Заняття для дітей дошкільного віку "Весняні мандри"

Про матеріал
Запропоноване заняття для дітей старшого дошкільного віку спрямоване на розвиток особистісно-активного ставлення до нового, емоційної чуйності, асоціативного-образного мислення, уяви. Під час заняття діти вчаться фантазувати, направляти свої творчі можливості на вирішення різноманітних завдань, отримують навички пошуку нестандартних рішень, нових ідей.
Перегляд файлу

Весняні мандри

Заняття  для дітей старшого дошкільного віку

Віта ПРИХОДЬКО

 практичний психолог, заклад дошкільної освіти № 30 «Чебурашка»   м. Суми, Сумської області

 

Мета: розвиток творчих здібностей, уяви та фантазії дітей старшого дошкільного віку. 

Завдання заняття:

1.     Сприяти розвитку особистісно-активного ставлення до нового, емоційної чуйності, асоціативного-образного мислення, уяви.

2.     Формувати навички пошуку нестандартних рішень, нових ідей. 

3.     Вчити дітей фантазувати,  направляти свої творчі можливості на вирішення різноманітних завдань.

4.     Розвивати виразність мовлення, підтримувати в дітей інтерес та потребу в творчості.

Обладнання та  матеріали: аудіозапис звуків природи, «чарівна паличка», іграшковий жучок Сонечко, «чарівна квітка» з завданнями для дітей, нагрудники із зображенням комах, картки – дудли.

Перебіг заняття

          (Під звуки природи до зали заходять діти та стають у коло.)

Психолог. Доброго дня діти! Я дуже рада вас бачити, пропоную вам привітатись та подарувати посмішку і частинку гарного настрою одне одному. (Діти по черзі беруться парами за руки та посміхаються одне одному.) Художнє слово: 

Зійшли сніги, шумить вода,

Весною повіва;

Земля квіточки викида,

Буяє травка молода;

Все мертве ожива…

 (Павло Грабовський)

Психолог. Як приємно зараз опинитись  весняній сонячній галявині. Сьогодні я запрошую вас на таку сонячну чарівну галявину. Хочете познайомитись з її мешканцями? Скажу вам по секрету, жителі галявини дуже маленького зросту і часто ховаються в траві. І щоб  з ними подружитьсь, треба в крихіток перетворитись. «Ну полянка раз, два, три, − нас в комах перетвори!» (Після змаху «чарівної палички», діти вдягають попередньо приготовані нагрудники із зображенням комах).

Психолог.      Чудеса     у     нас     на     світі:     стали     комашками          діти.

Тепер трава навколо нас, як високі дерева, піщинки, як великі камені, а люди − просто велетні! А ми маленькі істоти.

Вправа «Ми − комахи»

Мета: сприяти розвитку мислення, уяви, активного мовлення. Психолог. Діти, скажіть,  на кого ви перетворилися? (Відповіді дітей) −  Що спільного є у всіх комах? (Відповіді дітей). 

– А якщо ви, комахи, то що ви вмієте робити?  

Питання до дітей: 

Гусінь повзає, а коник ... (стрибає, злітає).

Павук повзає, а бабка ... (літає, пурхає, летить).

Метелик літає, а равлик ... (повзає, лазить, плазує).

Жук повзає, а тарган ... (бігає, втікає, повзає).

 Мураха повзає, а метелик ... (пурхає, летить).

Комар літає, а дощовий черв'як ... (риє, копає, повзає).

Равлик повзає, а цвіркун ... (стрибає, підплигує, скаче).

Джміль літає, а мурашка ... (повзає, бігає).

Коник стрибає, а оса ... (літає, повзає, летить).

Божа корівка літає, а клоп ... (повзає, бігає).

Тарган повзає, а бджола ... (літає, гасає ).

(Діти намагаються назвати якомога більше дій, які виконує комаха.) Психолог. Дивіться, до мене прилетів якийсь жучок, (на долоньці в психолога з’являється  іграшковий жучок-сонечко) впізнаєте його? Він пропонує нам з ним погратись.

Пальчикова вправа:

На мою долонечку

Прилетіло сонечко.

Крильця червоненькі,

Цяточки чорненькі,

По всім пальчикам ходило, А з мізинці полетіло!

Вправа «Корисні – шкідливі»

Мета: розвивати творче мислення (виділення протилежних властивостей).

Психолог. А зараз пропоную поділитися на дві команди за принципом «Сонечко» та «Дощик». Команда «Сонечко» буде доводити, чим корисні комахи, а команда «Дощик», чим вони шкідливі.

     Варіанти відповідей команди «Сонечко»: Комахи корисні, тому що вони запилюють рослини; бджоли збирають нектар і роблять мед; мурашина кислота використовується в медицині; метелики радують нас своєю красою;  вони є кормом для птахів та деяких тварин.

    Варіанти відповідей команди «Дощик»: Комахи шкідливі, тому що гусениці поїдають листя і рослини гинуть, вони знищують плоди; сарана губить посіви; деякі комахи є рознощиками інфекцій.  

Дидактична гра «Лісові дива»

Мета: розвивати асоціативне мислення та креативність, вчити дітей створювати в уяві нові образи,  в основі яких лежить сприйняття схематичних зображень.

Обладнання: картки із схематичним зображенням геометричних фігур, хвиль, завитків і т. д. (картки з друдлами).

Психолог. Мешканці чарівної галявинки підготували для вас завдання. Вони просять вас назвати, що це може бути? Ви повинні назвати те, що є у лісі?

 

image 

(Завдання дітей назвати якомога більше відповідей – асоціацій за однією карткою.)

Психолог: пропоную трішки погратись!

 Фізкультхвилинка:

-   Жу-жу-жу,- дзижчить бджола:

-   Я із далеку прийшла.

(Діти піднімають руки в сторони і ритмічно ними махають, як крильцями.) - Зу-зу-зу, - комар пищить.

(Ритмічно «викидають» вказівні пальці вперед.) - Я до вас лечу на мить! - Уф-уф-уф, - летить джмельок, - Я зібрав уже пилок!

(Ритмічно притупують ногами.) Жук гуде: «Гу-жу, гу-жу.

Кого хочеш розбужу».

(Ритмічно плескають у долоні).

Психолог. Діти, дивіться, яка незвичайна квітка виросла на цій галявинці.

Вона має для нас випробування.

Дидактична гра «Склади речення»

Мета: сприяти розвитку творчої уяви, фантазії, мислення, активного мовлення.

Психолог: На пелюстках квітки є зображення різних предметів, істот. Ваше завдання – скласти речення, використовуючи  якомога більше слів-картинок.

(Діти по черзі називають придумані ними речення.)

Психолог: Ось і підходить до завершення наша подорож. Пора перетворюватися знову в дівчаток і хлопчиків. Давайте скажемо: «Раз, два, три – галявинка чарівна, нас в дітей перетвори!». − Мені дуже сподобалося, якими ви сьогодні були дружними, спритними та старанними. Ми з вами подружилися комахами. Вони, хоч і маленькі, але  дуже потрібні в природі. Давайте дамо собі слово не ображати шестиногих друзів.

− А вам сподобалось наше заняття ? А що сподобалось найбільше? А чому?

Психолог.  Візьмемось за руки та попрощаємось одне з одним.

Прощання:

Кожне слово, кожен погляд 

Має значення, 

На прощання ми говоримо До побачення!

pdf
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
1794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку