План-конспект заняття гуртка «Технологія виготовлення сувенірної ляльки»

Про матеріал

План-конспект заняття гуртка «Технологія виготовлення сувенірної ляльки» допоможе ознайомити вихованців гуртка з технологією виготовлення м'якої сувенірної ляльки, вдосконалювати практичні навички учнів, розвивати творче мислення, естетичні нахили; виховувати любов до праці.

Перегляд файлу

 План-конспект заняття гуртка «Золоті долоньки»

Дата______________                                                            Клас______________                                                  

 

Тема: Технологія виготовлення сувенірної ляльки.

Мета: Ознайомити вихованців гуртка з технологією виготовлення м’якої сувенірної ляльки, вдосконалювати практичні навички учнів, розвивати творче мислення, естетичні нахили; виховувати любов до праці.

Методичне забезпечення: демонстраційний матеріал, інструкційні карти, шаблони іграшки.

Обладнання: мультімедійне обладнання, ножиці, шпильки, голка, нитки «муліне», тканина, фетр, холлофайбер (синтепон), фоаміран.

Основні поняття: шаблон, деталь.

Тип заняття: практична робота.

Хід заняття

1. Організаційний момент

     Перевірка присутності гуртківців та їх готовності до заняття. Привітання з учнями та гостями. 

2. Мотивація учнів

Мотивація на позитивний настрій (керівник гуртка звертає увагу на дошку, де записаний акровірш, а останнє слово закрите, пропонує прочитати та назвати закрите слово).

 

Рішучість до нас на урок завітала,

Аж тут енергійність її наздогнала,

Завзяття з умінням до класу прийшли;

Й любов до навчання з собою взяли.

Терпіння й активність не забарились,

І творчість звичайно до класу з’явились.

Якщо об’єднати ці риси в одне ціле

То можна сміливо братись за діло.

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ.

 

3. Актуалізація опорних знань

Бесіда (закріплення вивченого).

1. Що таке сувеніри? З чого вони виготовляються? За допомогою яких сучасних технік майстри створюють сувеніри?

Сувенір (від французького слова – souvenir – подарунок на памʼять) – памʼятний предмет, повʼязаний з перебуванням в тому чи іншому місці (країні, місті, історичному місці, на виставці) або з яких-небудь памʼятною подією. У більшості випадків це вироби декоративно-прикладного мистецтва та художньої промисловості. Сувеніри – все те, що людина собі зазвичай не купить, але в подарунок отримає залюбки. Сувеніри виготовляються з будь-яких матеріалів: тканина, деревина, скло, глина, хутро, вторинна сировина тощо. Виконується у різних техніках: декупаж, скрапбукінг, квілінг, витинання, бісероплетіння, паперопластика, тістоплатика, вишивка, гранутель, фелтінг, печворк тощо. Ми з вами виготовляємо сувеніри з фетру.

2. Чому для роботи обрали фетр? Чим зумовлений вибір?

Оригінальні вироби в стилі хенд-мейд – прикраси з фетру – зараз дуже популярні. Важко уявити собі більш зручний для роботи матеріал, ніж фетр – прекрасно тримає форму без додаткової обробки, не обсипається, не мнеться, не має ні обличчя, ні вивороту, зручний і в роботі (схожий на папір – можна різати і клеїти) і в експлуатації (довговічний, приємний на дотик). Не дивно, що фетр – улюблений матеріал і визнаних майстрів, і початківців рукодільниць, адже в ньому стільки можливостей для створення унікальних виробів, і речі з нього виходять акуратні і красиві.

3. Який наповнювач використовуємо для надання форми іграшкам?

 Першими наповнювачами виробів були тирса, солома. Потім стали використовувати вату, ватин, а останнім часом це штучні матеріали, такі як синтепон, синтепух та холлофайбер. Останній з цих матеріалів пройшов сертифікацію як абсолютно безпечний і здоровий наповнювач за прийнятим в Європі стандарту безпеки Еко-Текс 100.

 Виготовлення будь якого-виробу складається з двох етапів – виготовлення деталей та монтаж виробу. Від якості деталей залежить якість готового виробу. Неточності, допущені під час розкрою з недбалості чи браку знань часто неможливо виправити в подальшій роботі.  На цьому занятті ви навчитесь самостійно і якісно розкроювати деталі іграшки.

4. Повідомлення теми заняття

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Розкроювання виробу.

Пригадайте відомі вам правила розкроювання виробів.

  • Оглянути  тканину на наявність дефектів.
  • Розкроювати парні деталі краще у подвійній розкладці тканини, але у випадку невеликих та окремих шматочків тканини всі деталі доведеться розкроювати в одинарній розкладці.
  • Мілкі деталі, що не вивертаються, а зшиваються з лицьового боку (у нашому випадку усі деталі), викроюємо без припусків на шви.
  • Спочатку розкладаємо і обводимо великі деталі іграшки, потім малі.
  • Обов’язково перевіряємо наявність всіх основних та декоративних деталей. У випадку нестачі матеріалу перевагу віддаємо основним деталям.
  • Вирізайте деталі виробу гострими ножицями з дотриманням правил безпеки праці. Врахуйте особливості роботи з фетром.

5.2. Планування роботи пошиття іграшки.

  • Перевірьте наявність всіх деталей крою. Складіть їх у окремий пакет, виймайте тільки для роботи.
  • Оформіть обличчя  іграшки.
  • Зшийте деталі іграшки ручним швом, використовуючи нитки «муліне». Для роботи використовуйте «петельний» шов, бо у випадку з сувенірною лялькою він є декоративним. Зверніть увагу на інструктаційну картку.
  • Наповніть іграшку холлофайбером або синтепоном, зшийте залишений  отвір.
  • Одягніть ляльку у підготовлену сукню.
  • Оздобіть іграшку за власною розробкою. Використовуйте у своїй роботі такий матеріал, як фоаміран. Він досить гарно ріжеться та приклеюється. Мілкі деталі (очі, ніс та інші) краще робити з фоамірану. Він коштує дешевше за фетр та має величезну палітру кольорів.

6. Рухлива хвилинка

7. Практична робота

Роботи виконуються за інструкційними картами та фотомайстер-класом, що демонструється на мультимедійній дошці.

Керівник гуртка контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів.

8. Підсумки роботи

      Оглянути об’єкти праці, закріпити теоретичний матеріал, виділити якісні роботи; вручити значки-нагороди чи солодощі.

Бесіда.

     1. Чи отримали ви очікуваний результат?

     2. Що нового ви дізналися на занятті?

     3. Чого навчилися?

 Вручення гостям брелоків на памʼять.

9. Домашнє завдання

     Закінчити зметування іграшки. Добрати аксесуари для ляльки.

10. Прибирання робочого місця

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
5357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку