План-коспект уроку «Як козаки в баскетбол грали»

Про матеріал
- визначити рівень умінь учнів – підтягування у висі; - повторити раніше засвоєнні елементи баскетболу (кидок м’яча однією рукою з місця та в стрибку з середньої відстані; боротьба за м’яч, що відскочив від щита; обманні рухи); - вдосконалити раціональне використання техніко-тактичних прийомів нападу й захисту у взаємодіях партнерів під час гри; - формувати особистість учня, адаптувати в сучасному світі; - сприяти всебічному фізичному розвитку учня.
Перегляд файлу

Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 16

ім. Героя Радянського Союзу Я.М.Лобова

Первомайської міської ради Миколаївської області

 

Баскетбол – я люблю цю гру.

 

 

 

       

ПЛАН-КОНСПЕКТ

уроку з фізичної культури

                       «Як козаки в баскетбол грали»

Мета:

  • збереження,  пропаганда та популяризація спадщини українського козацтва;
  • військово - патріотичне виховання молоді;
  • формування готовності до захисту Вітчизни.

 

Завдання:

  • визначити рівень умінь учнів – підтягування у висі;
  • повторити раніше засвоєнні елементи баскетболу (кидок м’яча однією рукою з місця та в стрибку з середньої відстані; боротьба за м’яч, що відскочив від щита; обманні рухи);
  • вдосконалити раціональне використання техніко-тактичних прийомів нападу й захисту у взаємодіях партнерів під час гри;
  • формувати особистість учня, адаптувати в сучасному світі;
  • сприяти всебічному фізичному розвитку учня.

Модуль: баскетбол

Клас: 10( юнаки)

Форма уроку: кругове тренування

Інвентар: м’ячі баскетбольні, гімнастична стіна, гімнастична лава, гімнастичний мат, канат, мішки, подушки, манішки.

Місце проведення: спортивний зал

 

Актуальність форми уроку

Кругове тренування – це організаційно-методична форма занять фізичними вправами, спрямована на комплексний розвиток фізичних здібностей школярів, на підвищення їх фізичної підготовленості.

Впровадження кругового тренування в навчальний процес залишається актуальним і сьогодні, під час реформи школи. З досвіду роботи вчителів, які застосовують цю форму занять,  на основі аналізу науково-методичної літератури можна зробити такі висновки:

  • колове тренування є одним із основних методів застосування фізичних вправ, спрямованих на комплексний розвиток фізичних якостей;
  • метод колового тренування забезпечує високу моторну щільність уроку: емоційний стан учнів, дає змогу виконати високий обсяг вправ, одержати значне навантаження та підвищити рівень фізичної підготовленості учнів, а головний пріоритет – диференціація навантажень згідно підготовленості кожного учня;
  • застосування колового тренування вимагає від учнів діяти узгоджено, бути уважним і дисциплінованим, формувати навички самостійного виконання вправ та вміння здійснювати самоконтроль за рухами і фізичним навантаженням, робити аналіз зроблених рухових вправ;
  • метод колового тренування сприяє формування гармонійно розвинутої, суспільно активної особистості, поєднуючи у собі духовне багатство, моральну чистоту та фізичну досконалість.

Хід уроку

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина.

12хв.

 

1.Шикування , привітання, повідомлення завдань уроку.

10-15 с.

Чітко, стисло, доступно.

2.Повідомлення спортивних новин.

20-30 с.

За участю учнів.

3.Інструктаж із БЖД.

30 с.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

4.Стройові вправи: повороти на місці, перешикування.

30-40 с.

Дотримуватися чіткого виконання. Звернути увагу на поставу.

5. Ходьба на місці, рух уперед.

30-40 с.

У колоні по 1, дистанція 2-3 кроки.

6.Бігові вправи:

  •       «гладкий біг»;

 

40-60 м.

 

У колоні по 1 , дистанція 2-3 кроки.

  • приставним кроком (лівим, правим боком, почергово);

30-40 м.

Ноги зігнуті в колінному суглобі, руки перед грудьми.

  • спиною вперед;

10-15 м.

Зоровий контроль через плече.

  •  біг з зупинкою стрибком;

10-15 м.

Темп повільний, дотримуватись дистанції, не на прямих ногах

  • біг з обертом на 360° (через ліве, праве плече);

10-15 м.

Оберти через 2-3 кроки, не підстрибувати.

  • звичайний біг.

15-20 м.

Темп повільний.

7. Ходьба.

10-15 м.

Відновити дихання.

8. Вправи для розвитку рухових якостей та загальної фізичної підготовки.

 

8-9 хв.

Робота біля гімнастичної стіни. Зосередити увагу на правильне виконання вправ, надавати поради, робити підказки та зауваження.

В.п. – стоячи боком до стіни, тримаючись за рейку однойменною рукою на рівні поясу . Махові рухи ногою вперед, назад.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\wX8nfoo.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 разів

Хват зверху. Максимальна амплітуда рухів.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\KuY7t68.jpegВ.п – стоячи спиною до стіни, схопившись руками  за рейку вище голови, почергові махи ногою вперед – в сторону.

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

Поступово збільшувати амплітуду махів.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\xWAGkjk.jpegВ.п. – стоячи спиною до стіни в кроці від неї. Схопившись піднятими руками за рейку, пружні рухи у тазостегновому суглобі вперед.

 

 

 

 

 

6-8 разів

Вільно зависнуть, поступово збільшуючи амплітуду рухів.

В.п. – обличчям до стіни, на невеликій відстані від неї. Нахил вперед, хват за рейку на рівні грудей. Пружні нахили.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\ussfBSr.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 разів

Хват зверху. Руки та ноги прямі.

В.п. –вис обличчям до стіни. Почергове відведення ніг назад.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\NSGwbA7.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 разів

Ноги в колінному суглобі не згинати.  Максимальна амплітуда рухів.

В.п. –вис спиною до стіни. Підняти одночасно ноги.  Колові рухи двома ногами ліворуч, праворуч.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\Wq9lRTk.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

Хват зверху. Прямі ноги  підняти до кута 90°.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\I2LcIZG.jpegВ.п. –присід спиною до стіни, хват за рейку над головою. Рух зігнутих ніг до гори.

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

Колінами торкнутись обличчя.

В.п. –присід боком до стіни. Різнойменний широкий хват за рейки. Поштовхом відкинути ноги від стіни.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\ijgzJxL.jpeg 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

Тулуб та ноги утворюють пряму лінію.

В.п. –лежачи на спині, руками тримаючись за першу рейку, ноги разом. Мах ногами за голову, ноги нарізко.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\t1cPjBG.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

Носками торкнутись рейки.

В.п. –стоячи обличчям до стіни, хват за рейку на рівні голови – стрибки.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\9OOwQwU.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

10-12 разів

Поступово стрибнути на вищу рейку, ноги нарізно.

ІІ.  Основна частина:

колове тренування.

30 хв.

Створити 6 груп по 2-4 учня.

Станція 1:

Виконання навчального нормативу підтягування у висі.

2,5-3,5 хв.

 

Плавно підтягувати вагу тіла вгору, не виставляючи лікті вперед. Швидкий вдих-видих у верхній точці вправи.

Станція 2:

Кидок м’яча з середньої відстані з місця та в стрибку після виконання перекиду вперед.

 

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\rmiipTK.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3,5 хв.

 

При групуванні підборіддя притиснуть до грудей,  коліна розведені, головою не торкатись мата. Стабільний рух руки при випуску м’яча в найвищій точці, активна робота кісті в заключній фазі кидка, завершивши повним її згинанням.

Станція 3:

Перетягування маленького канату.

 

 

2,5-3,5 хв.

 

Хват знизу, прижати канат плечем до тулуба, плечі відвести назад.

Станція 4:

Боротьба за м’яч, що відскочив від щита.

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\ZTAc3n8.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5-3,5 хв.

 

Захисник повинен заблокувати рух нападника до м’яча, визначивши напрямок відскоку м’яча, вистрибнути та заволодіти м’ячем перший.

Станція 5:

«Бій  подушками ».  Стоячи на гімнастичній лаві зіштовхнувши  суперника з неї ударами мішком з подушками.

2,5-3,5 хв.

 

Спосіб тримання мішка довільний. Заборонено наносити удар по голові.

Станція 6:

Фінти з м’ячем:

  • обманний рух на кидок м’яча у кошик;

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\VU7a3t2.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • обманний рух на прохід ліворуч (праворуч) з обведенням суперника праворуч (ліворуч).

C:\Users\-х\Desktop\ю.и\nwwQpgg.jpeg 

 

 

 

 

 

Перед виконанням фінтів виконати 4-5 разів у присіді (танець гопака)

2,5-3,5 хв.

 

10-15 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухом рук, голови, мімікою змусити суперника підняти руки, щоб під руками суперника перейти на ведення м’яча.

 

 

 

 

 

 

Випад вперед в сторону повільно, після кроку захисника в цьому напряму, різко перейти на ведення м’яча з іншої сторони.

 

 

 

Навчальна гра з практикою суддівства.

10-12 хв.

 

Зосередити увагу на вибір місця на майданчику. Намагатися передбачити дії партнерів та суперника під час гри. Поважати суперника

ІІІ. Заключна частина.

3 хв.

 

  1. Біг.

50-60м.

Темп повільний,  у колоні по 1, зберігати дистанцію 2-3 кроки.

  1. Ходьба вправи на релаксацію, перешикування в русі.

20-30 м.

Відновити дихання.

  1. Ходьба стройовим кроком, з виконанням козацької пісні.

50-60 м.

В колону по 4. Пісню виконувати голосно.

  1. Шикування, підбиття підсумків уроку.

30-40 сек.

Відзначити кращих учнів, указати на помилки.

  1. Домашнє завдання.

15-20 сек.

Чітко, доступно, індивідуальне навантаження.

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2019
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку