Календарно-тематичне планування індивідуальних занять з корекції до корекційно-розвиткової програми
«Розвиток психомоторики та сенсорних процесів»
2 клас
( 2 години на тиждень)
№ |
Дата |
Тематика корекційно-розвиткової роботи |
1 |
|
Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу) |
2 |
|
Розвиток великої моторики (Ходьба з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові; |
3 |
|
Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки) |
4 |
|
Розвиток статичних силових якостей та навчання контролю за положенням тіла в просторі. Ігротренінг "Спортивні змагання Буратіно і його друзів" |
5 |
|
Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Кистьова та пальчикова гімнастика. |
6 |
|
Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Почергове постукування пальцями однієї руки. |
7 |
|
Формування почуття рівноваги. («доріжка слідів») |
8 |
|
Штрихувальні лінії. Штрихування, обведення за трафаретом. |
9 |
|
Обведення долоні та пальців олівцем за допомогою дорослого. |
10 |
|
Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.). |
11 |
|
Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин обличчя (рот, ніс, очі та ін.) |
12 |
|
Збагачення уявлень про форму: круг, трикутник, квадра. |
13 |
|
Згинання паперу. Знаямство з поняттям «навпіл», «загинання куточків». |
14 |
|
Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості. Аплікація з шматочків кольорового паперу. |
15 |
|
Розвиток моторики.Вирізання ножицями прямих смуг. |
16 |
|
Тактильно-рухове сприйняття Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький). |
17 |
|
Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику», «Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків. |
18 |
|
Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Котушки», «Перекладання намиста», «Відкрий замок». |
19 |
|
Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону»,«Знайди іграшки в певній послідовності». |
20 |
|
Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті). |
21 |
|
Робота з пластиліном (розкочування прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.). |
22 |
|
Поняття про деталі, частини. Ціле і частини. Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). |
23 |
|
Сприйняття форми, кольору; конструювання предметів Ігри з різними будівельними наборами («Кольорові кубики» і т.п.).
|
24 |
|
Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження". |
25 |
|
Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження". |
26 |
|
Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні) |
27 |
|
Форма предметів . Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто". |
28 |
|
Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби). Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою» |
29 |
|
Співвіднесення площинних та об'ємних фігур (дидактичні ігри «Де, чий будиночок?», «Коробка форм» і т.п.). |
30 |
|
Розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій. Робота з геометричним конструктором. |
31 |
|
Обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання. Порівняння розміру трьох і більшої кількості предметів з еталоном |
32 |
|
Моделювання за зразком. Виконання дій з предметами та іграшками різної величини |
33 |
|
Кольори і відтінки предметів. АРТ-тренінг "Подорож в країну кольору". Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей. |
34 |
|
Розрізнення та використання кольорів. Дидактична гра «Підбери колір». |
35 |
|
Розрізнення і позначення вивчених кольорів. "Пригоди в країні кольору". |
36 |
|
Розвиток наочно-дійового та наочно- образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням. |
37 |
|
Розвиток наочно-дійового та наочно- образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням. Малювання візерунка |
38 |
|
Диференціювання об’ємних форм в процесі конструювання за зразком; чергування форм в аплікації. |
39 |
|
Формування умінь самостійного виконання практичних завдань за інструкцією. Дидактична гра «Послугай і зроби» |
40 |
|
Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір). |
41 |
|
Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір). |
42 |
|
Відпрацювання практичних навичок. Тренувальні вправи «Кольорові торбинки», «Світ геометричних фігур». |
43 |
|
Формування умінь самостійного виконання практичних завдань за інструкцією. Тренувальні вправи. |
44 |
|
Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті. Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією) |
45 |
|
Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети». Знаходження «зайвої» іграшки, картинки. |
46-47 |
|
Виділення однієї суттєвої ознаки: підбір предметів одного кольору, але різної форми та розміру. |
48 |
|
Виділення однієї суттєвої ознаки: підбір предметів однієї форми, але різного кольору.
|
49 |
|
Підбір предметів одного розміру, але різної форми і кольору |
50 |
|
Сприйняття особливих властивостей предметів Поняття «шорсткий – гладкий». Складання однакових пар шершавих табличок на дотик. |
51-52 |
|
Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою. Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий). |
53-54 |
|
Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки». Поняття : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки. Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі. |
55-56 |
|
Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи.. Розрізнення різних сортів мила. Ігри « Розрізнення запахів на відстані».
|
57 |
|
Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух». |
58 |
|
Розвиток слухового сприймання. Визнвчення місця розташування та інтенсивність звуку: близько – далеко, поруч. (Матеріал «Шумові коробочки».) |
59 |
|
Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин). Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс." |
60 |
|
"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин). |
61 |
|
Диференціація близьких за звучанням слів. |
62 |
|
Сприйняття простору Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призначення. |
63 |
|
Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного. |
64 |
|
Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання. |
65 |
|
Виконання різних ігрових вправ на переміщення в просторі, на зміну положень частин тіла. |
66 |
|
Визначення розташування предметів у приміщенні. Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, біля, у(в),за, поруч, посередині, попереду, позаду, далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там, вгорі, внизу, вище, нижче, праворуч, ліворуч. |
67 |
|
Сприйняття часу Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи. |
68 |
|
Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня. Розвиток концентрації уваги. Співвідношення порядкового числа з днем тижня. |
69 |
|
Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора». |
70 |
|
Розвиток концентрації уваги.Співвідношення порядкового числа з днем тижня. |