«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Директор гімназії №11
__________________
ПЛАН РОБОТИ
БІБЛІОТЕКИ НА
2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
м. Запоріжжя
2021 р.
ЗМІСТ
Аналіз роботи шкільної бібліотеки гімназії № 11
за 2020-2021 навчальний рік
Шкільна бібліотека є структурним підрозділом гімназії, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу. Свою роботу вона організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації.
У 2020-2021 навчальному році робота бібліотеки гімназії №11 була побудована згідно Закону України «Про бібліотечну справу» від 27.01.1995 №32/95 ВР (зі змінами та доповненнями), наказу МОН України від 14.05.1999 р. № 139 «Про затвердження Положення про бібліотеки ЗНЗ» та проекту нової редакції Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, постанов Кабінету Міністрів України, відповідних наказів Департаменту освіти Запорізької облдержадміністрації, департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, територіального відділу освіти Олександрівського району, Запорізької гімназії №11.
Робота бібліотеки ведеться згідно річного плану. Вона спрямована на національно-патріотичне, громадське, трудове, естетичне виховання; виховання культури читання учнів, керівництво позакласним читанням; поповнення і збереження книжкових фондів. Робота бібліотеки гімназії №11 у 2020-2021 навчальному році спиралася на вирішення завдань по інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу та здійснювала інформаційно-бібліографічний супровід упровадження Державних стандартів освіти, переходу до Нової української школи.
Завідуюча бібліотекою Іванісова В.М. та бібліотекар Каширіна Л.С. протягом навчального року здійснювали системну, цілеспрямовану допомогу школярам в успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку їх творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей з використанням бібліотечного ресурсу; удосконалювали традиційні й нові бібліотечні технології дистанційної роботи; забезпечували можливості найбільш повного й швидкого доступу до документів; використовували різні форми проведення масових та інформаційних заходів (віртуальні тощо). Саме тому бібліотека гімназії є інформаційним центром як для учнів, так і для вчителів, одним із важливих напрямків роботи якого є формування інформаційної культури читачів з використанням різних джерел інформації.
Протягом 2020-2021 навчального року бібліотекарі гімназії продовжували формування бібліотечного фонду, який відповідав би за змістом освітнім, виховним та інформаційним потребам, а також забезпечував бібліотечне обслуговування учнів та вчителів. За цей період бібліотека одержала художньої та галузевої літератури у кількості 286 примірники (117 примірників методичної літератури та 169 примірників книг серії «Шкільна бібліотека»); за новою програмою для учнів 3-х класів 1011 примірників, для учнів 6-х класів 486 примірників, для учнів 7-х класів 281 примірник, подарованих здобувачами освіти 43 примірники на суму 1235,00 грн. На кінець навчального року фонд підручників складає 16300 примірників (для учнів 1-4 класів – 4584, 5-9 класів – 9065, 10-11 класів – 2651 примірники), фонд художньої, галузевої та методичної літератури складає 8436 примірників. Книговидача за 2020-2021 навчальний рік склала 5156 книг; читачів – 958 (із них 68 вчителів, 1 батько).
Наша бібліотека продовжуватиме свою діяльність у всіх напрямках, за якими працює
гімназія.
Основні показники роботи шкільної бібліотеки:
Основні показники |
Навчальний рік |
|
2019-2020 |
2020-2021 |
|
Кількість учнів в школі |
902 |
889 |
Всього читачів |
970 |
958 |
Всього читачів учнів |
898 |
889 |
% читачів |
100% |
100% |
Кількість відвідувань |
4023 |
6482 |
Книговидача |
4500 |
5156 + 12244 |
Фонд підручників |
16136 |
16300 |
Видано підручників |
14032 |
13244 |
Проведено масових заходів |
36 |
42 |
Проведено уроків інформаційної грамотності |
9 |
10 |
Періодична література(кількість газет, журналів) |
10 |
10 |
Були визначені конкретні форми інформування кожної категорії читачів з урахуванням їхніх потреб. Продовжувалося формування довідково-інформаційного фонду, були підготовлені виставки «Кидай мишку – бери книжку!», «Знайомтесь – нові книги!», «Українська книга – дітям!», «Прочитав сам – зацікав товариша», «Запоріжжя у моєму серці», «Книги – помічники у навчанні», «Друковані роботи вчителів та учнів гімназії», «Казкові джунглі Р.Кіплінга», «Знай, люби, бережи!», «Ці книги про все на світі» тощо, книги яких з зацікавленістю розглядали та читали учні.
Певна робота проводилася бібліотекарями щодо популяризації літератури та медіа ресурсів, з цією метою були сформовані тематичні викладки книжного фонду, такі як: «24 серпня – День незалежності України», «Герої завжди поміж нас», «Запоріжжя у моєму серці», «Абетка здоров’я», «Правові знання – підліткам», «Сім׳я та школа – дві могутні сили виховання», «БЖД та правила дорожнього руху», «Пожежна безпека», «Книги – помічники в навчанні», «Твори запорізьких письменників», До пам'ятних дат Лесі Українки, Ліни Костенко тощо.
