План
НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИХ ЗАНЯТТЬ
“Захист України” (Основи медичних знань)
11 клас
№ з/п
|
Назва розділу
|
Кількість годин
|
1 день |
2 день |
3 день |
1 |
Основи медичних знань і допомоги |
6 |
6 |
|
|
2 |
Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина) |
12 |
|
6 |
6 |
|
РАЗОМ |
18 |
6 |
6 |
6 |
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітка |
Основи медичних знань і допомоги (6 годин) |
|||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
|||||
1 |
Особливості підтвердження зупинки серця. Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації. Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації з використанням автоматичного дефібрилятора. Штучне дихання. Зовнішній масаж серця.Засоби, які використовуються при проведенні серцево-легеневої реанімації. Надання постраждалому стабільного положення на боці |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм надання допомоги при раптовій зупинці серця; вміє визначати наявність дихання; володіє навичками проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця. вміє використовувати автоматичний дефібрилятор при проведенні серцево-легеневої реанімації |
|
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах |
|||||
2 |
Прийом Хеймліка, особливості застосування |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє застосовувати на практиці методи відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка |
|
Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах |
|||||
3 |
Способи зупинки зовнішніх кровотеч. Зупинка життєзагрозливої кровотечі з кінцівок і вузлової кровотечі. Місця затискання артерій. Порядок застосування турнікета (джгута) для зупинки кровотечі. Тампонування ран при вузловій кровотечі. Способи самодопомоги при зовнішніх кровотечах
|
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): знає ознаки різних видів кровотеч; вміє застосовувати кровоспинні джгути для зупинки масивної кровотечі; вміє тампонувати рани при вузлових кровотечах; знає особливості використання гемостатиків |
|
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок |
|||||
4 |
Заходи домедичної допомоги при переломах і вивихах. Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє накладати шини на верхню та нижню кінцівки; надає домедичну допомогу при переломах та вивихах, вміє накладати пов’язки на рани грудної клітки; вміє накладати пов’язки на рани живота |
|
5 |
Особливості накладання пов’язок на рани живота.. Особливості накладання пов’язок на рани грудної клітки. |
1 |
|
|
|
6 |
Особливості переміщення постраждалих з травмами
|
1 |
|
|
|
Розділ IV. Домедична допомога в бойових умовах (12 годин) |
|||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу |
|||||
7 |
Алгоритм з надання домедичної допомоги в секторі обстрілу.
|
|
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє переводити пораненого в положення на боці (животі); володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок за допомогою спеціальних джгутів Алгоритм з надання домедичної допомоги в секторіобстрілу. Переведення пораненого в положення на боці (животі). Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівок (само- та взаємодопомога). Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних турнікетів (джгутів) (само- та взаємодопомога)
|
|
8 |
Переведення пораненого в положення на боці (животі). |
|
|
|
|
9 |
Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. |
|
|
|
|
10 |
Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівок (само- та взаємодопомога). |
|
|
|
|
11 |
Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних турніке- тів (джгутів) (само- та взаємодопомога) |
|
|
|
|
12 |
Контроль практичних навичок |
|
|
|
|
Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов |
|||||
13 |
Способи та правила транспортування постраждалих при різноманітних ушкодженнях: перенесення наруках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах.
|
|
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє застосовувати на практиці різні способи транспортування постраждалих при різноманітних ушкодженнях; виконує алгоритм первинного огляду пораненого; визначає ознаки життя; вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, турнікет (джгут) на кінцівкиволодіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів |
|
14 |
Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторіукриття (алгоритм «MARCH»). Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя |
|
|
|
|
15 |
Накладання турнікета (джгута) на кінцівки. |
|
|
|
|
16 |
Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних асобів (само- та взаємодопомога).Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само- та взаємодопомога). |
|
|
|
|
17 |
Переведення в стабільне положення.Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт |
|
|
|
|
18 |
Контроль практичних навичок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|