«Я – громадянин України – європейської країни»
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов'язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп'ютер; проектор.
Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького (розміщені в коридорі школи), портрет Президента України та карта України (у класній кімнаті).
Епіграф:
МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...
НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!
І. Організаційний момент
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.
«Я – громадянин України – європейської країни»
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор.
Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького (розміщені в коридорі школи), портрет Президента України та карта України (у класній кімнаті).
Епіграф:
МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...
НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!
І. Організаційний момент
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.
Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.
Діти, сучасний світ – багатомірний, динамічний і суперечливий. Це світ складних альтернатив, тривог і надій. Жити нині ізольовано від світового співтовариства практично неможливо жодній країні. Тому важко знайти країну, яка б не вступала в стосунки з іншими державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих. Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.
Українська молодь – за європейських вектор розвитку інтеграції держави. Бо наш народ із його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти в Європі гідне місце. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи, у нас спільні ідеали. Тепер би ще діяти як європейці: послідовно, наполегливо та виважено, впроваджувати європейські стандарти життя, творити Європу у власній державі.Сьогодні весь світ дивиться на нашу країну, сподіваючись, що високі стандарти духу реалізуються в конкретні справи, які піднімуть вагу та значення її у світі.
Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року.Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів,послуг, капіталів та робочої сили.
Візитна картка України.
Територія -603,7 тис. кв. км.
Населення – біля 48 млн. чол.
Кордони(показують на карті).
Столиця - Київ (показують на карті).
Грошова одиниця – гривня, 1996 р. – у готівковому обігу (демонструють грошову одиницю).
День Незалежності – 24 серпня.
День Конституції – 28 червня.
Домінуюча релігія – християнство
Візитна картка Європи
Територія – 10 млн. кв. км.
Населення – більше півмільйона чоловік.
Кордони(показують на карті).
Країн - 45(показують на карті кордони країн, столиці), 2 колонії – Гібралтар(Великобританія), Фарере (Данія).
Столиця(неофіційна) - Брюссель (показують на карті).
Грошова одиниця – євро, 1999р – безготівковий обіг(демонструють грошову одиницю).
Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість апостолів І. Христа. (Показують на стенді або на плакаті).
ВІДЕО Символи ЄС
Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.
Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».
https://www.youtube.com/watch?v=6d_HBYyAEv0
https://www.youtube.com/watch?v=D692Z4tJ8rg
ІІ. Основна частина
Учитель: Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди. (ділення команд за кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна».
Станція № 1. «Чи знаєте ви?»
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 43 мільйона чоловік. Оскiльки це велика країна, то земля нашої Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.
Завдання: відповісти на запитання
1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та Словаччина)
6.Столиця України. (Київ)
26. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)
Станція 2 « ІСТОРІЯ»
Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Завдання: відповісти на питання.
1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)
2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)
3. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
6. Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький)
7.Назвіть державні символи символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)
8.Назвіть народні символи нашої держави(дуб, калина, верба, вінок, писанка,рушник)
Станція № 3. «ОСОБИСТОСТІ»
Виступ учителя: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.
Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.
На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, княгиня Ольга, Богдан Хмельницький, Володимир Великий.
Станція №4 «Мандрівка країнами Європи»
Питання
Станція № 5 Знайди пару «Європейська держава-столиця».
1.Україна |
А) Лондон |
2. Велика Британія |
Б) Париж |
3. Франція |
В) київ |
4. Іспанія. |
Г) Варшава |
|
Д) Берн |
7. Австрія |
Е) Амстердам |
8. Швейцарія |
Є) Мадрид |
9. Данія |
Ж) Рим |
10.Нідерланди |
З) Відень |
|
И) Афіни |
|
І) Прага |
|
Ї )Копенгаген |
Станція № 6. СПОРТ
Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту за допомогою стрілок
Брати Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.
Відеоматеріал «Видатні українці сучасності»
https://www.youtube.com/watch?v=NDCcpX29gN4
Станція № 7. « Визначні пам’ятки»
Встановити співвідношення споруда - країна- фото
ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель:
Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом Патріота України.
Учитель:
У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!
Учитель:
Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!
ПОБАЖАННЯ УЧНІВ ДЛЯ УКРАЇНИ
Знайди пару «Європейська держава-столиця».
1.Україна |
А) Лондон |
2. Велика Британія |
Б) Париж |
3. Франція |
В) київ |
4. Іспанія. |
Г) Варшава |
|
Д) Берн |
7. Австрія |
Е) Амстердам |
8. Швейцарія |
Є) Мадрид |
9. Данія |
Ж) Рим |
10.Нідерланди |
З) Відень |
|
И) Афіни |
|
І) Прага |
|
Ї )Копенгаген |
Знайди пару «Європейська держава-столиця».
1.Україна |
А) Лондон |
2. Велика Британія |
Б) Париж |
3. Франція |
В) київ |
4. Іспанія. |
Г) Варшава |
|
Д) Берн |
7. Австрія |
Е) Амстердам |
8. Швейцарія |
Є) Мадрид |
9. Данія |
Ж) Рим |
10.Нідерланди |
З) Відень |
|
И) Афіни |
|
І) Прага |
|
Ї )Копенгаген |
1