План роботи кабінету української мови на рік

Про матеріал

План роботи кабінету української мови на рік - матеріал, який творчий учитель може використати при підготовці власного Плану роботи шкільного кабінету

Перегляд файлу

 

Тульчинська загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів – ліцей з ПВФП

Вінницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи

 

кабінету

української мови

на 2018 – 2019н.р.

 

 

 

 

 

 

 

Завкабінетом

учитель української мови та літератури

Погребняк П.Я.

 

Вступ

 

Кабінет української мови – це спеціально обладнаний учбово-методичний центр, оформлений відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та учня для забезпечення найвищого рівня викладання шкільного предмета -наукового, естетичного, навчального, методичного та виховного. У кабінеті відбувається залучення учнів до світу філології, виховується любов до рідної мови, формуються критерії сприйняття літературної мови та діалектів.

 

Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу, для реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п) та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.

 

Завданням функціонування навчального кабінету є створення передумов для:

·  організації індивідуального та диференційованого навчання школярів;

·  реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;

·  забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання;

·  організації роботи гуртків та факультативів;

·  проведення  засідань шкільного методичного об'єднання учителів

   української мови та літератури і зарубіжної літератури;

·  індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його

   науково-методичного рівня.

 

Мета роботи: забезпечити оптимальні умови для організації навчально-виховного процесу з української мови.

В кабінеті створені передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання. В ньому є стенди: «Фонетика», «Лексикологія»,  «Морфологія», «Синтаксис», «Культура мовлення». На стенді «Мовознавець»  розміщено матеріали, які сприяють повторенню учнями теоретичного матеріалу з предмету. портрети мовознавців. У кабінеті є портрети мовознавців, стенди з висловами відомих мовознавців про мову, стенд «Державні символи України»,  краєзнавчий матеріал.

 

Систематично працюють експозиції змінного характеру :

  • виставка кращих учнівських робіт;
  • орієнтовні завдання до уроків тематичної атестації;
  • додаткова література;
  • кращі учнівські роботи: реферати, інформаційні повідомлення, творчі проекти, есе, твори, наукові дослідження мовознавчого спрямування;
  • «Календар знаменних дат»

 

Учні мають змогу працювати в кабінеті й після уроків, отримуючи консультації вчителя.

Для зацікавлення учнів українською мовою кабінет оснащений  науково-методичною літературою, тематичними папками: «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» та «Питання для самоконтролю» (згідно нової програми), «Критерії оцінювання усних та письмових робіт», «Завдання для контрольних та самостійних робіт», «Пам’ятки для виконання завдань з мови», «Читання мовчки», «Аудіювання», «Читання вголос», «Диктанти», «Перекази», «Матеріали олімпіад», «Матеріали ЗНО», «Матеріали до УРЗМ». «Тренувальні вправи» тощо.

 

Також кабінет є місцем для індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня. У кабінеті знаходяться зразки конспектів уроків, матеріали до уроків, фахові журнали.

 

У 2017-2018 н. р. робота учителя-завідувача кабінетом української мови була спрямована на виконання завдань:

-   виховання учнівського інтересу до вивчення української мови та літератури, високої мовної та загальної культури;

-   формування в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до інших народів;

-   формування в учнів критичного мислення, навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючи, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок;

-   формування в учнів власної гідності, відповідальності, особистого ставлення до подій і явищ суспільного життя, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі, спрямовані на розвиток суспільства, держави, забезпечення власного добробуту та добробуту своєї родини.

 

У кабінеті української мови учні мають можливість ознайомлюватися з новинками навчальної, наукової літератури, періодикою. Тут є як постійний, так і змінний навчальний матеріал.

Систематично проводиться робота по виготовленню тематичних карток, роздаткового матеріалу до уроків..

Протягом року в кабінеті, окрім уроків, проводилися тематичні заходи, засідання круглого столу, шкільні олімпіади.

Все це дозволяє разом з формуванням конкретних знань та загальних уявлень учнів створювати умови для розвитку моральних та естетичних цінностей школярів.

 

У 2018 - 2019 навчальному році кабінет української мови буде працювати над такими завданнями:

- надання науково-методичної допомоги вчителям-предметникам в удосконаленні навчально-виховної роботи;

- забезпечення можливості використання вчителями сучасних педагогічних засобів навчання;

- узагальнення і поширення досвіду кращих учителів;

- забезпечення  оптимальних умов для  навчальної роботи  кабінету:  проведення тематичних атестацій, практикумів, факультативів;

- виховання свідомого інтересу в учнів до української мови, істотне поглиблення мовленнєвої та читацької компетенцій учнів.

 

 

 

 за п.

 

ЗМІСТ РОБОТИ

Дата

виконання

Відповідальний

за виконання

Примітка

1

2

3

4

5

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА

 

1.1.

Підготувати кабінет до навчання у  2018-2019 н.р.

до 01.09

 

зав. кабінетом

 

 

 

1.2.

 

Провести інвентаризацію

матеріальних цінностей кабінету

до 01.09

 

зав. кабінетом

 

 

1.3.

Обрати раду кабінету української мови

до 15.09

зав. кабінетом

 

1.4.

 

Розробити комплект унаочнення з української мови на  2018 – 2019 н.р.

 

до 15.09

 

зав. кабінетом

 

 

1.5.

 

Скласти графік проведення уроків, занять гуртка, проведення консультацій

 

до 15.09

зав. кабінетом

 

 

1.6.

Закріпити за учнями робочі місця в кабінеті.

до 10.09

 

зав. кабінетом

 

 

1.7.

 

Проводити роз’яснювальну роботу серед учнів щодо дотримання ТБ та БЖ:

- правила роботи в кабінеті;

                     - правила роботи з ТЗ;

 - правила пожежної безпеки;

                     - права та обов’язки учнів;

                     - єдині вимоги до учнів.

 

протягом року

зав. кабінетом

 

 

1.8.

 

Проводити генеральне прибирання кабінету (силами учнів)

 

протягом року

зав. кабінетом

 

 

 

2. МАТЕРІАЛЬНЕ  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

2.1.

 

Провести технічне обслуговування компютера, проектора, принтера

 

серпень

зав. кабінетом

 

2.2.

 

Поновити  робоче місце новинками

методичної та наукової літератури

 

протягом семестру

зав. кабінетом,

учителі

 

2.3.

 

Поновити зразки завдань для  контролю знань учнів з української мови

 

жовтень

зав. кабінетом,

учителі

 

2.4.

 

Розширювати  аудіо- та відео-забезпечення предмету українська мова

 

протягом року

зав. кабінетом

 

2.5.

 

Виготовляти роздатковий матеріал  для  самостійної роботи учнів 10 класу (згідно нової програми)

 

протягом року

зав. кабінетом,

вчителі

 

2.6.

 

Поновлювати стенди «Вчись вчитися» та виставку додаткової літератури «Готуємося до уроків»

 

протягом року

зав. кабінетом

 

2.7.

 

Організовувати виставку творчих робіт школярів

 

протягом року

зав. кабінетом

 

 

3. МЕТОДИЧНА РОБОТА

 

3.1.

 

Удосконалювати контроль знань учнів

з предмету згідно нових вимог Міністерства науки та освіти України

 

 протягом року

зав. кабінетом

 

3.2.

 

Забезпечити кожного учня навчально-методичними картками для роботи на уроках 

 

жовтень  

зав. кабінетом

 

 

3.3.

 

Проводити роботу з учнями  по вивченню теоретичних відомостей з української мови

 

на консультаціях

зав.  кабінетом,

учителі    

 

3.4.

 

Використовувати комп’ютерне забезпечення

на уроках

 

протягом року

учителі 

 

3.5.

 

Розробити матеріали для проведення шкільної олімпіади з української мови  

 

листопад

учителі 

 

3.6.

 

Скерувати роботу учнів на написання науково – дослідницьких робіт 

 

протягом року

учителі 

 

3.7.

 

Поновити папку «Пам’ятки учням до виконання усних та письмових завдань з української мови

 

листопад

 

зав. кабінетом

 

 

 

4. ВИХОВНА  РОБОТА

 

 

4.1.

 

Скоригувати і конкретизувати тематику творчих робіт з української мови

 

 

до 01.10

 

учителі-предметники   

 

 

4.2.

 

Проводити роботу гуртка «Мовознавець» 

 

згідно плану

 

керівник

гуртка

 

 

4.3.

 

Готувати учнів до участі

в шкільних та районному конкурсах читців

 

 

згідно плану

 

зав.  кабінетом,

учителі      

 

 

4.4.

 

Провести виставку учнівських рефератів

 

січень,

травень

 

зав.  кабінетом,

учителі      

 

 

4.5.

 

Організувати зустріч з представниками літературно – мистецького обєднання «Оберіг»

 

протягом року

 

зав. кабінетом,

учителі-предметники      

 

 

4.6

 

Організовувати проведення консультацій, індивідуальних та групових співбесід

 

 

 протягом року

 

зав. кабінетом,

учителі-предметники      

 

4.7

 

Розробити план проведення Тижня української мови та писемності

 

до 01.11

зав. кабінетом,

учителі-предметники      

 

4.8

 

Провести конкурс знавців української мови «Майстер української орфографії»

 

 

09.11

зав. кабінетом,

учителі-предметники      

 

4.9

 

Провести конкурс есе «Шевченкові заповіти»

 

10.03

зав. кабінетом,

учителі-предметники      

 

 

5. БІБЛІОГРАФІЧНА  РОБОТА

 

 

5.1

 

Знайомити учнів з новинками  літератури в галузі мовознавства

 

 

протягом року

 

зав.  кабінетом,

учителі         

 

 

5.2

 

Поповнити бібліотеку кабінету новинками науково – методичної літератури з української мови

 

 

протягом року

 

зав.  кабінетом

 

 

 

5.3

 

Знайомити учнів з новинками філологічних сайтів

 

 

протягом року

 

зав.  кабінетом,

учителі         

 

 

6. ДОСЛІДНИЦЬКА  РОБОТА

 

 

6.1

 

Запроваджувати систематичний контроль знань учнів

 

 

протягом року

 

учителі 

 

 

6.2

 

Брати участь в науково-дослідницькій  роботі  шкільного МО учителів української мови та літератури і зарубіжної літератури

та районного МО учителів української мови та літератури 

 

 

протягом року

 

учителі

 

 

                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Тюркіна Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ходыкина-Романюта Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Марченко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 липня 2018
Переглядів
10406
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку