План – конспект уроку
1 клас
Я досліджую світ
Тема . Транспорт. Яким буває транспорт.
Вчитель. Демкович Лідія Володимирівна
2022
Тематичний тиждень «Транспорт»
Тематичний день «Яким буває транспорт?»
Мета: дати дітям уявлення про види транспорту та йог призначення; удосконалювати та
обчислювальні навички учнів, уміння аналізувати та порівнювати, вилучати зайве; поглибити
знання учнів про правила поведінки в громадському транспорті, учити їх дотримувати;
удосконалювати вміння працювати з технічним конструктором; розвивати технічне мислення,
увагу, спостережливість; виховувати толерантне ставлення до всіх членів суспільства.
Ⅰ. Ранкова зустріч
В нашім класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви
Привітайся з тим, хто ліворуч,
Привітайся з тим, хто праворуч,
Ми одна сім’я. (діти плескають в долоньки)
В нашім класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви
Посміхнись тому, хто ліворуч,
Посміхнись тому, хто праворуч,
Ми одна сім’я. (діти хлопають по колінах)
В нашім класі друзі всі: я і ти, і ми, і ви
Обійми того, хто ліворуч,
Обійми того, хто праворуч,
Ми одна сім’я. (діти клацають пальцями)
Автобус – справжній трудівник.
За розкладом трудитись звик.
Весь день він не спиняє біг.
Везе людей і в дощ, і в сніг.
Під великими містами
Є тунелі з поїздами.
На зупинку вашу вмить.
Вас метро швидке домчить.
Знає в місті цім таксі
Вулиці й будинки всі
І доправить миттю вас
Будь – коли і повсякчас.
Помічниця людям гарна
На колесах ця лікарня.
І відкриті всі дороги.
Для «швидкої допомоги».
Червона з білим пожежна машина
Поставила бак із водою на спину.
Залізна драбину взяла із собою
І мчить загасити пожежу водою.
Вантажівка кількатонна
Возить вантажні невтомно.
Величезний кузов має,
В нього вантажі складає.
Човен підводний в морській глибині
Ліг, наче диво – рибина, на дні.
Потім свої двигуни увімкнув,
Риб налякав тай удалеч майнув.
Пливе поважно пароплав.
Туди, де він ще не бував.
Морські долає милі,
Перемагає хвилі.
Мчить літак у день погожий,
Він на птаха дуже схожий,
Бо і хвіст, і крила має,
Тільки зерна не дзьобає.
Наче, бабка, вертоліт
Не лишає в небі слід,
Легко у горі кружляє,
Все гуде і не змовкає.
Колеса, руль, педалі й шини –
Нема простішої машини.
Сідай і рухайся вперед.
Не підведе велосипед.
Постановка проблемного питання.
Помічник вчителя (учень) подає інформацію за допомогою шаблону про дату дня, назву тижня, погоду.
ⅠⅠ. Ознайомлення учнів з темою та метою.
ⅠⅠⅠ. Інтерактивне гронування.
Групова робота
IV. Транспортна кваліфікація.
Є різні види транспорту – одні літають у небі, інші – плавають по морях, річках і океанах
2. Гра « На воді, у повітрі, на землі»
Учитель кидає м'яч по черзі кожному учневі і називає вид транспорту. Той, хто піймав м'яч, повинен сказати, де цей транспорт використовується.
3. Рухлива гра «Знайди мій будиночок»
Дітям роздаються картки з будь-яким видом транспорту, визначаються для них будиночки: повітряному – аеродром, наземному – гараж, водному – пристань. Завдання: після сигналу вчителя, встати біля потрібної бази.
4.Гра «Назви професій».
Учитель показує малюнок одного з видів транспорту, а діти відповідають, хто ним керує.
Літак ( льотчик), автобус (водій), корабель (капітан), автомобіль (водій), потяг (машиніст), тролейбус (водій).
V. Спеціальний транспорт.
Вантажівки перевозять вантажі, а громадський транспорт – пасажирів. А ще існує спеціальний транспорт.
Одного разу тато з Марійкою поверталися з прогулянки. Раптом почули звук сирени. Незабаром промчала машина з червоним хрестом. Усі машини відразу поступилися їй місцем на дорозі.
Іноді для порятунку чийогось життя може терміново знадобитися допомога. Тоді викликають спеціальну машину швидкої допомоги. У неї є сучасне медичне обладнання. Лікарі надають людині першу допомогу і. за потреби, можуть швидко доставити хворого у лікарню.
Ще є пожежні машини. Вони поспішають на виклик туди, де палає вогонь. Бригада рятувальників гасить полум'я за допомогою спеціального обладнання піною чи водою.
Ось, Марійко, чому їх усі пропускають.
1.Групове заняття.
Вправа «Реклама»
Діти об'єднуються в групи. Кожна група отримує картку з зображенням певного виду транспорту та завдання його прорекламувати
2.Виготовлення машинок з паперу
VI. Рефлексія