Конспект уроку з фізичної культури для 5 класу за модулем : Баскетбол. Перший рік вивчення.

Про матеріал
План - конспект уроку з фізичної культури Мельника Михайла Борисовича Комунальний заклад «Загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Вінницької міської ради» Модуль : Баскетбол. Перший рік вивчення. Дата проведення : Місце проведення : Спортивна зала Час: 45 хвилин. Тема: Баскетбол Мета: - Виховання набутих умінь та навичок у повсякденному житті; - Підвищення рівня загальної фізичної підготовленості; - Підвищення функціональних можливостей учнів; - Виховання ініціативності , самостійності; - Активізація пізнавального інтересу до уроків баскетболу. Завдання уроку: - Ознайомлення з історією розвитку баскетболу в Україні ; - Особиста гігієна на уроках фізичної культури; - Вивчення техніки ведення м’яча , передачі м’яча , зупинок, ловлі м’яча ; - Виховувати морально - вольові якості : дисциплінованості, взаємоповагу, почуття колективізму під час уроку; - Сприяння розвитку фізичних якостей : швидкості , спритності, стрибучості, координації рухів; - Визначення фізичного стану за допомогою графіку пульсової кривої . Тип уроку: метод колового тренування та вивчення вправ. Метод навчання: навчально-тренувальний. Інвентар : Мячі малі, гімнастичні палиці, пульсова крива, наклейки , магнітофон, картки із завданнями , стійки, напроти кожної із станцій на якій працюють учні. стійки, обручі для влучення у ціль, стійки для про бігання.
Перегляд файлу

План - конспект уроку з фізичної культури

Мельника Михайла Борисовича

Комунальний заклад «Загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Вінницької міської ради»

Модуль : Баскетбол. Перший рік вивчення

 

Дата проведення :

Місце проведення : Спортивна зала

Час: 45 хвилин.

Тема: Баскетбол

Мета:

  • Виховання набутих умінь та навичок у повсякденному житті;
  • Підвищення рівня загальної фізичної підготовленості;
  • Підвищення функціональних можливостей учнів;
  • Виховання ініціативності , самостійності;
  • Активізація пізнавального інтересу до уроків баскетболу.

     Завдання уроку: 

  •  Ознайомлення з історією розвитку баскетболу в Україні ;
  •  Особиста гігієна на уроках фізичної культури;
  • Вивчення техніки ведення  мяча  , передачі м’яча , зупинок, ловлі м’яча  ;
  • Виховувати  морально -  вольові якості : дисциплінованості, взаємоповагу, почуття колективізму під час уроку;
  • Сприяння розвитку фізичних якостей : швидкості , спритності, стрибучості, координації рухів;
  • Визначення фізичного стану за допомогою графіку пульсової кривої .

 

       Тип уроку: метод колового тренування  та вивчення вправ.

       Метод  навчання:  навчально-тренувальний.

       Інвентар : Мячі малі, гімнастичні палиці, пульсова крива, наклейки , магнітофон, картки із завданнями , стійки, напроти кожної із станцій на якій працюють учні. стійки, обручі для влучення у ціль, стійки для про бігання.

 

№п/п

Зміст та структура уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

 

Підготовча частина :

 

 

1.

Шикування за станом фізичної підготовленості, рапорт чергового учня,  повідомлення завдань уроку. Ознайомлення з Історіє розвитку українського баскетболу.

  • Особиста гігієна на уроках фізичної культури;
  • Інструктаж з техніки безпеки.

 

  • Вимірювання ЧСС;

 

 

 

 

 

 

Стройові вправи на місці :

  • Повороти ліворуч та праворуч;
  • Напівоберти ліворуч та праворуч;
  • Перешикування з однієї  шеренги у дві (три)

 

2 хв.

 

 

 

10 секунд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

Налаштувати учнів на позитивний настрій для роботи на уроці. Звернути увагу на зовнішній стан учнів та їх стан здоров’я

Учні шикуються у шеренгу за станом фізичної підготовленості.

Короткі відомості про розвиток баскетболу в Україні.

 70-90 ударів за 1 хв. Визначення стану серцево -судиної системи за допомогою ЧСС . Учні які мають високий ЧСС записуємо до пульсової кривої , а також наклеюємо на них відповідні наліпки для подальшого за ними спостереження.

 

Звернути увагу на злагодженість рухів.

2.

Ходьба з гімнастичною палицею :

  • Ходьба із гімнастичною палиця за головою , ноги навшпиньках;
  • Гімнастична пальця за спиною , ходьба на п’ятках ;
  • Гімнастична палиця попереду себе , ходьба на внутрішній(зовнішній) стороні стопи ;
  • Гімнастична палиця до грудей руки зігнуті , перекати з п’ятки на носок;
  • Гімнастична палиця догори почергові випади лівою (правою) ногою ;
  • Палиця перед собою повороти праворуч (ліворуч);

Біг із гімнастичною палицею:

  • Звичайний біг  , гімнастична палиця у правій руці;
  • Гімнастична палиця руки перед собою біг приставним кроком правим (лівим ) боком;
  • Біг палиця за спиною , закидання гомілок назад;
  • Палиця перед собою , високе піднімання стегна;
  • Біг палиця догори;
  • Палиця перед собою  с хресним  правим (лівим) боком;
  • Ходьба. Палиця догори вдих , ноги на носках. Видих палиця до низу , нога на повну ступню. Перешикування з колони по одному в колони по чотири для загально розвиваючих вправ.
  • Визначення стану серцево-судиної системи за допомогою ЧСС

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 сек.

 

 

 

 Вправи виконуються під музичний супровід для підвищення психологічного та емоційного стану на уроці. Учні  ідучи беруть із корзини гімнастичну палиці  після чого  виконують вправи при ходьбі із гімнастичною палицею для запобігання порушення постави та активізації рухової активності на уроці.

Темп повільний , стежити за дистанцією під час виконання вправ.

 

 

 

Темп середній.  Стежити за чіткістю виконанням вправ.

 

 

 

 

 

Руки направленні перед собою

 

Стежити за учнями з високим ЧСС.

 

 

 

 

 

Учні які мали на початку уроку підвищений пульс їхні дані записати до графіку пульсової кривої.  Пульс 90-110 ударів. Учні які на початку уроку віднесені до графіку пульсової кривої , віднести їхні дані.

3.

Загальнорозвиваючі вправи на місці з малими м’ячами :

  • М’яч  за головою  почергові оберти  головою праворуч (ліворуч);
  • В.п. – о.с.  м’яч в опущених руках. Згинання рук у ліктях, торкаючись м’ячем грудей. Те саме з розгинанням рук угору.
  • В.п. – стоячи , руки в сторони , м’яч в одній руці. Звести руки на рівні плечей , перекласти м’яч з однієї руки  в іншу;
  • Те саме , але м’яч перекладати угорі;
  • В.п. стоячи, м’яч у витягнутих руках над головою. Почергове опускання рук з м’ячем в сторону , потім підкидання м’яча вгору і ловіння вгорі іншою рукою;
  • Те саме , але з підніманням на носки  і відведенням іншої ноги  в сторону;
  • Перекидування м’яча з однієї руки в іншу;
  • Те саме над головою;
  • В.п. – широка стійка ноги нарізно, м’яч у правій руці. З випаду праворуч кидок м’яча через себе ліворуч;  розгинаючи праву і згинаючи ліву ногу , упіймати м’яч лівою рукою;
  • Пружині рухи прямими руками максимально назад , м’яч тримати за спиною;
  • Підкидання м’яча догори оплеск руками;
  • Підкидання м’яча догори оберт на 180 градусів після чого зловити м’яч у руки.

4 хв.

Виконується під музичний супровід.

Звернути увагу на  вправи для плечового поясу та кистей рук.

Голову не нахиляти

Лікті в сторони не розводити, спина пряма.

 

 

 

Стежити за координацією рухів

 

 

 

 

 

 

Стежити за правильністю виконання вправ.

 

 

Основна частина:

 

Робота в групах по станціям:

Стація № 1 . Ведення м’яча почергово правою (лівою) рукою  по прямій , передача м’яча партнеру який стоїть навпроти. Дистанція 4-5 метрів.

25 хв.

 

 

4 хв.

 

Робота на станції 2 хв. Вправи виконуються під музичний супровід.

Груповий метод. Учні  працюють у групах відповідно  до завдань на станціях. Після свистка учні змінюють станцію за часовою стрілкою

Стежити за чіткістю виконання вправ.

Характерна помилка м’яч ведеться двома руками одночасно

 

Станція №2 . На відстані 2-3 метри виконуємо кидок двома руками від грудей об підлогу та стінку .

4хв.

М’яч повинен вдаряючись  об стінку відскочити учневі до рук.

 

Стація №3 . Рухаючись по прямій передача м’яча двома руками від грудей  партнеру.

4 хв.

Стежити за чіткістю виконання передач партнеру.

 

Станція № 4. Обведення  стійок правою (лівою )рукою.

4 хв.

Учні виконують почергово обведення стійок  лівою(правою ) рукою . Ведення намагатись без зорового контролю.

 

Станція № 5. Імітація кидка в умовну ціль.

 

 

 

  • Визначення ЧСС 

4 хв.

 

 

 

10 сек.

Учні виконують на відстані 2-3 метри кодок почергово лівою (правою) рукою. Вправа виконується на точність та злагодженість.

Пульс  160-180 ударів. Учні які віднесені до пульсової кривої , їхні дані віднести до пульсової кривої.

 

Перешикування  у колони для виконання естафет:

  • Біг із м’ячем у руках з про біганням у гімнастичні кільця;
  • Біг з м’ячем  у руках змійкою у гімнастичні кільця ;
  • Ведення м’яча вперед лівою рукою , а повернення назад правою;
  • Ведення м’яча  , де у кінці учені має виконати кидок в умовну ціль;

 

 

5хв.

Естафети  виконується під музичний супровід.

Учні пробігають у гімнастичні кільця які знаходяться на відповідній стійці.

Учні виконують біг змійкою через кільця .

 

 

 

На стіні наклеєні цілі , куди учні мають  виконати після ведення кидок.

 

 

Заключна частина .Вправи на відновлення дихання і розслаблення м’язів .

  • Рухлива гра на увагу та концентрацію  . Учні знаходяться  у  колонах . Вчитель  називає частину тіла а учні повинні  руками доторкнутися до неї. Колона яка виконала неуважно вибуває.
  • Рухлива гра на увагу та спритність. Учні перешиковуються у пари  м’яч  між учнями. Вчитель говорить частину тіла а учні його торкаються руками. За сигналом  учні повинні швидше один за одного піймати м’яч.
  • Визначення ЧСС

 

Шикування , наголошення та типових помилках та кращих учнів на уроці.

 

Домашнє завдання: Виконувати вправи для розвитку сили рук та ніг . Виконувати вправи зі стрибучості .

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 сек.

 

 

Ігри проводяться для відновлення та нормалізація стану здоров’я учнів на уроці.

 

 

 

 

 

 

Пульс  120-140 . Віднесення даних до графіку пульсової кривої.

 

 

Виставлення оцінок та підведення підсумків уроку . Характеристика Графіку пульсової кривої та її значення на уроці.

 

 

docx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку