Перший урок на тему: "Я - громадянин України - європейської країни"

Про матеріал

«Я – громадянин України – європейської країни»

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов'язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп'ютер; проектор.

Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького (розміщені в коридорі школи), портрет Президента України та карта України (у класній кімнаті).

Епіграф:

МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...

НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!

І. Організаційний момент

Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.

Перегляд файлу

 «Я – громадянин України – європейської країни» 

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор.

Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького (розміщені в коридорі школи), портрет Президента України та карта України (у класній кімнаті).

Епіграф:

МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...

НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!

 

І. Організаційний  момент

Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.

      Діти, сучасний  світ – багатомірний, динамічний  і  суперечливий. Це  світ  складних  альтернатив, тривог  і  надій.  Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  практично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих.  Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.

Українська молодь – за європейських вектор розвитку інтеграції держави. Бо наш народ із його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти в Європі гідне місце. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи, у нас спільні ідеали. Тепер би ще діяти як європейці: послідовно, наполегливо та виважено, впроваджувати європейські стандарти життя, творити Європу у власній державі.Сьогодні весь світ дивиться на нашу країну, сподіваючись, що високі стандарти духу реалізуються в конкретні справи, які піднімуть вагу та значення її у світі.

Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року.Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів,послуг, капіталів та робочої сили.

                                            Візитна картка України.

Територія -603,7 тис. кв. км.

Населення – біля 48 млн. чол.

Кордони(показують на карті).

Столиця - Київ (показують на карті).

Грошова одиниця – гривня, 1996 р. – у готівковому  обігу (демонструють грошову одиницю).

День Незалежності – 24 серпня.

День Конституції – 28 червня.

Домінуюча релігія – християнство                                          

Візитна картка Європи

Територія – 10 млн. кв. км.

Населення – більше півмільйона чоловік.

 Кордони(показують на карті).

Країн - 45(показують на карті кордони країн, столиці), 2 колонії – Гібралтар(Великобританія), Фарере (Данія).

Столиця(неофіційна) - Брюссель (показують на карті).

 Грошова одиниця – євро, 1999р – безготівковий обіг(демонструють грошову одиницю).

Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість  апостолів І. Христа. (Показують на стенді або на плакаті).

ВІДЕО    Символи ЄС

 

Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.

Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».

https://www.youtube.com/watch?v=6d_HBYyAEv0

https://www.youtube.com/watch?v=D692Z4tJ8rg

 

ІІ. Основна частина

 Учитель:  Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди. (ділення команд за кольоровими папірцями)

По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна». 

Станція № 1. «Чи знаєте ви?»

   Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 43 мільйона чоловік. Оскiльки це велика країна, то земля  нашої  Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.

Завдання: відповісти на запитання

1. Найвища гора  України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)

2.  Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)

3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)

4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)

5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та  Словаччина)

6.Столиця України. (Київ)

  1. Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)
  2. Козацький човен. (Чайка)
  3. Герб України (Тризуб)
  4. Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
  5. Дерево, з якого добувають дьоготь. (Береза)
  6. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)
  7. Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)
  8.    Найвища гора України. (Говерла)
  9. Грошова одиниця України. (Гривня)
  10. Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)
  11. Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)
  12. Розписані великодні яйця. (Писанки)
  13. Найбільше озеро  України. (Синевир)
  14. Головна обрядова дія Андріївських вечорниць. (Гадання, Кусання калити)
  15. Зібрані цього дня лікарські трави вважаються найцілющими.  (Свято Івана Купала)
  16. Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (Дванадцять)
  17. Народна назва одного з найголовніших  літніх свят, до якого православна церква приурочила свято Трійці. (Зелена, Клечальна неділя – «Зелені свята»)
  18. Швидкий український танок. (Гопак)
  19. Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності. (Леся Українка)

26. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)

Станція  2 «  ІСТОРІЯ»

     Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.

Завдання: відповісти на питання.

1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)

2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)

3. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

  1. Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
  2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

6.  Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький) 

7.Назвіть  державні символи символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)

8.Назвіть народні символи нашої держави(дуб,  калина, верба, вінок, писанка,рушник)

  1. Як називається основний закон України? (Конституція)
  2. Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
  3. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)

Станція № 3. «ОСОБИСТОСТІ»

Виступ учителя: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.

Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.

На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, княгиня Ольга, Богдан Хмельницький, Володимир Великий.

