План роботи кабінету української мови на рік - матеріал, який творчий учитель може використати при підготовці власного Плану роботи шкільного кабінету
Тульчинська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів – ліцей з ПВФП
Вінницької обласної ради
План роботи
кабінету
української мови
на 2018 – 2019н.р.
Завкабінетом
учитель української мови та літератури
Погребняк П.Я.
Вступ
Кабінет української мови – це спеціально обладнаний учбово-методичний центр, оформлений відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та учня для забезпечення найвищого рівня викладання шкільного предмета -наукового, естетичного, навчального, методичного та виховного. У кабінеті відбувається залучення учнів до світу філології, виховується любов до рідної мови, формуються критерії сприйняття літературної мови та діалектів.
Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу, для реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п) та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
Завданням функціонування навчального кабінету є створення передумов для:
· організації індивідуального та диференційованого навчання школярів;
· реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
· забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання;
· організації роботи гуртків та факультативів;
· проведення засідань шкільного методичного об'єднання учителів
української мови та літератури і зарубіжної літератури;
· індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його
науково-методичного рівня.
Мета роботи: забезпечити оптимальні умови для організації навчально-виховного процесу з української мови.
В кабінеті створені передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання. В ньому є стенди: «Фонетика», «Лексикологія», «Морфологія», «Синтаксис», «Культура мовлення». На стенді «Мовознавець» розміщено матеріали, які сприяють повторенню учнями теоретичного матеріалу з предмету. портрети мовознавців. У кабінеті є портрети мовознавців, стенди з висловами відомих мовознавців про мову, стенд «Державні символи України», краєзнавчий матеріал.
Систематично працюють експозиції змінного характеру :
Учні мають змогу працювати в кабінеті й після уроків, отримуючи консультації вчителя.
Для зацікавлення учнів українською мовою кабінет оснащений науково-методичною літературою, тематичними папками: «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» та «Питання для самоконтролю» (згідно нової програми), «Критерії оцінювання усних та письмових робіт», «Завдання для контрольних та самостійних робіт», «Пам’ятки для виконання завдань з мови», «Читання мовчки», «Аудіювання», «Читання вголос», «Диктанти», «Перекази», «Матеріали олімпіад», «Матеріали ЗНО», «Матеріали до УРЗМ». «Тренувальні вправи» тощо.
Також кабінет є місцем для індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня. У кабінеті знаходяться зразки конспектів уроків, матеріали до уроків, фахові журнали.
У 2017-2018 н. р. робота учителя-завідувача кабінетом української мови була спрямована на виконання завдань:
- виховання учнівського інтересу до вивчення української мови та літератури, високої мовної та загальної культури;
- формування в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до інших народів;
- формування в учнів критичного мислення, навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючи, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок;
- формування в учнів власної гідності, відповідальності, особистого ставлення до подій і явищ суспільного життя, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі, спрямовані на розвиток суспільства, держави, забезпечення власного добробуту та добробуту своєї родини.
У кабінеті української мови учні мають можливість ознайомлюватися з новинками навчальної, наукової літератури, періодикою. Тут є як постійний, так і змінний навчальний матеріал.
Систематично проводиться робота по виготовленню тематичних карток, роздаткового матеріалу до уроків..
Протягом року в кабінеті, окрім уроків, проводилися тематичні заходи, засідання круглого столу, шкільні олімпіади.
Все це дозволяє разом з формуванням конкретних знань та загальних уявлень учнів створювати умови для розвитку моральних та естетичних цінностей школярів.
У 2018 - 2019 навчальному році кабінет української мови буде працювати над такими завданнями:
- надання науково-методичної допомоги вчителям-предметникам в удосконаленні навчально-виховної роботи;
- забезпечення можливості використання вчителями сучасних педагогічних засобів навчання;
- узагальнення і поширення досвіду кращих учителів;
- забезпечення оптимальних умов для навчальної роботи кабінету: проведення тематичних атестацій, практикумів, факультативів;
- виховання свідомого інтересу в учнів до української мови, істотне поглиблення мовленнєвої та читацької компетенцій учнів.
№ за п.
|
ЗМІСТ РОБОТИ |
Дата виконання |
Відповідальний за виконання |
Примітка |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1. ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА
|
||||||||
1.1. |
Підготувати кабінет до навчання у 2018-2019 н.р. |
до 01.09 |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.2. |
Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету |
до 01.09 |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.3. |
Обрати раду кабінету української мови |
до 15.09 |
зав. кабінетом |
|
||||
1.4. |
Розробити комплект унаочнення з української мови на 2018 – 2019 н.р.
|
до 15.09 |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.5. |
Скласти графік проведення уроків, занять гуртка, проведення консультацій
|
до 15.09 |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.6. |
Закріпити за учнями робочі місця в кабінеті. |
до 10.09 |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.7. |
Проводити роз’яснювальну роботу серед учнів щодо дотримання ТБ та БЖ: - правила роботи в кабінеті; - правила роботи з ТЗ; - правила пожежної безпеки; - права та обов’язки учнів; - єдині вимоги до учнів.
|
протягом року |
зав. кабінетом
|
|
||||
1.8. |
Проводити генеральне прибирання кабінету (силами учнів)
|
протягом року |
зав. кабінетом
|
|
||||
2. МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
|
||||||||
2.1. |
Провести технічне обслуговування комп’ютера, проектора, принтера
|
серпень |
зав. кабінетом |
|
||||
2.2. |
Поновити робоче місце новинками методичної та наукової літератури
|
протягом семестру |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
2.3. |
Поновити зразки завдань для контролю знань учнів з української мови
|
жовтень |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
2.4. |
Розширювати аудіо- та відео-забезпечення предмету українська мова
|
протягом року |
зав. кабінетом |
|
||||
2.5. |
Виготовляти роздатковий матеріал для самостійної роботи учнів 10 класу (згідно нової програми)
|
протягом року |
зав. кабінетом, вчителі |
|
||||
2.6. |
Поновлювати стенди «Вчись вчитися» та виставку додаткової літератури «Готуємося до уроків»
|
протягом року |
зав. кабінетом |
|
||||
2.7. |
Організовувати виставку творчих робіт школярів
|
протягом року |
зав. кабінетом |
|
||||
3. МЕТОДИЧНА РОБОТА
|
||||||||
3.1. |
Удосконалювати контроль знань учнів з предмету згідно нових вимог Міністерства науки та освіти України
|
протягом року |
зав. кабінетом |
|
||||
3.2. |
Забезпечити кожного учня навчально-методичними картками для роботи на уроках
|
жовтень |
зав. кабінетом
|
|
||||
3.3. |
Проводити роботу з учнями по вивченню теоретичних відомостей з української мови
|
на консультаціях |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
3.4. |
Використовувати комп’ютерне забезпечення на уроках
|
протягом року |
учителі |
|
||||
3.5. |
Розробити матеріали для проведення шкільної олімпіади з української мови
|
листопад |
учителі |
|
||||
3.6. |
Скерувати роботу учнів на написання науково – дослідницьких робіт
|
протягом року |
учителі |
|
||||
3.7. |
Поновити папку «Пам’ятки учням до виконання усних та письмових завдань з української мови
|
листопад |
зав. кабінетом
|
|
||||
4. ВИХОВНА РОБОТА
|
||||||||
4.1. |
Скоригувати і конкретизувати тематику творчих робіт з української мови
|
до 01.10 |
учителі-предметники |
|
||||
4.2. |
Проводити роботу гуртка «Мовознавець» |
згідно плану |
керівник гуртка |
|
||||
4.3. |
Готувати учнів до участі в шкільних та районному конкурсах читців
|
згідно плану |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
4.4. |
Провести виставку учнівських рефератів |
січень, травень |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
4.5. |
Організувати зустріч з представниками літературно – мистецького об’єднання «Оберіг» |
протягом року |
зав. кабінетом, учителі-предметники |
|
||||
4.6 |
Організовувати проведення консультацій, індивідуальних та групових співбесід
|
протягом року |
зав. кабінетом, учителі-предметники |
|
||||
4.7 |
Розробити план проведення Тижня української мови та писемності |
до 01.11 |
зав. кабінетом, учителі-предметники |
|
||||
4.8 |
Провести конкурс знавців української мови «Майстер української орфографії»
|
09.11 |
зав. кабінетом, учителі-предметники |
|
||||
4.9 |
Провести конкурс есе «Шевченкові заповіти» |
10.03 |
зав. кабінетом, учителі-предметники |
|
||||
5. БІБЛІОГРАФІЧНА РОБОТА
|
||||||||
5.1 |
Знайомити учнів з новинками літератури в галузі мовознавства
|
протягом року |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
5.2 |
Поповнити бібліотеку кабінету новинками науково – методичної літератури з української мови
|
протягом року |
зав. кабінетом
|
|
||||
5.3 |
Знайомити учнів з новинками філологічних сайтів
|
протягом року |
зав. кабінетом, учителі |
|
||||
6. ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА
|
||||||||
6.1 |
Запроваджувати систематичний контроль знань учнів
|
протягом року |
учителі |
|
||||
6.2 |
Брати участь в науково-дослідницькій роботі шкільного МО учителів української мови та літератури і зарубіжної літератури та районного МО учителів української мови та літератури
|
протягом року |
учителі |
|
||||
1