м’яча.
Повторити Техніка безпеки Груповий метод Показ вчителем
Виявити найактивніших За сигналом інструктора Помилки при виконанні кидків: Малий замах і відведення руки назад для кидка;
Робиться великий підскок і тим самим порушується координація рухів;
Відсутній фінальний хльостовидний рух кисті при випуску м'яча з руки;
Змагальний метод Техніка безпеки
Матч складається з двох таймів по 20 хвилин.
|
ІІІ 5 хв.
|
Заключна частина 1. Ходьба 2.Шикування, вимірювання частоти серцевих скорочень за 6 сек. 3. Домашнє завдання |
2 хв. 2 хв.
1 хв. |
На встановлення Оцінка за урок
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи |