План корекційної програми «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів»

Про матеріал
Календарно-тематичне планування індивідуальних занять з дітьми з особливими освітніми потребами до корекційно-розвиткової програми «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів» 2 клас
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування індивідуальних занять з корекції до корекційно-розвиткової програми

«Розвиток психомоторики та сенсорних процесів»

2 клас

( 2 години на тиждень)

Дата

Тематика корекційно-розвиткової роботи

1

 

Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу)

2

 

Розвиток великої моторики (Ходьба з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові;

3

 

Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки)

4

 

Розвиток статичних силових якостей та навчання контролю за положенням тіла в просторі. Ігротренінг "Спортивні змагання Буратіно і його друзів"

5

 

Розвиток координації рухів кисті рук і пальців.  Кистьова та пальчикова гімнастика.

6

 

Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Почергове постукування пальцями              однієї руки.

7

 

Формування почуття рівноваги. («доріжка слідів»)

8

 

Штрихувальні лінії. Штрихування, обведення за трафаретом.

9

 

Обведення долоні та пальців олівцем за допомогою дорослого.

10

 

Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.).

11

 

Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин  обличчя (рот, ніс, очі та ін.)

12

 

Збагачення уявлень про форму: круг, трикутник, квадра.

13

 

Згинання паперу. Знаямство з поняттям «навпіл», «загинання куточків».

14

 

Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості. Аплікація з шматочків кольорового паперу.

15

 

Розвиток моторики.Вирізання ножицями прямих смуг.

16

 

Тактильно-рухове сприйняття

Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький).

17

 

Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику»,

«Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків.

18

 

 Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення:

«Котушки», «Перекладання                        намиста», «Відкрий замок».

19

 

Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону»,«Знайди іграшки в певній послідовності».

20

 

Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті).

21

 

Робота    з     пластиліном     (розкочування

прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.).

22

 

Поняття про деталі, частини. Ціле і частини. Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля).

23

 

Сприйняття форми, кольору; конструювання предметів

Ігри з різними будівельними наборами («Кольорові кубики» і т.п.).

 

24

 

Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження".

25

 

Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження".

26

 

Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні)

27

 

Форма предметів . Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто".

28

 

 Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби).

Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою»

29

 

Співвіднесення площинних та об'ємних фігур

(дидактичні ігри «Де, чий будиночок?», «Коробка форм» і т.п.).

30

 

Розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій. Робота з геометричним конструктором.

31

 

Обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання. Порівняння розміру трьох і більшої кількості предметів з еталоном

32

 

Моделювання за зразком.

Виконання дій з предметами та іграшками різної                                                               величини

33

 

 Кольори і відтінки предметів. АРТ-тренінг "Подорож    в країну кольору". Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей.

34

 

Розрізнення та використання кольорів.

Дидактична гра «Підбери колір».

35

 

Розрізнення і позначення вивчених кольорів. "Пригоди в країні кольору".

36

 

Розвиток наочно-дійового та наочно- образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням.

37

 

Розвиток наочно-дійового та наочно- образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням. Малювання візерунка

38

 

 Диференціювання об’ємних форм в процесі конструювання за зразком; чергування форм в                аплікації.

39

 

Формування умінь самостійного виконання  практичних завдань за інструкцією. Дидактична гра «Послугай і зроби»

40

 

Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір).

41

 

Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір).

42

 

Відпрацювання практичних навичок. Тренувальні вправи «Кольорові торбинки», «Світ геометричних фігур».

43

 

 Формування умінь самостійного виконання                    практичних завдань за інструкцією. Тренувальні вправи.

44

 

Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті. Формування навичок   зорового   аналізу   і   синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією)

45

 

Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети». Знаходження «зайвої» іграшки, картинки.

46-47

 

Виділення однієї суттєвої ознаки: підбір предметів одного кольору, але різної форми та розміру.

48

 

Виділення однієї суттєвої ознаки: підбір предметів однієї форми, але                      різного кольору.

 

 

49

 

 Підбір предметів одного розміру, але                                                                                                                     різної форми  і  кольору

50

 

Сприйняття особливих властивостей предметів

Поняття «шорсткий – гладкий». Складання однакових пар шершавих табличок на дотик.

51-52

 

Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою.

Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий).

53-54

 

Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки».

Поняття   : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий.

Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки. Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі.

55-56

 

Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи..              Розрізнення різних сортів мила.

Ігри « Розрізнення запахів на відстані».

 

57

 

 Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті

Виділення і розрізнення звуків навколишнього                середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух».

58

 

Розвиток слухового сприймання.  Визнвчення місця розташування та  інтенсивність звуку: близько далеко, поруч. (Матеріал «Шумові коробочки».)

59

 

Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього        середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин). Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс."

60

 

"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин).

61

 

Диференціація близьких за звучанням слів.

62

 

 Сприйняття простору

Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призначення.

63

 

Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного.

64

 

Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання.

65

 

Виконання різних ігрових вправ на переміщення в просторі, на зміну положень частин тіла.

66

 

Визначення розташування предметів у приміщенні. Просторові поняття: верхній, нижній, правий,              лівий,              біля,                                          у(в),за,                                          поруч, посередині,                            попереду,                            позаду,                            далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там, вгорі, внизу, вище, нижче, праворуч, ліворуч.

67

 

 Сприйняття часу

Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи.

68

 

Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня.

Розвиток концентрації уваги.

Співвідношення порядкового числа з днем тижня.

69

 

Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора».

70

 

Розвиток концентрації уваги.Співвідношення порядкового числа з днем                 тижня.

 

docx
Додав(-ла)
Охріменко Алла
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
1125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку