Година спілкування "Сім кольорів щастя"

Про матеріал
Година спілкування "Сім кольорів щастя" Щастя – це задоволення життям, безмежна радість, успіх. Найвища в світі цінність – жити, Сміятись, плакати, любити, І дивуватися красі. Яке це щастя в світі жити!
Перегляд файлу

Виховна година

До заняття допущена________________

Тема:                                   Сім кольорів щастя

Мета: ознайомити учнів з поняттям «щастя», формувати уміння розрізняти його серед інших почуттів; розвивати бачення прекрасного;

розширювати уявлення дітей про те, що кожна людина – творець свого щастя; викликати бажання робити добро, дарувати щастя іншим;

виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання: аркуші паперу, олівці, корона «Щастя», іграшка

Хід заняття

  1.       Організаційний момент

                      Найвища в світі цінність – жити,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світі жити!

  1.       Розкриття теми заняття
    1.   Повідомлення теми і мети

- А що таке щастя? Мабуть, немає такої людини серед нас, якій не бажали щастя. Спробуймо сьогодні з’ясувати:

- Що таке щастя?

- Від чого воно залежить?

- Від кого залежить щастя?

- В чому щастя?

- Чи потрібне воно людині?

 Отже, тема нашої виховної години «Сім кольорів щастя».

  1.   Актуалізація опорних знань
    1.        Словникова робота

Пропоную для початку звернутись до тлумачного словника. Яке ж значення має слово «щастя»?

 Щастя – це задоволення життям, безмежна радість, успіх.

Щастя

Щастя – це вічна дорога земна,

Щастя – це літо, зима і весна,

Щастя – це сонце, злива і сніг,

Щастя – це пісню ділити на всіх,

Щастя – це віра в добро і любов,

Щастя – це музика вільних дібров,

Щастя – це друзі і рідний твій дім.

Щастя – це світ, подарований всім.

  1.        Бесіда

     Щаслива людина це яка?

     Опишіть (змалюйте) образ щасливої людини

Що робить людину щасливою?

  1. Здоров’я.
  2. Мир на Землі.
  3. Дружна сім’я.
  4. Вірні друзі.
  5. Любов.
  6. Улюблена справа.
  7. Мрії.

   2.3 Завдання «Намалюй щасливу людину»

 У кожного із вас є  круг. Намалюйте на ньому очі, ніс, рот так, щоб відобразити щасливу людину.

 -- А тепер покажіть як ви впорались із цим завданням. Молодці!

Велике щастя – дарувати радість іншим.

 -- Подумайте і скажіть, а кого ви можете зробити щасливими? (Батьків, рідних, друзів, вчителів, вихователів.)

-- А як ви можете зробити своїх батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоров’я і здоров’я батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділи.)             

 Молодці!

 Люди завжди спостерігали за щасливими людьми, тому з’явились прислів’я і приказки.

2.4 Продовжити прислів’я

  Без сім’ї немає…(щастя на землі).

  Без здоров’я немає…(щастя).

  Щастя і труд…(поряд живуть).

  Хто добре працює,( тому і щастить).

  Всякий свого щастя…( коваль).

2.5 Розповідь «Притча про щастя»

В одному селі жив чоловік, який мав власний будинок, дружину, дітей. Та не мав, як він вважав, щастя. І ось дізнався чоловік, як його знайти. Треба було йти 7 днів і 7 ночей до того місця, де твоє щастя.

Так він і зробив. Дорога проходила через ліс. Пройшовши половину шляху, чоловік стомився і ліг під деревом перепочити ногами в той бік, куди йшов. Та, коли спав, перекрутився, і вранці вставши пішов додому, думаючи, що йде у правильному напрямку.

Через 7 днів і 7 ночей дійшов чоловік до бажаного місця. Побачив він гарне село. І хоча воно нагадувало його рідне, здавалося чоловікові кращим. І будинок, так схожий на його, був більшим і красивішим. І господиня цього будинку здавалася привітнішою і лагіднішою, а діти — вихованішими і розумнішими. І подумав чоловік: яким би був він щасливим, коли б мав все це.

Чого вчить притча?

- Отак і ми часто шукаємо щастя десь далеко, не помічаючи, що воно зовсім поряд, тільки треба його побачити, відчути серцем і душею, навчитися цінувати те, що маємо.

2.6 Аналіз вірша

 Кожен уявляє своє щастя по-різному:

Для одних – це почесті, хвала,

А для інших щастя – у багатстві,

Бідність для таких людей – біда.

Хворим щастя бачиться в здоров’ї.

Кожен, хто згубив його, жалкує.

Мати за одужанням дитини

Власного життя не пошкодує.

В’язень мріє про жадану волю.

Одинокого гнітить біль самоти.

Важко, мабуть, на усій планеті

Повністю щасливого знайти.

Під загальний заголовок «щастя»

Безліч можна віднести речей.

І, можливо, стільки його видів,

Скільки на Землі живе людей.

Кажуть, що щастя – кольорове, воно веселе, дивовижне, радісне, прекрасне. Воно робить людину світлою, доброю, наділяє її силою, впевненістю у собі.

2.7 Розповідь з елементами бесіди

Кажуть, що число сім – магічне. Мабуть, це і справді так. Бо ж у світі багато чого позначено числом сім.

- Що саме, ви знаєте позначено, числом сім?

(Сім днів у тижні, «Сім раз відміряй, а раз відріж» - каже народна мудрість; є сім смертних гріхів, що досилаються людині, щоб вона їх переборола; а ще є сім чудес світу; а ще від щастя людина буває на сьомому небі; і книга за сімома печатями є, і, мабуть, ще багато чого іншого позначається числом сім).

- Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні? Адже найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів! Ось і задумайтесь, чи не магічне це число? Чи відомо вам ще щось про число сім? (Відповіді учнів)

- А мені найбільше подобається веселка, що виграє сімома дивовижними кольорами. Ці кольори утворюють веселковий міст через усе небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку. (Звучить музика)

- Пригадайте, які кольори має веселка?

Сім кольорів веселка має,

І кожен з нас їх добре знає.

Червоний, - наче мак,

Оранжевий – морквинка,

І жовтий – наче сонце.

Зелений – як травинка.

І голубий - як небо,

І синій – як волошки в житі,

А фіолетовий – немов фіалки – квіти.

- Який колір вам подобається найбільше?

- А ще, мені здається, є сім кольорів щастя.

- А може щастя не має кольору? Ні, у щастя, як у веселки, є сім кольорів. Щастя - кольорове, воно - веселе, дивовижне, радісне, захоплююче, піднесене! Воно наділяє людину силою, впевненістю у собі.

- Сьогодні ми визначимо сім кольорів щастя.

Перший колір щастя - це життя, що його подарувала мама. Вона дала кожному з нас найцінніше - життя! Мама пригорнула вперше в житті кожного з нас, обігріла теплом, нагодувала, подарувала любов. Без неї ми не побачили б цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу.

- Як ви пестливо називаєте маму?

- Якби ви стали чарівником, яке заповітне мамине бажання ви хотіли б виконати?

- А знаєте ви, хто з’явився на світ 6 років тому? Це секрет, але я з вами ним поділюся. Кожному з вас я покажу, але нікому про побачене не кажіть, тому що побачити ви можете різне.

- Назвіть, будь ласка, всі разом, ім’я того, кого ви побачили.

- Ось які ми щасливі, що є скільки хороших діток, які 6 років тому з’явилися на світ.

- А тепер виберіть веселки колір, що ним змалюєте це найбільше щастя - жити! Я дозволяю вам самим виділити з веселки відповідний колір. (Кожен учень малює кольоровим олівцем свій колір на білому аркуші паперу. Кілька дітей пояснюють, чому саме такий колір відповідає життю)

- Другий колір щастя – це можливість бачити навколишній світ у різнобарв’ї у  формах і кольорах, рухах і в спокої.

- Який куточок міста зображено на фотографіях? А чи ви бували у цих місцях?

- А ще поглядом можна виразити безмежну любов до людини. Чи не так? Кажуть, що очі - це дзеркало людської душі. Воно і справді так. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі.

- Покажіть очима, що вам дуже весело, що ви чимось здивовані.

- У кожного з вас є картки, на яких намальований сніговик. Доберіть відповідний вираз обличчя сніговикові.

- Скажіть, яким він може бути, обґрунтуйте і наведіть приклади ситуацій.

- Виберіть колір, бо як тільки заплющите очі - одразу зникнуть усі кольори, і стане темно та страшно. (Діти малюють другу дугу, вибираючи власний колір, і пояснюють свій вибір)

- Третій колір щастя - це можливість чути багатоголосий світ. Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюрчання струмочка, плескоту хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів, і ви зрозумієте яке це щастя чути світ!

2.8 Гра «Дощик»

- Виберіть і для цього дива свій колір. Бо у слові і пісні, у кожному звукові є безмежна любов, безмежна ніжність і найщиріші почуття. А як без цього прожити у світі? Ви знаєте, що як тільки міцно-міцно затулите вуха, то пропадуть чарівні звуки, оніміє світ, тоді ви зрозумієте, як це страшно. (Діти малюють третю дугу своїм кольором і пояснюють свій вибір).

- Четвертий колір щастя - це можливість відчувати світ на дотик. Коли ви відчуваєте дотик маминих і татових рук, а на своїй щоці теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, щастя! Хіба без цього можна прожити. А ще ви можете відчути тепло і холод, гладеньку і шорстку поверхню різних предметів, визначити своїми пальчиками їхню форму. Ви бігаєте і стрибаєте босоніж по прохолодній травичці, плетете з квітів віночки, відчуваєте все, що відбувається у світі всіма органами чуття! І кожному дуже хочеться, щоб нас обнімали і пригортали дорогі руки, коли нам сумно і боляче, коли хтось образив. Це має бути теплий колір, виберіть його. Бо як прожити в світі без тепла? (малюють четверту дугу веселки своїм кольором і пояснюють вибір)

- Проведемо гру. У мене в торбині є декілька предметів. Ви просуваєте руку у торбину, знаходите там предмет і називаєте його.

- От ми підійшли і до п'ятого кольору щастя - це здатність відчувати запахи: п'янкі аромати квітів, соснового лісу і степу, скошеної трави, запах рідної оселі і свіжого хліба, теплого молока і рідної школи. Усе це має свій незабутній запах, який приваблює, створює атмосферу затишку і спокою.

Діти нюхають квіти, печиво.

- У цьому кольорі стільки любові і радості, бо ми вдихаємо свіжий аромат весни і перших квітів. Усе має свій запах. А тепер уявіть на хвилинку, що все це щезло і вже нічого не пахне... Ви уявляєте, яким би став світ і я не уявляю. Тому виберіть і для цього щастя свій колір. (Діти вибирають свій колір і малюють нову дугу пояснюючи свій вибір)

- Шостий колір щастя - це смак. Якби його не було, то ми ніколи б не знали приємного смаку солодощів і гіркого смаку редьки, солоного і кислого, терпкого і пекучого, приємного і не дуже.

- Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Пригадайте, з якою любов'ю ваша матуся готує обід, пече пиріжки і тістечка. А ще тут так багато

турботи про вас. Візьміть з веселки і для цього щастя свій колір, яким він буде? (Діти малюють ще одну дугу і пояснюють свій вибір)

- А ось і сьомий колір щастя - це здійснені наші мрії. Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно здійснилося! І рап­том мрія стає реальністю, вона здійснюється - ось справжнє щастя! Тоді у людини, немов крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона щаслива. Людина завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І, коли все, про що вона мріяла, здійснюється - настає щаслива мить. Вона приносить нам радість, надію, сповнює наші серця любов'ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого важко жилося б у світі.

- Про що ви мрієте?

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють останній колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

- Я бажаю, щоб всі ваші мрії здійснилися, і бажаю побачити вас хорошими і добрими людьми. Щоб теплом свого серця ви зігрівали рідних, друзів, знайомих.

- Давайте поділимося одне з одним краплиною своєї доброти. (Діти складають долоні, дмухають  в них і передають одне одному «доброту»)

- Доброта тепла чи холодна? Якого вона кольору?

А тепер підправте олівцями свою веселку щастя. Вона дивовижна. І хоч кольори розташовані, можливо, і не в такому порядку, як у справжньої веселки, але наше щастя має теж сім кольорів - магіч­не  число!

- Отже, зробіть висновок про те, що таке щастя для вас? Як ви уявляєте своє щастя? (Відповіді дітей) Чи ваше щастя має сім кольорів, а можливо, більше? (Відповіді дітей)

Щастя – різноколірне, барвисте і світле. І нехай у кожного з нас щастя буде веселковим, чистим, бо людина приходить у світ для добра і для щастя.

В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку або пройде під нею – буде щасливий. Звичайно ж, наші прадідусі й прабабусі теж розуміли, що це яскраве диво як і сонце, не доженеш. Але прагнення наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттям радості й щастя.

2.9 Гра «Модель щасливого життя».

(Діти по черзі одягають корону «Щастя».)

– Скажи, Щастя, що ти подаруєш для життя людині?

(Кожна дитина висловлює свої побажання. Можна почати з вихователя: здоров’я, хороша сім’я, великий будинок, освіта, розум, довголіття, робота для батьків, мир на Землі, злагода, радість тощо.)

         3. Підведення підсумків

– Діти, то що ж таке щастя?

(Щастя – це задоволення життям, безмежна радість, успіх.)

– Назвіть кольори  щастя.

( Життя; жити в Україні; краса і добро; вірні друзі; знання; природа; наші мрії).

– Дорогі діти, завжди пам’ятайте, що щасливими треба вміти бути. А найбільше щастя для людини – це робити щасливими інших. Я бажаю вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться. Будьте щасливі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку