Вимоги до навчального кабінету та необхідна документація.
Вимоги до робочого місця викладача.
План роботи на 2017-2018н.р.
-
ОЗ Чаплинська спеціалізована школа
I-IIIступенів
Завідуючий:Чумаченко Л.Д.
Вимоги до навчального кабінету та необхідна документація
До сучасного кабінету висуваються такі вимоги:
Розташування кабінету в приміщенні навчального закладу не є принциповим питанням, але виправданим є розміщення поруч кабінетів навчальних дисциплін одного циклу. У кабінеті необхідно мати атрибути і матеріали національної символіки.
ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ ВИКЛАДАЧА
Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від уміння викладача підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору правильно організоване робоче місце викладача — це найкраща можливість використовувати свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору науково організоване робоче місце — по один із факторів зовнішнього середовища, який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педагогічної точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна організація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого часу, а й сил і коштів.
У кожному кабінеті робоче місце викладача обладнується робочим столом. В ідеальному варіанті викладацький стіл обладнується пультом управління, який дозволяє викладачеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в кабінеті, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу керувати роботою хоча б частини теле- і відеоапаратури.
Для зручності під час роботи на викладацькому столі необхідно мати:
Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається класна дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше написаний викладачем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт, картин. Над дошкою кріпиться екран, що вільно згортається.
Необхідною документацією ліцейного кабінету є:
1. Паспорт кабінету.
2. Папка з інструкціями щодо охорони праці в кабінеті.
3. Положення про навчальний кабінет.
4. Тематичні та поурочні картотеки з предмета.
5. Основна навчально-методична документація.
6. Матеріали позакласної роботи.
7. Розклад зайнятості кабінету.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Відмітка про виконання |
|
|
||
1.1 |
Визначити основні напрямки роботи кабінету на навчальний рік |
до 05.09 |
|
1.2 |
Скласти графік чергування учнів у кабінеті |
до 05.09 |
|
1.3 |
Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету |
до 01.11 |
|
1.4 |
Проводити роз'яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та БЖД: -правила роботи в кабінеті; -інструкції з техніки безпеки -правила пожежної безпеки; -права та обов'язки учнів; -єдині вимоги до учнів |
регулярно протягом року |
|
1.5 |
Скласти розклад роботи кабінету |
до 10.09 |
|
1.6 |
Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної та матеріальної книг |
до 01.10 |
|
1.7 |
Оформити: паспорт кабінету; акт-дозвіл на експлуатацію кабінету; папку з техніки безпеки |
до 15.09 |
|
2. Навчально-методична робота |
|
||
2.1 |
Систематизувати й дібрати дидактичні матеріали для проведення самостійних робіт з тем:
|
Жовтень
Листопад
Грудень
Лютий
Березень
Квітень
Травень |
|
2.2 |
Скласти тексти історичних диктантів до тем:
|
Вересень
Листопад
Лютий
Квітень
|
|
2.3 |
Зробити презентації для 5,7.8, класів за новою програмою |
протягом року |
|
2.4 |
Розробити практичні заняття для 7, 8 та 10 класів |
Листопад- квітень |
|
2.5 |
Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання |
протягом року |
|
2.6 |
Оформити постійно діючий стенд або папку «На допомогу учням» |
листопад |
|
2.7 |
Підібрати збірку методичних статей із методики викладання історії |
протягом року |
|
2.8 |
Організувати в кабінеті методичний куточок «Увага, ЗНО» |
жовтень |
|
2.9 |
Розробити завдання для перевірки знань учнів за семестр та за навчальний рік |
грудень |
|
2.10 |
Визначити основні прийоми організації навчальної діяльності учнів та роботи з обдарованими дітьми |
жовтень |
|
2.11 |
Із метою підготовки навчально-методичного забезпечення нових програмних тем оформити тематичні папки.
|
Листопад
Травень |
|
2.12 |
Поповнити тематичні папки:
|
|
|
Грудень, травень
|
|
||
до 01.11 |
|
||
2.13 |
Організувати виставку «Кращі творчі роботи учнів» |
Листопад-травень |
|
3. Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету |
|
||
3.1 |
Скласти заявку на придбання технічних засобів навчання |
до 20.05 |
|
3.2 |
Оформити в кабінеті стенди: |
|
|
«На допомогу учням» |
вересень |
|
|
3.3 |
Поповнити бібліотечний фонд кабінету |
протягом семестру |
|
3.4 |
Скласти й подати заявки на виконання поточних робіт у кабінеті |
до 10.05 |
|
4. Позакласна робота з учнями |
|
||
4.1 |
Організувати проведення консультацій для учнів |
Протягом року |
|
4.2 |
Організувати й спланувати роботу гуртка «Юний історик» |
до 15.09 |
|
4.3 |
Організувати й провести для учнів шкільні олімпіади: |
|
|
а) з метою підготовки до олімпіади з історії для кожного курсу розробити можливі зразки олімпіадних завдань |
жовтень |
|
|
б) проводити заняття з учнями, які готуються до олімпіади |
Жовтень-лютий |
|
|
4.4 |
Провести тиждень історії та права |
Листопад,Квітень |
|
4.5 |
Скласти індивідуальні програми для роботи з обдарованими учнями |
до 10.09 |
|
4.6 |
Розробити перспективний план проведення предметного тижня |
до 01.10 |
|
4.8 |
Підготувати, відібрати матеріал до конкурсів, турнірів з історії |
протягом року за планом ліцею |
|
4.9 |
Систематизувати творчі роботи учнів й оформити відповідні папки |
протягом року |
|
4.10 |
Організувати роботу ініціативної групи учнів з метою оформлення та розмноження навчально-методичних матеріалів |
протягом року |
|
5. Інформаційно-бібліографічна робота |
|
||
5.1 |
Вивчити склад фонду бібліотеки школи з проблем методики викладання історії, педагогіки й психології |
до 01.11 |
|
5.2 |
Скласти короткі анотації на літературу суспільно-гуманітарних дисциплін, що надійшла до бібліотеки |
протягом року |
|
5.3 |
Організувати книжкову виставку: |
|
|
а) чинні підручники на поточний навчальний рік; |
до 01.09 |
|
|
б) активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках суспільно – гуманітарного циклу |
жовтень |
|
|
5.5 |
Укомплектувати бібліотеку кабінету підручниками та літературою відповідно до вимог навчальних програм |
вересень |
|
5.6 |
Взяти участь у проведенні шкільної акції «Живи, книго» |
протягом I та II семестру |
|
5.7 |
Дооформити картотеки: |
|
|
періодичних видань |
протягом року |
|
|
тзн |
серпень, січень |
|
|
навчальної літератури |
серпень |
|
|
методичної літератури |
серпень |
|
|
довідкової літератури |
серпень |
|
|
навчально-наочних посібників |
серпень |
|
|
екранно-звукових посібників |
серпень, січень |
|
|
презентацій та відеофільмів |
Вересень-травень |
|
|