Протягом навчального року бібліотекарі гімназії постійно розширювали бібліотечно-інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи, уведення в роботу новітніх технологій (комп’ютерні презентації, слайд-шоу, квести, віртуальні виставки, віртуальні виставки-подорожі, бібліошопінг, інтернет-марафон, букслем, бібліофлешбек, проект, гра-блуканина, мережеві акції тощо). Щомісяця оформлялася експрес-інформація «Бібліотечні події», підготовлені виставки до ювілейних дат (письменників, видатних людей, міжнародних днів). Усього було протягом року оформлено 55 яскравих книжково-ілюстративних виставок, викладок, поличок, експрес-інформацій.
Бібліотека готувала різноманітні бібліографічні довідки, вела їх облік. Багато довідок носили фактичний та тематичний характер, наприклад: виставка книг, виданих Українським інститутом національної пам'яті у рамках проекту «Майдан: усна історія», добірка літератури з теми «Свіча пам’яті» (до Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій), «Наша мова калинова» (до Дня української писемності та мови), експрес-інформація: «20 листопада Всесвітній день дитини», до всесвітнього дня поезії, до Дня Європи в Україні, до Міжнародного дня дитячої книги, до Міжнародного дня визволення в'язнів фашистських концтаборів тощо, інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями».
Діяльність шкільної бібліотеки у 2020-2021 навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї. Особлива увага приділялася широкій популяризації української сучасної літератури, літератури з питань освіти, історії і культури українського народу та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.
Отримуючи нову літературу, завідуюча бібліотекою Іванісова В.М. та бібліотекар Каширіна Л.С. готували «Інформаційний бюлетень новинок», «Зустріч з новими книгами», організовували відкриті перегляди літератури та періодики «Зупинись на хвилинку – подивись на новинки». На бібліотечно-бібліографічних уроках діти вчились користуватися книгою і опановували навички спілкування. Проводились бесіди з таких тем: «Різноманітність дитячої періодики та професії людей, що їх створюють», «Безпечний інтернет для дітей та підлітків.», «Знайомство з блогом бібліотеки», «Віртуальні бібліотеки: мандрівка сторінками сайтів дитячих видань».
Є багато форм і методів виховання культурної людини, прищеплення любові до книги і одна із них – прищеплення школярам навичок бібліотечно-бібліографічної грамотності. У популяризації основ бібліотечно-бібліографічних знань використовувалися найрізноманітніші методи: бесіди, лекції, гра в асоціації, презентації, практичні заняття, повідомлення учнів, різні види змагань, конкурсів. Особливо складно прищеплювати школярам навички користування довідковою літературою. Тому вчителі - предметники активно сприяли формуванню цих навичок: завдання з будь-якого предмета подавались так, що учні були змушені звертатися до словників і довідників, особливо вчителі історії, географії, математики, хімії, російської та української мови. Бібліотекарями у 5-7 класах, з метою розвитку читацьких інтересів, у грудні проведена акція «Щоб мізки гарно працювали на канікули йдемо з книжками!». Пробудженню інтересу до довідкової, науково-популярної, художньої літератури сприяло використання таких форм позакласної роботи, як інтернет-олімпіади, інтернет-конкурси, мережеві акції, тематичні уроки тощо.
З метою привернення уваги до екологічних проблем і активізації роботи бібліотеки з екологічної просвіти підростаючого покоління спільно з учасниками освітнього процесу, формування життєвих компетентностей здобувача освіти, розвитку його як гармонійно розвиненої особистості, сприяння реалізації основних пріоритетів Нової української школи, зокрема, формуванню покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розв’язувати нагальні проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 №931 «Про проведення щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек», листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 27.07.2020 № 22.1/10-1499 «Щодо наказу Міністерства освіти і науки України», рекомендацій Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О.Сухомлинського Національної академії педагогічних наук України «Щодо проведення у 2020 році Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек», Концепції екологічної освіти в Україні (Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України № 13/6-19 від 20.12.2001), яка передбачає чітку структуру формування екологічної освіти, що охоплює всі вікові, соціальні та професійні групи населення, цьогорічний Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек відбувався під гаслом «Шкільна бібліотека і екологічна просвіта».
В рамках місячника бібліотекарями та вчителями біології, фізики, хімії, класними керівниками підготовлено і проведено таки заходи:
Для батьків створений інформаційний куточок «Батьківська абетка», де розміщена відповідна література, експрес-інформація «Книги, які читають батьки та діти», картотеки статей «Сім'я та діти» та «Робота класного керівника з батьками», рекомендаційні списки «35 кращих книжок для дітей та підлітків», папки для батьків «Читання і бібліотека у житті вашої дитини» та «Робота з батьками щодо розвитку читацьких інтересів до удосконалення читацьких навичок». (Деякі рекомендаційні списки зроблені за допомогою учнів та їх батьків). Отже, співпраця родини і бібліотеки ґрунтується на взаємоповазі, рівноправному партнерстві. Педагогічний колектив та колектив батьків – це єдиний живий організм, об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю.
Треба зазначити, що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. Постійний пошук нових, ефективних технологій, прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісний взаємозв’язок і взаємодія з педагогічним колективом сприяє утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього культурного, інформаційного і освітнього центру, який одержує, зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації, здатні задовольнити будь-які запити своїх читачів. Тому бібліотекарями проведено бібліошопінг серед учнів 5-7 класів «Даремно часу Ви не гайте! Ось цю книгу прочитайте!» по залученню здобувачів освіти до читання під час канікул; інтернет – марафон «Літературний вернісаж» (презентація літературних новинок на сайтах електронних бібліотек та блозі «Бібліоманія» шкільної бібліотеки гімназії); Гра в асоціації «Європейська Україна: місця, локації та пам’ятки» (8-В кл); українознавча шифро-гра «Україна писанкова» (8-і класи); бібліоподорож першокласників до бібліотеки; інтерактивні бібліотечні уроки за творами Р.Кіплінга «Мауглі» (5-В кл), «Ріккі-Тіккі-Таві» (2-3 кл), Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» (6 кл.); дискусію «Гідність – основа справедливого суспільства» (8-В кл), «Плекаємо рідну мову» (3-і класи); літературно-музична вітальня «Від Тарасика до Тараса» (4-і класи), «Сторінками життя та творчості Г.Х.Андерсена» (початкові класи).
Бібліотекарі, вчителі та учні гімназії брали участь у літературному проекті «Я в серці маю те, що не вмирає» до 150-річчя від дня народження Лесі Українки, «Ліна Костенко: крізь роки та печалі…» до ювілею Ліни Костенко; у обласних мережевих акціях «Вічно живий голос» (відзначені 18 вчителів та учнів – Жучкова С.А., Каспарова С.М., Іванісова В.М., Каширіна Л.С., Самуляк Л.М., Корольова А.Ю., Коваль О.Ю., Баглер М., Багдасарян А., Броварська Є, Григорук М., Карпенко М., Кісь А., Почерніна А., Приходченко К., Скрима В., Стадченко А., Чикаленко К. – які отримали Свідоцтва та Подяки) та «Книга 21 століття – читачу» (відзначена зав. бібліотекою Іванісова В.М.).
Актуальним в теперішніх умовах стає використання в бібліотечній практиці віртуальних виставок, що дає змогу розв’язати ряд проблем, які неможливо вирішити традиційними методами. Це, зокрема: забезпечення збереженості документів; оперативність організації виставки та можливість постійного її поповнення новими документами; необмеженість терміну експонування документів; розкриття змісту представленого видання за допомогою анотації; представлення документів, які відсутні у фондах саме вашої бібліотеки, але мають певне значення для розкриття заданої теми; можливість дистанційного перегляду виставки без відвідування бібліотеки у будь-який час (24 години на добу, 7 днів на тиждень). Готуючи електронну виставку, бібліотекарі керувались тими ж принципами, що і при організації традиційних експозицій: відбір документів, визначення структури, компонування матеріалу, оформлення текстів та ілюстрацій. Щодо структури віртуальної виставки, вона, як і традиційна, складається із розділів, супроводжується цитатами, вступними статтями, ілюстративним матеріалом. Документ, представлений на електронній виставці, має: бібліографічний опис, анотацію, фото обкладинки документа, можна подати передмову і зміст книги. Цікавою формою віртуальної виставки є виставки-подорожі, адже юних читачів завжди цікавить література про подорожі у загадкові місця, на незвідані планети, про різноманітні факти, відкриття, споруди минулого і майбутнього.
Свідченням успішної професійної діяльності бібліотекарів у 2020-2021 навчальному році стали їх особисті досягнення і у фаховому конкурсі. Зав. Бібліотекою Іванісова В.М., бібліотекар Каширіна Л.С. стали переможцями І (районного) та лауреатами ІІ (обласного) етапів Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020» в номінації «Модель бібліотеки Нової української школи».
Проте, існує ряд проблем, які негативно впливають на ефективність роботи бібліотеки, щодо виконання основної своєї місії – всебічної інформаційної підтримки навчально-виховного процесу в школі, а саме: недостатньо дитячої літератури на українській мові, сучасної молодіжної літератури, творів зарубіжної та української літератури за оновленими програмами. Шкільна бібліотека постійно видозмінюється, але незмінними залишаються її завдання – забезпечувати духовний розвиток особистості, навчати здобувачів освіти пізнавати, працювати, утверджуватися.
Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки
у 2021-2022 навчальному році
Невід’ємною складовою науково-освітянського та інформаційного простору є бібліотеки, які накопичують, зберігають і поширюють знання, що зафіксовані у друкованих та інших носіях інформації. Саме бібліотека є найважливішою творчою лабораторією, саме від її ресурсів і послуг залежить якість та зміст навчально-виховної роботи. Книга – це скарб, мудрість і досвід, ретельна праця, творча думка і презентація ідей.
Сьогодні основними завданнями шкільної бібліотеки є:
І. Робота з читачами
Залучення учнів до читання та роботи у бібліотеці
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
Перереєстрація та запис нових читачів. |
Вересень – листопад |
Бібліотекарі |
|
Обслуговування здобувачів освіти, вчителів, батьків. |
Постійно |
Бібліотекарі |
|
Проведення бесід про правила користування бібліотекою. |
За потребою |
Бібліотекарі |
|
Проведення заходів з ліквідації заборгованості читачів. |
Постійно |
Бібліотекарі |
|
Робота з формулярами читачів. |
Постійно |
Бібліотекарі |
|
Відзначення кращих читачів на святі: «Країна казкова – країна книжкова» (Всеукраїнський тиждень дитячої та юнацької книги). |
Березень, квітень |
Бібліотекарі |
|
Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. |
За планом |
Бібліотекарі, вчителі |
|
Проведення бібліографічних індивідуальних консультацій для учнів та вчителів. |
За потребою |
Бібліотекарі |
|
Інформаційне забезпечення учнів та вчителів новинками літератури (з використанням картотек, каталогів, стенду «Шкільна бібліотека інформує»), які надійшли до бібліотеки із ТВО Олександрівського району, шляхом акції «Подаруй книгу бібліотеці!» тощо. |
За потребою |
Бібліотекарі |
|
Інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями». |
За потребою |
Бібліотекарі |
|
Використання інтелектуальних ігор в позаурочній діяльності для формування компетентного користувача шкільної бібліотеки. |
За планом |
Бібліотекарі |
Індивідуальна робота з читачами
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:
|
Постійно |
Бібліотекарі |
2. |
Виділити групи читачів за інтересами. |
Жовтень |
Бібліотекарі |
3. |
Анкетування та аналіз читацьких формулярів учнів 5-х класів: «Що читаємо? Як читаємо?». |
Січень – лютий
|
Бібліотекарі |
4. |
Проводити бібліографічні консультації:
|
Постійно |
Бібліотекарі |
Обслуговування читачів
|
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Організація інформаційної діяльності по спрямуванню національного самоусвідомлення і духовного становлення учнів – користувачів бібліотеки . |
Постійно |
Бібліотекарі |
2. |
Залучення нових читачів:
|
Вересень
Постійно |
Бібліотекарі |
3. |
Обслуговування читачів протягом року. |
Систематично |
Бібліотекарі |
4. |
Налагодити індивідуальну роботу з читачами:
|
За потребою
Згідно плану роботи на рік |
Актив бібліотеки Бібліотекарі Класні керівники
|
5. |
Продовження роботи літературно-інформаційного центру:
|
За планом |
Бібліотекарі |
6. |
Оформлення інформаційних і книжкових виставок і викладок. |
Систематично |
Бібліотекарі |
7. |
Участь у Всеукраїнських конкурсах, акціях, інтернет-семінарах, вебінарах (згідно наказів Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації, департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, КЗ «ЗОІППО» ЗОР, ТВО Олександрівського району):
|
Протягом року
|
Бібліотекарі, Вчителі-філологи, Класні керівники, Дитяча бібліотека Олександрівського району, Актив бібліотеки |
ІІ. Організація книжкових фондів і каталогів
|
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Оформлення передплати на періодичні видання. |
Жовтень – листопад |
Бібліотекарі |
2. |
Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду. |
Постійно |
Бібліотекарі |
3. |
Оформлення документації на нові надходження та систематична звірка її з бухгалтерією. |
1 раз у квартал |
Бібліотекарі |
4. |
Ведення чіткого обліку виданих підручників по класах (пункт 10 Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників). |
Протягом року |
Бібліотекарі |
5. |
Упровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотеки. |
За планом Постійно |
Бібліотекарі |
6. |
Часткова пересистематизація фондів з ББК на УДК. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
7. |
Робота з фондом:
|
Протягом року |
Бібліотекарі |
8. |
Вилучення з фондів:
(складання актів, здача актів до бухгалтерії, вивіз макулатури; робота із сумарними та інвентарними книгами). |
Протягом року
|
Бібліотекарі |
9. |
Комплектування книжкового фонду (отриманих підручників від Інституту модернізації та змісту освіти, художньої літератури за рахунок акції «Подаруй книгу бібліотеці!»). |
Протягом року |
Бібліотекарі |
10. |
Робота з фондом підручників:
|
Вересень Травень
Протягом року |
Бібліотекарі |
11. |
Визначення в класах відповідальних за збереження підручників. |
Вересень |
Кл. керівники Бібліотекарі |
12. |
Заходи по збереженню фонду:
|
1 раз на семестр Протягом року |
Актив бібліотеки Класні керівники Бібліотекарі |
13. |
Ведення всіх операцій з обліку бібліотечного фонду підручників. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
14. |
Залучення учнів та педколективу гімназії до участі у внутрішньошкільній акції «Живи, книго!». |
Протягом року |
Оргкомітет Бібліотекарі |
15. |
Замовлення необхідних підручників на поточний навчальний рік на сайті Інституту модернізації змісту освіти та Курсі «Школа».
|
Згідно наказу Міністерства освіти України |
Бібліотекарі |
16. |
Популяризація та вивчення бібліотечного фонду на сторінках блогу «Бібліоманія» тощо |
Протягом року |
Кл. керівники Бібліотекарі |
Робота з підручниками
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Своєчасно (до 05.09) забезпечити учнів підручниками, які є у наявності в бібліотеці.
|
Серпень – вересень |
Бібліотекарі |
2 |
Вивчати стан забезпеченості учнів підручниками з урахуванням особистих підручників. |
Вересень Жовтень |
Бібліотекарі |
3 |
Продовжувати комплектування фонду шкільних підручників, згідно наказів Міністерства освіти України. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
4 |
Систематично вести картотеки підручників за встановленими формами. |
Постійно |
Бібліотекарі |
5 |
Замовляти необхідні підручники для НУШ на поточний навчальний рік на сайті Інституту модернізації змісту освіти та Курсі «Школа».
|
Згідно наказу Міністерства освіти України |
Бібліотекарі
|
6 |
Проводити списання підручників загублених читачами та застарілих. |
За потребою |
Бібліотекарі
|
6 |
Прийняти участь у шкільному етапі акції «Живи, Книго!». |
За планом |
Бібліотекарі Класні керівники |
7 |
Проводити різноманітні заходи та бібліотечні уроки інформаційної грамотності. |
Протягом року |
Класні керівники, Бібліотекарі |
8 |
Провести інвентаризацію фонду підручників, оформити результати в Курсі «Школа» та надати до ТВО Олександрівського району за встановленими формами . |
Травень – червень |
Бібліотекарі
|
ІІІ. Масові заходи з популяризації літератури
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Індивідуальні бесіди:
|
Вересень – травень
|
Бібліотекарі |
2 |
Оновлювати постійно-діючі книжкові виставки та полички:
|
Протягом року
|
Бібліотекарі |
3 |
Оформлювати тематичні книжкові полиці:
|
Протягом року |
Бібліотекарі |
4 |
Добірка літератури та матеріалів щодо участі здобувачів освіти у фестивалях та конкурсах гімназії:
|
Протягом року |
Заступник директора з НВР Класні керівники Бібліотекарі
|
5 |
Бібліотечні уроки, квести, подорожі, вікторини:
|
За планом
|
Бібліотекарі Вчителі-філологи Класні керівники Дитяча центральна бібліотека Олександрівського району |
6 |
Бібліотечні уроки інформаційної культури:
|
За планом
|
Бібліотекарі Вчителі-філологи Класні керівники Дитяча центральна бібліотека Олександрівського району |
7 |
Інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями». |
Постійно |
Бібліотекарі |
8 |
Бібліографічні огляди до ювілейних дат та різноманітних свят. |
За планом |
Бібліотекарі |
ІУ. Робота з активом бібліотеки
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Вибрати актив бібліотеки. Скласти план роботи активу бібліотеки. |
Вересень – жовтень |
Бібліотекарі Педагог-організатор |
2 |
Проводити в бібліотеці засідання активу щодо популяризації книги та довідково-бібліографічного апарату бібліотеки, реклами книги, збереження підручників. |
Щоквартально |
Бібліотекарі Актив бібліотеки |
3 |
Проводити рейди перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення до навчальної книги. |
1 раз на семестр |
Актив бібліотеки Бібліотекарі Педагог-організатор |
4 |
Залучити актив до роботи:
|
Протягом року |
Бібліотекарі Актив бібліотеки
|
5 |
Практичне заняття «Робота з каталогом».
|
Зимові канікули |
Бібліотекарі |
6 |
Заходи по збереженню фонду підручників:
|
1 раз на семестр |
Бібліотекарі Актив бібліотеки
|
7 |
Участь у Всеукраїнських заходах:
|
За планом |
Бібліотекарі Актив бібліотеки
|
У. Робота ДБА
Для забезпечення якісного інформаційно-бібліографічного обслуговування педколективу, учнів та батьків бібліотека і надалі приділятиме першочергову увагу довідково-бібліографічному апарату:
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Поповнення і впорядкування каталогу і картотек:
|
Протягом року |
Бібліотекарі |
2 |
Консультативні години «Робота з картотеками». |
За необхідністю |
Бібліотекарі |
3 |
Пояснення учням правил користування ДБА. |
За необхідністю |
Бібліотекарі Актив бібліотеки |
4 |
Проводити бібліографічні огляди літератури, перегляди літератури до знаменних дат, до дат народження письменників, свят. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
5 |
Створення рекомендаційних списків літератури, що вивчається за новою шкільною програмою у 4-х класах НУШ та розміщення на блозі Бібліоманія. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
6 |
Створення на блозі бібліотеки веб-міксу картотеки художніх творів, що вивчаються за новою шкільною програмою (у 4-х класах). |
Протягом року |
Бібліотекарі |
7 |
Ведення реєстраційної картотеки періодики. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
УІ. Робота з педагогічним колективом гімназії
№ п/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури (з використанням картотек, каталогів, стенду «Шкільна бібліотека інформує»), які надійшли до бібліотеки із ТВО Олександрівського району, шляхом акції «Подаруй книгу бібліотеці!» тощо. |
Постійно |
Бібліотекарі |
2. |
Оформлення книжкових виставок до педрад та методичних засідань вчителів-предметників . |
За потребою |
Бібліотекарі |
3. |
Підготовка анотованих списків літератури для вчителів-предметників. |
За потребою |
Бібліотекарі |
4. |
Участь у педрадах, семінарах, ШМО та РМО. |
Протягом року За планами |
Бібліотекарі |
5. |
Поповнення куточку періодичних видань для вчителя. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
6. |
Поповнення картотеки на допомогу виховному процесу в гімназії:
|
Протягом року |
Бібліотекарі |
7. |
Поповнення матеріалами раніш оформлених каталогу та картотек. |
Постійно |
Бібліотекарі
|
8. |
Індивідуальне інформування вчителів, що атестуються. |
Постійно |
Бібліотекарі |
9. |
Участь у підготовці та проведенні предметних тижнів. |
Постійно За потребою |
Бібліотекарі |
10. |
Допомога у виборі літератури педколективу гімназії при проведенні масових заходів. |
За потребою |
Бібліотекарі |
11. |
Допомога класним керівникам початкових класів книжковими добірками щодо організації уроків позакласного читання. |
За потребою |
Бібліотекарі |
УІІ. Робота з батьками
Шкільна бібліотека допомагає батькам у вихованні в учнів любові до книги та культури читання. А батьки в свою чергу, надають допомогу у збереженні шкільних підручників.
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Поповнювати у бібліотеці куточок «Батьківська абетка». |
Протягом року |
Бібліотекарі |
2 |
Проводити консультації з батьками по ремонту книг та збереженню навчальної літератури . |
Протягом року |
Бібліотекарі |
3 |
Вести пропаганду літератури для батьків з виховання дітей. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
4 |
Продовжувати поповнювати папку для батьків «Читання і бібліотека у житті вашої дитини». |
Протягом року |
Бібліотекарі |
5 |
Оформити книжкову викладку нових книг для вчителів, батьків та учнів (до дня бібліотек). |
До 30 вересня |
Бібліотекарі |
6 |
Інтерактив для батьків «Читаємо, щоб зрозуміти». |
Січень |
Бібліотекарі Юнацька бібл-ка |
7 |
Підготувати інформаційно-бібліографічний список літератури «Виховання сучасного молодшого школяра». |
1 семестр |
Бібліотекарі
|
8 |
Поповнювати сторінки блогу бібліотеки «На допомогу батькам та учням». |
Протягом року |
Бібліотекарі |
УІІІ. Підвищення кваліфікації.
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Знайомитися з новими надходженнями, періодикою, інформаційними ресурсами. |
Протягом року |
Бібліотекарі |
2 |
Передплатити фаховий журнал «Шкільна бібліотека», «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр», « Шкільний бібліотекар» (за можливості). |
Жовтень |
Бібліотекарі |
3 |
Взяти активну участь у роботі районного методоб’єднання шкільних бібліотекарів. |
За планом РМО |
Бібліотекарі |
4 |
Підвищувати і вдосконалювати професійний рівень шляхом участі у вебінарах, семінарах, практичних заняттях юнацьких та дитячих міських бібліотек, в ЗОІППО, проходження курсів підвищення фахової майстерності в ЗОІППО, на сайті «На Урок», бібліотеки Сухомлинського, ЕдЕра, MCFR Освіта, EdCamp Ukraine, Академії цифрового розвитку, тощо. |
За потребою |
Бібліотекарі |
5 |
Спілкуватися із шкільними бібліотекарями району, міста та області, ділитися своїм та переймати їх досвід . |
Протягом року За потребою |
Бібліотекарі |
6 |
Участь у Всеукраїнському семінарі «Освітянські бібліотеки в інформативному просторі» (на базі Науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаїва та Миколаївського ОІППО). |
Серпень Дистанційно |
Бібліотекарі |
7 |
Участь у віртуальному вітальному марафоні до відзначення Всеукраїнського дня бібліотек на веб-порталі ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського. |
30 вересня Дистанційно |
Бібліотекарі |
8 |
Участь у Всеукраїнському вебінарі «Бути – медіаграмотним: десять ключових компетентностей» (до всесвітнього тижня медійної та інформаційної грамотності 23-30 жовтня) на веб-порталі ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського. |
Жовтень Дистанційно |
Бібліотекарі |
9 |
Участь у Всеукраїнському вебінарі за підсумками Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек «Краєзнавча робота шкільної бібліотеки як складова культурно-історичного та патріотичного виховання дітей ту учнівської молоді» на веб-порталі ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського. |
Грудень Дистанційно |
Бібліотекарі |
10 |
Участь у онлайн-засіданнях активу ініціативних груп шкільних бібліотекарів України «Шкільна бібліотека на порядку денному» на веб-порталі ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського. |
Протягом року Дистанційно
|
Бібліотекарі |
Додаток 1
до плану роботи шкільної бібліотеки
Заходи шкільної бібліотеки щодо дотримання
академічної доброчесності.
Заходи щодо дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачають: самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей).
Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 ):
• академічна доброчесність – сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень;
• академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства.
Заходи щодо дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
• самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
• посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
• дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
• надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Етика та академічна доброчесність забезпечуються:
учасниками освітнього процесу шляхом:
· дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;
· утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;
· дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;
· запобігання корупції, хабарництву;
· збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу;
· дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
· дотримання норм про авторські права;
· надання правдивої інформації про результати власної навчальної(наукової, творчої) діяльності;
здобувачами освіти шляхом:
· самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
. самостійного виконання учнями завдань, унеможливити експлуатацію чужої праці (навіть батьків);
· особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.
педагогічними працівниками шляхом:
· об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;
· здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
· інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення;
. інформування здобувачів освіти про правила цитування та норми використання чужої інтелектуальної праці з метою недопущення плагіату.
Бібліотекарям:
Використовувати в роботі з учнями електронний ресурс «Зрозуміло про академічну доброчесність. Інфографіка для школярів» та «Довідник з академічної доброчесності для школярів» в рамках Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні на блозі «Бібліоманія».
Додаток 2
до плану роботи шкільної бібліотеки
План заходів бібліотеки гімназії №11
щодо посилення національно-патріотичного виховання
дітей та учнівської молоді
Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. У зв’язку з цим, національно-патріотичне виховання є важливим сектором навчально-виховного процесу.
Саме національно-патріотичне виховання закладає підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку на засадах гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Основні завдання виховної діяльності сучасних закладів освіти визначені Законами України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»; указами Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», «Про заходи з відзначення у 2022 році 77-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 77-ї річниці завершення Другої світової війни», від 12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», «Про відзначення 25-ї річниці Конституції України» (Указ № 128/2021) , постановами Верховної Ради України від 12.05.2015 № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 22.07.2015 № 524 «Про утворення Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання»; розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 998-р «Про заходи з увічнення пам’яті захисників України на період до 2020 року», наказах Міністерства освіти і науки України від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах», від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
Завдання сучасної системи виховання, які випливають із суспільних потреб сьогодення, полягають у реальному переході до педагогічної творчості та індивідуального впливу, у переорієнтації учнівських і педагогічних колективів на гуманізацію виховання, створення умов для цілеспрямованого систематичного розвитку людини як суб'єкта діяльності, особистості, індивідуальності.
Завдання навчальних закладів так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. При цьому патріотизм є чужим націоналізму, шовінізму, сепаратизму і космополітизму.
Завдання шкільної бібліотеки полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого смислу, тобто сприймалися не лише розумом, а й «серцем». Для цього слід чітко усвідомлювати завдання національно-патріотичного виховання:
Метою заходів у сфері національно-патріотичного виховання дітей та молоді в навчальних закладах є сприяння набуттю дітьми та молоддю досвіду патріотичних дій, виховання їх у дусі патріотичного обов'язку.
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Оформлення книжкової виставки до першого уроку «Україна – європейська країна!». |
Серпень 2021 |
Бібліотекарі |
2 |
Оформлення книжкової виставки до 155-річниці від дня народження першого президента України, визначного державного і громадського діяча Михайла Грушевського. |
Вересень 2021 |
Бібліотекарі |
3 |
Оформлення книжкової полички до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру. |
Вересень 2021 |
Бібліотекарі |
4 |
Оформлення тематичної полички «Україна незвідана» (до дня українського козацтва). |
До 14 жовтня 2021 |
Бібліотекарі |
5 |
Книжкова виставка – етнографічний диліжанс «Легенди мого краю». |
До 14 жовтня 2021 |
Бібліотекарі |
6 |
Оформлення тематичної полички «Ми пишаємось вами» (видатні особи мого рідного краю). |
Жовтень 2021 |
Бібліотекарі |
7 |
Гра в асоціації «Європейська Україна: місця, локації та пам’ятки». |
Жовтень 2021 |
Бібліотекарі Кл. кер. 8 кл. |
8 |
Гра-блуканина «Україна музейна».
|
Листопад 2021 |
Бібліотекарі Кл. кер. 6-7 кл |
9 |
Гра-квест «Україна незвідана: у пошуках скарбів» |
Січень 2022 |
Бібліотекарі Кл. кер. 7-9 кл. |
10 |
Висвітлення участі гімназистів у заходах по вихованню громадянина – патріота України (на сайті гімназії, блозі Бібліоманія, у групі гімназії соціальної мережі Фейсбук). |
Постійно |
Бібліотекарі Кл. керівники |
11 |
Добірка літератури з теми «Свіча пам’яті» (до Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій). |
Листопад 2021 |
Бібліотекарі |
12 |
Оформлення тематичної полички «Рідна мова – то доля народу». |
Березень 2022 |
Бібліотекарі |
13 |
Розміщення матеріалів патріотичного змісту на сайті закладу, блозі Бібліоманія, у групі гімназії соціальної мережі Фейсбук (бібліотечні уроки, усні журнали, проекти тощо) |
Постійно |
Бібліотекарі |
14 |
Оформлення тематичної полички до дня Соборності України «В єднанні сила й міць держави». |
Січень 2022 |
Бібліотекарі |
15 |
Оформлення експрес-інформації «День пам’яті героїв Крут». |
Січень 2022 |
Бібліотекарі |
16 |
Проведення бібліотечних уроків, годин пам’яті до дня Соборності України та дня пам’яті героїв Крут. |
Січень 2022 |
Бібліотекарі, Класні керівники |
17 |
Оформлення тематичної полички «Твої герої, Україно!», добірка матеріалів до проведення заходів в гімназії, приурочених Революції гідності та подіям на Сході України у 2014 р. |
Лютий 2022 |
Бібліотекарі |
18 |
|
Березень 2022 |
Бібліотекарі
Кл. кер. 4 кл. |
19 |
Мовознавче свято «Ти наше диво калинове».
|
Березень 2022 |
Бібліотекарі Кл. кер. 3 кл. |
20 |
Оформлення полички до Міжнародного дня визволення в’язнів фашистських концтаборів. |
Квітень 2022 |
Бібліотекарі |
21 |
Оформлення книжкової виставки «Пам’ятаємо і не забудемо ніколи». |
Травень 2022 |
Бібліотекарі |
22 |
Добірка літератури за темою «Перемога єднає покоління». |
Травень 2022 |
Бібліотекарі |
23 |
Виховання культури гідності дітей та учнівської молоді в позаурочній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів – добірка матеріалів щодо участі школярів у національно-патріотичному конкурсі Джура. |
Постійно |
Бібліотекарі Заст. директора з НВР |
Додаток 3
до плану роботи шкільної бібліотеки
План заходів щодо впровадження
Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотеки гімназії №11
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Видати наказ Про впровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотеки гімназії. |
До 01.09.2020 |
Бібліотекарі |
2 |
Використовувати методичні рекомендації «Упровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотек закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти», видані ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського. |
За потребою |
Бібліотекарі |
3 |
Використовувати методичні рекомендації «Таблиці зіставлення індексів Бібліотечно бібліографічної класифікації і Універсальної десяткової класифікації», розроблені Книжковою палатою України. |
За потребою |
Бібліотекарі |
4 |
Створити робочі таблиці Універсальної десяткової класифікації власної генерації. |
2020 – 2021 роки |
Бібліотекарі |
5 |
Використовувати матеріали спільноти Facebook «Універсальна десяткова класифікація (УДК) в Україні» |
За потребою |
Бібліотекарі |
6 |
Використовувати матеріали, розміщені на сторінці «Універсальна десяткова класифікація» блогу для бібліотекарів Запорізької області «NB-Nota Bene». |
За потребою |
Бібліотекарі |
7 |
Нові надходження пересистематизовувати з Бібліотечно бібліографічної класифікації на Універсальну десяткову класифікацію. |
По мірі надходження фондів |
Бібліотекарі |
8 |
По мірі надходження фондів новий алфавітний каталог створювати за Універсальною десятковою класифікацією. |
По мірі надходження фондів |
Бібліотекарі |
9 |
Брати участь у тренінгах ЗОІППО за темою «Упровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотек закладів загальної середньої освіти». |
За планом ЗОІППО |
Бібліотекарі |
10 |
Брати участь у вебінарах та інтернет-конференціях за темою «Упровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотек закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти», які проводить бібліотека ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського. |
За планом бібліотеки ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського |
Бібліотекарі |
11 |
Продовжувати оформлення нових полочних роздільників за новими нормами Універсальної десяткової класифікації. |
За потребою |
Бібліотекарі |
12 |
Систематизувати за Універсальною десятковою класифікацією нові надходження. |
По мірі надходження фондів |
Бібліотекарі |
13 |
Брати участь у засіданнях методичного об’єднання шкільних бібліотекарів Олександрівського району з питань впровадження та досвіду впровадження Універсальної десяткової класифікації в бібліотеках закладів загальної середньої освіти району. |
За планом РМО шкільних бібліотекарів району |
Бібліотекарі |
Додаток 4
до плану роботи шкільної бібліотеки
План роботи Активу бібліотеки ЗГ №11
на 2021-2022 навчальний рік
Мета і завдання бібліотечного активу:
Актив бібліотеки – помічник у роботі бібліотеки. Він веде роботу з боржниками, урізноманітнює форми й методи роботи з читачами. У вільний час ці активісти залюбки допомагають в оформленні виставок, в проведенні заходів. Актив дає поради читачам, за допомогою анкетування допомагає вивчити читацькі інтереси, координує роботу класів із бібліотекою. Разом з бібліотекарями та активом гімназії проводять рейди-перевірки підручників (згідно 1 етапу акції «Живи, книго!»). Завдяки їхній допомозі бібліотекар використовує ефективні технології популяризації книги: бібліотечні уроки, уроки повідомлень, квести, подорожі, бібліошопінг, бібліофлешбек, Інтернет марафон, букслем, літературну вітальню, презентації, мандрівки літературними стежками тощо.
Мета: Об'єднати учнів гімназії навколо бібліотеки та книг з метою проведення різних заходів, спрямованих на популяризацію книги.
Завдання: Виховувати в учнів любов, повагу та дбайливе ставлення до книги; розвивати співпрацю «бібліотекар – актив – учнівський колектив»; навчати учнів роботі з книгою; розвивати художній смак учнів, збагачувати мову; розширювати кругозір гімназистів; навчати учнів вільно спілкуватися.
Функції бібліотечного активу:
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальні |
Примітки |
1 |
Проведення засідань бібліотечного активу. |
1 раз на чверть |
Бібліотекарі, актив бібліотеки
|
|
2 |
Допомога в обробці нових надходжень підручників. |
За потребою |
Бібліотекарі, актив бібліотеки |
|
3 |
Участь в акції «Подаруй бібліотеці книгу!» |
Вересень-травень |
Бібліотекарі, актив бібліотеки |
|
4 |
Допомога постам «Бережливі» за станом роботи з фондом підручників в класах. |
Протягом року |
Бібліотекарі, актив бібліотеки |
|
5 |
Складання списків рекомендованої літератури з позакласного читання. |
Протягом року |
Бібліотекарі, актив бібліотеки |
|
6 |
Проведення рейдів перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення до навчальної книги. |
1 раз на семестр |
Бібліотекарі, актив бібліотеки |
|
7 |
Залучення активу до роботи:
|
Протягом року |
Бібліотекарі Актив бібліотеки
|
|
8 |
Участь у заходах по збереженню фонду підручників:
|
1 раз на семестр |
Бібліотекарі Актив бібліотеки
|
|
9 |
Участь у масових заходах:
«Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності».
|
Вересень
Жовтень
Березень-квітень
Жовтень
Протягом року
Жовтень
Протягом року
|
Актив бібліотеки, Бібліотекарі, Класні керівники |
|
1