Станція №4 «Мандрівка країнами Європи»

Питання

  1. Це сонячна країна з багатою історією і культурою, яка щорічно приваблює мільйони туристів. Країну омиває 5 морів: Егейське, Середземне, Іонічне, Фракійське і Крітське. У столиці Афінах - проживає більше 40% всього населення країни.Бачимо величезну оселю богів – Олімп. Навколо невеличкі містечка. Мешканці сердечно усміхаються і танцюють «Сиртакі», вітаючи нас. (Греція).
  2. Назва країни перекладається як «земля телятка». Це країна смачної піци, пасти, оливок і сонячного настрою. Вона має багату історію, інтерес до неї не вщухає навіть у наш час. 80% території — гори і горби. На території республіки  розташовано дві незалежні карликові держави: Ватикан і Сан-Марино.(Італія).
  3. Найбільші композитори світу — Моцарт і Штраус уродженці саме цієї держави. Країна, яка дала світу Віденський вальс і найстаріше колесо огляду. Бачимо засніжені Альпи, світить сонце. Люди сидять на призьбах біля будиночків і приязно нам посміхаються. На привітання схиляють низько голову і махають правою рукою. (Австрія).
  4. Прекрасна столиця держави – Мадрид. Хоча корида і є одним з символів країни, багато мешканців  виступають за скасування цієї кривавої традиції. Так, в Каталонії і на Канарських островах корида заборонена. Усі вітаються словами «Буенос Діас» і цілуються в обидві щоки, тримаючи руки на плечах партнера. (Іспанія).
  5. Цю країну без перебільшення можна називати країною замків - за всі минулі століття їх там збудували близько 5 тисяч.  У країні знаходяться найбільш відвідувані в світі пам'ятки: собор Нотр-Дам-де-Парі і монастир Мон-Сен Мішель. Запахи парфумів, Ейфелева вежа, Єлисейські поля, Версаль… Усіх, кого зустрічаємо, вітаємо “ Bonjour”, а молодих “ Salut”. (Франція).
  6. Це країна, яка у багатьох людей асоціюється з тим, що в ній змогли зберегти монархію і протягом багатьох століть люди, які живуть в цій державі, пишаючись своїми королівськими правителями.Строгий, вишуканий, архаїчний Лондон. Біг Бен. Холодно за етикетом промовляємо “Hello” і подаємо праву долоню. О п’ятій після обіду п’ємо чай. (Великобританія).
  7. Країна - батьківщина відомих світові великих композиторів: Баха, Бетховена, Мендельсона, Брамса, Генделя, Шумана... У цій країні налічується близько півтори тисячі пивоварень, в яких розливається понад 5 тисяч сортів напою.Край багатий лісами, горами, замками. Вітаємось, часто і швидко повторюємо: «ГутенТаг». (Німеччина).
  8. Невелике королівство, яке ще називають «ПерлиноюСкандинавського півострова». І це зовсім не випадково, адже на незначній території цієї казкової країни зосередилися справжні скарби культури та історії.  Мешканці країни - найщасливіші і найбезтурботніші люди у світі.Чарівна копенгагенська Русалонька, казки Г.К. Андерсена. Кланяємось королеві. (Данія).
  9. Найбільше місто і столиця країни – Гельсінкі. Холодна, але дуже благополучна північна країна, населена пунктуальними і працьовитими людьми. На території країни розташовано майже 180 тисяч озер.Три чверті території вкривають густі ліси. (Фінляндія).
  10. Крім Варшави, у цій країні ще декілька міст були столицями — Краків, Познань, Гнєзно, Люблін. З лексичної сторони польська мова на 70% схожа з  українською.Прапор країни - біло-червоний.  (Польща)

                              

 Станція № 5  Знайди пару «Європейська держава-столиця».

1.Україна

А) Лондон

2. Велика Британія

Б) Париж

3. Франція

В) київ

4. Іспанія.

Г) Варшава

  1. Італія

Д) Берн

7. Австрія

Е) Амстердам

8. Швейцарія

Є) Мадрид

9. Данія

Ж) Рим

10.Нідерланди

З) Відень

  1. Греція

И) Афіни

  1. Чехія

І) Прага

  1.  Польща

Ї )Копенгаген

 

Станція № 6.  СПОРТ

Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.

Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту  за допомогою стрілок

Брати Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.

Відеоматеріал «Видатні українці сучасності»

https://www.youtube.com/watch?v=NDCcpX29gN4

Станція № 7. « Визначні пам’ятки»

Встановити співвідношення споруда - країна- фото

ІІІ. Заключна частина. Висновки

Учитель:

Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання  за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом  Патріота України.

Учитель:

У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.

Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?

Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І  під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:

Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

Учитель:

Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!

ПОБАЖАННЯ УЧНІВ ДЛЯ УКРАЇНИ

 


Знайди пару «Європейська держава-столиця».

1.Україна

А) Лондон

2. Велика Британія

Б) Париж

3. Франція

В) київ

4. Іспанія.

Г) Варшава

  1. Італія

Д) Берн

7. Австрія

Е) Амстердам

8. Швейцарія

Є) Мадрид

9. Данія

Ж) Рим

10.Нідерланди

З) Відень

  1. Греція

И) Афіни

  1. Чехія

І) Прага

  1.  Польща

Ї )Копенгаген

 

Знайди пару «Європейська держава-столиця».

1.Україна

А) Лондон

2. Велика Британія

Б) Париж

3. Франція

В) київ

4. Іспанія.

Г) Варшава

  1. Італія

Д) Берн

7. Австрія

Е) Амстердам

8. Швейцарія

Є) Мадрид

9. Данія

Ж) Рим

10.Нідерланди

З) Відень

  1. Греція

И) Афіни

  1. Чехія

І) Прага

  1.  Польща

Ї )Копенгаген

 

1

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку